یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطرهایی با رایحه خاطره‌ انگیز یک شهر بزرگ

عطرهایی با رایحه خاطره‌ انگیز یک شهر بزرگ

هر کدام از شهرهای بزرگ دنیا، ویژگی‌ها و شگفتی‌های خاص خود را دارند. شهرهای بزرگ دنیا تنها برای ساکنان آنجا خاطره‌انگیز نیستند، بلکه برای تمام کسانی که به این شهرها سفر می‌کنند، حس و حال خاص و تکرارنشدنی خودش را دارد.

وقتی به یک شهر بزرگ جدید سفر می‌کنید، یا برای بار چندم به شهری می‌روید که خاطرات زیادی در آنجا دارید، ذهن شما رایحه‌های آن شهر را در خود ثبت می‌کند. در ذهن و تصور افرادی که عاشق یک شهر بزرگ هستند، آن شهر دارای یک رایحه و بوی خاص است.

شاید شنیده باشید، که یک نفر می‌گوید، بوی غروب دریای رامسر می‌آید. یا یک نفر را دیده باشید که با دیدن یک عکس می‌گوید: بوی شب‌های پاریس را احساس می‌کنم. اما آیا واقعا شهرها در زمان‌های مختلف و با توجه به خاطرات و ذهنیات ما آدم‌ها، رایحه خاصی دارند؟

این سوالی است، که از سال‌ها قبل عطرسازان و طراحان رایحه در تمام دنیا به پاسخ آن رسیده‌اند. بو و رایحه نقش مهمی در چگونگی به خاطرسپردن یک مکان دارد. برند نیویورکی «Le Labo» که در زمینه تولید عطر و رایحه فعالیت دارد، این موضوع را به خوبی درک کرده و ایده‌های تجاری جالب خود را در این زمینه به مرحله اجرا رسانده است.

نیویورک، به عنوان یکی از شهرهایی که منبع تولید عطرها و رایحه‌های مختلف و معروف است، شناخته می‌شود. برند عطرسازی لِ لابو هم که در این شهر قرار گرفته است، با الهام از خاطراتی که رایحه شهرهای بزرگ و مختلف دنیا برای هر فردی ایجاد می‌کند، خط تولید عطرهای سیتی اکسکلوسیو (City Exclusives) خود را راه‌اندازی کرده است.

عطرسازی لِ لابو هم

کلکسیون عطرهای سیتی اکسکلوسیو شامل 11 عطر است که هر کدام از آن‌ها به رایحه یک شهر اختصاص داده شده است. این رایحه‌ها مربوط به شهرهای بزرگ و شناخته شده دنیا، یعنی پاریس در فرانسه، توکیو در ژاپن، مسکو در روسیه، لندن در انگلستان، دوبی در امارات متحده عربی، آمستردام در هلند و شهرهای بزرگ لس آنجلس، نیویورک سیتی، دالاس، سانفرانسیسکو و شیکاگو در کشور آمریکا است.

کمپانی عطر له لابو، این عطرها را در سایز سمپل نیز عرضه کرده است، تا اگر کسی دوست داشت رایحه همه این شهرها را در کنار یکدیگر به صورت کلکسیون داشته باشد، بتواند سایز کوچک همه 11 عطر را تهیه کند. ست تمام عطرها در سایز سمپل، با عنوان دیسکاوری ست نیز قابل خریداری است. به این ترتیب اگر کسی هنوز نمی‌داند رایحه کدام یک از این شهرها را دوست دارد، می‌تواند با استفاده از این ست، علاقمندی خود را کشف کند.

عطر در سایز سمپل

در ادامه به معرفی هر یک از این عطرها و رایحه آن‌ها می‌پردازیم. البته باید تاکید کنیم که این عطرها در ایران موجود نیست و امکان خرید آن‌ها در کشورمان وجود ندارد. هر کدام از این عطرها، تنها در شهری که رایحه آن را دارند به فروش می‌رسند و در شهرهای دیگر موجود نیستند، البته به صورت آنلاین از سایت رسمی Le Labo نیز می‌توان این عطرها را خریداری کرد. بنابراین اگر دوست دارید این عطرها را داشته باشید، می‌توانید به نزدیکان یا دوستانی که در هر یک از این شهرها دارید، بگویید که عطر شهر مورد علاقه‌تان را از این سری عطرها تهیه و برای شما ارسال کند.

عطر وانیله 44 (Vanille 44) با رایحه شهر پاریس

عطر وانیله 44 (Vanille 44) با رایحه شهر پاریس

پاریس شهری زیبا و عاشقانه و مملو از مکان‌های تاریخی و تاثیر‌گذار در عرصه فرهنگ، هنر، مد، مواد غذایی و طراحی است. این شهر همچنین با لقب شهر نور و پایتخت مد شناخته می‌شود و مبدا بسیاری از بهترین و لوکس‌ترین برندهای جهانی فشن، مد همچون شنل، کریستین دیور، ایو سن لورن، گرلن، عطر لانکوم، لورآل و کلارینس است.

رایحه عطر وانیله 44 که با الهام گرفتن از رایحه شهر عاشقانه پاریس طراحی شده است، بسیار دودی و چوبی است و عطر نت بخور در آن به خوبی احساس می‌شود. رایحه این عطر، یادآور خیابان‌ها و بلوارهای شلوغ، پرشور و نشاط و پر از توریست پاریس است.

عطر گایاک 10 (Gaiac 10) با رایحه شهر توکیو

عطر گایاک 10 (Gaiac 10) با رایحه شهر توکیو

توکیو شهری است که بارها به خاطر زمین‌لرزه‌ها، آتش‌سوزی‌ها یا جنگ‌های مختلف به طور کامل ویران شده است و هر بار این شهر را با زیبایی بیشتری از نو ساخته‌اند. به همین دلیل، چشم‌انداز امروزی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در این شهر بسیار کمیاب هستند.

این عطر با رایحه‌ای غالب از چوب سدر، یادآور شهری مدرن و پر از تکنولوژی است، جایی که زندگی روی سرعت تند قرار می‌گیرد.

عطر تیوبروز 40 (Tubereuse 40) با رایحه شهر نیویورک سیتی

عطر تیوبروز 40 (Tubereuse 40) با رایحه شهر نیویورک سیتی

نیویورک سیتی یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. از این شهر، به خاطر اهمیت ویژه‌ای که از جهات مختلف بین‌المللی در دنیا دارد، به عنوان پایتخت جهان یاد می‌شود. شهر نیویورک با داشتن بیش از 53 آسمانخراش با ارتفاع بیشتر از 200 متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در بین همه شهرهای دنیا دارد.

عطر تیوبروز 40 که با الهام از رایحه شهر نیویورک ساخته شده است، دارای رایحه غالب گل مریم است. این عطر مدیترانه‌ای گل‌دار، به خوبی رایحه شهر بزرگ و گسترده نیویورک را در شب‌های خنک بهاری تداعی می‌کند.

عطر موسه د چنه 30 (Mousse de Chene 30) با رایحه شهر آمستردام

عطر موسه د چنه 30 (Mousse de Chene 30) با رایحه شهر آمستردام

هلند، بدون شک مهد هنر و فرهنگ اروپا است و قلب این کشور یعنی آمستردام، نقطه اوج همه این خوبی‌ها به حساب می‌آید. همه ما نام هنرمندان بی‌شمار هلندی مانند ونسان ون گوگ، رامبراند و یوهان ورمیر را شنیده‌ایم یا از جاذبه‌های تاریخی بی‌شمار شهر آمستردام با خبر هستیم. آمستردام همچنین به عنوان شهر رنگارنگ و رویایی دوچرخه‌ها و گل‌ها نیز شناخته شده است.

رایحه عطر موسه د چنه 30 از برند Le Labo که براساس رایحه شهر آمستردام طراحی شده است، در گروه بویایی مدیترانه‌ای قرار می‌گیرد. موسه د چنه 30 بویی خوش از ترکیب چوب‌ها و گیاهان طبیعی را به مشام ما می‌رساند و به خوبی یادآور رایحه دل‌انگیز خیابان‌های شهر آمستردام و رودی است، که از وسط این شهر می‌گذرد.

عطر پویوره 23 (Poivre 23) با رایحه شهر لندن

عطر پویوره 23 (Poivre 23) با رایحه شهر لندن

لندن یکی از شلوغ‌ ترین و البته دوست‌ داشتنی‌ترین پایتخت های دنیا است. لندن هم مثل شهر نیویورک، یکی از شهرهای جهان است، که شهرت آن از چشم هیچ‌کس پنهان نیست. جاهای دیدنی لندن تمامی ندارند و این شهر را به یکی از دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری اروپا تبدیل کرده‌اند.

ساعت بیگ بنگ، رودخانه تایمز، کاخ باکینگهام و هزاران نماد دیگر در این شهر وجود دارد و خاطره آن‌ها برای کسانی که حتی یک بار از این شهر عبور کرده‌اند، زنده می‌شود.

عطر پویوره 23 که رایحه آن با الهام از شهر جذاب لندن طراحی شده است، شرقی است و آکورد بالسامیک دارد. این عطر با وجود بوی تند و غالب از نت‌های صمغ لابدانوم، دانه فلفل و وانیل، یادآور رایحه اندک روزهای محبوبی است، که آفتاب بر روی شهر لندن می‌تابد.

عطر ماسک 25 (Musc 25) با رایحه شهر لس آنجلس

عطر ماسک 25 (Musc 25) با رایحه شهر لس آنجلس

لس آنجلس، رویای آمریکایی همه مردم دنیا به حساب می‌آید و شهری بی‌نظیر از نظر آب و هوا است، که فرهنگ و هنر جهانی در آن جریان دارد. فرهنگ و فضای این شهر در طول زمان و به آرامی شکل گرفته است. فضای شهر لس آنجلس، ناخودآگاه شما را وادار می‌کند، که رویاهای خود را از کشورها یا شهرهای مختلف تا این شهر دنبال کنید و برای‌شان بجنگید.

لس‌آنجلس یکی از جالب‌ترین شهرها در جهان به حساب می‌آید. نقاط کمی در زمین وجود دارد که مردم از مکان‌های مختلف در یک شهر گردهم آمده باشند، اما در لس آنجلس مردم از 140 کشور مختلف جهان گرد هم جمع شده‌اند و بیش از 200 زبان مختلف در این شهر شنیده می‌شود.

عطر ماسک 25، که رایحه آن یادآور شب‌ها و روزهای لس آنجلس در ایالات کالیفرنیای آمریکا است، در گروه بویایی مشک‌دار قرار دارد. رایحه این عطر ترکیبی جذاب از کنار هم قرار گرفتن مشک، گل‌ها و گیاهان مختلف و آلدهید است و رایحه خوش آب و هوای همیشه بهاری شهر 72 ملت لس آنجلس را یادآور می‌شود.

عطر آلدهیده 44 (Aldehyde 44) با رایحه شهر دالاس

عطر آلدهیده 44 (Aldehyde 44) با رایحه شهر دالاس

دالاس یک شهرهای آمریکا در ایالت تگزاس است، که جمعیتی زیادی دارد و قومیت‌های مختلفی در آن زندگی می‌کنند. افرادی که در دالاس زندگی می کنند، خود را متعلق به نژادها و قومیت های مختلف می دانند. دالاس در واقع نهمین شهر بزرگ آمریکا به حساب می‌آید و از زمان‌های دور به خاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه‌آهنش معروف بوده است.

عطر آلدهیده 44 که رایحه آن برداشتی عمیق از رایحه شهر دالاس است، در گروه بویایی گل‌‌دار مشک‌دار دسته بندی می‌شود. این عطر با داشتن نت غالب آلدهید و رایحه خوشی از ترکیب نت‌های گل‌های همچون نرگس، مریم و یاس، تداعی کننده روزهای شاد و پر رفت و آمد در شهر دالاس است.

عطر لیمته 37 (Limette 37) با رایحه شهر سانفرانسیسکو

عطر لیمته 37 (Limette 37) با رایحه شهر سانفرانسیسکو

شهر‌های مختلف و مدرنی در سراسر جهان وجود دارند که برای رسیدن به چنین درجه‌ای، تاریخی پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند و امروزه تبدیل به شهرهای گردشگری و معروفی شده‌اند. در میان این شهر‌های زیبا نام سان فرانسیسکو نیز به چشم می‌خورد.

سان فرانسیسکو شهری مدرن است، که با فرهنگ، موسیقی، زیبایی و گستردگی مناظر زیبایش شناخته می‌شود و معروف شده است. این شهر با آنچه که مردم تصور می‌کنند، کمی متفاوت است. شهر سان فرانسیسکو متراکم‌ترین شهر آمریکا از نظر جمعیت، پس از نیویورک به حساب می‌آید.

همچنین دفتر مرکزی سان فرانسیسکو کرونیکل، بزرگ‌ترین روزنامه منطقه شمال کالیفرنیا در این شهر جای دارد. جالب است بدانید، که نخستین اروپایی‌هایی که به آمریکا آمدند و در سان فرانسیسکو ساکن شدند، اسپانیایی‌ها بودند.

در سال 1906زمین‌لرزه‌ای شدید در شهر سان فرانسیسکو رخ داد و این شهر را به ویرانه‌ای ناخوشایند تبدیل کرد، اما خیلی زود، مردم دست به کار شدند و با سرعتی سرسام آور شروع به بازسازی شهر کردند. پس از آن این شهر به حالت امروزی درآمد و حتی بسیار پیشرفته‌تر از شرایط قبلی خود شد.

رایحه عطر لیمته 37 که برای به یاد آوردن رایحه شهر سان فرانسیسکو طراحی شده است، بسیار خوشایند است. این عطر مدیترانه‌ای، رایحه غالبی از لیموترش و برگاموت دارد. وقتی که رایحه این مرکبات با بوی خوش نت‌های مشک و گل یاسمن سفید ترکیب می‌شود، زندگی در شهر مناظر ناتمام و حیرت آور سان فرانسیسکو را به خوبی تداعی می‌کند.

عطر بایه رز 26 (Baie Rose 26) با رایحه شهر شیکاگو

عطر بایه رز 26 (Baie Rose 26) با رایحه شهر شیکاگو

شیکاگو نام شهری در ایالت ایلینوی ایالات متحده آمریکا است. این شهر هنری و پیشرفته در کنار دریاچه میشیگان قرار دارد و جمعیت آن به حدود سه میلیون نفر می‌رسد. در شیکاگو به میزان زیادی باد می‌وزد و به همین دلیل، به شیکاگو لقب شهر بادها (Windy City) را داده‌اند.در فصل‌های سرد سال میزان وزش باد در شیکاگو باعث افزایش سوز و سرما در هوا می‌شود. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر نیز، بسیار مرتب و پیشرفته است.

در سال 1885 که شیکاگو در آمریکا اولین آسمان‌خراش بلند و استوار خودش را ساخت، تصور این که خیلی زود نسل این‌ دسته از ساختمان‌های بلند زیاد شود و دیگر کسی حتی به یاد اولین ساختمان‌های بنا شده در شیکاگو نیز نیفتد، بسیار عجیب بود.

آن روزها، اولین و بلندترین بناهای اداری، تجاری و مسکونی دنیا در شیکاگو پایه‌ریزی شد و انقلابی در سازه‌های مهندسی به وجود آمد. در واقع شهر شیکاگو آغاز کننده فرم جدیدی از مهندسی در جهان بود و خیلی زود این شیوه مدرن ساختمان‌سازی تقریباً چهره تمام شهرهای دنیا را دگرگون کرد.

عطر بایه رز 26، رایحه‌ای گل‌دار آلدهید دارد و رایحه گل رز در آن، آدم را به یاد قرارهای عاشقانه در روزهای بارانی و سوزناک این شهر می‌اندازد. وجود رایحه نت‌های آلدهید و فلفل صورتی در کنار گل رز، باعث خاطره‌انگیزتر شدن این عطر و شبیه‌تر شدن رایحه آن به هنر مدرنی که در تمام شهر شیکاگو جریان دارد، می‌شود.

عطر کوئیر 28 (Cuir 28) با رایحه شهر دبی

عطر کوئیر 28 (Cuir 28) با رایحه شهر دبی

دبی عروس خلیج فارس، بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی یکی از مدرن ترین شهرهای جهان است. این شهر پر هیاهو در جنوب کشور عزیزمان، ایران قرار دارد و یک مجموعه زیبا از بهترین و مهیج ترین جاذبه های گردشگری خاورمیانه را در دل خود جا داده است.

البته زیبایی دبی نه تنها مردم منطقه بلکه به گوش جهانیان نیز رسیده است و بسیاری از گردشگران ثروتمند و حتی هنرمندان معروف خارجی نیز برای گشت و گذار و سفر، شهر دبی را انتخاب می‌کنند.

بسیاری از مردم دنیا، هر سال به شهر دبی می‌روند و به همین دلیل، آدم‌هایی که در گوشه و کنار دنیا با این شهر خاطره‌های خوب دارند، بسیار زیاد هستند. این شهر زیبا اماکن تفریحی و دیدنی بسیاری دارد که هر کدام جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارا هستند.

مناظر ساحلی این شهر نیز، بسیار چشم نواز و بی‌نظیر هستند. آب و هوای گرم این شهر خاورمیانه نه تنها از جذابیت منطقه کم نکرده بلکه بر زیبایی‌های سواحل این شهر نیز افزوده و باعث رونق تفریحات آبی در این منطقه شده است.

عطر کوئیر 28 که به خوبی یادآور خاطرات و لحظات خوش در شهر دبی است، رایحه‌ای چوبی و چرمی دارد. رایحه این عطر گرم، تماما از عناصری سنگین طراحی شده است، که یادآور عطر و بوی خوش یک شهر پیشرفته با فرهنگی عربی در کنار ساحل آبی و آرام‌بخش دریای خلیج فارس است.

عطر بنجوین 19 (Benjoin 19) با رایحه شهر مسکو

عطر بنجوین 19 (Benjoin 19) با رایحه شهر مسکو

مسکو شهر زیبایی است که با تاریخ و فرهنگ کشور روسیه به طور شگفت‌انگیزی عجین شده است. این شهر، تاکنون هنرمندان و نویسندگان بزرگی در دوران‌های مختلف به خود دیده است. مسکو شهری مهم از نظر سیاسی و تاریخی در اروپا و آسیا به حساب می‌آید، که اغلب افراد آن را با هوای سرد، کلیساهای زیبا با گنبدهای رنگارنگ و منحصر به فرد، میدان سرخ، کاخ بزرگ کرملین و موزه های دیدنی و متنوع می‌شناسند.

عطر بنجوین 19با رایحه جذابی که از نت‌های کهربا و صمغ کندر گرفته است، به خوبی یادآور لحظه‌ای از داستان معروف آنا کارنینا، نوشته لئو تالستوی است، که در آن آنا کارنینا برای اولین بار در کنار ایستگاه قطار مسکو با معشوقه‌اش دیدار کرد.

۲۱۴,۹۳۲
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آیا مکان ها و شهرها رایحه دارند؟
پاسخ:

وقتی به یک شهر بزرگ جدید سفر می‌کنید، یا برای بار چندم به شهری می‌روید که خاطرات زیادی در آنجا دارید، ذهن شما رایحه‌های آن شهر را در خود ثبت می‌کند. در ذهن و تصور افرادی که عاشق یک شهر بزرگ هستند، آن شهر دارای یک رایحه و بوی خاص است. شاید شنیده باشید، که یک نفر می‌گوید، بوی غروب دریای رامسر می‌آید. یا یک نفر را دیده باشید که با دیدن یک عکس می‌گوید: بوی شب‌های پاریس را احساس می‌کنم. اما آیا واقعا شهرها در زمان‌های مختلف و با توجه به خاطرات و ذهنیات ما آدم‌ها، رایحه خاصی دارند؟ این سوالی است، که از سال‌ها قبل عطرسازان و طراحان رایحه در تمام دنیا به پاسخ آن رسیده‌اند. بو و رایحه نقش مهمی در چگونگی به خاطرسپردن یک مکان دارد. برند نیویورکی «Le Labo» که در زمینه تولید عطر و رایحه فعالیت دارد، این موضوع را به خوبی درک کرده و ایده‌های تجاری جالب خود را در این زمینه به مرحله اجرا رسانده است. 

عطر وانیله 44 (Vanille 44) با رایحه شهر پاریس چگونه عطری است؟
پاسخ:

پاریس شهری زیبا و عاشقانه و مملو از مکان‌های تاریخی و تاثیر‌گذار در عرصه فرهنگ، هنر، مد، مواد غذایی و طراحی است. این شهر همچنین با لقب شهر نور و پایتخت مد شناخته می‌شود و مبدا بسیاری از بهترین و لوکس‌ترین برندهای جهانی فشن، مد همچون شنل، کریستین دیور، ایو سن لورن، گرلن، عطر لانکوم، لورآل و کلارینس است.  رایحه عطر وانیله 44 که با الهام گرفتن از رایحه شهر عاشقانه پاریس طراحی شده است، بسیار دودی و چوبی است و عطر نت بخور در آن به خوبی احساس می‌شود. رایحه این عطر، یادآور خیابان‌ها و بلوارهای شلوغ، پرشور و نشاط و پر از توریست پاریس است.

عطر گایاک 10 (Gaiac 10) رایحه کدام شهر را یادآور است؟
پاسخ:

توکیو شهری است که بارها به خاطر زمین‌لرزه‌ها، آتش‌سوزی‌ها یا جنگ‌های مختلف به طور کامل ویران شده است و هر بار این شهر را با زیبایی بیشتری از نو ساخته‌اند. به همین دلیل، چشم‌انداز امروزی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در این شهر بسیار کمیاب هستند.  این عطر با رایحه‌ای غالب از چوب سدر، یادآور شهری مدرن و پر از تکنولوژی است، جایی که زندگی روی سرعت تند قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۱۴,۹۳۲ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید