یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی عطرهای باطراوت مرکباتی برای آقایان

معرفی عطرهای باطراوت مرکباتی برای آقایان

در نبرد با گرمای ملال آور تابستان و اوقات گداخته و ملتهب روزهای پیش رو، همراه و همدمی بهتر از یک رایحه مرکباتی خنک، تازه و شاداب برای گذران روزها وجود ندارد. نت های مرکباتی، عصاره‌های به ارمغان آمده از آرامش و تازگی جاری در میوه‌هایی همچون لیمو، پرتقال، انواع نارنگی‌ها، ترنج، گریپ فروت و نارنج هستند، که با سایر نت ها و عصاره‌هایی برگرفته شده از شکوفه‌ها، برگ‌ها و شاخه‌های درختان مرکبات ترکیب می‌شوند و با ورودشان به جهان عطرسازی، طراوتی جذاب، سبک، آب‌دار، ملس، مطبوع و در بعضی مواقع بسیار تمیز، تلخ و سبز را به ترکیب عطرها می‌بخشند.

فارغ از هر نوع دسته بندی و تعریفی، مرکبات و رایحه های مرکباتی نقش اصلی را در ایجاد ترکیباتی شاداب و تازه ایفا می‌کنند و اگرچه در عطرسازی مدرن، بسیاری از خانه‌های عطرسازی نیش و هنری، به خاطر تجربه فضاهایی متفاوت و ساختارشکنانه، توجه کمی به عطر و ادکلن های مرکباتی داشته اند، اما زیبایی، نشاط و درخشش مرکبات، همچنان برای مردم و عطردوستان محبوب و آرامش بخش است. نشاط و آرامش موجود در عطر و ادکلن های مرکباتی، اغلب با پرداخت هنرمندانه و شگفت انگیز گروهی از هنرمندان خوش ذوق و بزرگ جهان عطر، در قالب عطرهایی نفیس و ستودنی، به دست مخاطبان می‌رسد و آن‌ها را شگفت زده می‌کند.

گروه عطرهای سیتروس یا مرکباتی در ظاهر ساده‌ترین نوع عطرها هستند، اما از نظر تکنیکی برای به دست آوردن شفافیت رایحه، تولید رایحه مرکبات جزء سخت‌ترین فرآیندهای عصاره‌گیری و رایحه‌سازی به شمار می‌روند. به همین دلیل است، که اغلب خانه‌های عطرسازی قدمت دار و اصیل، حداقل یک اثر از ترکیبات مرکباتی را برای نشان دادن قابلیت‌های تکنیکی خودشان، در مجموعه عطرهای خود جای می‌دهند. این دسته از عطرها معمولا با فاخرترین نام‌ها، همچون شماره پلاک فروشگاه یا خیابانی که یک خانه عطرسازی مشهور و لوکس در آن قرار دارد، یا حتی با نام خود برند شناخته می‌شوند.

عطرهای مرکباتی مردانه

طراوت دل انگیز، درخشان، امید بخش و نشاط آور نت‌های مرکباتی، از گذشته‌های دور، مورد توجه هنرمندان عطرساز قرار داشته و همواره از سوی مخاطبان، با استقبال رو به رو شده است. ترنج، یکی از اجزای اصلی ترکیبات چایپر (chypre) است، که در نت های اولیه این خانواده استعمال می‌شود و در ادامه، به جزء جدایی ناپذیر کولون‌های کلاسیک تبدیل شده است. تازگی و ظرافت نت هایی همچون لیمو، پرتقال و نارنگی‌های مختلف مانند ماندارین، از سابقه ای طولانی برخوردار است و اغلب باعث سنگینی، اغواگر شدن و مرموزتر به نظر رسیدن نت های گل‌دارو رزین ها در ترکیبات شرقی می‌شود.

علف لیمو، بهار نارنج (نرولی)، پتیت گرین و لیموی شاه پسند، نیز از آن دسته نت‌های مرکباتی هستند،‌که القاگر فضایی لیمو مانند، سبز و تیز، تمیز و در مواردی ادویه‌ای و چای مانند در قلب ادکلن‌ ها و عطرهای خنک هستند. همچنین، امروزه شاهد اضافه شدن نت هایی جدید به این خانواده هستیم، مانند یوزو با رایحه‌ای بسیار تازه شبیه لیمو که شیرینی و تلخی آمیخته به سایه‌هایی گلی دارد، پومه لو با رایحه‌ای تازه و آب‌دار که شباهت‌هایی به گریپ فروت دارد، کامکوات که القاگر بویی ترش و شیرین در ترکیب است و رایحه‌ای مشابه لیمو و سوزنی برگ‌ها دارد و هاساکو به عنوان میوه ای از شرق آسیا و به طور ویژه از ژاپن که رایحه‌ای تازه و مفرح شبیه به نارنگی دارد.

عصاره‌گیری سرد و با استفاده از فشار، شیوه متداولی برای تهیه روغن‌های مرکباتی به حساب می‌آید. در این روش، براساس ویژگی‌های مواد خامی که برای تهیه اسانس مورد استفاده قرار می‌گیرند، گرما تا حد امکان کاهش پیدا می‌کند و در طول فرآیند کنترل می‌شود، به این ترتیب روغن به دست آمده از مرکبات، ویژگی‌های ذاتی و طبیعی میوه‌های خود را حفظ می‌کند. علاوه بر این روش، عصاره‌ای که از برگ‌ها و شاخه‌های نازک درختانی همچون بهار نارنج گرفته و با عنوان پتیت گرین شناخته می‌شوند نیز در عطرهای مرکباتی استفاده می‌شوند. این عصاره‌ها با استفاده از تقطیر بخار آب به دست می‌آیند.

10 عطر مردانه مرکباتی برای روزهای گرم

عطر مردانه مرکباتی برای روزهای گرم

عطرهای مرکباتی مردانه رایحه‌ای خنک، ترش و بسیار شاداب دارند و حس شادابی، طراوت و آرامش را به انسان منتقل می‌کنند. به همین دلیل استفاده از این عطرها در تابستان و فصل‌های گرم بسیار کاربردی است و شرکت‌های سازنده و تولید کننده عطر و ادکلن مردانه در تولید عطرهای تابستانی خود به گروه بویایی مرکبات روی می‌آورند. عطرهای مرکباتی می‌توانند سرزندگی و حس سرخوشی را در اوج گرما به انسان منتقل کنند.

عطرهای مرکباتی معمولا بسیار مورد توجه جوان‌ها و نوجوان‌ها قرار می‌گیرند، اما عطرهای سنگین‌تری نیز در دسته مرکبات وجود دارند، که تنها مخصوص افراد پخته و سن و سال دار هستند. رایحه‌های مختلفی که نت‌های مرکباتی طراحی و تولید می‌شوند، با وجود خوشبو بودن و به دلیل خنک بودن، غالباً ماندگاری بسیار کمی دارند. به همین خاطر و برای ماندگارتر شدن رایحه این دسته از عطرهای مردانه، عطرسازها تلاش می‌کنند، که رایحه‌های دیگر را با نت‌های مرکباتی ترکیب کنند و هم ساختار رایحه‌ای پیچیده‌تری به وجود بیاورند و هم ماندگاری عطرهای مردانه مرکباتی را به واسطه وجود سایر نت‌ها بیشتر کنند.

از آنجایی که برای انتخاب یک عطر مرکباتی مردانه خوب و مناسب، باید با چند نمونه از بهترین یا محبوب‌ترین انواع آن‌ها در برندهای مختلف آشنا باشید، ما در ادامه 10 عطر مرکباتی خوشبو و مردانه را برای روزهای گرم و تابستانی به شما معرفی می‌کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

1- ادوکلن آکوا دی پارما کلونیا پورا (Acqua di Parma Colonia Pura)

ادوکلن آکوا دی پارما کلونیا پورا

خرید عطرآکوا دی پارما کلونیا پورا

ادکلن مردانه کلونیا پورا از برند ایتالیایی و اختصاصی عطر و ادکلن Acqua di Parma اولین بار در سال 2017 به بازار عطر و ادکلن‌های مردانه معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه زنانه خنک و ترش بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی و ساختن یک تعطیلات خوب و جذاب در آب و هوای گرم به حساب می‌آید و رایحه آن بیشتر مورد استقبال آقایان شیک پوش قرار می‌گیرد. رایحه مرکباتی آروماتیکی این عطر لوکس ایتالیایی در عین خنک و ترش بودن، بسیار ملایم، مرکباتی، باطراوت و دوست داشتنی است. ساختار رایحه به یاد ماندنی و خوشبوی این عطر مردانه زنانه که بیشتر توسط مردان استفاده می‌شود با وجود آکوردهای غالب مرکباتی و گیاهی، ترکیبی عجیب و منحصر به فرد را به وجود آورده است.

رایحه این عطر لوکس مردانه با تاکید بر شور و نشاط و شادی مرکبات و طراوت و تازگی گیاهان تازه توسط عطرساز معروف دنیای عطر و ادکلن یعنی فرانسیس دماکی (FRANCOIS DEMACHY) طراحی شده است و بر این موضوع تاکید دارد، که یک مرد شاد و با نشاط علاوه بر مهربان بودن، می‌تواند بسیار صمیمی و قابل اعتماد باشد و در اجتماع استایلی شاد و دوست داشتنی را از خود به نمایش بگذارد. بلافاصله پس از اسپری کردن مقداری از این عطر بر روی پوست و محل نبض یا لباس‌تان، رایحه‌ای کاملا مرکباتی و جذاب از ترکیب پرتقال، ترنج، برگ نارنج و نت اوزون به مشام‌تان می‌رسد. این ترکیب صمیمی و جذاب مرکباتی، شور و شادی و انرژی فراوانی را به شما و اطرافیان‌تان منتقل می‌کند.

با گذشت مدت زمانی مشخص و عبور از نت‌های مرکباتی اولیه، به سرعت ترکیبی گل‌دار و مهربان خودش را نشان می‌دهد. این ترکیب حاصل تلفیق نت‌های گل نرگس، گل یاسمن سفید و دانه گشنیز است. رایحه ملایم این عطر در نت میانی، به تمرکز و آرامش شما کمک می‌کند و باعث برانگیخته شدن احساسات‌تان به عنوان یک مرد جذاب و با احساس می‌شود. وقتی زمان زیادی می‌گذرد، عطر به نت پایانی خود می‌رسد و ترکیبی دلنشین، محبوب و شیک را از درون رایحه‌های نشاط آور و جذاب خود نشان می‌دهد. این ترکیب گیاهی ادویه‌ای و باوقار، از نت‌های مشک، چوب سدر و نعناع هندی تشکیل شده است و آن‌قدر تاثیرگذار و ماندگار است، که حس اعتماد به نفس و ارزشمند بودن را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

2- ادوپرفیوم زرجوف کازموراتی مفیستو (Xerjoff Casamorati Mefisto)

ادوپرفیوم زرجوف کازموراتی مفیستو

خرید عطرزرجوف کازموراتی مفیستو

عطر مردانه Casamorati Mefisto از برند ایتالیایی عطر و ادکلن زرجوف، ادوپرفیومی با رایحه دل‌انگیز مرکباتی است، که در سال 2009 طراحی و به دنیای عطر و ادکلن معرفی و عرضه شده است. این عطر مردانه و شادی‌آور، رایحه‌ای خنک و ترش و شیرین دارد و در گروه بویایی مرکبات آروماتیک قرار می‌گیرد.این عطر از برند Xerjoff به دلیل رایحه‌ دل‌انگیزی که دارد، برای استفاده در روزهای نیمه اول سال مناسب است. از مهم‌ترین ویژگی‌های ادوپرفیوم مردانه ایتالیایی کازموراتی مفیستو، رایحه آرامش بخش و شادی آور آن است. این عطر به دلیل دارا بودن نت اسطوخودوس، عطری ضد استرس به حساب می‌آید و با نفوذ به اعماق روح شما، همه درگیری‌ها و گرفتگی‌های روحی را از وجود شما می‌زداید.

Xerjoff Mefisto در واقع عطر مردانه‌ای با کیفیت، شاداب، مرکباتی و در عین حال گل‌دار و پودری است، که ترکیب بسیار دوست داشتنی و با نشاطی از مرکبات و حس پودری گل زنبق را به مخاطب ارائه می‌دهد. رایحه ترش و شیرین و خنک کازاموراتی مفیستو پخش بوی مناسب و ماندگاری قابل قبولی دارد و برای استفاده در فصل‌های بهار و تابستان گزینه بی‌نظیری به شمار می‌رود.پس از اسپری کردن مقداری از عطر زرجوف Casamorati Mefisto بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های گریپ فروت، ترنج و لیمو ترش زرد به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت‌های میانی ترکیبی آرامش‌ بخش‌تر گل‌دارتر و شیرین‌تر از نت‌های اولیه هستند و شامل نت‌های گیاه اسطوخودوس، گل زنبق و گل رز می‌شوند. این ترکیب گلی، طراوت، آرامش و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های گرم‌تر و جدی‌تر پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی شیرین و مردانه از نت‌های رایجی همچون مشک، کهربا، چوب صندل و چوب سدر هستند. ترکیب پایانی این عطر، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس آرامش و آسودگی خیال در ذهن و قلب شما است و به شخصیت شما آسودگی بیشتری می‌بخشد.

3- پرفیوم تق دی هرمس (Terre d Hermes Perfume)

خرید عطر تق دی هرمس

پرفیوم مردانه چوبی مدیترانه‌ای Terre d Hermes در سال 2009 به بازار معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه مرکباتی که رایحه‌ای معتدل، ترش و تلخ دارد، از زمان رونمایی تا به امروز، یکی از خاص‌ترین، ماندگارترین و شیک‌ترین عطرهای چهار فصل مردانه به حساب می‌آید. رایحه این عطر معتدل مردانه سرشار از حس طراوت و زندگی برای آقایان است و فریبندگی، جذابیت و تک بودن رایحه نسبتا خنکی که دارد، آن را برای همیشه محبوب و خاطره‌انگیز کرده است.

رایحه فوق‌العاده منحصر به فرد این عطر مردانه از برند لوکس عطر و ادکلن هرمس توسط عطرسازی به نام ژان کلود النا (Jean-Claude Ellena) طراحی شده است. عطر ماندگار و فوق‌العاده مردانه Terre d'Hermes در مدت زمان کوتاهی توانست به عنوان عطری محبوب، مورد استقبال همه سلیقه‌هایی که به دنبال محصولی عالی، ماندگارو بسیار شیک بودند قرار بگیرد.

پرفیوم مردانه Terre De Hermes برای آقایان مدرن و امروزی به منظور خلاصی از شلوغی و ازدحام شهری ساخته شده است. این عطر از خانواده‌ی بویایی سرخس‌ها است و به همین دلیل برای استفاده‌ روزانه در چهار فصل سال به خصوص فصل‌های بهار و تابستان مناسب به نظر می‌رسد. اگر طرفدار رایحه‌های مرکباتی و چوبی هستید، پرفیوم Terre De Hermes گزینه‌ای است، که به راحتی نمی‌توانید از کنار آن عبور کنید. این عطر معتدل مردانه استعاره‌ای از سه مولفه زمین، خاک و ریشه است که روح آسمان را به زمین پیوند می‌زند و آقایان را با وقار و جوان جلوه می‌دهد.

پس از اسپری کردن مقداری از عطر هرمس Terre d بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های گریپ فروت و پرتقال به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد. پس از مدتی، نت‌ میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. تک نت‌ میانی ترکیبی آرامش‌ بخش‌ و تلخ با ته مایه‌ای از بوی خاک است. قسمت میانی رایحه این عطر ترش مردانه از تک نت سنگ چخماق تشکیل شده است. این ترکیب با بوی خاکی و تلخ خود، آرامش و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های سبز و چوبی پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی چوبی و جذاب از خزه درخت بلوط، نت چوبی و صمغ بنزوئن است. ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس آرامش و آسودگی خیال در ذهن و قلب شما است و به شخصیت شما آسودگی بیشتری می‌بخشد.

4- ادوتویلت ژیوانشی پلی فور من (Givenchy Play for Men)

خرید عطرژیوانشی پلی فور من

این عطر مردانه که رایحه‌ای اسپورت، مرکباتی و فوق‌العاده جذاب برای روزهای گرم بهار و تابستان دارد، در سال 2008 توسط برند عطر و ادکلن ژیوانشی به بازار عطر و ادکلن مردانه دنیا معرفی و عرضه شده است. رایحه مرکباتی آروماتیک عطر مردانه Play for Men توسط دو عطرساز برجسته به نام‌های لوکاس شوزاک (Lucas Sieuzac) و امیلیه بِوِر کوپرمن (Emilie (Bevierre) Copperman) طراحی شده است.

با شنیدن این دو اسم معتبر در صنعت و هنر عطرسازی دیگر شکی در کیفیت و نوع رایحه ادوتویلت مردانه Play for Men باقی نمی‌ماند. رایحه تلخ و ترش این عطر مردانه، حسی گرانبها از شاد بودن را به شما منتقل می‌کند. ظاهر این ادوتویلت خنک نیز، بسیار جذاب و شبیه به یک پخش کننده موزیک طراحی شده است. این عطر در واقع برای آن دسته از آقایان شیک پوشی مناسب است، که بسیار پر تحرک و پر انرژی هستند و جنب و جوش روزانه آن‌ها آن قدر زیاد است، که هیچ وقت نمی‌توان آن‌ها را یکجا و در حال سکون دید.

چهره تبلیغاتی این عطر مردانه، سلبریتی و ستاره پاپ آمریکایی یعنی جاستین تیمبرلک (Justin Timberlake) بوده است. این عطر مردانه تلخ و خنک از نخستین روزهای معرفی در بازار تا به امروز، بسیار پرطرفدار بوده و در بین عطر دوستان، به عنوان ادوتویلتی مدرن و شیک شناخته شده است. این عطر به دلیل داشتن رایحه مرکبات آروماتیک و خنکی که دارد، برای استفاده در روزهای گرم و طولانی بهاری و تابستانی مناسب است.

به محض اسپری کردن مقداری از عطر مردانه ژیوانشی Play for Men بر روی پوست و محل نبض یا لباس‌تان متوجه رایحه‌ای شدیدا مرکباتی از ترکیب نارنج، ترنج، گریپ فروت و نارنگی ماندارین خواهید شد. این نت‌های مرکباتی و تلخ و ترش شادی و تازگی را به شما هدیه می‌کنند. پس از مدتی این نت‌ها جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند. نت‌های میانی از ترکیبی تلخ‌تر شامل شکوفه تنباکو، قهوه، دانه فلفل و گیاه آمیریس ساخته شده‌ است. رایحه تلخ و ادویه‌ای این بخش، هیجان خاصی را در وجود شما ایجاد می‌کند. در ادامه و با گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی نت‌های پایانی از راه می‌رسند. این نت‌ها شامل نعناع هندی و گیاه خس خس هستند. رایحه‌ تلخ و خنک این ترکیب گیاهی و چوبی تمرکز و انرژی را در ذهن شما افزایش می‌دهد.

5- ادوتویلت آزارو کروم (Azzaro Chrome)

ادوتویلت آزارو کروم

خرید عطرآزارو کروم

عطر مردانه خنک و ملایم کروم در سال 1996 توسط برند عطر و ادکلن Azzaro به دنیای عطر و ادکلن های مردانه معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه با گروه بویایی مرکبات آروماتیکی که دارد، یک انتخاب مناسب برای استفاده در مراسم‌های مختلف و مهم زندگی توسط آقایان به حساب می‌آید. آکورد غالب در عطر Chrome از برند فرانسوی عطر و ادکلن آزارو، مرکبات و گیاهان معطر است. این آکوردها به دلیل وجود نت‌های گیاهی و مرکباتی در کنار رایحه ترش و نشاط آور چوب به وجود آمده‌اند. رایحه شاداب و ملایم و خنک این عطر مردانه، برای آقایان فعالی که دوست دارند، در هوای گرم و آفتابی رایحه‌ای خنک، دلچسب و جذاب همراه خود داشته باشند و گرمای هوا را با طراوت رایحه‌ای خنک دل‌انگیزتر کنند، بسیار مناسب است.

به جرات می‌توان گفت، که عطر مردانه Chrome مخصوص آقایان اجتماعی با روحیه‌ای شاد و دوست داشتنی است، مردانی که از سبک‌های مدرن پیروی می‌کنند و دوست دارند با ورود به هر جمعی، نگاه همه را به سمت خودشان جلب کنند و با روحیه شاد و خستگی ناپذیری که دارند، دیگران را محو شخصیت محبوب‌شان می‌کنند.همچنین وجود رایحه آرامش بخش و ملایم بهار نارنج همراه با رایحه هیجان انگیز آناناس و گل یاسمن سفید در این عطر مردانه، باعث مناسب‌تر به نظر رسیدن آن برای مراسم‌های دوستانه و صمیمی که در روزهای گرم و شلوغ برگزار می‌شود، شده است. این ادوتویلت مردانه علاوه بر القای احساس شادی و طراوت، احساس آرامش و اعتماد به نفسی عمیقی را در وجود یک مرد شیک پوش و دارای انرژی مثبت فراوان به جریان می‌اندازد.

بلافاصله پس از اسپری کردن مقداری از عطر مردانه ملایم مرکباتی و خنک آزارو Chrome بر روی پوست و محل نبض‌ یا لباس‌تان متوجه بوی خوشی از ترکیب لیمو ترش زرد، رزماری، بهارنارنج، ترنج و آناناس خواهید شد. این ترکیب ترش و شیرین و تر و تازه و آبدار، احساس هیجان و نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورد. پس از مدتی، نت‌های میانی به آرامی جایگزین نت‌های اولیه خواهند شد. این نت‌ها از نت گل یاسمن سفید، گل پنجه مریم و دانه گشنیز ساخته شده‌ است.

رایحه این بخش از عطر مردانه آزارو کروم اعتماد به نفس خوبی را در شما ایجاد و توجه اطرافیان را به سوی شما جلب می‌کند. در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های پایانی کم کم از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها از مشک، چوب سدر، خزه درخت بلوط، چوب صندل، هل، دانه تونکا و چوب بلسان بنفش برزیلی ساخته شده‌اند. این نت‌های چوبی و گیاهی احساس حضور در طبیعت را همراه با آرامش و تعادل روحی و روانی به عمق وجود شما سرازیر می‌کند.

6- ادوتویلت دولچه اند گابانا لایت بلو پور هوم (Dolce & Gabbana Light Blue Pour Homme)

ادوتویلت دولچه اند گابانا لایت بلو پور هوم

خرید عطردولچه اند گابانا لایت بلو پور هوم

برند معروف عطر و ادکلن دولچه اند گابانا، این عطر ترش مردانه را برای آقایان خوش تیپ و سخت پسند طراحی کرده است. این ادوتویلت ترش و خنک مرکباتی اولین بار در سال 2007 به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. عطر مرکباتی آروماتیک Light Blue Pour Homme از برند ایتالیایی دولچه اند گابانا، یک سال پس از معرفی در بازار عطر و ادکلن‌های دنیا، یعنی در سال 2008، جایزه معتبر Fifi را به عنوان بهترین رایحه لوکس مردانه سال از آن خود کرد.

پس از اسپری کردن مقداری از عطر ترش لایت بلو پور هوم بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای مرکباتی و ترش و از ترکیب نت‌های گریپ فروت، ترنج، نارنگی ماندارین و سرو کوهی به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب میوه‌ای، شادی و هیجانی تکرار نشدنی بی‌نظیری را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت‌های میانی ترکیبی تندتر، آروماتیک‌تر و گیاهی‌تر از نت‌های اولیه هستند و شامل دانه فلفل، رزماری و چوب بلسان بنفش برزیلی می‌شوند. این ترکیب چندگانه، منطق و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های گرم‌تر و تلخ‌تر پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی جدی و مردانه از بخور، مشک و خزه درخت بلوط هستند. ترکیب پایانی این عطر، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس جذابیت در کنار آرامشی بی‌بدیل در وجود شما خواهد بود.

7- ادوتویلت کلینیک هپی مردانه (Happy Clinique for Men)

ادوتویلت کلینیک هپی مردانه

خرید عطرکلینیک هپی

هپی کلینیک مردانه، یکی از عطرهای قدیمی و بسیار معروف برند آمریکایی Clinique با تم مرکباتی و آروماتیک است، که اولین بار در سال 1999 به بازار معرفی و عرضه شد. رایحه فوق‌العاده آروماتیک و مرکباتی این ادوتویلت دوست داشتنی و نوستالژیک مردانه، توسط گروهی از عطرسازان خلاق در کمپانی معروف و پر سابقه کلینیک در آمریکا طراحی و تولید شده است.

این عطر خنک و شیرین با رایحه مرکبات آروماتیکی‌اش، اثری شادی‌بخش از خود بر جای می‌گذارد. شعار برند عطر و ادکلن کلینیک برای این عطر «شاد باش» است و به این موضوع اشاره دارد، که با شادی می‌توان بر همه مشکلات و چالش‌ها پیروز شد. رایحه این عطر مردانه، ترکیبی استشنائی و منحصر به فرد از گل‌ها و گیاهان معطر و مرغوب است و همزمان، اثری از بوی چوب، مرکبات و اقیانوس از خود بر جای می‌گذارد و برای آن دسته از مردانی مناسب است، که همواره نگران اثر رایحه بدن‌شان هستند.

امروزه شادبودن ، بیش از داشتن پول و آسایش مالی، مورد توجه و پسند مردم قرار دارد و همین موضوع، دقیقا دلیل پرطرفدار شدن عطر مردانه Happy Clinique بوده است. این عطر با سلیقه اغلب مردان در هر سنی مطابقت دارد، تا آنجا که همزمان یک پدر و پسر می‌توانند از آن استفاده کنند. رايحه ابتدایی عطر مردانه Happy از برند عطر و ادکلن کلینیک بسيار با طراوت، خنك و ميوه‌ای مرکباتی است. نت ابتدایی این عطر ترکیبی از نارنگی ماندارین، لیمو ترش سبز، آب دریا، لیمو ترش زرد و نت گیاهان سبز است. این ترکیب اولیه، شروعی خوب، عالی و شادی بخش برای یک عطر خنک و تابستانی به حساب می‌آید.

پس از مدتی این نت‌ها جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند. نت‌های میانی این عطر از گل یاسمن سفید، گل فریزیا، گل زنبق دره و گل رز تشکیل شده است. رایحه شیرین این گل‌ها انرژی مثبت را به شما هدیه می‌کند. با گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی شاهد جا به جایی نت‌های میانی و پایانی خواهید بود. نت‌های پایانی از چوب سدر، درخت سرو، مشک و چوب گایاک تشکیل می‌شوند. این ترکیب چوبی و کلاسیک تمرکز و تعادل روحی بیشتری را در شما ایجاد می‌کند.

8- ادوتویلت لاگوست چلنج (Lacoste Challenge)

ادوتویلت لاگوست چلنج (Lacoste Challenge)

خرید عطرلاگوست چلنج

برند فرانسوی عطر و ادکلن لاگوست در سال 2009 میلادی، ادوتویلت مردانه مرکباتی آروماتیک جذاب خوشبویی را به بازار معرفی و عرضه کرد. این عطر مردانه خنک و ترش و شیرین ساختاری جذاب و دل‌انگیز داشت و بیشتر مورد توجه و استقبال پسران جوان قرار گرفت. این عطر مردانه محبوب، مدرن و کلاسیک، در زمان عرضه، توسط بازیگر نقش اول محبوب فیلم‌های پرطرفدار جنگ ستارگان، یعنی هایدن کریستنسن (Hayden Christensen) به عنوان چهره تبلیغاتی معرفی شد و سر و صدای زیادی به پا کرد.

رایحه ادوتویلت مردانه Challenge مانند چهره تبلیغاتی مشهورش، یادآور قدرت مقابله در برابر هر اتفاق و نیروی ناشناخته‌ای است. رایحه این عطر همچنین، ابتکاری بی‌نظیر است و ترکیب آن از روحیه مبارزه طلبی و انرژی تمام نشدنی یک پسر جوان الهام گرفته شده است و برای استفاده روزانه و تکمیل استایل‌های کژوال بسیار مناسب است. وقتی برای اولین بار، مقداری از عطر مردانه لاگوست چلنج را بر روی پوست و در محل نبض‌تان یا بر روی لباس خود اسپری می‌کنید، به سرعت متوجه رایحه‌ای مرکباتی و با طراوت شامل ترنج، لیمو ترش زرد و نارنگی خواهید شد. این ترکیب ترش و شیرین، باعث ایجاد شادی و نشاط و برقراری انرژی مضاعف در وجودشما می‌شود.

پس از مدتی این حالت جای خود را به نت‌های میانی خواهد داد. نت‌های میانی از ترکیب جذاب و کمی تند زنجبیل، اسطوخودوس و برگ گل بنفشه تشکیل شده‌ است. تندی این نت‌ها، حواس پرتی‌های ناخودآگاه را از شما دور می‌کند و تمرکزی عجیب را برای ذهن و روح‌تان به ارمغان می‌آورد. با سپری شدن مدت زمانی نسبتا طولانی شاهد جانشینی نت‌های پایانی به جای نت‌های میانی خواهید بود. نت‌های پایانی از ترکیب درخت آبنوس (درخت زندگی) و چوب درخت ساج تشکیل شده است. این نت‌های چوبی، آرامش و تعادل روحی خوبی را به شما هدیه خواهد داد.

9- ادوتویلت بربری ویکند مردانه (Burberry Weekend For Men)

ادوتویلت بربری ویکند مردانه

خرید عطر بربری ویکند

در سال 1997 برند عطر و ادکلن بربری عطر ترش مردانه ویکند را با رایحه‌ای کاملا مرکباتی به بازار عرضه کرد. کمپانی انگلیسی Burberry طراحی این ادوتویلت مرکباتی خنک، ترش و شیرین و مردانه را به عطرساز مشهوری با نام میشل آلمایراک (Michel Almairac) سپرده بود و این عطرساز به خوبی از پس طراحی یک عطر جذاب و جوان پسند برآمد. عطری که او آن سال طراحی کرد، هنوز که هنوزه، به عنوان یک عطر مردانه خوب برای استفاده روزانه در هر چهار فصل سال شناخته می‌شود.

این عطر ترش مردانه با رایحه مرکباتی‌اش، همواره به عنوان یک انتخاب عالی برای داشتن آخر هفته‌ای خوب و شگفت‌انگیز، از نظر مردان شیک‌پوش شناخته شده است. باید گفت که رایحه عطر بربری ویکند، رایحه‌ای روزانه، معمولی و شادی آور است و نمی‌توان انتظار رایحه عطرهای بسیار رسمی و شیک را از آن داشت. ساختار آغازین رایحه این عطر از ترکیب آناناس، طالبی، نارنگی ماندارین، گریپ فروت، لیمو ترش زرد و ترنج طراحی شده است و به محض اسپری کردن آن، چنین رایحه دل‌انگیز و نشاط آوری به مشام می‌رسد.

نت میانی این عطر، ترکیبی از رایحه چوب صندل، گیاه پیچک پیچک و خزه درخت بلوط است. استفاده از رایحه خزه بلوط با بویی سنگین و خاکی در این عطر، در کنار به گرمی رایحه چوب صندل، باعث می‌شود که قلب این ادوتویلت مردانه، رایحه‌ای تقریباً قوی و غنی داشته باشد.عطر ویکند مردانه در نقطه پایانی نیز با دارا بودن رایحه عسل، کهربا و مشک بسیار شیک‌تر شده است. البته گفته می‌شود که رایحه این عطر با توجه به ساختاری که دارد، برای آقایان بالغ مناسب است.

10- ادوتویلت کلوین کلاین سی کی وان (Calvin Klein CK One)

ادوتویلت کلوین کلاین سی کی وان

خرید عطرکلوین کلاین سی کی وان

برند Calvin Klein در سال 1994 عطر مدرن با رایحه مرکباتی آروماتیک را به بازار معرفی و عرضه کرد، که نام آن سی کی وان بود. این عطر شیک، که رایحه‌ای مردانه زنانه اما بیشتر مناسب برای مردان و جذاب دارد و بسیار جوان پسند است، توسط دو عطرساز معروف و نابغه دنیای عطر و ادکلن به نام‌های آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) و هری فرمونت (Harry Fremont) طراحی و خلق شده است.

رایحه خنک و ترش این ادوتویلت مرکباتی از ترکیباتی بسیار شادی بخش، دلچسب و ترش و شیرین ساخته شده است. این عطر مردانه و زنانه که رایحه آن بیشتر از سوی مردان مورد استقبال قرار گرفته است، در واقع، آغازگر نسخه‌هایی از فلنکرهای جدید عطر وان در برند معروف عطر و ادکلن کلوین کلاین بوده است.

عطر Calvin Klein CK One با وجود ترکیباتی که از مرکبات، گیاهان معطر و گل‌های معطر دارد، رایحه‌ای بی نظیر و کاملا اغواکننده و جذاب و خنک را ایجاد کرده است. به محض اولین اسپری از عطر مردانه و خنک کلوین کلاین CK One بر روی پوست و محل نبض‌تان یا لباسی که پوشیده‌اید، به سرعت متوجه رایحه‌ای از ترکیب نت‌ گیاهان سبز، لیمو ترش زرد، ترنج، آناناس، نارنگی ماندارین، هل و انبه هندی خواهید شد. این ترکیب ترش و شیرین و میوه‌ای مرکباتی، شادی و نشاط بی نهایتی را به شما منتقل خواهد کرد.

پس از مدتی، این نت‌های اولیه جای خود را به نت‌های میانی خواهند داد. نت‌های میانی از ترکیب گل‌دار و آرامش بخش گل زنبق دره (گل برف)، گل یاسمن سفید، گل بنفشه، جوز هندی، گل رز و ریشه گل زنبق تشکیل شده‌ است. این نت‌های تند و شیرین، انرژی و هیجان زیادی را در وجود شما بیدار می‌کند. در ادامه و با گذشت زمانی نسبتا طولانی، نت‌های پایانی از راه می‌رسند و جای نت‌های میانی را می‌گیرند. این نت‌ها از مشک، چوب صندل، چوب سدر، خزه درخت بلوط و کهربا ساخته و طراحی شده‌اند. این ترکیب چندگانه و چوبی، آرامش و اعتماد به‌ نفس فراوانی را برای انجام کارهای بزرگ و مهم به شما هدیه می‌کند.

11- ادوپرفیوم دیور هوم کلن 2013 مردانه (Dior Homme Cologne 2013 EDP For Men)

خرید عطردیور هوم کلن 2013

ادوپرفیوم دیور هوم کلن 2013 مردانه، یکی دیگر از محصولات سری عطرهای دیور هوم است که در سال 2013 به بازار پرتنوع و تمام نشدنی عطرهای نردانه معرفی و عرضه شد. این عطر به حدی موفق و پربازخورد عمل کرد که فقط یک سال بعد از رونمایی؛ یعنی در سال 2014 برنده بهترین حس بویایی آکادمی دل پروفومو پرفیوم اوارد ایتالیا (Accademia del Profumo perfume award winners italy 2014) شد.

فرمولاسیون تحریک برانگیز و مسحورکننده این ادوپرفیوم مردانه، تلفیقی از آکوردهای غالب و معلوم مرکباتی و گل‌های سفید است که در کنار سایر روایح ادویه‌ای، مشک‌بو و آروماتیک خودنمایی می‌کنند. در نهایت آنچه که از این محصول مردانه بینی شما را نوازش می‌کند یک اکسیر مرکبات آروماتیک با رایحه خنک است که به دستان عطرساز برتر جهانی آقای فرانسوا دماکی (Francois Demachy) برای کمپان دیور طراحی شد.

طبع خنک و طعم شیرین این ادوپرفیوم مردانه، برای استفاده روزمره در گرم‌ترین ساعت‌های بهار و تابستان فوق‌العاده است و با توجه به بافت سبکی که دارد، هرگز باعث القای سردرد یا میگرن نمی‌شود. این عطر مانند پوشیدین یک لباس نخی و سفید بعد از حمام، حس ناب و تازه بودن را به انسان می‌دهد؛ آن‌چنان که مرد آراسته به عطر دیور هوم کلن 2013، حال‌وهوای دوران شیرین و بازیگوشی نوجوانی و تیپ‌های جذاب آن زمان خود را به یاد می‌آورد.

بهترین ویژگی این عطر ایتالیایی، حجم زیاد و واقعا به‌صرفه 125میلی لیتری آن است که نیاز شما را برای فصل‌های گرم، حداقل به مدت یک الی دوسال به صورت رومزه و پشت سر هم برآورده می‌کند. از آنجایی که ادوپرفیوم دیور هوم کلن 2013 بافت مرکباتی و سبکی دارد، خیلی از آن در میهمانی‌های یا مجالس رسمی استفاده نمی‌شود. اما این موضوع یک امر بسیار سلیقه‌ای و شخصی است و شما بر حسب علاقه خود می‌توانید از آن در هر موقعیتی استفاده کنید.

به محض اولین اسپری از Dior Homme Cologne 2013 روی پوست گردن و محل نبض دست‌هایتان، رایحه‌ای گیرا از نت نافذ و تیز ترنج را استشمام می‌کنید. در حین این که تلخی ملایمی از پوست ترنج به مشام می‌رسد اما متوجه بافت سبک عطر می‌شوید و با استشمام آن حسی سرشار از انرژی‌های مثبت و نشاط فراوان به شما منتقل می‌شود.

بعد از مدتی رایحه ترنج ملایم‌تر و محوتر شده و در یک چشم به هم زدن، تک‌نت میانی جایگزین آن می‌شود. رایحه میانی این ادوپرفیوم مردانه از عرض اندام ظریف شکوفه درخت گریپ فروت تشکیل شده که استشمام بوی چوبی و شیرین آن، حس هیجان فراوانی را به شما منتقل کرده و در عین حال قدرت تمرکزتان را چندین برابر می‌کند.

و در نهایت این نت پایانی است که با ظاهر شدن به جای رایحه میانی، پایه‌ی عطر را تشکیل داده و قوی‌تر شدن خط بوی عطر کمک می‌کند. رایحه پایانی عطر از نقش‌نمایی نت تنها و یکه تاز مشک تشکیل شده و حسی سرشار از اعتماد به‌نفس و محکم بودن و استقلال را به شما منتقل می‌کند. رایحه عطر با اضافه شدن مشک شیرین می‌شود ولی همچنان حالت ترش و شاداب و کمی تلخ خود را حفظ میکند.

12- ادوتویلت جورجیو آرمانی کد اسپورت مردانه (Giorgio Armani Code Sport EDT For Men)

خرید عطرجورجیو آرمانی کد اسپورت

مجموعه عطرهای کُد از محصولات شناخته شده و پرطرفداری هستند که تا به امروز به‌عنون یکی از موفق‌ترین زیرمجموعه‌های برند ایتالیایی جورجیو آرمانی عمل کرده‌اند. بعد از استقبال شدیدی که از اولین نسخه‌های مجموعه کُد شد، عطر مردانه کد اسپورت را در سال 2011 به بازار عطر و ادوکلن مردانه معرفی شد تا افتخار دیگری را به نام جورجیو آرمانی ثبت کند و تبدیل به یک امتیازهمیشگی شود.

این محصول به عنوان عطری ورزشی و نشاط آور به شمار می‌آید، که از ویژگی‌های آن می‌توان به بالا بردن آدرنالین اشاره کرد. فرمولاسیون این عطر حاوی ترکیبات چوبی و معطری است که در کش‌وقوس‌های پی‌درپی، دائما از یکدیگر و پیشی می‌گیرند و درنهایت رایحه‌ای در گروه بویایی چوبی آروماتیک را خلق می‌کنند.

تبلیغات پرسروصدای این ادوتویلت مردانه، با هنرمندی بازیگر معروفی به نام مگان فاکس (Megan Fox) انجام شد که با حضور گرم خود، باعث افزایش فروش و محبوبیت هرچه بیشتر این عطر شد. ادتویلت آرمانی کد اسپورت در کمپین تبلیغاتی مگان فاکس، در قالب نقش‌نمایی مردی ورزشکار و دارای اندام ورزیده دیده شده ، که در حال شنا میان تلالو نور و درخشش آب است.

رایحه خنک و اسپورت این عطر مردانه، طعم ترش و ملایمی دارد و با جشن پرطراوت آکوردهای ملموس و غالب مرکباتی و گیاهان سبز، در عین داشتن حال‌وهوای بسیار تازه و روحیه بخش خود، آرامش و تعلق خاطر عجیبی را به همراه دارد. ته‌بوی اقیانوسی و مرکباتی آرمانی کد اسپورت، با تشدید ترشح آدرنالین، اراده فردی و میل به پیشرف را در فرد مصرف کننده تقویت کرده و جذابیت ذاتی او را بیشتر و بیشتر می‌کند.

استراتژی موفق و نقطه قوت کمپانی جورجیو آرمانی در رونمایی از این عطر مردانه، حجم بسیار مناسب و کاملا کافی 125 میلی‌لیتری آن است. مقدار کافی این عطر شما را برای مدت زیادی از خریدن عطر جدید بی‌نیاز کرده و در این صورت دیگر دلیلی برای خرج اضافه وجود ندارد.

از طرفی رایحه کاملا اسپورت این عطر جذاب برای استفاده در چهارفصل و در هر موقعیت مکانی مناسب است. اما از آن‌جایی که طبع آن رو به خنکی بیشتری می‌رود، استفاده از آن در روزهای گرم و سوزان تابستانی و بیشتر برای مصرف باشگاهی ورزشکاران پیشنهاد می‌شود.

با اولین اسپری از این ادوتویلت مردانه بر سطح لباس یا نواحی نبض‌دار مچ دست و گردن خود، ترکیبی خنک و مرکباتی از رایحه ملموس نارنگی ماندارین و نعناع به مشام‌تان می‌خورد. پیچ‌وتاب این نت‌ها در هنرمندی بایکدیگر، خنکی ذاتی عطر را از همان اولین لحظات تشدید می‌کنند و با استشمام آن‌ها حسی سرشار از قدرت، سرزندگی و انگیزه به شما منتقل می‌شود.

پس از چند وقت نت‌های اولیه کم‌رنگ‌تر شده و جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند. رایحه‌ نت‌های میانی تلفیقی ادویه‌ای از نت زنجبیل در کنار بوی مرکباتی لیمو ترش زرد است. کش‌وقوس رایحه زنجبیل در حالی‌که در میان بوی خنک نت‌های اولیه می‌رقصد، رایحه‌ای تند را به وجود می‌آورد. استشمام رایحه این نت‌ها، حسی سرشار از اعتماد به‌نفس، نفوذ و جسارت مردانه را در وجودتان سرازیر می‌کند تا به کمک آن‌ها بتوانید از پس پرمشغله‌ترین و سخت‌ترین لحظات برآیید.

و در آخر این نت‌های پایانی هستند که به جای نت‌های میانی شروع به نمایان شدن کرده و برای مدت‌ها باقی می‌مانند. رایحه پایانی این ادوتویلت مردانه، از ترکیب آرامش‌بخش نت‌های کهربا، نت آب و خس‌خس تشکیل شده است. این رایحه آروماتیک تا حدی روایح تند و تیز قبلی را رو به اعتدال و ملایمی بیشتری برده که با استشمام آن‌ها احساس تعلق خاطر و توانمندی بیشتری کرده و روح و وجودتان را برای تحمل دغدغه‌ها و مشکلات تقویت می‌کنید.

13- ادوتویلت پرادا لونا روسا (Prada Luna Rossa EDT For Men)

خرید عطر پرادا لونا روسا

در آمریکا، مسابقات قایقرانی جذابی با قایق‌های بادبانی برگزار می‌شود، که هر سال، قایقران‌های زیادی از سرتاسر دنیا در این جام شرکت می‌کنند. در واقع نام این ادوتویلت تلخ و خنک مردانه، یعنی Luna Rossa برگرفته از نام تیم مشهور قایقرانی با قایق‌های بادبانی پرادا گرفته شده است، که در این مسابقات جهانی شرکت کرده بود. لونا روسا در زبان ایتالیایی به معنای ماه قرمز است.

این عطر مردانه جذاب با توجه به رایحه‌ای که دارد، برای استفاده در فصل‌های بهار و تابستان مناسب است. رایحه این عطر مردانه از برند ایتالیایی عطر و ادکلن Prada که در سال 2012 به بازار عطر و ادکلن مردانه دنیا معرفی و عرضه شد، الهام گرفته شده از مسابقات بزرگ و جهانی قایقرانی در جام آمریکا و تداعی کننده طبیعت دریایی، پرستیژ و اشتیاق برای پیروزی و نوآوری است.

رایحه ادوتویلت مردانه مرکباتی آروماتیک لونا روسا از برند پرادا توسط عطرساز معروفی به نام دانیلا روشه آندریه (Daniela (Roche) Andrier) طراحی شده است. در رایحه این عطر مردانه خنک و تلخ، آکورد آروماتیک و ادویه‌ای کاملا غالب است.

زمانی که مقداری از عطر تلخ و خنک مردانه Luna Rossa را بر روی پوست و محل نبض یا لباس‌تان اسپری می‌کنید، به سرعت رایحه تلخی از ترکیب نارنج و اسطوخودوس به مشام‌تان خواهد رسید. این ترکیب مرکباتی و آروماتیک، انرژی و هیجان فراوانی در وجود شما ایجاد می‌کند.

پس از مدتی این نت‌ها جای خودشان را به نت‌های میانی می‌دهند. نت‌های میانی از ترکیب خنک و دل‌انگیز گیاه مریم گلی کلاری و نعناع ساخته‌ شده‌ است. رایحه تند و خنک این ترکیب دوگانه و گیاهی، هیجان و تمرکز بالایی را به شما هدیه می‌کند.

پس از مدتی نسبتا طولانی، نت‌های پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این بخش از رایحه عطر Luna Rossa از ترکیب دو عنصر مشک پنیرکی مالو و عنبر مصنوعی آمبروکسان ساخته‌ شده‌ است. رایحه‌ تلخ و رو به شیرینی این نت‌ها احساس شادی و نشاط را در وجود شما زنده می‌کند.

14- ادوتویلت مرسدس بنز کلون (Mercedes Benz Colgne EDT)

خرید عطرمرسدس بنز کلون

عطر مرسدس بنز کلون مردانه، در سال 2016 از سوی کمپانی لوکس اتومبیل‌سازی مرسدس بنز، در دسترس طرفداران پروپا قرص این برند قرار گرفت. عطرساز معروف و نام‌آشنای همیشگی؛ الیور کرسپ (Olivier Cresp)، این عطر جذاب را برای کارخانه ماشین سازی مرسدس بنز طراحی کرد و آن را به بازار معرفی و عرضه نمود.

ساختار این عطر مردانه، در حضور نت‌هایی همچون گرپ فروت، نارنگی ماندارین و گیاه شاهپسند لیمویی در گروه بویایی مرکباتی آروماتیک قرار دارد. آکوردهای غالب مرکباتی، رایحه ای زیبا ، تمیز و نشاط آور برای این عطر به ارمغان می‌آورند.بوی نرم و آرام مرسدس بنز کلون، برای هرگونه مناسبت؛ چه خودمانی و چه رسمی، و حتی برای استفاده روزمره شایسته است و به مردانی که به دنبال سبک‌های مدرن و امروزی هستند، توصیه می‌شود.

طبع خنک و مرکباتی مرسدس بنز کلون از آزادی الهام گرفته و برای فرار از زندگی روزمره و رهایی از مشغله‌ها، خصوصا در روزهای گرم تابستانی بسیار مناسب است. از همین جهت؛ رایحه این عطر جذاب، با ذات مردان جوان و مستقل، با روحیه‌ای‌ آزاد و رها سازگار است؛ مردانی که دست از تلاش بر نداشته و خود را به هیچگونه محدودیتی محکوم نمی‌کنند.

با اسپری کردن مفداری از این ادوتویلت مردانه بر روی لباس یا محل نبض‌تان، در لحظات ابتدایی، رایحه‌ای خنک و تند از ترکیب نت‌های گریپ فروت، نارنگی ماندارین و دانه فلفل صورتی را استشمام خواهید کرد. رایحه این ترکیب، حسی سرشار از نشاط توام با تندرستی و سلامتی به سمت شما سرازیر کرده و شما را برای روبه‌رو شدن با یک روز سخت و پرمشغله یا برای سخت ورزش کردن آماده می‌کند.

پس از مدتی نت‌های اولیه شروع به محو شدن می‌کنند و جای خودشان را به نت‌های میانی می‌دهند. رایحه نت‌های میانی، ترکیبی تمیز و دل‌نواز از کنار هم قرار گرفتنِ نت‌های گیاه شاهپسند لیمویی و زنجبیل هستند. استشمام بوی این نت‌ها احساس جوانی و طراوت را در وجود شما بیدار می‌کند.

در ادامه، نت‌های پایانی و میانی جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند. نت‌های پایانی این ادوپرفیوم مردانه، برخلاف نت‌های ادویه‌ای و میوه‌ای قبلی، تلفیقی ماندگار از نت‌های مشک و خس‌خس هستند که در آخرین لحظات، حس اعتماد به‌نفس و استقلال فراوانی را به شما منتقل کرده و روحتان را آزاد و رها می‌سازد. از طرفی بوی تند و گیرای این‌ نت‌ها، تاثیر نت‌های میانی را دوچندان کرده و به دوام هرچه بیشتر عطر کمک می‌کنند.

15- ادوپرفیوم اجمل اوتوپیا 2 مردانه (Ajmal Utopia ll For men)

خرید عطراجمل اوتوپیا 2

برند پرطرفدار اجمل از کشور امارات، تا به امروز انواع متفاوتی از عطر‌های زنانه و مردانه را در زیرمجموعه خود جای داده است که ادوپرفیوم اجمل اوتوپیا 2 مردانه یکی از آن‌ها است. آکورد‌های غالب آروماتیک و باطراوت، این ادوپرفیوم مردانه را در گروه بویایی مرکبات آروماتیک طبقه‌بندی می‌کند. اجمل اوتوپیا 2 دارای رایحه‌ای معتدل و ملایم است و در سال 2014 به دنیای هیجان‌انگیز عطرهای مردانه معرفی شد.

رایحه مرکباتی و ملایم اوتوپیا، برای استفاده در روزهای معتدل آفتابی و بهاری و همین طور روزهای گرم تابستانی بسیار مناسب است. بسیاری از کاربران اوتوپیا آن را به هیولای زنانه پسند تشبیه کرده‌اند، چرا که بوی مرکباتی سیب و لیمو ترش در کنار رایحه گرم کهربا چنان چهره جذابی از مردان مجرد می‌سازد که به قول معروف؛ زنان جوان را یک دل که نه صد دل عاشق آنان می‌کند! پس اوتوپیا می‌تواند انتخاب مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه و مجردی باشد.

وقتی مقدار کمی از این ادوپرفیوم مردانه را بر روی بدن یا لباستان اسپری می‌کنید، در لحظات ابتدایی ترکیبی هوس‌انگیز و اغوا کننده از نت‌های خنک و معتدل برگ نارنج، لیمو ترش زرد و سیب را استشمام می‌کنید. رایحه این نت‌ها حسی سرشار از توانمندی و جذابیت مردانه را دائما به شما یادآور می‌شود.

پس از مدتی نت‌های اولیه کمرنگ‌تر شده و جای خود را به نت‌های‌ میانی می‌دهند. رایحه نت‌های میانی ترکیبی آرامش‌بخش و گیاهی از نت‌های آب دریا، اسطوخدوس، آویشن و چوب سدر هستند که حس تمیزی و رایحه‌ای صابونی به عطر می‌دهند. بوی دلنشین و آرامش‌بخش این نت‌های میانی، احساس آرامش فراوان توام با آسودگی و امیدواری را در وجود شما زنده می‌کند.

در لحظات آخر، کم‌کم نت‌های پایانی به جای نت‌های میانی، ظاهر می‌شوند. رایحه نت‌های پایانی این ادوپرفیوم مردانه ترکیبی خارق‌العاده از کنار هم قرار گرفتن نت‌های کهربا، نعناع هندی و خزه درخت بلوط هستند. رایحه شیرین کهربا، تلخی و تندی نعناع هندی و خزه را خنثی کرده و درنهایت ترکیبی معتدل را می‌سازد. با استشمام این رایحه ملایم، حسی سرشار از اعتماد به‌ نفس، ثبات و استقلال به شما منتقل می‌شود.

16- ادوتویلت لالیک وایت مردانه (Lalique White EDT For Men)

خرید عطرلالیک وایت

عطر مردانه‌ی وایت از برند دوست داشتنی و فرانسوی لالیک، lمحصولی پرطرفدار است که در سال 2008 توسط روانه‌ بازار شد. كمپانى لاليک اين عطر را براى مردانى كه همواره مشتاق هستند نقشى از خود برجاى بگذارند، طراحى كرده است. مردانى كه تحت تأثير قراردادن را دوست دارند. عطرساز کاردید و باتجربه‌ای به نام خانم کریستین نایگل (Christine Nagel)، با خلاقیت خارق العاده خود این عطر را طراحی کرد.

لالیک وایت عطری آروماتیک و مرکباتی برای آقایان شيک پوش است. همان‌طور که از نامش پیداست عطری با ظاهری سفید رنگ است که بویی خاص و فراموش نشدنی دارد؛ شاید به جرأت می‌توان عطر وایت را به عنوان خنک‌ترین محصول تولید شده‌‌ی برند لالیک نام برد و رایحه‌ فوق العاده‌ی این محصول، تداعی گر خنکی و ایستادن در کنار آبشاری عظیم را در ذهن مصرف کننده القا می‌کند.

ادوتویلت وایت با فرمولاسیون حرفه‌ای خود و هماهنگی رایحه‌های آغازی، میانی و پایانی خود شما را تحت تاثیر قرار می دهد. از اصلی‌ترین روایح به کار رفته در فرمولاسیون خنک و ملایم این ادوتویلت مردانه، آکوردهای ملموس مرکباتی در کنار عناصر غالب مرکباتی هستند که ردپایی از نت‌های چوبی، آروماتیک و پودری نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. اگر به دنبال عطری برای روزهای گرم سال هستید، لالیک وایت شدیدا پیشنهاد می‌شود.

رایحه‌ی مردانه‌ی وایت، انتخابی ايده آل و شایسته براى ملاقات‌های رسمى و محيط‌هاى كارى است و بیشتر برای استفاده در فصل‌های تابستان و بهار پیشنهاد می‌شود. بافت سبک لالیک وایت چنان دلنشین و ملایم است که بسیاری از افراد مستعد میگرن از این محصول به عنوان عطر امضا استفاده می‌کنند. عطری کاریزماتیک با ظاهری سفید رنگ که بوی خاص و فراموش نشدنی آن، یک تصویر همیشگی از شما می‌سازد.

انتخاب عطر لالیک وایت با توجه به حجم بسیار به‌اندازه 125 میلی‌لیتری آن، ماندگاری قابل‌قبول، پخش بوی خوب، و بطری ساده و زیبایی که دارد؛ کاملا تحسین برانگیز است. همچنین از آنجایی که کمپانی لالیک، برند شناخته شده‌ و معتبری در زمینه عطرسازی است؛ برای هدیه به عزیزانتان مناسب و لذت‌بخش به نظر می‌رسد. چراکه به نسبت همه خصوصیات مثبتش، قیمت متعادلی نیز دارد.

خانم نایگل در لابراتورهای عطرسازی زیادی از برندها مطرح فعالیت داشته‌اند و در طراحی ادوتویلت لالیک وایت نیز نهایت ظرافت را به خرج داده‌اند. وقتی مقداری از این ادوتویلت مردانه بر روی نواحی نبض‌دار مچ دست و گردن یا پوست لباس‌تان پاف می‌کنید، در لحظات ابتدایی، رایحه‌ای تند و خنک از ترکیب نت‌های مرکباتی ترنج و برگ نارنج در کنار تمبر هندی و صمغ لامی را استشمام می‌کنید. رایحه این تلفیق دلپذیر، حسی سرشار از هیجان و تندرستی را به سمت شما سرازیر کرده و شما را برای روبه‌رو شدن با یک روز آرام و پرنشاط آماده می‌کند.

پس از مدت کوتاهی، نت‌های اولیه شروع به ناپدید شدن می‌کنند و خیلی سریع جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند. عرض اندام نت‌های میانی، ترکیبی متنوع و تقریبا تیز از کنار هم قرار گرفتنِ هل، دانه فلفل سیاه، جوز هندی و گل بنفشه است. استشمام رایحه این نت‌ها با القای احساس توانمندی و اراده تمام، اعتماد به‌نفس فراوانی را در وجود شما سرازیر می‌کند.

و در ادامه، نت‌های نهایی جای نت‌های میانی ظاهر می‌شوند تا پایانی آرامش‌بخش و ماندگار را برای عطر رقم بزنند. در رایحه نت‌های پایانی با تلفیقی عمیق از روایح ناب چوی سدر، مشک، خزه درخت بلوط و کهربا مواجه می‌شوید که در آخرین لحظات، حس پیشرو بودن و یکه‌تازی فراوانی را به شما منتقل کرده و روحتان را آزاد و رها می‌سازد. از طرفی بوی نافذ این‌ نت‌ها، با ترتیب اثر قوی و گیرای خود، به پخش بوی هرچه بیشتر رایحه عطر کمک می‌کنند.

17- ادوتویلت او د لاگوست ال.12.12 ورت گرین مردانه (Eau De Lacoste L.12.12 vert Green EDT For Men)

خرید عطراو د لاگوست ال.12.12 ورت گرین

ادوتویلت او د لاگوست ال.12.12 ورت گرین عطری اسپرت و جوان پسند از برند آشنا و زبان‌زد لاگوست است که به همراه سه نسخه دیگر خود که رنگ‌های متفاوت دارند در سال 2011 روانه بازار شد. یکی از تنیسورهای معروف فرانسوی به نام رنه لاگوست اولین پیراهن یقه دار برند ورزشی خود را درسال 1927 تولید کرد.

کد ال 12.12 در این عطر یک عبارت اختصار را می‌رساند؛ ال اشاره به لاگوست ، 1 سنبل پتیت پیکه ماده سازنده آن ، 2 نشانگر استین کوتاه پیراهن و 12 به تعداد دوازده پیراهنی که در ابتدا تولید شدند اشاره دارد. این عطرها در یک خانواده سه‌تایی در رنگ‌های سفید، آبی و سبز به بازار عرضه شده‌اند. رنگ این عطرها نیز با الهام از رنگ پیراهن‌ها در نظر گرفته شد.

رنگ آبی سمبل زندگی دریایی و جوانمردی ، رنگ سفید نشانگر سادگی ، زیبایی و تازگی و سبز رنگی بر پایه سبزینگی طبیعت و حال خوب است. او د لاگوست ال.12.12 ورت گرین یا همان ال 12.12 سبز، عطری آرامش بخش و باطراوت در گروه بویایی آروماتیک مرکباتی از آکوردهای غالب مرکباتی در کنار روایح ملموس ادویه‌ای تازه و عناصر گیاهی و چوبی است.

وجود ترنج ایتالیایی ، گریپ فروت و طالبی یخی بافت سبک و نشاط‌آوری را برای این عطر خلق کرده‌اند. به همین دلیل درنهایت رایحه‌ای ملایم با طبع خنک از این عطر به شمام می‌رسد که رای استفاده روزمره در فصل‌های گرم سال؛ خصوصا بهار و تابستان فوق‌العاده است. بسیاری از افراد مستعد میگرن، رایحه خنک و اسپورت این ادوتویلت مردانه را به عنوان عطر امضا برای خود انتخاب می‌کنند.

از طرفی فرمولاسیون او د لاگوست ال.12.12 ورت گرین به طرز عجیبی با روحیات ورزشکاران و تیپ‌های اسپورت سازگار است. از نقاط مثبت این ادوتویلت مردانه حجم 100 میلی لیتری آن است. چراکه این مقدار قطعا نیاز روزمره شما به مدت یک تا دو سال برآورده می‌کند. همچنین می‌توتنید مدل‌ کوچکتر و جیبی این عطر را در حجم‌ سمپل از فروشگاه ریحا تهیه کنید در هر مکان و زمانی در دسترس شما باشد.

در اولین پاف از این ادوتویلت مردانه روی لباس یا نواحی نبض‌دار مچ دست و گردن‌تان، ترکیبی خنک و مرکباتی از رایحه غالب ترنج، گریپ فروت و گیاه شاهپسند لیمویی در کنار نت‌های میوه‌ای انجیر و طالبی به مشام‌تان می‌خورد. عرض اندام این نت‌ها در پیچ‌وتاب بایکدیگر، خنکی ذاتی عطر را از همان لحظات اول تشدید می‌کنند و با استشمام آن‌ها حسی سرشار از توامندی، سلامتی، سرزندگی و انگیزه به شما منتقل می‌شود.

پس از چند وقت نت‌های اولیه کم‌رنگ‌تر شده و نت‌های میانی به جای آن‌ها ظاهر می‌شوند. رایحه‌ نت‌های میانی تلفیقی آرامش‌بخش از هنرمندی نت‌های اسطوخدوس، آویشن و درخت توس است. کش‌وقوس رایحه اسطوخدوس در حالی‌که در میان بوی خنک نت‌های اولیه می‌رقصد، رایحه‌ای آروماتیک را به وجود می‌آورد. استشمام رایحه این نت‌ها، حسی سرشار از امیدواری و مثبت‌نگری را در وجود شما زنده می‌کند تا بتوانید از پس سخت‌ترین لحظات و پستی‌های زندگی برآیید.

و در آخر لحظات نت‌های پایانی هستند به جای نت‌های میانی نمایان شده و برای مدت‌ها باقی می‌مانند. رایحه پایانی این ادوتویلت مردانه، حس آروماتیکی عطر را تقویت می‌کند و از ترکیب باطراوت نت آب و بامبو به همراه عناصر چوبی تشکیل شده است. اثر نافذ نت آب در روایح پایانی تا حدی خنکی عطر را بیشتر کرده بیشتری برده و با استشمام آن‌ها احساس سبک‌بالی و تعلق خاطر عجیبی روح و وجودتان را در بر می‌گیرد.

18- ادوتویلت لانوین اکلت دی آرپج پور هوم (Lanvin Eclat d Arpege Pour Homme EDT For Men)

خرید عطرلانوین اکلت دی آرپج پور هوم

عطر اِکلَت پور هوم، اِکلَت دی آرپِج مردانه محصولی پربازخورد از برند فرانسوی لَنوین یا لانوین است که از هر لحاظ مشابه نسخه زنانه‌اش می باشد. بعد از فروش فوق‌العاده و استقبال عجیبی که از نسخه اکلت آرپج زنانه در سال 2002 شد، کمپانی لانوین تصمیم گرفت نسخه مردانه این عطر را نیز به بازار عرضه کند .

درواقع اکلت دی آرپج پور هوم به نوعی ادامه دهنده تاریخچه اولین محصول لَنوین به نام آرپج است و در سال 2015 توسط عطرساز برتر جهانی به نام خانم سونیا کانستنت (Sonia Constant) خلق و به بازار معرفی گردید. نسخه مردانه آرپج نیز توانست محبوبیت و فروش زیادی را برای برند لانوین رقم بزند و این قطعا تحسین برانگیز است.

عطر اِکلت پورهوم - اِکلت دی آرپِج مردانه - لَنوین برای مصرف کننده خود حس نشاط و سرزندگی را به ارمغان می‌آورد و مناسب آقایان شیک پوش و با سلیقه می‌باشد. این ادو تویلت با هدف جذابیت بخشیدن به آقایان در مهمانی های دوستانه طراحی شد که در ایران اکثر آقایان برای مهمانی‌ها و قرارهای مهم عاشقانه از اِکلت پور هوم استفاده می‌کنند.

در ترکیب خنک و ترش این ادوتویلت مردانه، آکوردهای غالب مرکباتی یکه‌تازی می‌کنند. اما در این میان ردپای ظریفی از روایح چوبی، اوزونیک و آروماتیک نیز به مشام می‌رسد که رایحه عطر را کاریزماتیک و احساسی‌تر می‌کند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان عطری، این محصول را انتخابی مناسب برای قرار ملاقات‌های عاشقانه می‌دانند.

چهره تبلیغاتی این محصول یکی از مدل‌های مطرح آمریکایی به نام برنو روزندو (Bruno Rosendo) است که در کنار دریا انجام شد. او با اجرای پراحساس و تاثیرگذار خود توانست طبع خنک عطر را در کنار یک دریای بی‌کران از عشق ابدی به تصویر بکشد. بافت سرد و مرکباتی لانوین اکلت دی آرپج مردانه بیشتر برای استفاده در بهار و تابستان و روزهای داغ و آفتابی پاییز پیشنهاد می‌شود.

یک قرار عاشقانه کنار دریای طوفانی در پاییز؛ پادشاه فصل‌ها و فصل عشاق، درست وقتی که نسیم ملایمی از عطر مرکباتی مرد عاشق در فضای اطراف پخش شده و قلب پرمهر معشوق را به تپش در می‌آورد. حجم بطری این عطر 100 میلی لیتر در نظر گرفته شده و قطعا برای استفاده پشت هم و روزمره شما حداقل به مدت یک تا دو سال کافی است. همچنین می‌توانید از حجم دستریز 5میل آن برای حمل‌ونقل آسان استفاده کنید.

با توجه به رایحه خوب و قیمت مناسب عطر محبوبِ لانوین اکلت دی آرپج پور هوم، این عطر برای هدیه دادن به عزیزانتان انتخاب بسیار مناسبی بوده و در عین حال ارزشمند است. مثلا می‌توانید عطر لانوین اکلت دی آرپج پور هوم را می‌توان در مناسبت‌های مختلفی همچون روز پدر، ولنتاین، سالگرد ازدواج، روز تولد و خیلی از جشن های ایرانی دیگر کادو دهید و بهترین لحظات را ثبت کنید.

اگر به عطرهای خاص و عاشقانه علاقه دارید، ادوتویلت لوکس لانوین اکلت دی آرپج پور هوم، با ترکیب ناب خود، یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی است. وقتی برای اولین بار مقداری از این عطر مردانه را بر روی پوست‌تان پاف می‌کنید، تلفیقی دلنشین از نت‌های سرد و مرکباتی ترنج، لیمو ترش سبز و نارنگی ماندارین به مشام‌تان می‌خورد. با استشمام رایحه این نت‌ها قدرت روبه‌رو شدن با عواطف درونی خود را پیدا کرده و حسی سرشار از سرزندگی و عشق مطلق در وجود شما بیدار می‌شود.

کمی بعد نت‌های اولیه یکی پس از دیگری شروع به محو شدن کرده و جای خود را به نت‌‌های میانی می‌دهند. رایحه میانی عطرLanvin Eclat d Arpege Pour Homme ، از کنار هم قرار گرفتن نت‌های آروماتیک رزماری و برگ گل بنفشه تشکیل شده است که در یک لحظه به نت‌های اولیه غالب می‌شوند. استشمام رایحه این نت‌ها، انگیزه درونی وجودتان را برای پذیرفتن ملایمت‌ها و زیبایی‌های جهان اطراف بیشتر می‌کند تا به‌یاد ماندنی‌ترین لحظات را برای خود بسازید.

در نهایت نت‌های پایانی شروع به ظاهر شدن می‌کنند. رایحه نت‌های پایانی از عرض اندام نت‌های نافذ و ماندگار مشک، چوب سدر و چوب صندل به وجود آمده که تا حدودی سردی شدید نت‌های قبلی را خنثی می‌کنند. خودنمایی این نت‌ها در آخرین لحظات، باعث به وجود آمدن آرامش بسیار زیادی در وجود شما می‌شوند تا به کمک آن یک روز آرام و عاشقانه را برای خود رقم بزنید. همچنین حضور این نت‌ها به ماندگاری و دوام بیشتر عطر کمک بسیاری می‌کنند.

19- ادتویلت جان وارواتوس ارتیسان مردانه (John Varvatos Artisan‎ EDT For Men)

خرید عطرجان وارواتوس ارتیسان

یکی از آشناترین محصولات برند آمریکایی جان وارواتوس، ادوتویلت خنک و مرکبلتی آرتیسان است که در سال 2009 رونمایی شد. عطر و ادوکلن‌های کمپانی جان وارواتوس اکثرا مردانه است و بیشتر در زمینه پوشاک فعالیت دارد. ای برند تا به امروز سه بار بین سال‌های 2000 تا 2005 برنده جایزه CFDA امریکا بخاطر طراحی‌های لباس‌های مردانه و زنانه فوق‌العاده خود شده است.

فرمولاسیون هیجان‌انگیز این ادوتویلت مردانه، با همکاری هوشمندانه یک تیم دونفره از طراحان برتر در سطح جهان به نام‌های رودریگو فلورس (Rodrigo Flores-Roux) و شخص آقای جان وارواتوس (John varvatos ) ساخته شد. آن‌ها ترکیب شاداب عطر ارتیسان مردانه را از عصاره‌گیری مرکبات ارگانیک فصل بهار با عرض اندام ملموس و مشخص نارنگی یافای سیسلی و نارنگی کلمانتین طراحی کردند.

اما از سایر آکوردهای شیرین، گل‌های سفید، ادویه‌های تازه و عناصر گیاهی در آهنگ دلنواز این سمفونی کلاسیک نباید چشم پوشاند. رایحه آروماتیک مرکباتی جان وارواتوس آرتیسان، درحالی که سایه‌های معلومی از سبک مدرنیته را در خط بوی خود دارد؛ اما همانند یک هنر کلاسیک در روزهای دیرینه جهان قدیم است که هنوز هم در مقابل گذر زمان مقاومت می‌کند.

ارتیسان خلق اثری جاودانه است که ماهیت دوقطبی آن را می‌توانید در سبک طراحی بطری حصیرباف و سبک بوی آروماتیک آن حس کنید. هرچند که شخصیت مدرن خود را از عناصر همیشه شیک چوبی و روایح مرکباتی به ارث می‌برد. ته‌بوی معتدل و سرد این ادوتویلت مردانهآن را به یک انتخاب شایسته برای استفاده روزمره یا در روزهای گرم و آفتابی سال تبدیل می‌کند.

عطر «آرتیسان» نمادی از هنر ازدست‌رفته صنعتگری در جهان کهن است، درحالی که همچنان به سویه‌های مدرن عطرسازی هم اشاره دارد. همه انتخاب‌های مربوط به این عطر، ‌از بطری فلاسکی‌‌شکل دست‌ساز تا ترکیبات ناب و کم‌نظیری که آمیزه خاصش را شکل می‌دهند، به پدید آمدن عطری منتهی شده‌اند که انگار در مقابل گذر زمان جاودانه خواهد ماند.

شما می‌توانید رایحه سبز این ادوتویلت مردانه را در قرارهای عاشقانه، دورهمی‌های دوستانه و محل کار بپوشید و با اقتدار در این جمع‌ها مورد توجه قرار گیرید. تمامی محصولات برند جان وارواتوس با دقت و ظرافت فراوان تولید می‌شوند و حجمی قابل قبول و تحسین برانگیز معادل 125 میلی لیتر دارند. با توجه به رایحه خاطره‌انگیز، حجم کافی و قیمت تقریبا مناسبیاین محصول، ادوتویلت ارتیسان می‌تواند یک انتخاب خوب به عنوان عطر امضا باشد.

اکسیر وصف‌ناپذیر ارتیسان، از آندسته از رایحه‌هایی است با اغواگری عجیبی خودس همه را به دنبال خط بوی عطر تن شما می‌کشاند. وقتی فقط کمی از این عطر آمریکایی را روی پوست گردن، مچ دست‌ها یا لباس‌تان اسپری می‌کنید رایحه تازه نارنگی یافا و نارنگی کلمانتیم در تلفیق با نت‌های گیاهی مرزنجوش و آویشن به مشامتان می‌خورد. ترکیب این نت‌های چهارگانه حسی سرشار از سرزندگی، ساتمتی و توانایی مطلق را به شما منتقل می‌کند.

پس از مدت خیلی کوتاهی رایحه نت‌های آغازی کمرنگ شده و نت‌های میانی جای آن‌ها را پُر می‌کنند. رایحه میانی از اثر نافذ نت‌های ادویه‌ای و آروماتیک اسطوخدوس و زنجبیل در کنار گل‌های سفید یاسمن و شکوفه پرتقال تشکیل شده است. استشمام راحه دلنشین این نت‌ها در قاب عطر، حس امید، آرامش خاطر و سبک‌بالی مطلق را به شما منتقل می‌کند تا ذهنی آرام و خالی از دغدغه‌ها روز خود را شروع کنید.

و در ادامه نت‌های پایانی در پس‌زمینه عطر عرض اندام می‌کنند و برای مدتی تقریبا طولانی باقی می‌مانند. ترکیب بادوام نت‌های پایانی از بوی تیز و مردن عناصر چوبی و ته‌بوی شیرین کهربا و مشک تشکیل ‌شده‌اند. اسشتمام تلفیق هنرمندانه این نت‌ها حس جسارت، اعتماد به‌نفس و نفوذ فراوانی را به شما منتقل کرده و در عین حال آرامش و تعادل روحی شما را نیز تشدید می‌کند.

20- ادوتویلت فراری اسکودریا رد مردانه (Scuderia Ferrari Red EDT For Men)

خرید عطرفراری اسکودریا رد

ادو تویلت مردانه فراری اسکودریا رد یا اسکودریا قرمز، یکی از جدیدترین عطرهای برند ماشین‌سازی از مبدا کشور ایتالیا است ک در سال 2013 طراحی و معرفی شده است. این اثر پرشور نماد یک مرد شهری و پرجنب‌وجوش است با اثر نافذ عطر اسکودریا قرمز پوشیده بر تنش، حس غرور و جسارت فراوانی می‌کند.

فرمولاسیون مدرن و امروزی این عطر مردانه دارای ته‌بوی چوبی با روایح غالب مرکباتی است که طبع خنکی دارد. ردپای نت‌های مرکباتی طعم ترش و ملایمی را به این عطر می‌دهند که برای استفاده در روزهای گرم تابستان و بهار فوق‌العاده است و به معنای واقعی غوغا به‌پا می‌کند.

از اصلی‌ترین عناصر به‌کار رفته در فرمولاسیون هیجان‌انگیز این عطر مردانه ترنج، پرتقال و گیاه شاهپسند لیمویی است که با کش‌وقوس در میان آکوردهای قابل لمس پوبی، آروماتیک و ادویه‌های تازه حس نشاط‌آور و انرژی‌بخشی را در پس‌زمینه این عطر ایجاد می‌کنند. اسکودریا قرمز را می‌توان یک عطر اسپورت و در عین حال مجلسی حساب کرد.

چون اگرچه که نت‌های چوبی و مرکبات حال‌وهوای روزمرگی و گشت شهری با تیپ اسپورت را در این عطر القا می‌کنند؛ اما عرض اندام عناصر ادویه‌ای رایحه عطر را تا حدودی به سمت یک ته‌بوی مجلسی و سازگار با مناسبت‌های ویژه را خلق می‌کنند. به همیت دلیل اسکودریا قرمز یک عطر چندکاره و اقتصادی است.

قیمت بسیار مناسب و قابل قبول این عطر در کنار حجم خیلی زیاد 125 میلی لیتری آن بسیار عجیب و غیر قابل باور است. به همیت دلیل می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب روی میز برای هدیه دادن در مناسبت‌ها، روز تولد یا ولنتاین باشد. همچنین حجم‌های کوچکتر سمپل و مینیاتوری این عطر نیز در دسترس است تا شما بتوانید به‌راحتی آن را در جیب یا کیف‌تان حمل کنید.

فرمولاسیون ظریف و شاداب فراری اسکادریا رد با سرعت خودروهای سوپر اسپرت فراری، خنکی و ترشی ویژه‌ای را به محیط اطراف شما پخش می‌کند. وقتی مقداری از اکسیر ظریف این عطر مردانه را روی پوست خود پاف می‌کنید، به‌سرعت متوجه بوی ترنج، پرتقال، گیاه شاهپسند لیمویی، برگ درخت نارنج، نعناع و صمغ گالبانوم خواهید شد. طراوت این ترکیب مرکباتی، تازگی، نشاط و انرژی زیادی دارد و شما را از کسالت‌های روزمرگی دور می‌کند.

با گذشت زمان، متوجه تغییر نت‌ها در این عطر خواهید شد. با ظهور نت‌های میانی تلفیق دلنشینی از نت‌های گل‌های یاسمین، شمعدانی و ریشه گل زنبق و جوز هندی جای نت‌های ابتدایی را می‌گیرند. استشمام رایحه این نت‌ها شادابی زیادی را به شما منتقل کرده و به مراتب قدرت تمرکز و نفوذ بیشتری پیدا می‌کنید.

پس از مدتی نت‌های میانی به سمت عرض اندام نت‌های پایانی تغییر مسیر می‌دهند رایحه نت‌های پایانی از کنار هم قرا گرفتن چوب سدر، چوب صندل، خزه درخت بلوز و وانیل تشکیل شده که با استشمام آن‌ها احساس آرامش و تلق خاطر عمیقی می‌کنید. چراکه استرس و اضطراب را از شما دور می‌کنند.

در پایان این مقاله با معرفی تک‌تک عطرها و تمام توضیحاتی که خدمت‌تان ارائه دادیم؛ امیدورایم که به درک عمیقی از طبیعت عطرهای مردانه مرکباتیرسیده و این روایح را با تمام وجود لمس کرده باشید. شما می‌توانید برای سفارش هریک از این محصولات، عطر مورد نظرتان را در فروشگاه ریحا جستجو و از طریق سفارش آنلاین آن را تهیه کنید. همچنین اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از عطرهای ریحا دارید، حتما نظرات خود را برای ما ارسال کنید و تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

۱۹۷,۷۳۰
محصولات مرتبط
سرچ ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۲,۲۹۳,۰۰۰ تومان۱۵,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
فنفار ادو کلن زنانه مردانه تامینThameen 
۳۶,۳۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا رایحه های مرکباتی پر طرفدار هستند؟
پاسخ:

در نبرد با گرمای ملال آور تابستان و اوقات گداخته و ملتهب روزهای پیش رو، همراه و همدمی بهتر از یک رایحه مرکباتی خنک، تازه و شاداب برای گذران روزها وجود ندارد. نت های مرکباتی، عصاره‌های به ارمغان آمده از آرامش و تازگی جاری در میوه‌هایی همچون لیمو، پرتقال، انواع نارنگی‌ها، ترنج، گریپ فروت و نارنج هستند، که با سایر نت ها و عصاره‌هایی برگرفته شده از شکوفه‌ها، برگ‌ها و شاخه‌های درختان مرکبات ترکیب می‌شوند و با ورودشان به جهان عطرسازی، طراوتی جذاب، سبک، آب‌دار، ملس، مطبوع و در بعضی مواقع بسیار تمیز، تلخ و سبز را به ترکیب عطرها می‌بخشند.

گروه بویایی مرکبات چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

گروه عطرهای سیتروس یا مرکباتی در ظاهر ساده‌ترین نوع عطرها هستند، اما از نظر تکنیکی برای به دست آوردن شفافیت رایحه، تولید رایحه مرکبات جزء سخت‌ترین فرآیندهای عصاره‌گیری و رایحه‌سازی به شمار می‌روند. به همین دلیل است، که اغلب خانه‌های عطرسازی قدمت دار و اصیل، حداقل یک اثر از ترکیبات مرکباتی را برای نشان دادن قابلیت‌های تکنیکی خودشان، در مجموعه عطرهای خود جای می‌دهند. این دسته از عطرها معمولا با فاخرترین نام‌ها، همچون شماره پلاک فروشگاه یا خیابانی که یک خانه عطرسازی مشهور و لوکس در آن قرار دارد، یا حتی با نام خود برند شناخته می‌شوند.

استفاده از عطر های مرکباتی چه زمانی توصیه می گردد؟
پاسخ:

عطرهای مرکباتی مردانه رایحه‌ای خنک، ترش و بسیار شاداب دارند و حس شادابی، طراوت و آرامش را به انسان منتقل می‌کنند. به همین دلیل استفاده از این عطرها در تابستان و فصل‌های گرم بسیار کاربردی است و شرکت‌های سازنده و تولید کننده عطر و ادکلن مردانه در تولید عطرهای تابستانی خود به گروه بویایی مرکبات روی می‌آورند. عطرهای مرکباتی می‌توانند سرزندگی و حس سرخوشی را در اوج گرما به انسان منتقل کنند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۹۷,۷۳۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید