یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گوچی، نمادی از ایتالیا در صنعت مد

گوچی، نمادی از ایتالیا در صنعت مد

گوچی یکی از قدیمی‌ترین برندهای لوکس جهان، با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن است. این برند در صنعت مد، به نماد ایتالیا تبدیل شده است. برند Gucci یک ایتالیایی تمام عیار است، که عموما با محصولات لاکچری و همچنین محصولات چرمی خاص خود در دنیا شناخته شده است.

برند عطر و ادکلنگوچی همچنین در طول تاریخ خود یکی از مورد احترام‌ترین و تحسین‌شده‌ترین برندهای لاکچریدر صنعت مد به حساب آمده است. این برند با لوگوی معروف و جذابی که دارد، جای خاصی در بین سلبریتی‌ها، هنرمندان و ورزشکاران سراسر دنیا برای خود باز کرده است.

شرکت گوچی در سال 1921 توسط گوچیو گوچی، تأسیس شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد. اکنون شاید این سوال برای شما پیش بیاید، که گوچی چگونه به اینجا رسید و چگونه تبدیل به یک برند جهانی شد. در این مقاله قصد داریم به تاریخچه شکل‌گیری برند عطرگوچی بپردازیم.

گوچی چه کسی بود؟

شناخت گوچی

گوچیو گوچی (Guccio Gucci) در سال 1881 در فلورانس کشور ایتالیا به دنیا آمد. او در سن 17 سالگی ایتالیا را ترک کرد و به لندن رفت. گوچیو در سال‌های نوجوانی خود در یک هتل به عنوان خدمتکارو باربر کار می‌کرد. روزهای کار در هتل، دیدن مسافران و چمدان‌های چرمی‌شان گوچی را آن چنان مجذوب خود کرد، که در سن 24 سالگی به ایتالیا بازگشت و شروع به فروختن زین و خورجین کرد.

این بازگشت با موفقیت‌های زیادی برای گوچی همراه بود، تا آنجا که او در سال 1921 یک مغازه در فلورانس، زادگاه خود، تأسیس کرد و در آن به فروش کالاهای چرمی و لوازم تزئین شده با نقوش سوارکاری پرداخت.گوچی با حفظ روش‌های سنتی طراحی و تولید محصولات پوشاک و اکسسوری، روش‌های صنعتی تولید انبوه را نیز به کار گرفت. او در همان شروع کار، هنرمندان و کارگران حرفه‌ای صنعت چرم فلورانس را به کار گرفت تا کیفیت نهایی محصولات زیر نظر آن‌ها حاصل شود.

اولین مشتریان برند گوچی سوارکاران بودند که انواع لباس‌ها و اکسسوری‌‌های سوارکاری خود را از این برند تهیه می‌کردند. طراحی کفش‌های راحتی مشهور گوچی و همچنین رنگ سبز و قرمز محبوب این برند از همین زمان شکل گرفت و هنوز هم به‌عنوان نمادهای اصلی آن شناخته می‌شوند.

تولیدات برند گوچی

در سال 1932 گوچی نوعی کفش راحتی ابداع کرد، که سال‌ها بعد به موزه هنرهای معاصر نیویورک منتقل شد و هنوز هم به عنوان یکی از آثار تاریخی در حوزه مد و هنر نگهداری می‌شود. در واقع کفش‌های loafer برند گوچی تنها کفش‌های موجود در کلکسیون هنر مدرن نیویورک هستند.

پس از چند سال پسران گوچی به کمک پدر آمدند و کسب و کار خانوادگی خود را به شهرهای دیگر ایتالیا از جمله رم و میلان گسترش دادند. گوچی فردی پرکار بود و همراه سه پسرش آلدو، یوگو و رودولفو هر روز خود را متفاوت‌تر از روزی دیگر آغاز می‌کرد.

برند گوچی چگونه شکل گرفت؟

شکل گیری برند گوچی

همان‌طور که گفتیم، خانه مد گوچی در سال 1921 توسط Guccio Gucci در فلورانس ایتالیا تاسیس شد. بعد از آن گوچی با کمک سه پسرش به نام‌های آلدو، واسکو و رادولفو به سرعت بر تعداد شعبه‌های خود در شهرها و کشورهای دیگر افزود. او در سال 1938 نخستین بوتیک گوچی را در خیابان Condotti رم که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های آن زمان در زمینه مد بود افتتاح کرد. این آغاز یک حرکت پیوسته برای افتتاح شعبه‌های دیگر بوتیک‌های گوچی در اروپا بود.

کمبود مواد اولیه در دوران جنگ جهانی دوم مانعی برای گسترش برند گوچی نبود. گوچیو با استفاده از موادی همچون کرباس و چوب بامبو، محصولات خاص خود را در این سال‌ها تولید کرد که بعدها به امضای این برند نیز تبدیل شد. در آن سال‌ها نماد گوچی دو حرف G بود که با خطوط قرمز و سبز تزئین شده بودند. پس از پایان جنگ، تاج گوچی به‌عنوان نماد برند استفاده شد که شامل یک سپر و شوالیه‌ و روبان‌های قرمز و سبز بود. این نماد شباهت زیادی به نمادهای شهر فلورانس داشت.

شکل گیری و معروفیت گوچی

گوچی پای خود را به آمریکا هم باز کرد و در سال 1945 نخستین شعبه خود را در آمریکا افتتاح کرد و این شروعی برای تبدیل شدن گوچی به یک برند جهانی بود. ستاره‌های سینما و مسافران ثروتمند بین‌المللی در آن سال‌ها که با لقب مسافران جت (Jet Set) شناخته می‌شدند، در دهه‌های 1950 و 1960 برای خرید محصولات خاص این برند به فلورانس سرازیر شدند. ستاره‌های سینما با پوشیدن محصولات این برند و ظاهر شدن در تبلیغات مختلف و مجله‌های مد و فشن، کمک بزرگی به گسترش این برند کردند.

یکی از مشهورترین افرادی که موجب گسترش شهرت گوچی شد، ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی جان اف کندی بود. او کیف دوشی گوچی را در مراسم مختلف استفاده می‌کرد و سرانجام نام این کیف در زبان عموم به کیف ژاکلین او تغییر پیدا کرد.

خانواده گوچی

پسران گوچیو یعنی آلدو و رودولفو در سال‌ 1953 تصمیم به گسترش جدی فعالیت‌های برند خانوادگی‌شان گرفتند. آن‌ها با تاسیس فروشگاه در شهر نیویورک قدم اول را در این مسیر برداشتند. 15 روز پس از تاسیس این فروشگاه، گوچیو گوچی افسانه‌ای در 72 سالگی از دنیا رفت.

7 سال پس از تاسیس اولین فروشگاه در نیویورک، برند ایتالیایی گوچی محل فعالیت خود را به خیابان مشهور پنجم منهتن در شهر نیویورک منتقل و پس از آن فروشگاه‌های خود را در فلوریدا، لندن و محله بورلی هیلز در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا افتتاح کردند.

گوچی از زمانی که در فاصله سال‌های 1970 تا 1980 به تولید تو دوزی برای صندلی اتومبیل‌ها می‌پرداخت و حرف G را به نشانه لوگوی Gucci در پشت صندلی‌ها حک می‌کرد، در فکر ایجاد یک برند ماندگار بود و بالاخره در سال 1950 علامت تجاری قرمز خط دار و معروف خود را معرفی کرد. طراحی این نماد تجاری از دور رزین الهام گرفته شده بود.

آلدو گوچی در سال 1960 طراحی ماندگار دو حرف G را به عنوان نشان تجاری برند عرضه کرد. این طراحی که با سادگی نمایان‌گر نام موسس این برند بود، در سال‌های بعدی با طرح‌های مختلف در محصولات گوچی مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 1964 یکی از طراحی‌های ویژه‌ی این برند یعنی طرح پروانه‌ای برای پارچه‌ ابریشمی عرضه شد که بعدها با اضافه شدن طرح‌های گل‌دار لوکس، جایگاه ویژه‌ای در میان لوکس پسندان پیدا کرد. داستان طراحی‌های گل‌دار یا Flora گوچی به سال 1966 و حضور پرنسس گریس همسر شاهزاده‌ موناکو در فروشگاه گوچی باز می‌گردد.

خانواده گوجی

رودولفو گوچی تصمیم گرفت تا زیباترین روسری گل‌دار را برای پرنسس طراحی کند و از طراح مشهور ویتوریو اکورنرو درخواست کرد، تا طرحی ویژه‌ای برای او آماده کند. این طراحی شروع استفاده از طرح‌های گل‌دار در مجموعه‌ گوچی بود که بعدها در انواع محصولات از کیف تا لباس گسترش یافت و به طور ویژه برای افراد خاص و میهمانی‌های خاص آماده می‌شد.

رودولفو گوچی

توسعه برند گوچی تا آن جا ادامه داشت، که به عنوان بهترین تولید کننده کالاهای چرمی، لباس و کیف و کفش عرض اندام کرد و شناخته شد. در سال 1983 رودولفو گوچی بر اثر سرطان درگذشت و پسر او به نام ماریزیو سهم او را به ارث برد و جای او را گرفت. ماریزیو در سال 1989 مدیریت کامل گوچی را به عهده گرفت. 50 درصد سهام شرکت به او و 50 درصد مابقی سهام به شرکت اینوست کروپ (Investcrop) از کشور بحرین فروخته شد.

دهه 1990 با گوچی یار نبود و به دلیل اختلافات فروانی که با شریک خود داشت پس از مراجعه به دادگاه و حل اختلافات و جدایی این دو شریک از هم، گوچی بیش از 37 میلیون دلار متضرر شد. ماریتزیو در سال 1995 به قتل رسید که البته همسر قبلی ماریتزیو یعنی پاتریزیا رجیانی پس از چند سال تحقیقات محکوم شد.

در گذشت گوچی

یکی از استخدام‌های موفق گوچی در دوران بحران، دان ملو بود که در سال 1989 به‌عنوان طراح لباس‌های آماده استخدام شد. ملو که از اعتبار خدشه‌دار شده‌ گوچی اطلاع داشت، تلاش می‌کرد تا آن را بازیابی کند. به این ترتیب، تام فورد را در سال 1990 برای مدیریت خط لباس‌های آماده‌ برند استخدام کرد.

یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار ملو، انتقال مرکز مدیریت گوچی از میلان، به محل تولدش یعنی فلورانس بود. پس از این اقدام او و فورد تعداد محصولات گوچی را از 20 هزار به 5 هزار کاهش دادند و مسیر لاکچری کردن برند را بیش از پیش هموار کردند.

در سال 1994، تام فورد معروف، به عنوان طراح ارشد برند گوچی و مدیر نوآوری این برند انتخاب شد. پس از آن مجموعه‌های موفق گوچی یکی پس از دیگری به روی صحنه مد می‌رفتند و بسیار مورد توجه قرار می‌گرفتنند. موفقیت مجموعه‌های پوشاک آماده تام فورد، نابغه آمریکایی، این شرکت بزرگ را از سقوط و ورشکستگی نجات داد.

به اوج رسیدن برند گوچی

در سال 1998 برند گوچی شلوار جینی تولید کرد که رکورد گران قیمت‌ترین شلوار جین دنیا را شکست و به قیمت 3 هزار و 150 دلار به فروش رسید. موفقیت گوچی نه تنها باعث رشد پايتخت میلان شده بود، بلکه بارها این برند را صدرنشین بی‌رقیب صحنه مد نشان می‌داد.

برند ایتالیایی Gucci در سال 2009 میلادی جایگاه چهل و یکم را در میان 100 برند برتر جهان از آن خود کرد. گوچی در همین سال بیش از 279 فروشگاه در سراسر جهان تاسیس کرد و در سپتامبر سال 2009 به عنوان گران قیمت‌‌ترین برند ایتالیایی شناخته شد.

در سال 2013 برند گوچی به ارزشی معادل 12 میلیارد دلار رسید و بر اساس رتبه بندی مجله اقتصادی فوربس، به عنوان سی و هشتمین برند موفق در جهان معرفی شد. همچنین در سال 2011 دو کمپانی ایتالیایی فیات در سالگرد 150 سالگی و گوچی در سالگرد 90 سالگی خود، به تولید مشترک تعداد محدودی خودرو پرداختند، که صندلی‌های آن‌ها و به رنگ سیاه و سفید بود.

ورود عطر و ادکلن گوچی به دنیای مد

ورود عطر و ادکلن گوچی به دنیای مد

گوچی پس از ورود به عرصه مد، به دنیای عطر و ادکلن نیز قدم گذاشت. در واقع این برند یکی از فعالیت‌های اصلی خود را تولید عطرها و ادکلن‌های لوکس می‌دانست. برند گوچی تا به امروز نظر افراد بسیار لوکس پسند و سلطنتی را با تولید رایحه‌های دل انگیز عطرهایی با برند خود، جلب کرده است.

اولین عطر تولید شده توسط برند گوچی، عطر GUCCi NO.1 نام دارد. این عطر زنانه خوشبو و فوق‌العاده جذاب در سال 1974 در مراسمی رونمایی و به دنیای عطر و ادکلن معرفی و عرضه شد. از دیگر مجموعه عطر و ادکلن‌های برند گوچی می‌توان به عطرهای Envy ,Gucci No.3, Gucci Guilty, Gucci Bamboo, Gucci Pour Homme و Intense Oud اشاره کرد.

این برند همچنین در زمنیه تولید عطر و ادکلن با عطرسازان معروفی از جمله مایکل آلمایراک (Michel Almairac)، دومینیکه روپیون (Dominique Ropion)، آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) و دانیلا آندریر (Daniela (Roche) Andrier) همکاری داشته است.

فعالیت‌های بشردوستانه برند گوچی در عرصه بین‌المللی

فعالیت‌های بشردوستانه برند گوچی در عرصه بین‌المللی

با ورود به قرن جدید و گسترش نقش مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها، برند گوچی نیز فعالیت خود را در این عرصه تقویت و بر پایبندی نقش خود در ایجاد اثرات مثبت اجتماعی تاکید کرد. این شرکت در سال 2005 میلادی و با یک توافق چندین ساله تصمیم گرفت، بیست میلیون دلار را برای حمایت از برنامه‌های سازمان یونیسف در امور زنان و کودکان قاره‌های آفریقا و آسیا اختصاص دهد.

همچنین گروه گوچی با کسب داوطلبانه SA800 تمرکز خود را بر روی شرایط و شیوه‌های کاری قرار داد. گسترش این فعالیت‌های بشر دوستانه تا زمانی ادامه داشت که گوچی گامی بزرگ در جهت آگاه سازی و توانمند کردن زنان و دختران برداشت.

این برند محبوب و لوکس ایتالیایی تا به امروز گام‌های مهمی در جهت مقابله با خشونت علیه زنان برداشته است. گروه گوچی در بخش فرهنگی خود، همکاری نزدیکی با بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی برای سرمایه‌گذاری روی محصولات با کیفیت سینمایی مانند La Dolce Vita و Once upon a time in America دارد.

همه چیز درباره موزه معروف برند گوچی

همه چیز درباره موزه معروف برند گوچی

ساختمان Palazzo della Mercanzia یکی از ساختمان‌های مشهور شهر فلورانس است که در سال 1359 ساخته و در سال 1905 بازسازی شده است. این ساختمات زمانی به‌عنوان یک دادگاه برای حل مشکلات میان تاجران و هنرمندان استفاده می‌شد و امروز میزبان موزه‌ گوچی و نمایشگاه‌های هنری مرتبط است.

موزه‌ گوچی نمایشگاهی دائمی از محصولات به یاد ماندنی این برند مانند کیف،‌ لباس و انواع اکسسوری است. علاوه بر آن، آثار هنری معاصر نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

محصولات برند گوچی

طبقات و سالن‌های این موزه با طراحی تم آماده شده‌اند تا بازدیدکنندگان در زمان گردش در موزه، با ورود به یک اتاق از انواع محصولات گوچی مرتبط با تم مورد نظر آشنا شوند. به عنوان مثال تم مسافرت موزه اتاق بزرگی پر از صندوق سفر، چمدان و حتی مقالاتی است که در مورد ثروتمندان جت ست سال‌های میانی قرن بیستم نوشته شده است.

بخش دیگری از موزه به تاریخچه و روند تکامل لوگوی گوچی اختصاص دارد. این بخش که Logomania نام دارد، لباس‌ها و اکسسوری‌های مختلفی را با لوگوهای تاریخی گوچی به نمایش گذاشته است. علاوه بر آن لیوان‌های نقره‌ای، سبد پیکنیک و حتی چراغ‌هایی با لوگوی گوچی نیز در این بخش به نمایش گذاشته شده‌اند.

یکی دیگر از یادگارهای تاریخی برند گوچی در این موزه، کیف‌هایی با دسته‌های چوب بامبو است که به‌عنوان نماد نوآوری این برند در طول تاریخ شناخته می‌شوند. همان‌طور که گفته شد در خلال جنگ جهانی دوم کمبود چرم گوچی را مجبور کرد تا از بامبو برای محصولات خود استفاده کند.

نوآوری صورت گرفته در این بخش، گرم کردن چوب نیشکر و ساقه‌های بامبود و خم کردن آن‌ها برای ساخت دسته‌ کیف بود. نکته‌ جالب این است که هنوز محصولات اینچنینی با همان روش قدیمی سال‌های دهه‌ 1940 ایتالیا در کارگاه‌های گوچی ساخته می‌شوند. فرآیند تولید این کیف‌ها حدود 13 ساعت زمان می‌برد.

برند گوچی در حال حاضر چه موقعیتی در دنیای مد دارد؟

موقعیت برند گوچی

مارکو بیزاری از سال 2015 مدیرعامل برند گوچی است و بسیاری از کارشناسان، سیاست‌های او را دلیل محکمی برای شهرت امروزی این برند ایتالیایی می‌دانند. الساندرو میشل نیز در همان سال به‌عنوان مدیر طراحی برند گوچی انتخاب شد. مدیریت میشل، طراحی‌های گوچی را بار دیگر به ترکیبی از سنت و مدرنیته رسانده است.

این روزها جوانان بسیاری با وجود انقلاب‌های صورت گرفته در صنعت مد طرفدار برند لوکی گوچی شده‌اند. آن‌ها طراحی‌های کلاسیک و گران قیمت این برند را در شهرهای بزرگ دنیا از جمله لندن و میلان پوشیده و به آن افتخار می‌کنند. شهرت برند Gucci در میان جوانان نسل جدید حتی موجب اختراع کلماتی مانند Guccify در زبان عامیانه‌ شده است.

موفقیت گوچی در جذب سلبریتی ها

پیش از این، گوچی تنها در سال‌های دهه‌ 1990 در میان جوانان مشهور بود. در آن زمان سلبریتی‌ها لباس‌های این برند را می‌پوشیدند اما پس از مدتی مدیران تصمیم گرفتند تا برند فوق لوکس خود را از سبد خرید جوانان کوچه و خیابان حذف کنند. حالا بار دیگر و تحت مدیریت بیزاری و میشل، روند این برند ایتالیایی به سمت جوانان تغییر کرده است. امروزه با همکاری Dapper Dan که زمانی گوچی را به جامعه‌ هیپ‌هاپ معرفی کرده بود، بار دیگر این جامعه و سلبریتی‌های آن و همچنین رپرها به برند گوچی روی خوش نشان داده‌اند.

نکته‌ قابل توجه این که نیمی از فروش برند گوچی امروز به دست جوانان و نسل هزاره می‌رسد. تبلیغات و فعالیت‌های این برند آن‌ها را مجاب کرده که همان پس‌انداز کم دوران جوانی خود را نیز برای اکسسوری‌های ایتالیایی هزینه کرده و وارد جامعه‌ گوچی شوند.این افزایش تقاضا آمار فروش برند ایتالیایی را در سه ماهه‌ پایانی سال 2017 به رشد 49 درصدی رسانده و شرکت مالک یعنی کرینگ را نیز با سود خوبی مواجه کرده است. زمانی که بیزاری به گوچی آمد، این برند در حال تبدیل شدن به یادگاری افسانه‌ای در کمد لباس‌ها و اکسسوری‌های مردم بود.

او قصد داشت تا روحی تازه به گوچی بدمد و انرژی و پویایی قرن 21 را به آن تزریق کند که البته موفق هم شد. دشوارترین کار او برای ایجاد این تغییر، انقلاب فرهنگی در میان کارمندان بی‌شمار Gucci بود. این کارمندان برای سال‌ها جدیت و دیسیپلین را به عنوان بخشی از فعالیت در صنعت مد می‌دانستند و با نشاط بودن و منعطف بودن برای آن‌ها کمی غریب بود.

برند مشهور و موفق گوچی

به هر حال ترکیب بیزارو و میشل در سال‌های اخیر باعث شده تا گوچی با حفظ لوکس بودن خود،‌ بر خلاف دیگر برندهای لاکچری ارتباط نزدیک‌تری با کاربران و مشتریانش داشته باشد.هر چند که قیمت‌های این برند هنوز هم برای بسیاری از جوانان غیرقابل دسترس است، اما حضور جدی و شاداب آن‌ها در جمع‌‌های این مخاطبان، باعث شده تا تمایل و عطش برای خرید محصولات گوچی بیشتر از برندهای لوکس دیگر باشد.

براساس آخرین آمار منتشر شده در مورد درآمد این برند در سال 2016، درآمد حاصل از فروش محصولات برند گوچی حدود4.3 میلیارد دلار گزارش شده است. تعداد فروشگاه‌های گوچی در سراسر جهان امروز به بیش از 550 فروشگاه رسیده و این برند را در جایگاه سی و ششم از برترین برندهای وب سایت فوربس قرار داده است. این برند در حال حاضر حدود 13 هزار کارمند و 60 هزار کارمند غیرمستقیم دارد.

۲۱۱,۲۴۰
محصولات مرتبط
گوچی بلوم اینتنس ادو پرفیوم زنانه گوچیGucci 
۲۰,۶۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
فلورا گورجس جاسمین - فلورا جورجیوس جاسمین ادو پرفیوم زنانه گوچیGucci 
۱۹,۴۱۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
گوچی گیلتی پور هوم پرفیوم مردانه گوچیGucci 
۲۲,۴۱۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
بلوم ادو تویلت زنانه گوچیGucci 
۶,۳۱۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
گوچی گیلتی لاو ادیشن پور هوم ادو تویلت مردانهGucci 
۹,۵۱۶,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
گیلتی پور هوم ادو پرفیوم مردانهGucci 
۱۸,۲۸۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
ممویر دان اودر ادو پرفیوم زنانه و مردانهGucciامکان ارسال فوری
۶,۰۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
گیلتی پور فمه ادو پرفیوم زنانه گوچیGucci 
۱۵,۴۶۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۷.۴ میل
سمپل
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
برند گوچی چیست؟
پاسخ:

گوچی یکی از قدیمی‌ترین برندهای لوکس جهان، با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن است. این برند در صنعت مد، به نماد ایتالیا تبدیل شده است. برند Gucci یک ایتالیایی تمام عیار است، که عموما با محصولات لاکچری و همچنین محصولات چرمی خاص خود در دنیا شناخته شده است. برند عطر و ادکلن گوچی همچنین در طول تاریخ خود یکی از مورد احترام‌ترین و تحسین‌شده‌ترین برندهای لاکچری در صنعت مد به حساب آمده است. این برند با لوگوی معروف و جذابی که دارد، جای خاصی در بین سلبریتی‌ها، هنرمندان و ورزشکاران سراسر دنیا برای خود باز کرده است. 

گوچی چه کسی بود؟
پاسخ:

گوچیو گوچی (Guccio Gucci) در سال 1881 در فلورانس کشور ایتالیا به دنیا آمد. او در سن 17 سالگی ایتالیا را ترک کرد و به لندن رفت. گوچیو در سال‌های نوجوانی خود در یک هتل به عنوان خدمتکارو باربر کار می‌کرد. روزهای کار در هتل، دیدن مسافران و چمدان‌های چرمی‌شان گوچی را آن چنان مجذوب خود کرد، که در سن 24 سالگی به ایتالیا بازگشت و شروع به فروختن زین و خورجین کرد. این بازگشت با موفقیت‌های زیادی برای گوچی همراه بود، تا آنجا که او در سال 1921 یک مغازه در فلورانس، زادگاه خود، تأسیس کرد و در آن به فروش کالاهای چرمی و لوازم تزئین شده با نقوش سوارکاری پرداخت. گوچی با حفظ روش‌های سنتی طراحی و تولید محصولات پوشاک و اکسسوری، روش‌های صنعتی تولید انبوه را نیز به کار گرفت. او در همان شروع کار، هنرمندان و کارگران حرفه‌ای صنعت چرم فلورانس را به کار گرفت تا کیفیت نهایی محصولات زیر نظر آن‌ها حاصل شود. 

برند گوچی چگونه شکل گرفت؟
پاسخ:

خانه مد گوچی در سال 1921 توسط Guccio Gucci در فلورانس ایتالیا تاسیس شد. بعد از آن گوچی با کمک سه پسرش به نام‌های آلدو، واسکو و رادولفو به سرعت بر تعداد شعبه‌های خود در شهرها و کشورهای دیگر افزود. او در سال 1938 نخستین بوتیک گوچی را در خیابان Condotti رم که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های آن زمان در زمینه مد بود افتتاح کرد. این آغاز یک حرکت پیوسته برای افتتاح شعبه‌های دیگر بوتیک‌های گوچی در اروپا بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۱۱,۲۴۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید