یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چطور روغن جوجوبا باعث افزایش پخش بوی عطر می ­‌شود؟

چطور روغن جوجوبا باعث افزایش پخش بوی عطر می ­‌شود؟

فرقی نمی‌­کند برای یک میهمانی خاص آماده می‌­شویم یا یک بیرون رفتن ساده! یکی از مهم ترین اصول برای داشتن آراستگی، رعایت نظافت و بوی خوش بدن است. حتما شما هم با افرادی رو به رو شده‌اید، که همیشه بوی خوبی می‌­دهند و به همین دلیل، هیچ وقت از همنشینی و مصاحبت با آن‌ها سیر نمی‌­شوید. راز این موفقیت استفاده از خوشبو کننده‌ها و عطرها است. شایان ذکر است، که این بوی خوش، همیشه محدود به استفاده از خوشبو کننده‌ها و عطرهای گران قیمت نیست، چون در این میان افراد خوشبو و خوشتیپی هستند، که خیلی هم به دنبال خرید عطرهای گران قیمت نیستند، از طرف دیگر افرادی هم هستند، که با وجود خرید عطرهای گران قیمت هیچ‌ وقت خوشبو نیستند.

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید عطر اصل، ماندگاری آن است و این ماندگاری علاوه بر خوب بودن عطر به نحوه استفاده شما از آن هم بستگی دارد. استفاده از خوشبوکننده‌ها و عطرها علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، باعث کاهش استرس نیز می‌­شوند. استفاده از یک عطر ایده آل مانند پوشیدن یک لباس شیک به شما احساس تاثیرگذاری می‌­دهد.البته عطر ایده آل برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است ولی آنچه که اهمیت دارد و در میان همه افراد مشترک است، ماندگاری و دوام عطر است. بله،‌درست حدس زدید! در این مقاله قصد داریم درمورد عطرها و اینکه چطور ماندگاری آن‌ها را افزایش دهیم صحبت کنیم.

چطور همیشه خوشبو باشیم؟

عطرهای خوشبخو

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، باید بگوییم که جواب این سوال ساده است! راه‌های زیادی وجود دارد، تا بتوانیم همیشه بدنی خوشبو داشته باشیم. بوی بد بدن برای همه افراد موضوعی نامطلوب و خجالت آور تلقی می‌­شود. از این رو افراد همیشه به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از بروز آن هستند. هزاران روش وجود دارد، که می‌­توانیم با کمک آن‌ها بدنی خوشبو داشته باشیم.

بعضی از این روش‌ها کارهایی بسیار ساده و طبیعی هستند، که اغلب ما انجام می‌­دهیم و بعد از آن به سراغ استفاده از عطرها و خوشبو کننده‌های بدن می‌­رویم. این نکته را در نظر داشته باشید، که بوی خوب فقط به خاطر استفاده از عطرها نیست و می‌­توان از راه‌های مختلف برای جلوگیری از بوی بد و خوشبو کردن بدن استفاده کرد. در این مقاله چند راهکار ساده را به شما ارائه خواهیم داد.

استحمام روزانه

در فصل تابستان با بالا رفتن دمای بدن، میزان تعریق نیز افزایش پیدا می‌­کند. در این شرایط استحمام روزانه و تعویض لباس‌ها امری ضروری است. در فصول گرم سعی کنید بیشتر از لباس‌های نخی استفاده کنید، زیرا این لباس‌ها تا حد زیادی مانع از عرق کردن و بوی بد بدن می‌­شود.

اصلاح کردن موهای زائد

اصلاح یا شیو کردن موهای زائد را فراموش نکنید. محل رویش موهای زائد جای مناسبی برای رشد باکتری‌ها و در نتیجه ایجاد بوی بد و آزار دهنده است. بعد از شیو کردن به دلیل از بین رفتن موها، امکان تجمع و رشد باکتری‌ها در این نقاط از بین می‌­رود.

استفاده از شوینده‌های مناسب

بیشتر شوینده‌ها و نرم کننده‌های لباس، حاوی مواد خوشبو کننده‌ای هستند، که بر روی هر لباس بوی متفاوتی ایجاد می‌­کنند. از این موضوع مطمئن شوید، که این مواد روی جنس لباس شما بوی خوبی بر جای می‌­گذارند.

مواد غذایی مناسب

چیزی که می‌­خورید تاثیر مستقیمی با بوی بدن‌تان دارد. همیشه به یاد داشته باشید، که بدن شما ارزشمند است و همواره باید مراقب رژیم غذایی‌تان باشید. سعی کنید مواد غذایی تازه و طبیعی را در سبد غذایی‌تان جای دهید. استفاده بیش از حد از مواد غذایی تندی مانند سیر و پیاز، باعث می‌شود تا بدن‌تان بوی خوبی ندهد. این مواد تا 48 ساعت بعد از مصرف هم بر روی بوی بدن تاثیر گذارند.

حفظ رطوبت

هیچ وقت از آبرسانی به پوست غافل نشوید و همیشه مراقب حفظ رطوبت پوست‌تان باشید. آب علاوه بر اینکه معجزه سلامتی است، برای نرم شدن پوست هم ضروری است. زمانی که بدن‌تان نرم و مرطوب باشد، خوشبو کننده‌ها دوام و ماندگاری بیشتری یز روی پوست شما خواهند داشت. مواردی که در بالا گفته شد، راهکارهایی هستند، که می‌توانیم برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن، از آن‌ها استفاده کنیم و البته این پایان راه نیست.

راه‌های زیادی برای ایجاد بوی خوش وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از عطر ها اشاره کرد. اغلب افراد از این موضوع شکایت دارند که با صرف هزینه زیاد برای خرید عطر، ماندگاری آن‌ها به بیش از چند ساعت نمی‌­رسد. عوامل بسیار زیادی بر ادکلن زنانه با ماندگاری بالا تاثیرگذار هستند، که شاید با همه آن‌ها آشنا نباشیم. اگر به دنبال راه‌های جالب و شگفت انگیز برای افزایش ماندگاری بوی عطرتان هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

افزایش ماندگاری بوی عطر!

افزایش ماندگاری بوی عطر

ماندگاری همه عطرها یکسان نیست. بعضی عطرها دارای ماندگاری بیشتر و بعضی دیگر دارای ماندگاری کمی هستند و این موضوع دلیل به وجود آمدن نت‌های بویایی عطرها است. عوامل بسیاری در ماندگاری بوی عطر دخیل هستند که به برخی از آن ها اشاره می‌­کنیم.

نوع پوست

پوستی شفاف

برای افزایش ماندگاری بوی عطر باید نوع پوست خود را بشناسید. ماندگاری عطر روی پوست‌های چرب بیشتر از پوست‌های خشک است. پس اگر پوست‌تان خشک است، قبل از استفاده از عطر، مرطوب کننده را فراموش نکنید. سعی کنید از مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌های بدون بو استفاده کنید. برای این کار از روغن‌های مختلف هم می‌توانید استفاده کنید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده صحیح از عطر

استفاده صحیح از عطر

عطر نسبت به گرما واکنش نشان می‌­دهد. نقاط گرم و نبض‌دار بهترین محل‌ها برای اسپری کردن عطر هستند. به این صورت که شما می‌توانید عطر را بر روی مچ دست، گردن و پشت گوش‌ها بزنید. بهتر است عطر را از فاصله نزدیک اسپری نکنید چون علاوه بر پخش بوی کمتر، به خاطر جمع شدن در یک نقطه بوی تلخی نیز می‌­دهد. اشتباه رایجی که معمولا همه ما آن را انجام می‌­دهیم و با آن آشنا هستیم، ساییدن مچ دست‌ها به هم بعد از اسپری کردن عطر است.

غافل از اینکه مالیدن عطر بر روی پوست باعث می‌­شود که بوی عطر زودتر از بین برود. این کار باعث افزایش گرمای پوست می‌­شود و به طور طبیعی آنزیمی ساخته می‌­شود که بوی عطر را تغییر می‌­دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید، که بوی عطر در ساعت‌های اولیه شما را آزار می‌­دهد و باعث سر دردتان می‌­شود، می‌توانید عطر را پشت زانو و پشت قوزک دست‌های خود اسپری کنید. برای آقایان این نقاط بر روی ران‌ها نیز واقع شده است. چون این محل ها باعث می­‌شود تا شما بوی کمتری احساس کنید.

اسپری کردن عطر بر روی مو

اسپری کردن عطر بر روی مو

موها قسمتی از بدن هستند، که به خوبی می‌­توانند رایحه عطر را حفظ کنند. برای این کار می‌توان عطر را بر روی برس اسپری کرد و روی موهای خشک کشید. اما به دلیل وجود الکل و مواد شیمیایی موجود در عطر استفاده از آن برای مو ها توصیه نمی‌­شود. پس بهتر است برای این کار از عطرهای مخصوص مو استفاده کنید یا برای خودتان عطر مو درست کنید.

اسپری کردن عطر بر روی پوست مرطوب

اسپری کردن عطر بر روی پوست مرطوب

زمان مناسب برای استفاده از عطر به ماندگاری آن کمک می‌­کند. پس اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری ماندگاری عطرتان حفظ شود، بلافاصله بعد از خروج از حمام عطر بزنید. در این زمان منافذ پوست باز هستند و باعث جذب بهتر عطر می‌­شوند.

نگهداری عطر در مکان مناسب

نگهداری عطر در مکان مناسب

مکانی که عطر را در آنجا نگهداری می‌کنید، تاثیر زیادی بر روی بوی عطرتان دارد. بهترین مکان برای نگهداری از عطرها، جاهای خشک، تاریک و نسبتا خنک است. هیچ وقت عطر و ادکلن خود را در حمام، دستشویی، فضاهای مرطوب و در معرض آفتاب قرار ندهید. گرما، رطوبت و نور باعث شکسته شدن مولکول‌های عطر و کم شدن کیفیت و ماندگاری رایحه آن می‌­شود.

تجدید عطر

تجدید عطر

همان طور که عرق کردن باعث پاک شدن آرایش می‌­شود و نیاز به تجدید دارد، بر روی عطر هم تاثیر می‌­گذارد و باعث می‌شود زودتر از پوست پاک شود. بهترین و گران قیمت ترین عطرها هم برای تمام روز دوام نمی‌­آورند و باید هر سه یا چهار ساعت یک بار تجدید شوند، تا ماندگاری خود را حفظ کنند.

این را در نظر داشته باشید که عطر در ساعت‌های اولیه بوی تندی دارد و باید قبل از آماده شدن عطر بزنید. بهتر است این کار را دو الی سه بار و با فاصله انجام دهید. غیر از مواردی که در مورد افزایش ماندگاری رایحه عطرها گفته شد، برخی عطرها هم هستند که به دلیل وجود روغن در ساختارشان ماندگاری و پخش بوی خوبی دارند. یکی از این روغن‌ها، روغن جوجوبا است.

گیاه جوجوبا چیست؟

گیاه جوجوبا چیست

جوجوبا درختچه‌ای بومی در بیابان‌های جنوب غرب آمریکا و شمال غرب مکزیک است. رشد این گیاه به صورت بوته‌ای است و حداکثر ارتفاعی که می‌تواند داشته باشد، پنج متر است. زمین مناسب برای کشت این گیاه زمین‌های شنی است، که قابلیت نفوذ آب زیادی داشته باشند. تکثیر این گیاه به سه روش بذر، قلمه و کشت بافت صورت می‌گیرد.دانه‌های جوجوبا از نظر شکل ظاهری شبیه به دانه‌های قهوه و البته کمی بزرگ‌تر هستند.

کشورهای تولید کننده گیاه جوجوبا شامل آمریکا، کاستاریکا، مصر، پاراگوئه، آرژانتین، برزیل و مکزیک است. از گیاه جوجوبا برای تولید روغن جوجوبا استفاده می‌­شود. این روغن، ماده‌ای بسیار کاربردی در صنایع مختلف و به خصوص صنعت آرایشی و عطرسازی است. برای آشنایی با خواص و کاربردهای این روغن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روغن جوجوبا چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به عنوان یک مکمل در ساخت انواع کرم و لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می‌­گیرد. این روغن دارای خواص درمانی هم هست و سرخپوستان آمریکا از آن برای درمان زخم و کبودی استفاده می‌­کردند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین خواص این روغن می‌­پردازیم.

مراقبت از مو با روغن جوجوبا

مراقبت از مو با روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای سلامت مو و پوست سر بسیار مفید است و باعث بهبود بافت مو می‌­شود، همچنین این روغن رطوبت از دست رفته موها را جبران می‌کند و از خشک شدن و گره خوردن موها جلوگیری می‌­کند. جوجوبا منبع غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E، ویتامین C، ویتامین B، مس، روی و سایر موادی از این قبیل است که از ریزش مو جلوگیری می‌­کند و سبب ضخیم و پرپشت شدن موها نیز می‌­شود. روغن جوجوبا دارای خاصیت‌های درمانی بیشماری برای موها است.

روغن جوجوبا و پاک کردن آرایش

روغن جوجوبا و پاک کردن آرایش

پاک کننده‌های آرایش و شیر پاک کن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند و باعث آسیب‌های پوستی می‌­شوند. در نتیجه بهتر است، به جای استفاده از این مواد که مضر نیز هستند، از روش‌های طبیعی‌تر و سالم‌تری برای پاک کردن آرایش استفاده شود. یکی از این روش‌ها استفاده از روغن جوجوبا است. این روغن علاوه بر داشتن ویژگی پاک کنندگی، خاصیت‌های زیاد دیگری نیز برای پوست دارد.

مراقبت از پوست با روغن جوجوبا

مراقبت از پوست با روغن جوجوبا

روغن جوجوبا غنی از ید است و مانع رشد باکتری‌ها بر روی پوست می‌­شود، همچنین از به وجود آمدن آکنه و جوش‌های روی پوست جلوگیری می‌­کند. روغن جوجوبا خاصیت نرم کنندگی نیز دارد و برای مرطوب کردن پوست، از آن استفاده می‌­شود. همچنین این روغن از بین برنده چین و چروک‌های پوستی است و باید به صورت دورانی بر روی پوست استفاده شود.

چطور روغن جوجوبا باعث افزایش پخش بوی عطر می­‌شود؟

 افزایش پخش بوی عطر با روغن جوجوبا

روغن جوجوبا و فرمولاسیون آن ثابت می­‌کند که استفاده از آن در صنعت عطر سازی، ماندگاری عطر را با سرعت بیشتری حفظ می‌­کند. یکی از چالش‌های موجود در صنعت آرایشی و بهداشتی که مصرف کنندگان با آن رو به رو هستند و اهمیت بسیار زیادی برای آن‌ها دارد، افزایش ماندگاری و پخش بوی عطرها است.

این ماندگاری یکی از پارامترهایی است که می‌­تواند بیش از هر چیزی هنگام خرید عطر، مصرف کننده را تحت تأثیر قرار دهد. بر پایه این نیاز مصرف کننده، سازندگان عطر با انجام تحقیقات و آزمایشات تخصصی، راهکاری پیدا کردند، که ماندگاری عطر را افزایش دهد. یکی از این راهکارها آزمایش مقایسه روغن جوجوبا و روغن بادام شیرین است.

آزمون مدت زمان رایحه

مدت زمان رایحه

در آزمایش‌های انجام شده توسط پژوهشگران، دو روغن خالص جوجوبا و بادام شیرین با هم مقایسه شدند. هر دوی این روغن‌ها با 5 درصد روغن ضروری هدریم ترکیب شدند. افراد، آزمون شدت بو را در یک بازه زمانی 3 ساعته ارزیابی کردند.هر دو روغن با شدت بوی یکسان شروع شدند. در پایان آزمایش، نتایج نشان داد که شدت بو در روغن جوجوبا بیشتر از شدت بو در روغن بادام شیرین است و همین موضوع نشان می‌­داد، که میزان تبخیر در روغن جوجوبا بسیار کندتر است.

محققان پس از انجام آزمایش بر روی روغن جوجوبا و سرعت تبخیر آن و دانستن این واقعیت که عطرها از مواد فرار تشکیل شده‌اند و با گذشت زمان تبخیر می‌­شوند، به این نتیجه رسیدند که روغن جوجوبا یک روغن ثبات دهنده است و می‌­تواند ماندگاری رایحه عطر را تثبیت و به پخش بهتر بو کمک کند. این مزیت در عملکرد روغن جوجوبا، باعث شد تا عطرسازان به این نتیجه برسند، که استفاده از مقداری روغن جوجوبا در هر محصول می‌­تواند کیفیت محصول را تا حد قابل توجهی بالا ببرد. تا جایی که با وجود استفاده از عطرهای بسیار فرار هم، مشکل ماندگاری و پخش رایحه حل شده است.

۱۶۵,۱۹۴
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
فاکتور مهم در زمان خرید عطر چیست؟
پاسخ:

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید عطر اصل، ماندگاری آن است و این ماندگاری علاوه بر خوب بودن عطر به نحوه استفاده شما از آن هم بستگی دارد. استفاده از خوشبوکننده‌ها و عطرها علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، باعث کاهش استرس نیز می‌­شوند. استفاده از یک عطر ایده آل مانند پوشیدن یک لباس شیک به شما احساس تاثیرگذاری می‌­دهد. البته عطر ایده آل برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است ولی آنچه که اهمیت دارد و در میان همه افراد مشترک است، ماندگاری و دوام عطر است.

ماندگاری عطر روی چه پوست هایی بیشتر است؟
پاسخ:

برای افزایش ماندگاری بوی عطر باید نوع پوست خود را بشناسید. ماندگاری عطر روی پوست‌های چرب بیشتر از پوست‌های خشک است. پس اگر پوست‌تان خشک است، قبل از استفاده از عطر، مرطوب کننده را فراموش نکنید. سعی کنید از مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌های بدون بو استفاده کنید.

چطور همیشه خوشبو باشیم؟
پاسخ:

عطر نسبت به گرما واکنش نشان می‌­دهد. نقاط گرم و نبض‌دار بهترین محل‌ها برای اسپری کردن عطر هستند. به این صورت که شما می‌توانید عطر را بر روی مچ دست، گردن و پشت گوش‌ها بزنید. بهتر است عطر را از فاصله نزدیک اسپری نکنید چون علاوه بر پخش بوی کمتر، به خاطر جمع شدن در یک نقطه بوی تلخی نیز می‌­دهد. اشتباه رایجی که معمولا همه ما آن را انجام می‌­دهیم و با آن آشنا هستیم، ساییدن مچ دست‌ها به هم بعد از اسپری کردن عطر است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۶۵,۱۹۴ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید