یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
10 عطر ترش برای آقایان مدرن و شیک

10 عطر ترش برای آقایان مدرن و شیک

در دنیای مد و فشن، عطر و ادكلن نیز مثل رخت و لباس، كفش، کیف، كلاه، اکسسوری و سایر اجزای استایل، باید سال به سال نو و جدید شوند، اما هر عطری برای هر سن و هر موقعیتی مناسب نيست. استفاده از عطر و ادکلن و خوشبو کردن بدن پیش از حضور در مکان‌های مختلف کار بسیار پسندیده‌ای است. در این مقاله می‌خواهیم درباره عطر ترش مردانه صحبت کنیم.

واضح است، که هر کار پسندیده‌ای نیز قوانین و شرایطی دارد و تبعیت نکردن از آن به جای داشتنِ نتیجه مثبت، حتی ممکن است نتیجه منفی و ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.مثلا استفاده از عطر ترش مردانه در مراسم جدی، ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، زیرا عطرهای مردانه با رایحه‌های سبک و مرکباتی برای فعالیت‌های مختلف روزانه یا ورزشی مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید برای حضور در مکان ها و شرایط مختلف از عطر استفاده کنید، به خوبی باید از تناسب عطر با شرایط مختلف آگاه باشید.

مثلا براي محافل رسمي بهتر است، از عطرهای تلخ، گرم، شيرين و تند استفاده کنید. به عطرهايی که معمولا رایحه شکلات و ميوه‌های تابستانی را دارند، عطرهای شيرين و گرم می‌گويند و عطرهایی هم که از اسانس ريشه درختان و ادويه‌های تند شرقی درست شده‌اند را عطرهای تلخ می‌نامند.

در فصل زمستان باید از عطرهای سنگينی مثل عطرهای تلخ و تند استفاده کرد. از آنجایی که در اين فصل، دمای هوا پایین است، بنابراین ماندگاری و پخش بوی عطرها، به خصوص عطرهای تلخ و تند بیشتر می‌شود. در ساخت عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ريشه درختان و ادويه‌های تند و شرقی استفاده می‌شود. عطرهای شيرين و گرم نیز عطرهایی هستند، كه از رایحه و طعم شكلات، گل‌ها یا ميوه‌های گرمسیری بهره گرفته‌اند.

عطر با رایحه های متفاوت

غالبا عطرهایی که در مجالس دوستانه استفاده می‌شوند، عطرهای سرد و ترش هستند. این عطرها به خاطر حس طراوت و آرامشی که منتقل می‌کنند، برای مجالس دوستانه مناسب هستند. عطرهای سرد يک حس خنکی، شادابی و جوانی را به انسان القا می‌کنند. جالب است بدانید، که با استشمام عطرهای ترش معمولا به ياد مرکبات خواهید افتاد.

در این مقاله، می‌خواهیم چند عطر و ادکلن مردانه خنک و ترشرا معرفی کنیم، که رایحه آن‌ها برای مهمانی‌های دوستانه، باشگاه‌های ورزشی، محافل صمیمی مردانه، استفاده روزانه در محل کار و استفاده دائمی در منزل مناسب است. عطر ترش مردانه از مواردی است، که فقط با این دسته از شرایط همخوانی دارد. در ادامه 10 عطر و ادکلن مردانه خنک و ترش برای آقایان مدرن، به روز و شیک پوش را به شما معرفی می‌کنیم. این عطرها همگی از به روزترین و معتبرترین برندهای عطر و ادکلن محبوب دنیا هستند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند شما را در انتخاب عطر ترش بهتر یاری دهد. پس در ادامه همراه ما باشید.

1- ادوپرفیوم آمواج لیریک من (Amouage Lyric Man)

ادوپرفیوم آمواج لیریک من (Amouage Lyric Man)

خرید عطرآمواج لیریک من

عطر مردانه آمواج لیریک محصولی از برند عمانی آمواج است، که در سال 2008 با رایحه‌ای، ترش ملایم و تلخ تولید و به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. استفاده از این عطر ترش مردانه در هر چهار فصل سال خوشایند است. این عطر، ادوپرفیومی مردانه و در عین حال لطیف است، که رایحه غالب آن بر پایه آکورد گل رز و مرکبات قرار گرفته است.

رایحه این عطر، با بوی شفاف و خوشایندی از گل رز، به همراه حسی شاداب و کمی ترش و ملایم از ترنج آغاز می‌شود که بسیار طبیعی و دوست داشتنی است. با گذر زمان حس مرکباتی این عطر ملایم‌تر می‌شود و کم کم جای خود را به بخور می‌دهد.

در واقع نت اولیه این عطر از رایحه لیمو ترش سبز و ترنج تشکیل شده است و کاملای احساسی ترش را منتقل می‌کند. رایحه میانی این عطر زنانه از ترکیب گل رز، زنجبیل، سنبل ختایی، زعفران شکوفه پرتقال، جوز هندی و صمغ گابانوم طراحی شده است و انرژی فراوانی را در وجودتان به جریان می‌اندازد.

رایحه پایانی یا اصطلاحا پایه عطر رایحه‌ای نیمه شاداب و کمی تلخ و گیاهی از ترکیب بخور، مشک، درخت کاج، وانیل و چوب صندل است، که رایحه‌ای ملایم اما مرکباتی و ترش تا آخرین لحظات آن را همراهی می‌کند. برند عطر و ادکلن آمواج با عطر مردانه لیریک پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد و انتخاب بسیار مناسبی برای مصرف روزانه در تمام فصل‌های سال به شمار می‌رود.

2- ادوپرفیوم زرجوف کازموراتی مفیستو (Xerjoff Casamorati Mefisto)

ادوپرفیوم زرجوف کازموراتی مفیستو (Xerjoff Casamorati Mefisto)

خرید عطرزرجوف کازموراتی مفیستو

عطر ترش مردانه Casamorati Mefisto از برند ایتالیایی عطر و ادکلن زرجوف، ادوپرفیومی با رایحه دل‌انگیز مرکباتی است، که در سال 2009 طراحی و به دنیای عطر و ادکلن معرفی و عرضه شده است. این عطر مردانه و شادی‌آور، رایحه‌ای خنک و ترش و شیرین دارد و در گروه بویایی مرکبات آروماتیک قرار می‌گیرد.

این عطر از برند Xerjoff به دلیل رایحه‌ دل‌انگیزی که دارد، برای استفاده در روزهای نیمه اول سال مناسب است. از مهم‌ترین ویژگی‌های ادوپرفیوم مردانه ایتالیایی کازموراتی مفیستو، رایحه آرامش بخش و شادی آور آن است. این عطر به دلیل دارا بودن نت اسطوخودوس، عطری ضد استرس به حساب می‌آید و با نفوذ به اعماق روح شما، همه درگیری‌ها و گرفتگی‌های روحی را از وجود شما می‌زداید.

Xerjoff Mefisto در واقع عطر مردانه‌ای با کیفیت، شاداب، مرکباتی و در عین حال گل‌دار و پودری است، که ترکیب بسیار دوست داشتنی و با نشاطی از مرکبات و حس پودری گل زنبق را به مخاطب ارائه می‌دهد. رایحه ترش و شیرین و خنک کازاموراتی مفیستو پخش بوی مناسب و ماندگاری قابل قبولی دارد و برای استفاده در فصل‌های بهار و تابستان گزینه بی‌نظیری به شمار می‌رود.

پس از اسپری کردن مقداری از عطر زرجوف Casamorati Mefisto بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های گریپ فروت، ترنج و لیمو ترش زرد به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت‌های میانی ترکیبی آرامش‌ بخش‌تر گل‌دارتر و شیرین‌تر از نت‌های اولیه هستند و شامل نت‌های گیاه اسطوخودوس، گل زنبق و گل رز می‌شوند. این ترکیب گلی، طراوت، آرامش و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های گرم‌تر و جدی‌تر پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی شیرین و مردانه از نت‌های رایجی همچون مشک، کهربا، چوب صندل و چوب سدر هستند. ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس آرامش و آسودگی خیال در ذهن و قلب شما است و به شخصیت شما آسودگی بیشتری می‌بخشد.

3- پرفیوم تق دی هرمس (Terre d Hermes Perfume)

پرفیوم تق دی هرمس (Terre d Hermes Perfume)

خرید عطرتق دی هرمس

پرفیوم مردانه چوبی مدیترانه‌ای Terre d Hermes در سال 2009 به بازار معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه که رایحه‌ای معتدل، ترش و تلخ دارد، از زمان رونمایی تا به امروز، یکی از خاص‌ترین، ماندگارترین و شیک‌ترین عطرهای چهار فصل مردانه به حساب می‌آید.

رایحه این عطر ترش مردانه سرشار از حس طراوت و زندگی برای آقایان است و فریبندگی، جذابیت و تک بودن رایحه نسبتا خنکی که دارد، آن را برای همیشه محبوب و خاطره‌انگیز کرده است. عطر فوق‌العاده مردانه Terre d'Hermes در مدت زمان کوتاهی توانست به عنوان عطری محبوب، مورد استقبال همه سلیقه‌هایی که به دنبال محصولی عالی، ماندگارو بسیار شیک بودند قرار بگیرد.

این عطر مردانه استعاره‌ای از سه مولفه زمین، خاک و ریشه است که روح آسمان را به زمین پیوند می‌زند و آقایان را با وقار و جوان جلوه می‌دهد. پس از اسپری کردن مقداری از عطر هرمس Terre d بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های گریپ فروت و پرتقال به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌ میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. تک نت‌ میانی ترکیبی آرامش‌ بخش‌ و تلخ با ته مایه‌ای از بوی خاک است. قسمت میانی رایحه این عطر ترش مردانه از تک نت سنگ چخماق تشکیل شده است. این ترکیب با بوی خاکی و تلخ خود، آرامش و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های سبز و چوبی پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی چوبی و جذاب از خزه درخت بلوط، نت چوبی و صمغ بنزوئن است. ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس آرامش و آسودگی خیال در ذهن و قلب شما است و به شخصیت شما آسودگی بیشتری می‌بخشد.

4- ادوتویلت دیور هوم اسپورت 2017 (Dior Homme Sport 2017)

ادوتویلت دیور هوم اسپورت 2017 (Dior Homme Sport 2017)

خرید عطردیور هوم اسپورت 2017

عطر مردانه دیور Homme Sport 2017،عطری ساده و خوشبو است، که در ساختار آن رایحه طبیعی و بسیار شادابی از لیمو و گریپ فروت به کار رفته و طعم ترش ملایمی دارد. رایحه این عطر توسط عطرساز معروف برند عطر و ادکلندیور به نام فرانسوا دماکی (Francois Demachy) طراحی و در سال 2017 به بازار عطر و ادکلن مردانه خوشبو معرفی شده است.

عطر ترش مردانه دیور هوم اسپورت برای آقایانی طراحی شده است، که فعالیت روزانه زیادی دارند و در عین حال مایل هستند، که در همه اوقات روز رایحه‌ای خوش از آن‌ها به مشام برسد. پس از اسپری کردن مقداری از عطر ترش و جوان پسند Dior Homme Sport 2017 بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای بسیار ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های گریپ فروت، لیموترش زرد، پرتقال خونی و گلابی به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی، نشاط، انرژی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌‌های میانی این عطر مردانه شیک به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت‌‌های میانی ترکیبی آرامش‌ بخش‌، جذاب و تندتر از نت‌های اولیه است. قسمت میانی رایحه این عطر ترش مردانه از جوز هندی، دانه فلفل صورتی و گل شمعدانی تشکیل شده است. من میانی این عطر، باعث ایجاد احساس اعتماد به نفس و اطمینان خاطر در وجود شما خواهد شد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های آروماتیک پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی از گیاه خس خس و چوب صندل است. ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس جذابیت، جوانی و خوشتیپی در ظاهر شما است و به شخصیت شما گیرایی بیشتری می‌بخشد.

5- ادوتویلت جورجیو آرمانی آکوا دی جیو مردانه (Giorgio Armani Acqua Di Gio For men)

ادوتویلت جورجیو آرمانی آکوا دی جیو مردانه (Giorgio Armani Acqua Di Gio For men)

خرید عطرجورجیو آرمانی آکوا دی جیو

رایحه عطر مردانه ترش آکوا دی جیو از برند عطر جورجیو آرمانی از الهه زیبایی‌ها الهام گرفته شده است و بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات در کنار دوستان به حساب می‌آید. رایحه این ادوتویلت مردانه برگرفته شده از حس آزادی و رهایی بادهای بهاری همراه با باران زیبای خنک و سبک در فصل رویش طبیعت است.

برند جورجیو آرمانی، این عطر ترش مردانه را که رایحه آن توسط عطرسازمعروف جهان یعنی آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) طراحی شده بود، در سال 1996 به دنیای عطر و ادکلن معرفی و عرضه کرد. رایحه این عطر همچنین از زیبایی‌های جزیره زیبای ایتالیایی واقع در دریای مدیترانه به نام Pantelleria، جایی که جورجیو آرمانی تعطیلات خود را در آن مکان می‌گذراند، الهام گرفته شده است.

پس از اسپری کردن مقداری از عطر جورجیو آرمانی آکوا دی جیو بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های لیمو ترش زرد، لیمو ترش سبز، گل یاسمن سفید، ترنج، پرتقال، نارنگی ماندارین و بهارنارنج به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت میانی این عطر بسیار پیچیده است و به سبک هنرمندانه‌ای از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی نت‌ تشکیل شده است. قسمت میانی رایحه این عطر ترش مردانه از نت‌های آب دریا، هلو، گل پنجه مریم، گل فریزیا، ترکیب شیمیایی کالون، گل سنبل، گل رز، گل بنفشه، جوز هندی، دانه گشنیز، گیاه رزماری و گل اسیرک تشکیل شده و حس و حالی گیاهی و طبیعی را ایجاد کرده است.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های آروماتیک و گیاهی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی آروماتیک و گیاهی از مشک، چوب سدر، کهربا، خزه درخت بلوط و نعناع هندی است. ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس آرامش و آسایش خیال است و روحیه و ذهن شما را همیشه جوان نگه می‌دارد.

6- ادوپرفیوم ایوسن لورن وای (Yves Saint Laurent Y edp)

ادوپرفیوم ایوسن لورن وای (Yves Saint Laurent Y edp)

خرید عطریوسن لورن وای

عطر مردانه وای در سال 2018 توسط کمپانی Yves Saint Laurent به بازار جهانی عطر و ادکلن معرفی و عرضه شد. این ادوپرفیوم مردانه از برند فرانسوی ایوسن لورن، دارای رایحه‌ای با طبع معتدل است و همزمان سه طعم ترش، تلخ و تند را به همراه دارد.از این ادوپرفیوم فرانسوی که در گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار دارد، رایحه‌ای به شدت ادویه‌ای و معطر منتشر می‌شود. رایحه فوق العاده منحصر به فرد عطر وای توسط عطرساز مشهور جهان، یعنی دومنیک روپیون (Dominique Ropion) طراحی شده است.

این عطر ترش مردانه با وجود داشتن طعم‌های تلخ و تند در کنار ترش مزگی‌اش، یک تفسیر اغوا کننده و دلفریب به سبک تی شرت سفید و ژاکت سیاه ایوسن لورن است. این ادوپرفیوم به واسطه محتوای اصلی‌اش که برگرفته از سرزندگی گیاه بومی خس خس است، می‌تواند احساس قدرت نفس‌گیر و جذاب مردانه‌ای را مجسم کند.

این عطر فرانسوی مردانه از برند عطر و ادکلن ایوسن لورن، به کار مردانی می‌آید، که ذهن‌شان برای دستیابی به رویاهای دور و دراز طراحی و برنامه ریزی شده است، تا رویاها را به نتیجه برساند.پس از اسپری کردن مقداری از عطر ترش وای ایوسن لورن بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای میوه‌ای و ترش و شیرین از ترکیب نت‌های سیب، زنجبیل و ترنج به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب تند و میوه‌ای، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت‌های میانی ترکیبی تندتر، گیاهی‌تر و باطراوت‌تر از نت‌های اولیه هستند و شامل گل شمعدانی، گیاه مریم گلی و دانه سرو کوهی می‌شوند. این ترکیب چندگانه، منطق و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های گرم‌تر و تلخ‌تر پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی جدی و مردانه از عنبر درختی، دانه تونکا، صمغ کندر، چوب سدر و گیاه خس خس هستند. ترکیب پایانی این عطر، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس جذابیت در وجود شما است و به شخصیت شما رسمیت و اعتبار بیشتری می‌بخشد.

7- ادوتویلت گرلن لهوم ایدیل کولون (Guerlain L Homme Ideal Cologne)

ادوتویلت گرلن لهوم ایدیل کولون (Guerlain L Homme Ideal Cologne)

خرید عطرگرلن لهوم ایدیل کولون

یک سال پس از تولید عطر مردانه ایدیل برای آقایان که از رایحه‌ای گرم برخوردار بود، برند فرانسوی عطر گرلن نسخه‌ای دیگر از این عطر مردانه را با نام L Homme Ideal Cologne و رایحه‌ای ترش و خنک معرفی کرد. لهوم ایدیل کولون فضایی مرکباتی دارد و برای استفاده در روزهای گرم بسیار مناسب است.

این عطر که توسط عطرساز مشهوری به نام تیری واسر (Thierry Wasser) طراحی شده است، در سال 2015 توسط برند گرلن به دنیای عطر و ادکلن معرفی و عرضه شد. این عطر ترش مردانه رایحه‌ای چوبی آروماتیک دارد و از نظر دسته‌بندی غلظت، یک ادوتویلت است.

رایحه ملایم، ماندگار و فرح بخش این عطر، برای استفاده روزانه توسط آقایان در هر سن و سالی بسیار مناسب است. پس از اسپری کردن مقداری از این عطر مردانه گرلن بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای تند، ترش و مرکباتی از ترکیب ترنج، پرتقال، گریپ فروت و دانه فلفل صورتی به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش، تند و مرکباتی، شادی و هیجانی بسیار زیادی را در وجود شما و اطرافیان‌تان ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت میانی این عطر بسیار خوشبو و ملایم است و می‌توان گفت، رایحه میانی این عطر، تداعی‌گر رایحه بهشت است. قسمت میانی رایحه این عطر ترش مردانه از نت‌های بهارنارنج و بادام تشکیل شده و باعث برقراری روحیه‌ای آرام و متمرکز در وجود شما می‌شود.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های آروماتیک از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. رایحه این بخش از عطر ترکیبی ساده از مشک و گیاه خس خس است. ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای برقراری احساس آرامش و در عین حال سرزندگی است.

8- ادوتویلت جیونچی پور هوم بلو لیبل (Givenchy Pour Homme Blue Label)

ادوتویلت جیونچی پور هوم بلو لیبل (Givenchy Pour Homme Blue Label)

خرید عطرجیونچی پور هوم بلو لیبل

این عطر ترش مردانه رایحه‌ای پویا و تازه دارد و برای مردان فعالی مناسب است که برای آزادی ارزش زیادی قائل هستند. عطر مردانه پور هوم بلو لیبل از برند فرانسوی جیونچی مولفه شیک بودن مردانه را در خود حفظ کرده است. البته این ادوتویلت دارای نت‌های طغیانگر جدیدی نسبت به نسخه قبلی خود می‌باشد.

رایحه دل‌انگیز و ترش مزه ادوتویلت Givenchy Pour Homme Blue Label توسط عطرساز معروف جهان، آقای آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) خلق و در سال 2004 به بازار عطر و ادکلن‌های جذاب مردانه معرفی و عرضه شده است.

پور هوم بلو لیبل با رایحه آرام بخشی که دارد، احساسی سرشار از آزادی و لطافت را با خود به ارمغان می‌آورد و مخصوص آقایان اکتیو و جذاب طراحی شده است. پس از اسپری کردن مقداری از عطر مردانه Pour Homme Blue Label بر روی پوست و محل نبض‌تان، رایحه‌ای مرکباتی و ترش از ترکیب گریپ فروت و ترنج را استشمام خواهید کرد. این ترکیب میوه‌‌ای شادی و هیجان را در شما ایجاد می‌کند.

پس از مدتی شاهد جا به جایی نت آغازین و نت میانی خواهید شد. نت‌های میانی ترکیبی از گیاه افسنتنین، هل، دانه فلفل و اسطوخودوس است. بوی تند و خنک این نت‌های میانی با وجود نت گل‌های آرامش بخش تازگی و طراوت را به شما هدیه خواهد کرد.با گذشت مدت‌زمانی طولانی، نت میانی جای خود را به نت‌های پایانی می‌دهد. نت پایانی ترکیبی درخشان از نت گیاه خس خس، صمغ کندر و چوب سدر است. وجود چنین عناصری در قسمت پایانی رایحه این عطر ترش مردانه باعث بالا رفتن تمرکز و افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

9- ادوتویلت دولچه اند گابانا لایت بلو پور هوم (Dolce & Gabbana Light Blue Pour Homme)

ادوتویلت دولچه اند گابانا لایت بلو پور هوم (Dolce & Gabbana Light Blue Pour Homme)

خرید عطردولچه اند گابانا لایت بلو پور هوم

برند معروف عطر و ادکلن دولچه اند گابانا، این عطر ترش مردانه را برای آقایان خوش تیپ و سخت پسند طراحی کرده است. این ادوتویلت ترش و خنک اولین بار در سال 2007 به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. عطر مرکباتی آروماتیک Light Blue Pour Homme از برند ایتالیایی دولچه اند گابانا، یک سال پس از معرفی در بازار عطر و ادکلن‌های دنیا، یعنی در سال 2008، جایزه معتبر Fifi را به عنوان بهترین رایحه لوکس مردانه سال از آن خود کرد.

پس از اسپری کردن مقداری از عطر ترش لایت بلو پور هوم بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای مرکباتی و ترش و از ترکیب نت‌های گریپ فروت، ترنج، نارنگی ماندارین و سرو کوهی به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب میوه‌ای، شادی و هیجانی تکرار نشدنی بی‌نظیری را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. نت‌های میانی ترکیبی تندتر، آروماتیک‌تر و گیاهی‌تر از نت‌های اولیه هستند و شامل دانه فلفل، رزماری و چوب بلسان بنفش برزیلی می‌شوند. این ترکیب چندگانه، منطق و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های گرم‌تر و تلخ‌تر پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی جدی و مردانه از بخور، مشک و خزه درخت بلوط هستند. ترکیب پایانی این عطر، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس جذابیت در کنار آرامشی بی‌بدیل در وجود شما خواهد بود.

10- ادوتویلت بربری ویکند مردانه (Burberry Weekend For Men)

ادوتویلت بربری ویکند مردانه (Burberry Weekend For Men)

خرید عطربربری ویکند

در سال 1997 برند بربری عطر ترش مردانه ویکند را با رایحه‌ای کاملا مرکباتی به بازار عرضه کرد. ساختار آغازین این رایحه از ترکیب آناناس، طالبی، نارنگی ماندارین، گریپ فروت، لیمو ترش زرد و ترنج طراحی شده بودند. کمپانی انگلیسی Burberry طراحی این ادوتویلت مرکباتی مردانه را به عطرساز مشهوری با نام میشل آلمایراک (Michel Almairac) سپرده بود و این عطرساز به خوبی از پس طراحی یک عطر جذاب و جوان پسند برآمد.

عطری که او آن سال طراحی کرد، هنوز که هنوزه، به عنوان یک عطر مردانه خوب برای استفاده روزانه در هر چهار فصل سال شناخته می‌شود. این عطر ترش مردانه با رایحه مرکباتی‌اش، همواره به عنوان یک انتخاب عالی برای داشتن آخر هفته‌ای خوب و شگفت‌انگیز، از نظر مردان شیک‌پوش شناخته شده است.

نت میانی این عطر، ترکیبی از رایحه چوب صندل، گیاه پیچک پیچک و خزه درخت بلوط است. استفاده از رایحه خزه بلوط با بویی سنگین و خاکی در این عطر، در کنار به گرمی رایحه چوب صندل، باعث می‌شود که قلب این ادوتویلت مردانه، رایحه‌ای تقریباً قوی و غنی داشته باشد.

عطر بربری ویکند در نقطه پایانی نیز با دارا بودن رایحه عسل، کهربا و مشک بسیار شیک‌تر شده است. البته گفته می‌شود که رایحه این عطر با توجه به ساختاری که دارد، برای آقایان بالغ مناسب است. در نهایت، باید گفت که رایحه عطر بربری ویکند، رایحه‌ای روزانه، معمولی و شادی آور است و نمی‌توان انتظار رایحه عطرهای بسیار رسمی و شیک را از آن داشت.

۲۲۱,۱۷۷
محصولات مرتبط
ابسولو اونتوس ادو پرفیوم مردانه کریدCreed 
۲۵,۸۰۵,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پلو رد پرفیوم مردانه رالف لورنRalph Lauren 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
بلک تگ 2022 ادو پرفیوم مردانه زاراZara تخفیف ویژه
۳,۵۰۸,۰۰۰ تومان۲,۶۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
کلاب د نویت بلو ایکونیک ادو پرفیوم مردانه آرمافArmaf تخفیف ویژه
۴,۱۳۴,۰۰۰ تومان۳,۱۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۵ میل
عطر
اسکالپچر پرفیوم مردانه نیکوسNikos 
۴,۰۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
ساین یور اتیتیود ادو تویلت مردانه مرسدس بنزMercedes Benz تخفیف ویژه
۵,۳۲۴,۰۰۰ تومان۴,۸۶۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
سینگولیر ادو پرفیوم مردانه بوچرونBoucheron 
۱۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
پور ان هوم د کارن له متین ادو تویلت مردانه کارنCaron تخفیف ویژه
۸,۷۲۲,۰۰۰ تومان۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
در فصل زمستان بهتر است از چه رایحه هایی استفاده شود؟
پاسخ:

در فصل زمستان باید از عطرهای سنگينی مثل عطرهای تلخ و تند استفاده کرد. از آنجایی که در اين فصل، دمای هوا پایین است، بنابراین ماندگاری و پخش بوی عطرها، به خصوص عطرهای تلخ و تند بیشتر می‌شود. در ساخت عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ريشه درختان و ادويه‌های تند و شرقی استفاده می‌شود. عطرهای شيرين و گرم نیز عطرهایی هستند، كه از رایحه و طعم شكلات، گل‌ها یا ميوه‌های گرمسیری بهره گرفته‌اند.

عطرهای ترش متناسب با چه مکانهایی هستند؟
پاسخ:

غالبا عطرهایی که در مجالس دوستانه استفاده می‌شوند، عطرهای سرد و ترش هستند. این عطرها به خاطر حس طراوت و آرامشی که منتقل می‌کنند، برای مجالس دوستانه مناسب هستند. عطرهای سرد يک حس خنکی، شادابی و جوانی را به انسان القا می‌کنند. جالب است بدانید، که با استشمام عطرهای ترش معمولا به ياد مرکبات خواهید افتاد.

ادوپرفیوم آمواج لیریک من چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

عطر مردانه آمواج لیریک محصولی از برند عمانی آمواج است، که در سال 2008 با رایحه‌ای، ترش ملایم و تلخ تولید و به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. استفاده از این عطر ترش مردانه در هر چهار فصل سال خوشایند است. این عطر، ادوپرفیومی مردانه و در عین حال لطیف است، که رایحه غالب آن بر پایه آکورد گل رز و مرکبات قرار گرفته است.  رایحه این عطر، با بوی شفاف و خوشایندی از گل رز، به همراه حسی شاداب و کمی ترش و ملایم از ترنج آغاز می‌شود که بسیار طبیعی و دوست داشتنی است. با گذر زمان حس مرکباتی این عطر ملایم‌تر می‌شود و کم کم جای خود را به بخور می‌دهد. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۲۱,۱۷۷ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید