یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی عطرهای معتدل برای استفاده روزانه آقایان

معرفی عطرهای معتدل برای استفاده روزانه آقایان

یکی از دغدغه‌های بزرگی که برای هر مرد شیک پوش و جذابی وجود دارد، انتخاب عطری مناسب است. در بسیاری از مراسم‌ها، ملاقات‌های روزانه و قرارهای عاشقانه، به مشام رسیدن رایحه خوش از یک مرد، اهمیت زیادی دارد. یکی از مواردی که آقایان در زمینه عطر و ادکلن باید به آن توجه کنند، داشتن یک یا چند عطر معتدل مردانه است.

مطمئنا شما هم می‌دانید، که با استفاده از یک عطر خوب و ماندگار، می‌توانید در ذهن دیگران حضور پر رنگ‌تری داشته باشید، اما شاید این سوال برای شما به وجود بیاید، که چرا داشتن چند عطر معتدل مردانه برای هر آقای خوشتیپی ضروری است. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، آن است که عطرهای معتدل برای همه فصل‌ها و همه روزهای سال مفید است. حتما می‌پرسید چرا؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که در ساختار و فرمول عطرهای مردانه، از نت‌ها و آکوردهای خیلی گرم یا خیلی خنک استفاده نشده است. بنابراین استفاده از هر عطر معتدل مردانه با توجه به ساختاری که دارد، در هر شرایطی مناسب به نظر می‌رسد. وقتی قرار است به جلسه‌ای با یک فرد غریبه بروید و از سلیقه بویایی او اطلاعی ندارید، یا وقتی برای اولین بار برای یک قرار عاشقانه آماده می‌شوید و قصد دارید فرد مقابل خود را تحت تاثیر قرار دهید، اما نگران هستید که نسبت به رایحه عطر خاص شما برای مراسم‌های ویژه حساسیت داشته باشد، یا حتی وقتی یک روز بی حوصله را آغاز کرده‌اید و نمی‌خواهید وقت و دقت زیادی را برای هماهنگ کردن تیپ و استایل‌تان صرف کنید، بهترین انتخاب عطر، استفاده یک عطر معتدل مردانه است.

عطر معتدل مردانه

در دنیای عطر و ادکلن مردانه عطرهای معتدل زیادی وجود دارند، که بسیار خوشبو و محبوب هستند. اما شاید شما در زمان انتخاب عطر و ادکلن مردانه نتوانید بهترین‌ها را از بین آن‌ها تشخیص دهید. از آنجایی که عطر و ادکلن مردانه معتدل معمولا در شرایط عمومی استفاده می‌شود و شما خیلی حساسیتی برای استفاده از آن در هر زمان و مکانی به خرج نخواهید داد، بنابراین بهتر است، از ابتدا عطر معتدلی را انتخاب کنید، که رایحه خوب و متناسبی با شخصیت شما داشته باشد و ساختارش کاملا با روحیات و سلیقه شما و افراد نزدیک به شما هماهنگ باشد.

در این مقاله قصد داریم 12 عطر معتدل مردانه و خوشبو را برای استفاده روزانه و همیشگی به شما معرفی کنیم. این عطرها از برندهای روز دنیا و با ساختارهای بویایی مختلف هستند. در نهایت این مقالهراهنمای خرید عطر و ادکلن خوبی برای انتخاب هوشمندانه و خرید بهترین عطر و ادکلن مردانه معتدل میباشد. پس در ادامه همراه ما باشید.

1- ادوتویلت میسون فرانسیس کورکجان آمیریس هوم (Maison Francis Kurkdjian Amyris Homme)

ادوتویلت میسون فرانسیس کورکجان آمیریس هوم

خرید عطرمیسون فرانسیس کورکجان آمیریس هوم

عطر معتدل مردانه آمیریس هوم از برند فرانسوی Maison Francis Kurkdjian عطری تلخ و معتدل است که در سال 2011 به بازار عطر و ادکلن مردانه دنیا معرفی و عرضه شد. این ادوتویلت شیک و جذاب، در گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار قرار می‌گیرد و رایحه آن توسط شخص فرانسیس کورکجان (Francis Kurkdjian) طراحی شده است.

این ادکلن مردانه خوشبو و جذاب مردانه، به دلیل رایحه معتدلی که دارد، برای استفاده در همه روزها از چهار فصل سال مناسب و تکمیل کننده هر نوع استایل مردانه‌ای است. از این عطر هم می‌توان در قرارهای عاشقانه و هم در مهمانی‌ها و جلسات رسمی استفاده کرد.

بلافاصله پس از اسپری کردن مقداری از این عطر معتدل مردانه رایحه‌ای خوش و آرامش بخش از ترکیب نت‌های نارنگی ماندارین و گیاه رزماری به مشام خواهد رسید. این ترکیب استرس و اضطراب ناشی از فشارهای اجتماعی و کاری روزانه را در آقایان کاهش می‌دهد و استایلی قابل اطمینان و آرامش بخش برای‌شان فرآهم می‌کند.

با جایگزین شدن نت میانی در این عطر، شاهد ترکیبی خوش طعم و دل‌انگیز با تلخی و شیرینی ملایمی از رایحه گل‌ها، شکلات و قهوه خواهیم بود. این ترکیب جذاب حاصل از نت‌های گیاه آمیریس، گل زنبق، شکلات تلخ، نارگیل و قهوه است. حسن ختام رایحه این عطر، ترکیبی بسیار تلخ و آروماتیک از نت‌های چوب عود و دانه تونکا است. رایحه پایانی این عطر باعث افزایش حس اعتماد به نفس و روحیه کاریزماتیک در آقایان با هر تیپ و سلیقه‌ای خواهد شد.

2- ادوپرفیوم کرید وایکینگ (Creed Viking)

ادوپرفیوم کرید وایکینگ (Creed Viking)

خرید عطرکرید وایکینگ

برند سلطنتی عطر و ادکلن کرید، هفت سال پس از معرفی و عرضه موفق عطر مردانه و افسانه‌ای اونتوس (Aventus) که نمادی از شخصیت تاثیرگذار ناپلئون بناپارت بود، این بار به سراغ دنیای عجیب و مرموز وایکینگ‌ها رفته و از سفرهای دریایی، کشتی‌های خاص و به طور کلی از فرهنگ این مردمان الهام گرفتهاست عطر معتدل مردانه وایکینگ کرید (Viking Cree) را در سال 2017 به بازار معرفی و عرضه کرده است.

رایحه این عطر معتدل مردانه توسط عطرساز مشهور عطرهای کرید، یعنی اولیور کرید (Olivier Creed) طراحی و به دنیای عطر و ادکلن مردانه معرفی شده است. ادوپرفیوم فرانسوی Viking Creed، عطری مردانه‌ و آتشین است، که روح بی‌باک و کاوش بی‌حد و مرز را در خود جای می‌دهد.

همان طور که از اجزای سازنده‌ این عطر مردانه نمایان انتظار می‌رود، اولیور کرید با طراحی رایحه این ادوپرفیوم معتدل، در پی ساخت رایحه‌ای بوده است که تداعی کننده زندگی روزانه واکینگ‌ها باشد.این عطر معتدل مردانه با رایحه چوبی آروماتیکی که دارد، در اصل تجسم مردی مدرن و ماجراجو است، که بر خلاف جریان آب شنا می‌کند و سعی دارد مسیر و جریان زندگی را به سبک و روش خودش دنبال کند.

نت‌های شور آبی و چوبی که همه از دریا گرفته شده به علاوه نت‌های میوه‌ای که آذوقه‌ وایکینگ‌ها در کشتی بوده است، همگی نمایانگر زندگی همیشگی و جذاب وایکینگ‌ها هستند. در نت اولیه این عطر، شاهد ترکیبی ترش و تند از دانه‌های فلفل صورتی، ترنج و لیمو ترش زرد خواهید بود.

نت میانی این عطر معتدل مردانه، محل تجلی رایحه چوب خیس خورده شناور در دریا با حضور نمک است و آکورد چوبی رایحه این ادوپرفیوم را پخته‌تر نشان می دهد. نت میانی این عطر، ترکیبی ملایم و حاصل از نت‌های نعناع و گل رز است.

نمایش زیبا رایحه این عطر در نت پایانی با چوب صندل و اسطوخودوس تکمیل می‌شود و حس و حالی دریایی و نمکین ایجاد می‌کند. ترکیب رایحه این دو نت با حضور گیاه خس خس و نعناع هندی، یادآور کشتی‌های طویل مبارزین مشهور تاریخ است، که در سفرهای دریایی بی شمارشان برای کسب فتوحات بیشتر همواره به عنوان جنگنده‌هایی شجاع ظاهر می‌شدند.

در واقع برند Creed با به کارگیری این نت‌ها بر رایحه‌ پرقدرت، نفسانی و مردانه‌ عطر خود تاکید داشته است و خواهان تاکید بر این موضوع بوده، که انتخاب نام مبارزان دلیر و بی پروای وایکینگ‌ها برای عطر معتدل مردانه‌اش بی‌دلیل نبوده است.

3- پرفیوم بلو دی شنل (Bleu de Chanel Parfum)

پرفیوم بلو دی شنل (Bleu de Chanel Parfum)

خرید عطربلو دی شنل

پرفیوم مردانه بلو شنل، عطری غیر منتظره و غیر قابل انکار، جسورانه و جذاب است. این عطر رایحه‌ای تازه، تمیز و عمیق را از خود منتشر می‌کند. بلو شنل مانند روح مردی تلخ و جذاب است، که سرنوشت خود را با استقلال و عزم راسخ انتخاب می‌کند، مردی که از همه بی‌نیاز است و می‌تواند همه انتخاب‌هایش را به بهترین سرانجام برساند.

رایحه تلخ و چوبی این پرفیوم، آن را در گروه بویایی چوبی آروماتیک قرار داده است. طعم چوبی و معتدل این عطر عمیق جسورانه و ترکیب شده با رایحه مرکبات ترد و تازه است. به همین دلیل، تداعی کننده روحیه‌ای پر جنب و جوش است.

برند عطر و ادکلن شنل را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای تولید عطر و ادکلن در بازار دنیا به حساب آورد. این برند محصولات خود را به سراسر جهان صادر می‌کند و طرفداران زیادی در گوشه و کنار کره زمین دارد.

در واقع اگر ترجیح می دهید یک رایحه مردانه خاص را تجربه کنید و همواره از عطر شما به عنوان یک انتخاب بی‌نظیر یاد شود، می‌توانید یکی از محبوب‌ترین عطرهای این برند، یعنی عطر معتدل مردانه بلو را انتخاب کنید. برند فرانسوی شنل، این پرفیوم را در سال 2018 به به بازار معرفی و عرضه کرد. البته بلو شنل دارای نسخه‌های ادوپرفیوم و ادوتویلت نیز هست، که غلظت رایحه آن‌ها به مراتب کمتر از رایحه پرفیوم بلو است.

فرمولاسیون این عطر توسط عطرساز مشهور برند شنل، یعنی جک پولژ (Jacques Polge) طراحی شده است. استفاده از این عطر با حال و هوای معتدل و شرقی و چوبی‌اش برای روزهای گرم و معتدل سال توصیه می‌شود، اما این به آن معنا نیست، که در فصل زمستان نشود از آن استفاده کرد.

روزهای کسل‌کننده، ساعت‌های تکراری و انجام کارهایی که سال‌ها ست در فهرست کارهای روزانه قرار گرفته‌اند، برای برخی افراد چنین زندگی‌ یکنواختی بسیار آزاردهنده است. این افراد دوست دارند، هرروز اتفاق تازه‌ای برایشان پیش بیاید و روز خود را با آن بسازند.

شاید شما هم از این دسته افراد باشید، یا شاید فکر کنید یکی از صفات مرد جذاب، غیر قابل‌ پیش‌بینی بودن او است. برند Chanel برای این عطر شعار جالبی ساخته است: «غیرقابل‌پیش‌بینی باشید». تا زمانی که رایحه‌ این عطر معتدل مردانه به مشام‌تان نرسیده باشد، دلیل انتخاب این شعار را درک نخواهید کرد.

به محض اولین اسپری از پرفیوم Blue de Chanel روی پوست و محل نبض یا روی لباس‌تان، متوجه بوی گیاه افسنتین، نعناع و ترنج خواهید شد. این ترکیب، با بوی مرکباتی و ترشی که دارد، شادی و نشاط را به شما و اطرافیانتان هدیه می‌دهد.

پس از مدتی، متوجه جایگزینی نت‌های میانی به‌جای نت‌های آغازین خواهید شد. نت‌های میانی از ترکیب رایحه گلی و شیرین اسطوخودوس، گل شمعدانی، آناناس و نت گیاهان سبز تشکیل شده‌ است. این ترکیب گلی و طبیعی، با بوی شیرینی که دارد، اعتمادبه‌نفس و انرژی مثبت را به شما هدیه می‌کند.

با گذشت زمان، نت‌های میانی جای خود را به نت‌های پایانی خواهند داد. این نت‌ها ترکیبی تلخ و معتدل از رایحه‌های چوبی عنبر درختی، دانه تونکا، چوب سدر، چوب صندل و ترکیب شیمیایی ایزو ای سوپر تشکیل شده‌اند. تندی و تلخی نت‌های پایانی، برای آقایان و اطرافیان‌شان بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

4- ادوپرفیوم کارولینا هررا بد بوی (Carolina Herrera Bad Boy)

ادوپرفیوم کارولینا هررا بد بوی (Carolina Herrera Bad Boy)

خرید عطرکارولینا هررا بد بوی

عطر معتدل مردانه بد بوی از برند، عطر و ادکلن کارولینا هررا به عنوان جفتی برای عطر زنانه Good Girl از همین برند تولید و عرضه شده است. در داستان تولید این عطر، آمده است که؛ بد بوی با گود گرل ملاقات می‌کند و ترکیب رایحه این ملاقات شگفت انگیز، همه نگاه‌ها را به سمت آن دو برمی‌گرداند. جهت خریدعطر کارولینا مردانه می توانید از فروشگاه ما دیدن نمایید.

کمپانی آمریکایی کارولینا هررا، در سال 2019، ادوپرفیوم مردانه مشهور خود را با نام بد بوی، به بازار عرضه کرد. این ادوپرفیوم، عطری است، که برای مردان، مظهر دوگانگی بوده و یک نماد جسورانه از زندگی مردانه جدید است. دقیقا مانند جسارت نور رعد در ورای آسمان ابری که با قدرت تمام پیش می‌رود.

عطر بد بوی، نماد مردی با تجربه اما با احساس، قهرمان اما آسیب پذیر است. BAD BOY اعتماد به نفس را در آغوش می‌گیرد و شخصیتی متضاد دارد. این ادوپرفیوم مردانه، در واقع نقاط چندگانه مردانگی معاصر را در عطرهای مدرن و پیچیده معنا بخشیده است.

عطر معتدل مردانه کارولینا هررا بد بوی برای کسانی مناسب است، که جرات پیروی از مسیر خود و مبارزه برای اصول خود را دارند. این عطر مردانه از پراکندگی بو و ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است و برای استفاده توسط آقایان در سنین بین 25 تا 50 سال گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. کارولینا هررا بد بوی انتخاب بسیار خوبی برای مصرف روزانه در فصل‌های سرد پاییز و زمستان است.

چهره تبلیغاتی این عطر معتدل مردانه فوق‌العاده، بازیگر و سلبریتی معروف بریتانیایی، اِد اسکرین است. این چهره، در مقابل مدل تبلیغاتی عطر گود گرل، یعنی کارلی کلس، یک انتخاب تبلیغاتی عالی و ایده آل به نظر می‌رسد. او با نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود،توجه تمام مردان خاص‌پسند را به این عطر جلب کرد.

براساس صحبت‌های شخص اِد اسکرین، زندگی و کار او دقیقا نمایان‌گر این عطر از برند کارولینا هررا است. اد اسکرین معتقد است، که همواره مردی قوی و در عین حال حساس و احساسی بوده و این دو حس متضاد، همیشه در زندگی و کار او کنار هم قرار داشته است.

کارولینا هررا بد بوی رایحه‌ای ملایم، شیرین و تند دارد و در گروه بویایی شرقی ادویه‌ای (تند) قرار می‌گیرد. در هرم بویایی این عطر آمریکایی رایحه‌های آروماتیک، ادویه‌ای، چوبی، مرکباتی و کاکائویی وجود دارد. فرمولاسیون این ادوپرفوم مردانه دارای ترکیبی گرم و جذاب است، که شروعی شیرین، تلخ و کاکائویی مانند دارد. نت ابتدایی این عطر تلخ و معتدل، از ترکیب دانه فلفل و ترنج شکل گرفته است.

با گذر زمان و در نت میانی، رایحه فلفلی تا حد زیادی آرام می‌گیرد و جای خود را بهرایحه چوبی و گیاهی چوب سدر و گیاه مریم گلی می‌دهد و احساس اعتماد به نفس و جذابیت را در آقایان افزایش می‌دهد. در نت پایانی این عطر شیک، ترکیب رایحه‌ای گرمِ تشکیل شده از دانه تونکا، پوست میوه کاکائو و عنبر درختی منتشر می‌شود و حسی جدی، مردانه و در عین حال گرم، گیرا، جذاب و شیرین ایجاد می‌کند.

5- ادوپرفیوم ایوسن لورن وای (Yves Saint Laurent Y edp)

ادوپرفیوم ایوسن لورن وای (Yves Saint Laurent Y edp)

خرید عطرایوسن لورن وای

عطر معتدل مردانه وای در سال 2018 توسط کمپانی Yves Saint Laurent به بازار جهانی عطر و ادکلن مردانه معرفی و عرضه شد. این ادوپرفیوم مردانه از برند فرانسوی عطر و ادکلنن ایوسن لورن، دارای رایحه‌ای با طبع معتدل است و همزمان سه طعم ترش، تلخ و تند را به همراه دارد.

از این ادوپرفیوم فرانسوی که در گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار دارد، رایحه‌ای به شدت ادویه‌ای و معطر منتشر می‌شود. رایحه فوق العاده منحصر به فرد عطر وای توسط عطرساز مشهور جهان، یعنی دومنیک روپیون (Dominique Ropion) طراحی شده است.

این عطر معتدل مردانه یک تفسیر اغوا کننده و دلفریب به سبک تی شرت سفید و ژاکت سیاه ایوسن لورن است. این ادوپرفیوم به واسطه محتوای اصلی‌اش که برگرفته از سرزندگی گیاه بومی خس خس است، می‌تواند احساس قدرت نفس‌گیر و جذاب مردانه‌ای را مجسم کند.

این عطر فرانسوی مردانه از برند ایوسن لورن، به کار مردانی می‌آید، که ذهن‌شان برای دستیابی به رویاهای دور و دراز طراحی و برنامه ریزی شده است، تا رویاها را به نتیجه برساند.

پس از اسپری کردن مقداری از عطر بربری وای ایوسن لورن بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای میوه‌ای و ترش و شیرین از ترکیب نت‌های سیب، زنجبیل و ترنج به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب تند و میوه‌ای، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت‌های میانی ترکیبی تندتر، گیاهی‌تر و باطراوت‌تر از نت‌های اولیه هستند و شامل گل شمعدانی، گیاه مریم گلی و دانه سرو کوهی می‌شوند. این ترکیب چندگانه، منطق و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های گرم‌تر و تلخ‌تر پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی جدی و مردانه از عنبر درختی، دانه تونکا، صمغ کندر، چوب سدر و گیاه خس خس هستند. ترکیب پایانی این عطر، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس جذابیت در وجود شما است و به شخصیت شما رسمیت و اعتبار بیشتری می‌بخشد.

6- ادوتویلت پرادا لهوم (Prada Le Homme)

ادوتویلت پرادا لهوم (Prada Le Homme)

خریدعطرپرادا لهوم

شرکت ایتالیایی و پرطرفدار عطر و ادکلن پرادا، در سال 2016، یک عطر معتدل مردانه بسیار شیک، لوکس و رسمی را به دنیای عطر و ادکلن معرفی کرد. این ادوتویلت مردانه، بسیار مورد استقبال و توجه دوستداران همیشگی برند پرادا قرار گرفت. عطر پرادا لهوم رایحه چوبی مدیترانه‌ای دارد و تنها یک سال پس از عرضه یعنی در سال 2017، توانست برنده جایزه بهترین عطر لوکس مردانه از Academia del Perfume Awards در اسپانیا شود.

رایحه عطر پرادا لهوم مردانه که رایحه‌ای معتدل و شیرین دارد، توسط عطرسازی به نام دانیلا روشه آندریر (Daniela (Roche) Andrier) طراحی شده است و به خاطر استفاده از نت چوب و گل‌ها در ساختارش، عطری بسیار اغواگر و جذاب به حساب می‌آید.

این عطر، به دلیل رایحه شیک، با وقار و عام پسندی که دارد، برای خرید و استفاده مداوم توسط آقایان شیک پوشی که به دنبال یک عطر با رایحه ملایم و همیشگی هستند، بسیار مناسب است. پرادا لهوم مردانه با رایحه شیرین و معتدلی که دارد، همه نگاه‌ها را در مراسم‌ها و جلسات مختلف به سمت شما برمی‌گرداند.

لهوم پرادا عطری شکیل و خوشبو است، که شروعی شاداب با حسی تمیز از ترکیب رایحه دانه فلفل و بهار نارنج دارد. رایحه این عطر مردانه حالتی پودری، گلی، نیمه شاداب و کمی تلخ را در مشام انسان ایجاد می‌کند.

با گذر زمان و پس از اضافه شدن رایحه کهربا، گل شمعدانی، گل زنبق و گل بنفشه، عطر کمی گرم و نیمه شیرین شده و حس تلخ، کمی چوبی و مدیترانه‌ای پیدا می‌کند که به مردانه تر شدن و شکیل تر شدن رایحه این ادوتویلت ایتالیایی کمک می‌کند.

حسن ختام این عطر مردانه بهاری، رایحه گیاهی و تند حاصل از ترکیب نعناع هندی و چوب سدر است. این ترکیب انرژی و نشاط زیادی را در رایحه عطر بر جای می‌گذارد و شما را وادار به استفاده دوباره از این ادوتویلت می‌‌کند.

7- ادوپرفیوم آمواج لیریک مردانه (Amouage Lyric Man)

ادوپرفیوم آمواج لیریک مردانه (Amouage Lyric Man)

خرید عطرآمواج لیریک

عطر مردانه آمواج لیریک محصولی از برند عمانی عطر و ادکلن آمواج است، که در سال 2008 با رایحه‌ای، ترش ملایم و تلخ تولید و به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. استفاده از این عطر ترش مردانه در هر چهار فصل سال خوشایند است. این عطر، ادوپرفیومی مردانه و در عین حال لطیف است، که رایحه غالب آن بر پایه آکورد گل رز و مرکبات قرار گرفته است.

رایحه این عطر معتدل مردانه با بوی شفاف و خوشایندی از گل رز، به همراه حسی شاداب و کمی ترش و ملایم از ترنج آغاز می‌شود که بسیار طبیعی و دوست داشتنی است. با گذر زمان حس مرکباتی این عطر ملایم‌تر می‌شود و کم کم جای خود را به بخور می‌دهد.

در واقع نت اولیه این عطر معتدل مردانه از رایحه لیمو ترش سبز و ترنج تشکیل شده است و کاملای احساسی ترش را منتقل می‌کند. رایحه میانی این عطر زنانه از ترکیب گل رز، زنجبیل، سنبل ختایی، زعفران شکوفه پرتقال، جوز هندی و صمغ گابانوم طراحی شده است و انرژی فراوانی را در وجودتان به جریان می‌اندازد.

رایحه پایانی یا اصطلاحا پایه عطر رایحه‌ای نیمه شاداب و کمی تلخ و گیاهی از ترکیب بخور، مشک، درخت کاج، وانیل و چوب صندل است، که رایحه‌ای ملایم اما مرکباتی و ترش تا آخرین لحظات آن را همراهی می‌کند. برند عطر و ادکلن آمواج با عطر مردانه لیریک پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب بسیار مناسبی برای مصرف روزانه در تمام فصل‌های سال به شمار می‌رود.

8- ادوتویلت ورساچه اروس (Versace Eros for men)

ادوتویلت ورساچه اروس

خرید عطرورساچه اروس

برند عطر و ادکلنVersace ادوتویلت مردانه خود را، که در سال 2012 به بازار معرفی و عرضه کرد، با الهام گرفتن از خدای یونان باستان تولید کرده است. نام این ادوتویلت اروس (Eros) است و نام آن از نام خدای عشق در اساطیر یونان باستان گرفته شده است. الهام گرفتن از خدای عشقِ یونان باستان، از سال‌ها قبل، توسط طراح بزرگ ورساچه، یعنی جیانی ورساچه (Gianni Versace) در این برند آغاز شد.

جیانی، از زمانی که خانه‌ مد خودش را تاسیس کرد، تصمیم گرفت، لوگویی از الهه مدوزا را طراحی کند و این لوگو را بر روی محصولات خود قرار دهد. این ذهنیت، تا به امروز در برند ورساچه ادامه داشته و برای عطر معتدل مردانه اروس نیز تکرار شده است.

دوناتلا ورساچه (Donatella Versace)، مدیر فعلی این برند معروف جهانی، عقیده دارد، که عطر مردانه اروس، روح و DNA ورساچه را در خودش دارد. او می‌گوید: «ما تفکر و میل یونانی داریم که با این انگیزه یونانی باید به اساطیر یونان باستان فکر کنیم.»

عطر معتدل مردانه اروس، نماد مردی زیبا، جوان و قدرتمند است، که شمایلی از او در پوستر تبلیغاتی این عطر به زیبایی خودنمایی می‌کند. شکل ظاهری شیشه ادوتویلت مردانه Eros، یادآور طراح‌های قدیمی است، و تلاش می‌کند، تا احساس انتقال به دوران اساطیر را در وجود افراد ایجاد کند.

این عطرمعتدل ادوتویلتی نسبتاً سنگین، کلاسیک، تنومند و در عین حال جذاب است و قابلیت جلب رضایت دو گروه از عطربازان، یعنی دوست داران محصولات گروه شرقی و عاشقان گروه چوبی را دارد. عطر اروس، رایحه‌ای شیرین و معتدل دارد. البته اعتدال آن بیشتر رو به خنکی است و برای استفاده در تمام طول سال مناسب است.

طراحی و فرمولاسیون این عطر توسط عطرساز مشهور آرلین گویچارد (Aurelien Guichard) انجام شده است. کمپین تبلیغاتی این عطر نیز با حضور مدل معروف جهان، یعنی برین شیمانسکی (Brian Shimansky) سروصدای فراوانی ایجاد کرد و باعث افزایش محبوبیت و فروش ادوتویلت مردانه اروس در دنیا شد.

جالب است بدانید، که این عطر در سال 2012 در مراسم TWFA حضور موفقی داشت. در نهایت، می‌توان گفت، این عطر آروماتیک فوژه، بیشتر مخصوص آن دسته از آقایانی است، که در زندگی به دنبال اهداف خود می‌روند.در این عطر نباید در انتظار رایحه‌ای بسیار مدرن باشیم. نت‌های ابتدایی این رایحه این عطر، کشش خوبی را در دوست داران عطرهای چوبی (Wood) ایجاد می‌کند.

رایحه این عطر معتدل مردانه علاوه بر ایجاد احساس شادی، هیجان، سرخوشی و در عین حال آرامش، دارای پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی است و برای استفاده روزانه، رضایت هر مرد مقتدری را جلب می‌کند.با اسپری کردن ورساچه Eros بر روی پوست خود یا محل نبض‌تان، رایحه خنک نعناع، سیب سبز و لیموترش زرد را استشمام خواهید کرد. این ترکیب مرکباتی گیاهی، بسیار شیرین، شادی و طراوت‌بخش است.

در ادامه و با سپری شدن زمان، متوجه جابه جایی نت‌های آغازی و میانی خواهید شد. در این مرحله رایحه اروس تغییر رویه می‌دهد و شما را به سوی عطرهای شرقی می‌کشاند. نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازی را می‌گیرند. این نت‌ها از ترکیب دانه‌ی تونکا، گل شمعدانی و عنبر مصنوعی آمبروکسان تشکیل می‌شوند. پس از استشمام بوی این نت‌ها احساس شادی و هیجان بیشتری در وجودتان بروز خواهد کرد.

رایحه ادوتویلت اروس در مرحله پایانی، به سمت تلخی و شیرینی می‌رود و پس از مدتی، با کمی دقت، متوجه بوی وانیل، خزه درخت بلوط، خس خس و چوب سدر خواهید شد. این ترکیب چوبی و شیرین، آرامش و تعادل روحی زیادی را به شما منتقل می‌کند.

9- ادوتویلت پاکو رابان اینوکتوس اینتنس (ٖPaco Rabanne Invictus Intense)

ادوتویلت پاکو رابان اینوکتوس اینتنس (ٖPaco Rabanne Invictus Intense)

خرید عطرپاکو رابان اینوکتوس اینتنس

این ادوتویلت مردانه معتدل و ملایم از برند عطر وادکلن پاکو رابان، که در اواخر سال 2016 به دنیای عطر و ادکلن معرفی و در اوایل سال 2017 به بازار عرضه شد، دارای رایحه‌ای غلیظ و ماندگار است. این عطر لوکس و مردانه، در ادامه نسخه بسیار موفق اینویکتوس تولید شده است و در واقع نسخه‌ای چوبی‌تر و شیرین‌تر از نسخه اولیه خودش به حساب می‌آید.

رایحه خنک، معتدل و شیرین این ادوتویلت اسپانیایی، باعث شده است که استفاده از آن برای همه فصل‌های سال مناسب باشد. عطر اینوکتوس اینتنس را می توان به عنوان یک عطر عامه پسند و شیک معرفی کرد، که رایحه‌ای بسیار جذاب دارد و پر از انرژی و بسیار هیجان انگیز است.این عطر معتدل مردانه اسپانیایی از برند پاکو رابان، در واقع تصویرگر مردی نیرومند است، که فاتحانه و قهرمانانه از یک دوئل حماسی بازگشته و کاپ قهرمانی را با خود به همراه آورده است.

وقتی برای اولین بار مقداری از این عطر را در محل نبض یا بر روی لباس خود اسپری می‌کنید، رایحه‌ای دل‌انگیز و مرکباتی، ترش و خنک از ترکیب بوی شاداب و دوست داشتنی گریپ فروت و برگ گل بنفشه احساس می‌کنید. نت اولیه این ادوتویلت از برند اسپانیایی پاکو رابان بسیار با نشاط و طبیعی و انرژی بخش است.

با محو شدن اثر نت‌های اولیه و جایگزین شدن نت‌های میانی و با وجود حفظ شدن حالت خنک و شاداب عطر، رایحه آن به سمت ترکیبی کاملا چوبی و گل‌دار از ترکیب آب دریا، گل بنفشه، چوب بلسان پالیساندر و نت چوبی متمایل می‌شود. این ترکیب باعث ایجاد روحیه‌ای امیدوار کننده و احساس آرامشی عمیق در وجودتان خواهد شد.

پایان این عطر معتدل مردانه جدی‌تر و کمی تندتر از نت‌های قبلی است، اما نه در حدی که آزاردهنده باشد. رایحه معتدل و بسیار دلپذیری از ترکیب نت‌های عنبر و عنبر درختی باعث القای هر چه بیشتر احساس جوانی، طراوت و خوش تیپی فراوان به مردان جذاب و شیک پوش در هر سن و سالی خواهد شد.

10- ادوتویلت مستر بربری (Mr Burberry EDT)

ادوتویلت مستر بربری (Mr Burberry EDT)

خرید عطرمستر بربری

عطر معتدل مردانه‌ مستر بربری، درسال 2016 توسط برند انگلیسی Burberry به بازار معرفی و عرضه شد. رایحه معتدل و ملایم این عطر که بسیار کلاسیک است و از عطرهای سنتی انگلیسی الهام گرفته شده است، توسط عطرساز مشهوری به نام فرانسیس کورکجان (Francis Kurkdjian)، همان صاحب برند عطرهای معروف میسون فرانسیس کورکجان طراحی شده است.

ادوتویلت مستر بربری، عطری کلاسیک با رایحه چوبی آروماتیک است و در ساختار فرمولی آن از عناصر چوبی، ادویه‌ای و گیاهی با سبک بسیار هنرمندانه‌ای استفاده شده است. عطر مردانه مستر بربری، رایحه‌ای ملایم و معتدل دارد و دارای شروعی مرکباتی و سبز حاصل از ترکیب گریپ فروت، ترخون، هِل و نعناع است.

این ترکیب در نت اولیه و با حفظ حالت شادابی و خنکی خود، با گذر زمان و پس از اضافه شدن نت‌های چوب سدر، درخت توس، جوزهندی و اسطوخودوس حس و حالی چوبی و کمی خشک پیدا می‌کند و جذابیت و حس مردانگی عطر را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

پس از پایان نت میانی، رایحه نت پایانی از راه می‌رسد و بویی ملایم و نیمه شیرین ازترکیب نت‌های عنبر درختی، صمغ بنزوئین، خزه‌ درخت بلوط، چوب‌ صندل، چوب گایاک و خس خس را ایجاد می‌کند. رایحه‌ عطر معتدل مردانه مستر بربری بسیار شیک و ملایم است. همچنین پخش بو و ماندگاری قابل قبولی دارد و انتخاب بی‌نظیری برای مصرف روزانه یا رسمی در همه فصل‌های سال به حساب می‌آید.

11- پرفیوم مردانه تق دی هرمس (Terre d Hermes Perfume)

پرفیوم مردانه تق دی هرمس (Terre d Hermes Perfume)

خرید عطرتق دی هرمس

پرفیوم مردانه چوبی مدیترانه‌ای Terre d Hermes در سال 2009 به بازار معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه که رایحه‌ای معتدل، ترش و تلخ دارد، از زمان رونمایی تا به امروز، یکی از خاص‌ترین، ماندگارترین و شیک‌ترین عطرهای چهار فصل مردانه به حساب می‌آید.

رایحه این عطر معتدل مردانه سرشار از حس طراوت و زندگی برای آقایان است و فریبندگی، جذابیت و تک بودن رایحه نسبتا خنکی که دارد، آن را برای همیشه محبوب و خاطره‌انگیز کرده است. عطر فوق‌العاده مردانه Terre d'Hermes در مدت زمان کوتاهی توانست به عنوان عطری محبوب، مورد استقبال همه سلیقه‌هایی که به دنبال محصولی عالی، ماندگارو بسیار شیک بودند قرار بگیرد.

این عطر معتدل مردانه استعاره‌ای از سه مولفه زمین، خاک و ریشه است که روح آسمان را به زمین پیوند می‌زند و آقایان را با وقار و جوان جلوه می‌دهد. پس از اسپری کردن مقداری از عطر هرمس Terre d بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های گریپ فروت و پرتقال به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌ میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. تک نت‌ میانی ترکیبی آرامش‌ بخش‌ و تلخ با ته مایه‌ای از بوی خاک است. قسمت میانی رایحه این عطر ترش مردانه از تک نت سنگ چخماق تشکیل شده است. این ترکیب با بوی خاکی و تلخ خود، آرامش و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های سبز و چوبی پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی چوبی و جذاب از خزه درخت بلوط، نت چوبی و صمغ بنزوئن است. ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس آرامش و آسودگی خیال در ذهن و قلب شما است و به شخصیت شما آسودگی بیشتری می‌بخشد.

12- ادوتویلت کلوین کلاین ایفوریا فور من (Calvin Klein Euphoria For Men)

ادوتویلت کلوین کلاین ایفوریا فور من (Calvin Klein Euphoria For Men)

خرید عطرکلوین کلاین ایفوریا

ادوتویلت معتدل و محبوب ایفوریا کلوین کلاین مردانه که برای اولین بار در سال 2006 به دنیای عطر و ادکلن مردانه معرفی و عرضه شد، رایحه‌ای چوبی آروماتیک و جذاب دارد. رایحه این عطر آمریکایی دوست داشتنی مردانه حاصل همکاری هنرمندان عطرسازی به نام‌های کارلوس بنائیم (Carlos Benaim)، جین مارک چایلان (Jean-Marc Chaillan) و لوک دونگ (Loc Dong) بوده است.

رایحه این عطر جذاب و معتدل بر مبنای احساس آزادی خواهی و رهایی مردانه طراحی شده و هارمونی عجیبی از ترکیب ادویه‌ها با چوب است. به محض اسپری کردن مقداری از ادوتویلت معتدل مردانه ایفوریا بر روی لباس یا محل نبض‌تان، رایحه‌ای تند و ادویه‌ای از زنجبیل و دانه فلفل در فضا پخش می‌شود و افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. بوی تند ناشی از فلفل، هر آدم خسته‌ای را سرحال می‌آورد.

سپس با گذشت زمان و با رسیدن به نت میانی، رایحه‌ای از ترکیب نت برگ ریحان، گیاه مریم گلی و چوب سدر جای نت‌های ابتدایی را می‌گیرد. تلخی این ترکیب سه گانه برای آقایان بسیار مناسب است و شخصیت جدی آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند.عطر ایفوریا مردانه یادآور شادی و سرخوشی برای آقایان است و با وجود داشتن تنالیته ملایم و تلخش، انتخاب مناسبی برای استفاده روزانه در هر چهار فصل سال به حساب می‌آید.

در انتها و پس از مدتی طولانی، نت‌های پایانی در رایحه عطر ظاهر می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی از کهربا، چوب بلسان بنفش برزیلی، چرم جیر و نعناع هندی هستند و به خوبی جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. تندی و گرمای لذت بخشی که از ترکیب این نت‌های پایانی ایجاد می‌شود در تمام طول روز به مشام شما و اطرافیان‌تان خواهد رسید.

13- ادوتویلت نارسیسو رودریگز فورهیم بلو نویر اکستریم (Narciso Rodriguez For Him Bleu Noir Extreme EDT)

خرید عطرنارسیسو رودریگز فورهیم بلو نویر اکستریم

برند آمریکایی بسیار موفق و شناخته شده نارسیسو رودیگز، در روزهای کرونایی و سخت 2020 محصوای جدید از خانواده فور هیم را برای طرفداران همیشه در صحنه خود معرفی کرد تا بار دیگر باعث حال خوب آن‌ها شود. این محصول بسیار جدید که فور هیم بلو نویر اکستریم نام دارد، به دستان عطرساز شناخته شده شده معروف؛ یعنی خانم سونیا کانستنت (Sonia Constant)؛ در قالب یک اکسیر معتدل طراحی شد.

خانم کانستنت در فرمولاسیون ظریف ‌این عطر مردانه، از آکوردهای چیره و معلوم مرکباتی استفاده کرده است. اما در پس زمینه عطر، روایح ملموسی از عناصر چوبی و مشک بو نیز به مشام رسیده و رایحه عطر را به سمت چوبی آروماتیک هدایت می‌کنند. این تلفیق هوشمندانه، بسیار شکننده است و تصویر شخصیت حساس و کاریزماتیک یک مرد میانسال را با امضایی از مشک در قلب خود آشکار می‌کند.

این شخصیت کاریزماتیک به محض پوشیدن فور هیم بلو نویر اکستریم در شما شکل می‌گیرد و شما با اثر نافذ آن، می‌توانید نهایت انعطاف‌پذیری و قوی شدن در مقابل دغدغه‌ها و مشکلات را به دست آورید. دقیقا همان مرد رویاهایی که هر زن معقول و ستقلی انتظار آن را دارد. پس برای یک‌ بار هم که شده، رایحه به‌روز این محصول جدید را امتحان کنید تا در چشم به‌هم زدن تبدیل به کوه مقاوم و پرغروری شوید که فکرش را هم نمی‌کردید.

از کش و قوس روایح گرم چوبی و عناصر مرکبات یخی، درنهایت اعتدال عجیبی در اکسیر فریبنده عطر حاصل می‌شود. آن‌چنان که بع آن معتدل شده و طعم آن رو به تلخ می‌رود. به همین دلیل به جرات می‌توان گفت که عطر فور هیم بلو نویر اکستریم، یک رایحه چهارفصل و کاربرد چندجانبه دارد. یک بعد آن چوبی و کلاسیک و هماهنگ با تیپ‌های رسمی و مجلسی است و بعد دیگر آن آروماتیک و اسپورت و البته شدیدا سازگار با تیپ‌های روزمره بیرونی است.

اما با این‌حال، پوشیدن این عطر در شش ماه اول سال؛ یعنی بهار و تابستان به طرز عجیبی دلنشین است. از ویژگی‌های مثبت عطر فور هیم بلو نویر اکستریم، حجم بسیار قابل قبول و به اندازه 100 میلی لیتری آن است که برای استفاده مدام شما به صورت روزانه، حداقل به مدت یک سال کافی است و قطعا نیاز شما را برآورده می‌کند. با این حال اگر به طور پشت هم استفاده نکنید، حتی تا دو سال هم باقی می‌ماند.

وقتی کمی از این عطر لوکس آمریکایی را روی نواحی نبض‌دار گردن یا پشت گوش‌تان پاف می‌کنید، تلفیقی دل‌انگیز از کنار هم قرار گرفتن نت‌های تازه و سرد مرکباتی، ریحان و آب یخ را استشمام می‌کنید که با عرض اندام هنرمندانه خود غوغا به‌پا می‌کنند. رایحه این نت‌ها از همان لحظات اول روحتان را به نشاط و امیدواری هرچه بیشتر آغشته کرده و حسی سرشار از آرامش خاطر، انگیزه و صمیمیت را در وجود شما سرازیر می‌کند.

پس از گذشت مدت کوتاهی نت‌های اولیه کم‌رنگ‌تر شده و تک‌نت‌ میانی مشک شروع به ظاهر شدن به جای آن‌ها می‌کند. رایحه ملموس مشک در میانه‌ی هرم بویایی، تا حدودی شرینی بیشتری را در پس‌زمینه عطر ایجاد می‌کند تا رایحه عطر در برخورد با نت‌های ابتدایی و پایانی خیلی تلخ نشود. استشمام مشک در قلب عطر، اعتماد به‌‌نفس مطلق و انرژی‌های مثبت فراوانی را به شما منتقل کرده و روحتان را دلخوش‌تر و منعطف‌تر از همیشه می‌کند.

و سرانجام در آخرین لحظات، نت‌های پایانی جای تک‌نت میانی را می‌گیرند. حضور به موقع نت‌ گرم چوب سدر به همراه نت مرکبات و درخت آبنوس در پایه عطر، سردی روایح اولیه را ملایم‌تر می‌کنند. در این صورت پس از گذشت چند ساعت رایحه‌ای متعادل‌تر اما همچنان تلخ را در خط بوی این عطر احساس می‌کنید. با استشمام رایحه شکیل و دلنشین پایانی، مردی مصمم و بااراده را می‌بینید که در پذیرفتن مشکلات و درگیری‌ها ترسی به خود راه نمی‌دهد.

14- ادوتویلت دیور هوم 2020 (Dior Homme 2020 EDT)

خرید عطردیور هوم 2020

ادوتویلت دیور هوم 2020، محصولی بسیار جدید از سری عطرهای هوم یا اوم برند محبوب دیور است که همانطور که از اسمش برمی‌آید؛ در سال 2020 به بازار عزرهای جذاب و لوکس مردانه معرفی شد. بسیاری از دوستداران و طرفداران همیشه در صحنه دیور، معتقدند که این‌بار رایحه عطری خانواده اوم در این ادوپرفیوم مردانه، به شکل متفاوت‌تر و حیرت‌انگیزتری ظاهر شده است.

آن‌چنان که به محض بوییدن آن، در یک لحظه تعجب می‌کنید و برایتان شوک‌آور خواهد بود. این رایحه مرموز به دلیل عرض اندام رایحه عجیب و گنگ ایزو ای سوپر در پایه عطر است. این فرمولاسیون ظریف و مرموز به دستان باتجربه عطرساز حرفه‌ای محصولات دیور؛ یعنی آقای فرانسوا دماکی یا دماشی معروف (Francois Demachy) ساخته شده و او باز هم ذهن خلاق خود را در فرمولاسیون این محصول جدید، به شکل متفاوتی به تصویر کشید.

نسخه ادوتویلت دیور هوم 2020، با شعار “من مرد تو هستم” رونمایی شد. چهره تبلیغاتی این محصول فرانسوی، بازیگر محبوی و شناخته شده؛ آقای رابرت پتینسون (Robert Pattinson) بوده که با نقش‌نمایی خود، محبوبیت عطر را دوچندان کرد. ادو در بنر تبلیغاتی، چهره مرد افتاده و درونگرایی را به تصویر می‌کشد، که غرق در اهداف نه‌چندان دور خود شده است. این مرد در عین بانفوذ بودن، بی‌آلایش است و در خدمت به خود و عزیزانش چیزی کم نمی‌گذارد.

فرانسوا دماکی درباره این عطر می‌گوید : “این دیور هوم جدید دارای امضای غیرقابل توصیفی است که اساساً تصویر یک مرد آرام را ترسیم می کند.” به گفته‌ او، دیور هوم 2020 عطری است که با نُت‌های چوبی اوردوز کرده که نشان دهنده پارادوکسی از سبک کلاسیک و سادگی است. اما در این میان آکوردهای ملموس مشک‌بو و آروماتیک نقش کمرنگی نداشته و با کش و قوس خود، طراوت و ملایمت عجیبی خلق می‌کنند.

به طور کلی فرمولاسیون پیچیده این ادوتویلت مردانه، بافت سبکب دارد و با رایحه‌ای معتدل و تلخ از گروه بویایی چوبی، بینی شما را نوازش می‌کند. طبع معتدل عطر آن را به یک انتخاب مناسب چهارفصل تبدیل کرده و شما می‌توانید از این عطر در هرموقعیت مکانی یا زمان طبق سلیقه خود استفاده کنید. از دانشگاه و محل کار گرفته تا میهمانی و دورهمی‌های کوچک و خودمانی!

همچنین از آنجایی که دور هوم 2020 به لطف خودنمایی ایزو ای سوپر، رایحه کاملا متفاوتی نسبت به خیلی از عطرهای دیگر دارد؛ می‌تواند یک انتخاب بسیار شایسته به عنوان عطر امضای شما باشد. کمپانی مبدا حجم این عطر را معادل 100 میلی لیتر در نظر گرفته که کاملا قابل قبول و کافی است و نیاز روزانه شما را حداقل به مدت یک سال تامین می‌کند. اما اگر از مورد پسند بودن عطر اطمینان قطعی ندارید، ابتدا حجم‌ دستریز آن را امتحان کنید.

رایحه دیور هوم 2020 مردانه با رایحه خنک و دل‌نوازی که دارد، تداعی‌گر مردی است که به قدرت و ظرافت خود اطمینان دارد. وقتی برای اولین بار مقداری از این ادوتویلت مردانه را بر روی پوست گردن یا لباس‌تان اسپری می‌کنید، تلفیقی دلنشین از نت‌ تازه و خنک ترنج، به همراه صمغ لامی و دانه فلفل صورتی به مشامتان می‌خورد. با استشمام رایحه این نت‌ها حسی سرشار از انگیزه و سرزندگی در وجود شما بیدار شده و برای شروع روزی مفید و پرنشاط آماده می‌شوید.

پس از مدتی نت‌های اولیه شروع به محو شدن کرده و نت‌های میانی خیلی سریع به‌جای آن‌ها ظاهر می‌شوند. در قلب معتدل و چوبی این عطر این عطر چهارفصل، ترکیب دل‌انگیزی از نت‌های چوب کشمیر، چوب سدر و نعناع هندی به مشام می‌خورد. بوییدن رایحه چوبی-آروماتیک، انرژی‌های مثبت فراوان و اعتماد به‌نفسی بی‌پایانی را به سمت شما سرازیر می‌کند تا به کمک آن جسارت عملی کردن اهداف سازنده خود را داشته باشید.

و اما در آخر نت‌های پایانی جای نت‌های میانی را گرفته و پایه متفاوت عطر را می‌سازند. رایحه نت‌های پایانی، روایح چوبی و آروماتیک قبلی را تکمیل کرده و ترکیبی ماندگار از نت‌های مشک، خس‌خس و رایحه منحصر به‌فرد ایزو ای سوپر است. تلفیق این نت‌ها در یک لحظه به نت‌های اولیه غالب شده و در آخرین لحظات، به پخش بو و دوام بیشتر عطر کمک دوچندان می‌کنند. همچنین با استشمام رایحه نت‌های پایانی بی‌پروایی و شجاعت بسیار زیادی در وجود شما زنده می‌شود.

15- ادوپرفیوم بولگاری من وود نرولی (Bvlgari Man Wood Neroli EDP)

خرید عطربولگاری من وود نرولی

ادوپرفیوم من وود نرولی، عطری بیار دلنشین و همه پسند از کمپانی بولگاری است که در سال 2019 رونمایی شد و تقریبا محصول جدید است. عطرساز برتر همیشه در صحنه و شناخته شده جهانی؛ یعنی آقای آلبرتو مویلاس (Alberto Morillas) این عطر را با الهام از میراث مدیترانه‌ای آکودهای غالب مرکباتی، گل‌های سفید و چوبی برای این برند ایتالیایی طراحی کرد.

سری عطرهای من از برند بولگاری، همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار بودند و اصولا از خانواده عطری نت‌های سنگین بالزامیک، اسپایسی یا شبه چرم شناخته می‌شدند. اما این‌بار ادوپرفیوم من وود نرولی از پرتره سیاهی و غلیان چهره یک مرد جدی و درونگرا خارج شده و درعوض، شخصیت ساده‌لو و ملایمی را به تصویر می‌کشد. مردی خنده‌رو و خوش‌برخورد که اصولا در هیچ چیز به خود سخت نمی‌گیرد.

فرمولاسیون حرفه‌ای این ادوپرفیوم مردانه در پس رایحه چوبی گل‌دار مشک‌دار خود، ریشه‌های اصالت این مرد بی‌حاشیه را نیز به تصویر می‌کشد؛ که در اوج پرباری، اما سربه‌زیر است. او وجود افتاده خود را پشت تیپ کژوال و ساده خود بیان می‌کند. مثل مرد آرامی که یک کاپشن نبوک اسپورت روی تی‌شرت پوشیده و با تمام میل ترجیح داده تا زوائد را حذف کند.

همانطور که از اسم Wood به معنی "چوب" در نام این عطر مردانه برمی‌آید، باید به شدت توقع ته‌بوی چوبی از آن داشت و این مورد، به وضوح خودش را در پایه عطر بروز می‌دهد. از مهم‌ترین عناصر به‌کار رفته در رایحه عطر، عناصر گلی بهار نارنج و شکوغه پرتقال هستند که ردپایی گل‌دار و بهارانه برای عطر خلق می‌کنند. درنهایت آنچه که از اکسیر شاداب این عطر به مشام می‌رسد، بسیار روزمره بوده و طبع خنک و طعم شیرینی دارد.

اگر چنانچه پوشیدن عطر تازه دریایی و آکواتیک یا مرکباتی برای بهار و تابستان، در نظرتان تکراری شده؛ این کار می‌تواند تا حدودی شما را از بقیه متفاوت کند. از نقاط قوت سری عطرهای من بولگاری، حجم بسیار قابل قبول و 100 میلی لیتری بطری آن‌ها است که نیاز شما را حداقل به مدت یک الی دو سال به صورت روزمره در فصل‌های گرم و آفتابی برآورده می‌کند.

با اولین اسپری از این عطر مردانه بر سطح لباس یا نواحی نبض‌دار گردن و مچ دستان خود، ترکیبی شاداب از روایح ملموس بهار نارنج و ترنج به مشام‌تان می‌خورد. پیچ‌وتاب این نت‌ها در پیشی گرفتن از یکدیگر، جذابیت ذاتی عطر را از همان لحظات اول تشدید می‌کنند و با استشمام آن‌ها حسی سرشار از سرزندگی، انگیزه، قدرت و توانمندی مردانه به شما منتقل می‌شود.

پس از چند وقت نت‌های اولیه کم‌رنگ‌تر شده و جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند. رایحه‌ نت‌های از کنار هم قرار گرفتن نت‌های شکوفه پرتقال و ناگارموتا یا روغن سیپرول تشکیل شده است. کش‌وقوس رایحه نت‌های ابتدایی در حالی‌که در میان بوی عجیب ناگارموتا می‌رقصند، رایحه‌ای معتدل و خاص را به وجود می‌آورد. با استشمام رایحه این نت‌ها احساس تعلق خاطر و آرامش بیشتری کرده و روح و وجودتان را برای تحمل دغدغه‌ها تقویت می‌کنید.

و در آخر نت‌های پایانی به جای نت‌های میانی شروع به نمایان شدن کرده و با دوام خود، برای مدت‌ طولانی‌تری باقی می‌مانند. در ترکیب پایانی این ادوپرفیوم مردانه، عناصر تند و ماندگار کهربا، چرم، عنبر و رایحه ملموس نت‌های چوبی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. رایحه این نت‌ها تا حدی روایح معتدل قبلی را رو به تندی خیلی کمی برده که با استشمام آن، پارادوکسی از اصالت و نفوذ مردانه در اوج دوستی و صمیمیت در وجودتان لبریز می‌شود.

16- ادوتویلت گوچی بای گوچی پورهوم (Gucci By Gucci Pour Homme EDT)

خرید عطرگوچی بای گوچی پورهوم

ادوتویلت گوچی بای گوچی پور هوم مردانه همزمان با نسخه گوچی بای گوچی زنانه‌ در سال 2008 به بازار عطر و ادکلن مردانه معرفی شد، با این تفاوت که این‌بار فریدا جیانینی (Frida Giannini)، مدیر خلاق خانه گوچی، آن را با همکاری ژیوادان (Givaudan) و P&G طراحی کرد. در تبلیغ این عطر، بازیگر معروفی به نام جیمز فرانکو (James Franco)، آن را با نام بنده عشق به نامزدش نشان می‌دهد، چرا که حضور آکوردهای غالب چوبی، تنباکو و آروماتیک در این ادوپرفیوم مردانه، روحیات ذات مهربان و عاشق مردان احساسی و حساس را تداعی می‌کند.

هنرمندی نت‌های تند چرمی و تنباکو در کنار نت‌های گلی، رایحه‌ای معتدل و تلخ برای این عطر رقم می‌زنند آنچنان که؛ تنها با یک اسپری کوچک از آن، می‌توانید ساعات رمانتیک و عاشقانه‌ای را برای خود و کسی که دوستش دارید رقم بزنید. گوچی بای گوچی مردانه، آنقدر رایحه شیک و دوستانه‌ای دارد که امکان ندارد از آن استفاده کنید و کسی نام آن را از شما نپرسد. طعم تلخ این ادوتویلت چوبی مدیترانه‌ای، شخصیت کاریزماتیک و عاشق‌پیشه‌ای به آقایان جوان 20 تا 40 ساله داده و این عطر را برای استفاده در مجالس رسمی و میهمانی‌های بزرگ، خصوصا در شب‌های سرد پاییزی و زمستانی مناسب می‌کند.

وقتی مقداری از این ادوتویلت مردانه را بر سطح پوست یا محل‌ نبض‌تان اسپری می‌کنید، در اولین لحظات رایحه‌ای تند و گیرا از کنار هم قرار گرفتن نت‌های ترنج، گل بنفشه و درخت سرو به مشامتان می‌خورد. بوی نرم و لطیف گل بنفشه، رایحه تند و تلخ ترنج و درخت سرو را نوازش می‌کنند و رایحه‌ معتدلی را در لحظات ابتدایی به‌وجود می‌آورند. با استشمام رایحه این نت‌ها انرژی‌های مثبت حیرت‌آوری روحتان را لبریز کرده و حسی سرشار از تندرستی، سرزندگی و شور و نشاط را به شما منتقل می‌کند.

به تدریج نت‌های اولیه شروع به محو شدن می‌کنند و نت‌های میانی جای آن‌ها را می‌گیرند رایحه نت‌های میانی از ترکیب شاهکارنه نت تند و تلخ تنباکو در کنار نت لطیف گل یاسمن سفید تشکیل شده است. استشمام رایحه این نت‌ها احساس دوستی و صمیمیت بیشتری در وجودتان زنده کرده و شما را به مردی مهربان و عاشق‌پیشه تبدیل می‌کند.

پس از مدتی نت‌های پایانی به‌جای نت‌های میانی ظاهر می‌شوند. نت‌های پایانی این ادوتویلت مردانه برخلاف نت‌های گل‌دار و گیاهی قبلی، ترکیبی ماندگار از نت‌های چرم، کهربا، صمغ لامی، صمغ کندر و نعناع هندی می‌باشد. رایحه نت‌های میانی به قدرت پخش بو و دوام بیشتر عطر کمک کرده و حسی لبریز از جسارت مردانه و اعتماد به نفس مطلق را در وجود شما سرازیر می‌کند.

17- ادوپرفیوم شنل آلورهوم ادیشن بلانش مردانه (Chanel Allure Homme Edition Blanche EDP)

خرید عطر شنل آلورهوم ادیشن بلانش

عطر مردانه لاکچری آلور هوم ادیشن بلنش را می‌توان اوج عطرسازی معاصر دانست و البته از برند شنل انتظاری جز تولید این عطر لوکس مردانه نمی‌رود. این عطر مردانه، مدرن و همه‌پسند با رایحه‌ای تازه، تمیز، ملایم، ظریف و کاملا منحصر به فرد، شما را شگفت زده می‌کند، به طوری که هیچ وقت از داشتن این عطر پشیمان نخواهید شد.

ادوپرفیوم لوکس مردانه Allure Homme Edition Blanche در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد، اما به دلیل وجود مرکبات در ساختار آن، رایحه‌ای شیرین و ملایم با طبعی معتدل و آرامش بخش از آن ساطع می‌شود. برند شنل 6 سال پس از تولید عطر معروف و Allure Homme Edition Blanche خود نسخه ادوپرفیوم آن را در سال 2014 با ظاهری مشابه باز طراحی و به بازار عطر و ادکلن ارائه کرد. این عطر جدید رایحه‌ای رو به گرما و تا حدودی متمایل به رایحه چوب دارد.

این عطر برای آقایان جوانی است، که ثروتمند و خوشحال هستند و در زیر نور گرم و تابستانی خورشید، روزهای پر کاری را می‌گذرانند. عطر لاکچری مردانه آلور هوم ادیشن بلنش شنل، مناسب استفاده در مراسم خاص و حتی مصرف روزانه است، اما به دلیل رایحه خاصی که دارد، می‌تواند در مراسم و روزهای خاص شما نیز حضور داشته باشد و خاطراتی شیرین را برای شما رقم بزند.

باید گفت، که رایحه عطر مردانه آلور هوم ادیشن بلنش با هیچ عطر دیگری قابل مقایسه نیست. معنای Edition Blanche در زبان فرانسه معادل «نسخه سفید» در زبان فارسی است و همان طوری که از اسم عطر پیدا است، هدف سازنده و عطرساز آن، ایجاد رایحه‌ای روشن‌تر و جوان‌تر و به طور کلی سفید تر از نسخه‌های دیگر سری آلور هوم شنل است. این تفاوت در رایحه و روشن‌تر بودن عطر، حتی از ظاهر و شیشه آن نیز قابل مشاهده است.

اجزای رایحه عطر مردانه Allure Homme Edition Blanche از برند شنل، بسیار هماهنگ هستند و تفکیک و تشخیص آن‌ها از یکدیگر سخت است. به عبارت دیگر، رایحه این عطر همیشه با ملایمت و بسیار آرام با شما سخن می‌گوید و هیچ وقت صدای بلندی از آن را نخواهید شنید.

به محض اسپری کردن مقداری از عطر مردانه آلور هوم ادیشن بلنش بر روی پوست، محل نبض و لباس‌تان، رایحه ترکیبی دوست داشتنی و نشاط آور از نت‌های ترنج و لیمو ترش زرد به مشام می‌رسد. این نت‌ها باعث افزایش شور و نشاط و هیجان در وجودتان می‌شود. نت لیموی به کار رفته در بخش آغازین ساختار این عطر، بسیار ملایم است و ترشی و تندی آن به حدی نیست که بر مشام غالب شود، بلکه حالتی مخملی و لطیف دارد.

در ادامه و با گذشت زمان، وقتی که نت‌های اولیه جای خود را به یک گروه چوبی از نت‌ میانی می‌دهند، رایحه‌ای ترکیبی از کنار هم قرار گرفتن چوب صندل و نت چوبی به مشام می‌رسد. در این قسمت رایحه عطر، خامه‌ای تر و گرم‌تر می‌شود و احساسات شما را در جهت توجه به زیبایی‌ها و خوبی‌های زندگی تحریک می‌کند.

وقتی که مدت زمانی نسبتا طولانی می‌گذرد، رایحه نت پایانی جایگزین نت میانی می‌شود و شما رو با یک شگفتی نفسگیر و اغواگر و جذاب غافلگیر می‌کند. ترکیب پایانی این عطر مردانه لوکس حاصل از وانیل و گیاه خس خس است. این ترکیب وانیلی گیاهی حالتی خوشمزه و دلچسب دارد و تا مدت‌ها، دل کندن از شما را برای دیگران سخت خواهد کرد.

18- ادوپرفیوم جیمی چو اوربان هیرو (Jimmy Choo Urban Hero Eau de Parfum)

خرید عطرجیمی چو اوربان هیرو

ادوپرفیوم جیمی چو اوربان هیرو، محصولی تقریبا جدید از برند بریتانیایی جیمی چو است که در سال 2019 رونمایی شد. رایحه مرموز و پیچیده این عطر مردانه، طبق معمول با ظرافت کار و هوش عطرسازان برتر برند جیمی چو طراحی شد. فرمولاسیون چوبی تند این عطر مردانه در عین نافذ بودن، طبع معتدلی دارد و برای استفاده در تمام فصل‌های طول سال مناسب است.

آقای ژول ددت (Jules Dedet)، هنرمند خیابانی مشهور و چهره برگزیده کمپانی جیمی چو برای معرفی عطر اوربان هیرو در بنر تبلیغاتی‌اش بود. او با نقش‌آفرینی موثر و گیرای خود، ‌مردی مرموز، با اعتمادبه‌نفس و عصیانگر را به تصویر کشید. این شخصیت با اقتدار، بدون شک از سرشت چوبی غلیظی دارد و روایح چرم و کهربای خاکستری در در خط بوی اصیل عطر اوربان هیرو پوشیده بر تنش نشات می‌گیرد.

عبارت Urban Hero در اصطلاح انگلیسی به معنی قهرمان شهری است و به گفته ژول ددت؛ " اوربان هیرو عطری با شهامت، مرموز و پر از اعتماد بنفس برای شبگردی‌های عاشقانه و جسورانه یک مرد قهرمان است". مردی کمی سرکش که با جسارت تمام، در سطح شهر گشت می‌زند و روزمرگی می‌کند تا بلکه روزی بانوی رویاهای عاشقانه و یار همیشگی خود را پیدا کند.

البته او می‌خواهد این عشق جاودانه نه در خیابان‌ها؛ بلکه به وقت و مکان مناسب برایش رقم بخورد. از اصلی‌ترین روایح به‌کار رفته در ترکیب این ادوپرفیوم مردانه، عناصر چوبی و چرمی هستند که با آمیخته شدن میان خس‌خس و رایحه خنک لیمو ترش سبز، طبع معتدلی پیدا می‌کند. بنابراین بافت اوربان هیرو اگرچه تند و تلخ است، اما عناصر آن در اعتدال با یکدیگر بوده و رایحه‌ای چهارفصل را به وجود می‌آورند.

از خصوصیلت خوب این عطر مردانه، حجم کافی 100 میلی لیتری آن است. این مقدار عطر بسیار مناسب و قابل قبول بوده و نیاز سالانه شما را برای مصرف روزمره و دائمی در بیرون از خانه و به هنگام گشت شهری برآورده می‌کند. بسیاری از کاربران این عطر معتقدند که اوربان هیرو اگرچه بیشتذ اسپورت و خیابانی است، اما رایحه اصیل و چندجانبه‌ای دارد و می‌توان از آن در مجالس رسمی نیز استفاده کرد.

با اسپری کردن مقدار کمی از این ادوپرفیوم مردانه بر روی نواحی مچ دست، پشت گوش و گردن‌تان، رایحه‌ای مرموز از اسرار پیچیده خاویار لیمو ترش سبز و دانه فلفل سیاه مقدمه چینی می‌کنند. ترکیب تازه این نت‌ها با ظرافت و تامل خاصی کنار یکدیگر چیده شده‌ و آشوب، پیچیدگی مردی با اعتماد به نفس و اسرارآمیز را نقلشی می‌کنند. همچنین استشمام آن‌ها حسی سرشار از استقلال و قدرت متکی بودن را به شما منتقل می‌کند.

پس از مدن کوتاهی نت‌های اولیه محوتر شده و نت‌های میانی در قلب عطر ظاهر می‌شوند. در لایه‌های میانی عطر اوربان هیرو، ترکیب خاکی و نیمه شاداب از چوب پالیساندر رزوود و وتیور (خس‌خس) می‌درخشد که گیرایی و نفوذ بیشتری به ترکیب نت‌های اولیه می‌دهند. استشمام رایحه این تلفیق دلنشین، در تقدیر انگیزه و حال خوب مطلق سر خم کرده و در عین حال حس تعلق خاطر به زیبایی‌های زندگی را در وجود شما بیدار می‌کند.

و اما درنهایت نت‌های پایانی این عطر مردانه با ظاهر شدن به‌جای روایح میانی، به دوام بیشتر آن کمک می‌کنند. در پایه‌ی هرم بویایی اوربان هیرو، با یکی دیگر اصلی‌ترین نت‌های‌ تشکیل دهنده آن یعنی؛ چرم روبه‌رو می‌شویم که در برخورد با عنبر تا آخرین لحظات روی پوست و لباس‌تان می‌مانند. همچنین رایحه نت‌های پایانی و به نوبه خود، به پخش بوی قابل قبول عطر تاثیر بسیاری داشته و استشمام آن‌ها، حسی سرشار از انرژی مثبت فراوان و سرزندگی و اعتماد به‌نفس در وجود شما زنده می‌کند.

19- ادوتویلت دسکوارد هی وود مردانه (Dsquared2 He Wood EDT For Men)

خرید عطردسکوارد هی وود

کمپانی کانادایی دسکوارد، از برندهای معروف در زمینه عطرسازی است که محور کارهای خود را بر روی روایح چوبی بنا کرده و بیشتر محصولاتش نام وود را دارند. عطر مردانه‌ی هی وود در سال 2007 به دستان باتجربه و کاردیده عطرسازی به نام دافنه بوژه (Daphne Bugey) طراحی و به بازار معرفی شد.

رایحه‌ی مردانه‌ی هی وود، هارمونی‌ای از جنگل، طبیعت و چشم اندازهای طبیعی دارد و بسیار خاص، سنگین، قوی و فوق العاده می‌باشد که این هماهنگی موزون از چوب و عناصر موجود در طبیعت، شگفتیِ اعجاب انگیزی را در تسخیر سلیقه‌های سخت پسند به نمایش در آورده است. رایحه‌ای مختص مردان مدرن با قدرت رویاپردازی که به دنبال رهایی و آزاد بودن هستند.

همانطور که از کلمه Wood یعنی "چوب" در اسم این عطر مشخص است؛ خانم بوژه در فرمولاسیون ظریف وود هی، از آکوردهای غالب و یکه‌تاز چوبی استفاده کرده که در خط بوی عطر با سایر روایح پودری، آروماتیک، گل‌ها، اوزونیک و گیاهان سبز همراه می‌شود. درنهایت از هی وود رایحه‌ای چوبی آروماتیک با طبع معتدل و طعم تلخ به مشام می‌رسد که به طرز عجیبی شیک و اغواگر است.

از همین جهت ادوتویلت مردانه‌ هی وود مخصوص مردانِ مدرنی است که قدرت زیبا انگاری و رویاپردازی دارند و به دنبال یافتن اغوا و آزادی هستند، و بازتابی از سرزمین مادری (یعنی کانادا) است. حجم کافی و بسیار به‌اندازه 100 میلی لیتری این عطر در مقابل قیمت به‌صرفه آن، یک امتیاز مثبت حساب شده و بسیاری از مردان خوش‌پوش را ترغیب به انتخاب هی وود به عنوان عطر امضا می‌کند.

از آنجایی که هی وود طبع معتدل دارد و با توجه به حضور روایح گلی و آروماتیک در ترکیب آن، یک انتخاب به‌جا و شایسته برای انتخاب روزمره شما در هر چهارفصل سال خصوصا بهار و پاییز است. برای اینکه به بهترین شکل ممکن در جامعه حضور یابید؛ لازم است که با انتخاب به‌جا و درست خود، دقت کامل را به خرج دهید و هی وود شما را در این مسیر نا امید نمی‌کند.

بوی تازگی ، سبزه ، چوب و جنگلی بکر و سرسبز! رایحه تلخ و ملایمی داره که احساس سرزندگی و طراوت را به شما القا می‌کند. وقتی برای اولین بار مقداری از این ادوتویلت شگفت‌انگیز را بر سطح لباس یا محل نبض‌ دست‌ها یا گردن‌تان اسپری می‌کنید، رایحه‌ای گلی-آروماتیک از نت‌های گل بنفشه و برگ گل بنفشه را استشمام می‌کنید. رایحه این نت‌ها در لحظه حس تندرستی و توانمندی زیادی را به شما منتقل می‌کند.

کمی بعد نت‌های میانی به عنوان قلب عطر، به جای نت‌های ابتدایی شروع به ظاهر شدن می‌کنند. در میانه‌ی هرم بویایی این عطر مردانه، نت‌ ملموس چوب سدر و خس‌خس یا همان وتیور به شکلی در هم پبچ و تاب می‌خورند تا قلبی پیچیده از آرامش را خلق کنند. رایحه این نت‌ها کمک می‌کند تا با رویاپردازی‌ها و اغواگری‌های درون خود، آرام‌ترین لحظات در طول دوران زندگی داشته باشید و جای هیچ دل‌نگرانی و افسوسی برای‌تان باقی نماند.

و اما در آخرین لحظات نت‌های پایانی جای نت‌های میانی را می‌گیرند تا به ماندگاری هرچه بیشتر عطر کمک کنند. رایحه نت‌های پایانی این عطر اروماتیک چوبی از کنار هم قرار گرفتن نت‌های مشک و کهربا و هنرمندی وصف‌ ناپذیر درخت نراد تشکیل شده است. با استشمام رایحه این نت‌ها احساس اعتماد به‌نفس بیشتری کرده و با حسی سرشار از شجاعت مطلق برای روبه‌رو شدن با ناملایمتی‌ها و دغدغه‌های روزمرگی آماده می‌شوید.

20- ادوتویلت مونت بلنک لجندز مردانه (Mont Blanc Legend EDT For Men)

خرید عطرمونت بلنک لجندز

عطر مردانه‌ی لِجِند از برند فرانسوی مونت بلنک یا مون بلان، در سال 2011 میلادی به دستان عطسازی به نام الیور پچوکس (Olivier Pescheux) خلق و رونمایی شد. عطری پر انرژی، فراموش نشدنی و احساس برانگیز با رایحه‌ای تازه و سرتاسر تضاد که در غلظت ادوتویلت روانه‌ بازار شد و تا به امروز بسیار محبوب است.

رایحه‌ی لِجِند با الهام از پاکی برای مردان شجاع، قدرتمند و مظهر هیجان و اعتبار ساخته شده و تا به امروز یکی از موفق‌ترین ادوتویلت مردانه‌ تاریخ است. لجندز در همان سال تولید توانست در دسته محصولات پرفروش دنیای عطر قرار گیرد. این موفقیت چشمگیر استارتی برای تولید محصولات دیگری از همین خانواده بود.

لِجِند مونت بلنک با رایحه‌ی معتدل، شیرین و جوان پسندش در دسته‌ی گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار می‌گیرد که انرژی، جنب و جوش، قدرت و آرامش را به همراه خود می آورد در واقع لجند حس برانگیزش تضادها را کنار یکدیگر نگه داشته و استایلی نو را برای مردان جوان و خا‌پسند به ارمغان آورده است.

در فرمولاسیون ظریف و حرفه‌ای این ادوتویلت مردانه، آکودهای غالب آروماتیک، شیرین، میوه‌ای و ادویه‌ای تازه پیشروی می‌کنند تا در ادامه همنشین روایح چوبی و مرکباتی شوند. در نهایت طبع معتدل و طعم شیرینی در خط بوی این شاهکار فرانسوی به مشام می‌رسد که بسیار آرامش‌بخش و دلنشین خواهد بود.

از ویژگی‌های مثبت این عطر مردانه، در دسترس بودن انواع حجم‌های مختلف آن است. از حجم‌های 200 میلی‌ لیتری و 100 میلی‌ لیتری گرفته تا حجم‌های دستریز، مینیاتوری و سمپل که شما می‌توانید بر حسب نیاز یا سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین قیمت به‌صرفه در مقابل حجم بالای 200 میلی‌ لیتری این عطر بسیار تحسین برانگیز است.

عطر لِجِند پخش بوی و ماندگاری مناسبی دارد و انتخاب بسیار خوبی برای مصرف روزانه با تیپ اسپورت و بیرونی در فصل بهار و پاییز می‌باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به شرایط اقلیمی مختلف در نقاط متفاوت جهان و تفاوت فرهنگ‌ها و آداب و رسوم، تقسیم بندی رایحه‌ها به لحاظ زمان و مکان، سن و فصول مناسب جهت استفاده قطعی نیست.

وقتی مقداری از اکسیر دوست‌داشتنی این عطر مردانه را روی محل نبض گردن و مچ دست‌ها یا لباس‌تان پاف می‌کنید، اجرایی بی‌نظیر از هنرنمایی نت‌های ترنج، گیاه شاهپسند لیمویی، اسطوخدوس و آناناس را استشمام می‌کنید. با بوییدن رایحه تیز و نافذ این نت‌ها از همان لحظات اول شما را به باور خودمختاری و قدرت مطلق می‌رساند تا به کمک آن توانایی شاد زندگی کردن و امیدوار بودن را داشته باشید.

پس از مدتی نت‌های اولیه کمرنگ و ناپدید شده و جای خود را برای عرض اندام نت‌های میانی خالی می‌کنند. در قلب هرم بویایی این عطر مردانه معروف، تلفیقی هیجان انگیز از روایح گلی-میوه‌ای سیب، میوه‌های خشک، گل رز و گل شمعدانی در کنار خزه درخت بلوط قرار گرفته است. به کمک این ترکیب دل‌فریب و متفاوت، احساس استقلال زیادی کرده و حسی سرشار از جدیت، جسارت و یکه‌تازی مردانه را به شما منتقل می‌شود.

همگام با بازی نت‌ها، کم‌کم نت‌های پایانی می‌شوند تا در آخرین لحظات جای نت‌های میانی را پر کنند. خط بوی اصیل این عطر مردانه در روایح پایانی با نقش‌نمایی عتاصر متفاوت دانه تونکا و چوب صندل شکل می‌گیرد. شیرین و تندی نهفته دراین تلفیق، شما را به فردی مسئولیت‌پذیر تبدیل کرده و با استشمام آن شما خودتان را سرزنده‌تر از همیشه می‌بینید. رایحه مونت بلنک لجند، در مجموع خطی بوده و تغییرات زیادی ندارد؛ فقط با گذر زمان تنها کمی شیرین‌تر می‌شود.

در پایان این مطلب، امیدواریمشماتا حدودی با لوکس‌ترین و شناخته شده‌ترین ویترین عطرهای معتدل مردانه آشنا شده باشید. شما می‌توانید طبق سلیقه و تمایل خود بر اساس ویژگی های منحصر به فرد هر عطر؛ مثل ظاهر آن، رایحه و طبع آن، اقدام به خرید عطر مورد علاقه خود از فروشگاه ریحا کنید. همچنین اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از عطرهای ریحا دارید، حتما نظرات خود را برای ما ارسال کنید و تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

۲۱۲,۹۸۳
محصولات مرتبط
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لینیج ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
سادوناسو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه ناسوماتوNasomatto 
۱۰,۸۵۱,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیستا ادو پرفیوم زنانه مردانه رامون مونگالRamon Monegal 
۳۳,۸۱۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
طایف عود - طیف عود پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۹۰,۷۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وای اینتنس ادو پرفیوم مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۷,۸۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
استالیون لدر ادو پرفیوم زنانه مردانه کارولینا هرراCarolina Herrera 
۳۸,۹۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
اینوکتوس ویکتوری الکسیر پرفیوم مردانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۶,۱۶۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لئو پاپیر ادو تویلت زنانه مردانه دیپتیکDiptyque 
۲۱,۹۱۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
تمپست پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۳۰,۰۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لیلا پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۲۷,۵۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اوروم پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۳۰,۰۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
آستارال پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۳۶,۳۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
آکوا رجیا پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۳۶,۳۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پلو رد پرفیوم مردانه رالف لورنRalph Lauren 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۲
تنوع
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا داشتن چند عطر معتدل مردانه برای هر آقایی ضروری است؟
پاسخ:

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که در ساختار و فرمول عطرهای مردانه، از نت‌ها و آکوردهای خیلی گرم یا خیلی خنک استفاده نشده است. بنابراین استفاده از هر عطر معتدل مردانه با توجه به ساختاری که دارد، در هر شرایطی مناسب به نظر می‌رسد. وقتی قرار است به جلسه‌ای با یک فرد غریبه بروید و از سلیقه بویایی او اطلاعی ندارید، یا وقتی برای اولین بار برای یک قرار عاشقانه آماده می‌شوید و قصد دارید فرد مقابل خود را تحت تاثیر قرار دهید، اما نگران هستید که نسبت به رایحه عطر خاص شما برای مراسم‌های ویژه حساسیت داشته باشد، یا حتی وقتی یک روز بی حوصله را آغاز کرده‌اید و نمی‌خواهید وقت و دقت زیادی را برای هماهنگ کردن تیپ و استایل‌تان صرف کنید، بهترین انتخاب عطر، استفاده یک عطر معتدل مردانه است.

عطر و ادکلن معتدل مردانه را چگونه انتخاب کنیم؟
پاسخ:

در دنیای عطر و ادکلن مردانه عطرهای معتدل زیادی وجود دارند، که بسیار خوشبو و محبوب هستند. اما شاید شما در زمان انتخاب عطر و ادکلن مردانه نتوانید بهترین‌ها را از بین آن‌ها تشخیص دهید. از آنجایی که عطر و ادکلن مردانه معتدل معمولا در شرایط عمومی استفاده می‌شود و شما خیلی حساسیتی برای استفاده از آن در هر زمان و مکانی به خرج نخواهید داد، بنابراین بهتر است، از ابتدا عطر معتدلی را انتخاب کنید، که رایحه خوب و متناسبی با شخصیت شما داشته باشد و ساختارش کاملا با روحیات و سلیقه شما و افراد نزدیک به شما هماهنگ باشد.

عطر میسون فرانسیس کورکجان آمیریس هوم چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

عطر معتدل مردانه آمیریس هوم از برند فرانسوی Maison Francis Kurkdjian عطری تلخ و معتدل است که در سال 2011 به بازار عطر و ادکلن مردانه دنیا معرفی و عرضه شد. این ادوتویلت شیک و جذاب، در گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار قرار می‌گیرد و رایحه آن توسط شخص فرانسیس کورکجان (Francis Kurkdjian) طراحی شده است. این ادکلن مردانه خوشبو و جذاب مردانه، به دلیل رایحه معتدلی که دارد، برای استفاده در همه روزها از چهار فصل سال مناسب و تکمیل کننده هر نوع استایل مردانه‌ای است. از این عطر هم می‌توان در قرارهای عاشقانه و هم در مهمانی‌ها و جلسات رسمی استفاده کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۱۲,۹۸۳ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید