یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی 10 عطر از انواع بهترین و گرانترین عطرهای 2020

معرفی 10 عطر از انواع بهترین و گرانترین عطرهای 2020

تا به حال به این فکر کرده‌اید، که گرانترینعطردنیاچقدر قیمت دارند؟ تصورتان از داشتن عطر گران چیست و فکر می‌کنید، با پرداخت چه مبلغی، در واقع عطر گرانی خریده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم، 10 عطر از بهترین و گرانترین عطردنیا را که در سال 2019 و برای سال 2020معرفی شده‌اند، به شما معرفی کنیم.

البته، لازم است بدانید، که قیمت اغلب این عطرها، به خاطر مایع عطر درون شیشه‌شان یا برند خاص‌شان نیست. هر چند که این عوامل نیز بر قیمت عطر تاثیرگذار است، اما دلیل قیمت بالای عطرهای گرانی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، شیشه خاص آن‌ها یا سنگ‌ها و جواهرات قیمتی است، که در طراحی بطری‌شان به کار رفته است.

همه چیز درباره عطرهای گران قیمت

همه افراد وقتی از کنار دیگران عبور می‌کنند، دوست دارند رایحه خوشی از خود به جای بگذارند. به همین دلیل گردش مالی حاصل از فروش عطرها، ضد عرق‌ها و دئودورانت‌ها در سال 2018 مبلغ 72 میلیارد و 7 میلیون دلار برآورد شد. به نظر شما چرا مردم حاضر به خرج مبالغ سنگین برای عطرهای گران قیمت هستند.

به نقل از یک متخصص آروماتراپی، عطرها می‌توانند باعث ایجاد تغییر در وضعیت جسمی و روحی ما بشوند. استفاده مداوم از عطرها، عصب بویایی ما را تحریک و مناطقی از مغزمان کنترل می‌کنند. این مناطق از مغز مربوط به احساسات و خاطرات ما هستند.

همان‌طور که در یکی از مقالات مجله با عنوان «6 دلیل واقعی برای گران قیمت بودن بعضی عطرها» توضیح دادیم، گران قیمت ترین عطرهای دنیابه دلایل مختلفی با قیمت بالا به فروش می‌رسند. در ساختار برخی از این عطرها، از مواد معطر و کمیاب حیوانی مانند عنبر یا روغن‌های گیاهی نادر همچون عود یا گل رز بلغاری استفاده شده است. علاوه بر این‌ها، در این عطرها از رایحه مواد مصنوعی و آزمایشگاهی استفاده نشده است.

همچنین، برندهای تولیدکننده عطرهای گران معمولا مبلغ زیادی را برای تبلیغات و چهره‌های تبلیغاتی خرج می‌کنند و در هنگام فروش عطر و برای بازگشت هزینه از دست رفته، عطر را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.چندین نمونه از گران‌ترین عطرهای جهانی که تنها چند نسخه از آن‌ها موجود بود، در موزه‌های بزرگ و مطرح نگهداری می‌شوند.

استراتژی برندهای خوب برای فروش گرانترین عطر زنانه و گرانترین ادکلنمردانه یا عطر لاکچری زنانه و مردانهگرانبها، این است که کالای خود را مانند یک نوشیدنی ارزشمند یا یک اثر هنری بی‌نظیر در بازار عرضه کنند. آن‌ها حتی برای عرضه عطر معروف زنانه و مردانه و گران قیمت خود، نسخه‌هایی محدود را در نظر می‌گیرند و در مقابل، با قیمت‌گذاری گزاف، سود زیادی کسب می‌کنند.

اما از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده بالاترین میزان ارزش و قیمت در این گروه خاص از عطرها، محتویات دست‌ساز فوق‌العاده ویژه و شیشه‌های بسیار خارق‌العاده آن‌ها است که واقعا دور از حق هم نیست. برای طراحی شیشه و بسته بندی عطر، برخی برندها از مواد اولیه گران قیمتی همچون کریستال‌ها، جواهرات و فلزهای ارزشمند استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث گران‌تر شدن قیمت محصول نهایی می‌شود.

قیمت گران و عوامل منحصر به‌فرد تعیین کننده در این عطرها، آن‌ها رابسیار دست نیافتنی و تا حدودی مخصوص قشر خاصی از مردم جهان کرده اس؛ چراکه شاید هرکسی تا این حد هزیته کردن برای یک اکسیر خوش رنگ و بو را ترجیح ندهد. با این حال کم نیستند افرادی که خاص بودن را می‌پسندند و گاها از محصولاتی خاص در کلکسون اکسسوری‌های خود با قیمت‌های سر به فلک کشیده نگهداری می‌کنند؛ از جمله طراحان برجسته مد، سلبریتی‌ها، سیاست‌مداران بزرگ و افراد عطرباز!

با همه این تفاسیر، عطر زنانه گران قیمت یا عطر لاکچری مردانه وگران قیمت، جذابیت‌ها و شگفتی‌هایی فراتر از رایحه‌شان دارند و به همین دلیل، شناختن آن‌ها و دانستنِ قیمت‌شان برای مردم جالب است. البته بهتر است بدانید، که گرانترین ادکلن های موجود در ایران معمولا عطر و ادکلن های معمولی‌تر در سایر نقاط دنیا هستند.

10 عطر از گران‌ترین و بهترین عطرها برای سال 2020

بهترین و گران ترین ادکلن مردانه خوشبو یاعطرهای زنانه لاکچری گران قیمت، در بین همه مردم شناخته شده نیستند و نام اغلب آن‌ها تنها برای دوست‌داران و علاقمندان به خریدعطر و ادکلن آشنا به نظر می‌رسد. در ادامه شما را با 10 عطر از بهترین ادکلن مردانه گران قیمت و گران‌ترین عطرهای زنانه جهان که در سال 2020 قابل استفاده هستند، آشنا می‌کنیم و می‌توانید از قیمت جهانی آن‌ها نیز آگاه شوید.

10- عطر Annick Goutal Eau d’Hadrien

قیمت هر 30 میل از این عطر، 441 هزار و 18 دلار است. این قیمت برای یک انس عطر، قیمت سرسام‌آوری در همه جهان به شمار می‌رود. این عطر برای اولین بار در سال 1981 رونمایی و عرضه شد، با این وجود هنوز هم بر سر زبان‌ها است.

در ساختار رایحه‌ایِ این عطر مرکباتی، ترکیبی از نت‌های گیاه ریحان و گل یلانگ یلانگ استفاده شده است و باعث گیاهی و شیرین شدن طعم آن می‌شود. از رایحه این عطر، بوی نت‌های مرکباتی نیز به مشام می‌رسد. رایحه این عطر، باعث شده است، که استفاده از آن برای مهمانی‌های عصرانه مناسب باشد.

عطر Annick Goutal Eau d’Hadrien، محصولمشترک دو شرکت معروف و موفق فرانسیس کامیل و آنیک گوتال است. با وجود آنکه ده‌ها سال از معرفی این عطر می‌گذرد و با وجود قیمت گرانی که دارد، باز هم در بین افراد لوکس پسند و ثروتمند طرفداران خاص خود را دارد.

9- عطر JAR Bolt of Lightning

رایحه گل دار این عطر مخصوص خانم‌های شیک‌پوش و تجمل پسند طراحی شده و قیمت آن برای هر 30 میل، 765 دلار است. این عطر در سال 2001 به بازار معرفی و عرضه شد. ساختار و فرمولاسیون این عطر، ترکیبی از نت‌های سبز، گل مریم تازه بریده شده و گل‌های شرقی دست‌چین شده است.

عطر JAR Bolt of Lightning در یک شیشه زیبا و تراش خورده قرار گرفته است، که با ظرافت و جذابیتش، باعث روشن‌تر شدن هر کمدی می‌شود. JAR مخفف نام Joel A. Rosenthal است، که یک جواهرساز بوده و ایده تولید تمام جزییات این عطر را داده است.

8- عطر Joy by Jean Patou

قیمت این عطر برای هر 30 میل، معادل 850 دلار است. ژان پاتو یک برند لوکس و عالی در صنعت عطر است. در این عطر از برند ژان پاتو، از عصاره معطر هزار گل یاس، گل مریم، گل یلانگ یلانگ، گل رز بلغاری و 336 رز استفاده شده است.

گل‌های یاس به کار رفته در این عطر، در تابستان و به مدت دو هفته از شهر گراس فرانسه برداشت می‌شود. از دلایل اصلی گران بودن این عطر، آن است که از جوی بای ژان پاتو، تنها 50 شیشه در سال تولید می‌شود.

تولید این عطر شادی‌‌بخش و نشاط آور شیرین، داستان جالبی دارد. عطر جوی بای ژان پاتو در واقع ابتدا توسط هنری آلمراس که در سال 1929 با ژان پاتو همکاری می‌کرد، تولید شد. این عطر دارای اثراتی برای از بین بردن افسردگی بود و باعث ایجاد سرحالی و شادی عجیب در افراد می‌شد.

پس از آنکه، اثرات شادی‌بخش این عطر مشخص شد، ژان پاتو تصمیم گرفت آن را به طور عمومی و برای استفاده توسط همه افراد تولید کند. بنابراین جای تعجب ندارد، که هنوز هم این عطر طرفداران خاصی دارد و به فروش می‌رسد.

7- عطر Caron Poivre

این عطر بی‌نظیر در سال 1954 به منظور یادبود و گرامیداشت 50 سال تولید عطر توسط کارون ایجاد شد. قیمت این عطر برای هر 30 میل معادل 1000 دلار است. عطر جذاب کارون پُیوره ترکیبی از رایحه تند فلفل بوده و دارای پایه چوبی و قلبی غنی شده از گل‌ها است. Poivre در زبان فرانسوی به معنای فلفل است.

رایحه این عطر، انتقال‌دهنده احساس شجاعت است. رایحه این عطر، قدرت و هیجان زیادی به استشمام‌کنندگانش القا می‌کند. شیشه دست‌ساز این عطر نیز توسط کمپانی لوکسِ کریستال سازیِ باکارت تولید و اطراف شیشه نیز با طلای سفید تزئین شده است.

6-عطر Shumukh

از این عطر در مارس سال 2019، در سالن بال‌روم برج‌ خلیفه رونمایی شد. عطر شوموخ ترکیبی خیره‌کننده از رایحه‌های چوب آگار هندی، چوب صندل، مشک، گل رز ترکی و چند نت مرموز است، که به عنوان رازی برای رایحه خوش این عطر اعلام شده است.

این عطر را یک عطرساز اهل دبی به نام اصغر آدم علی طراحی کرده است. بسته‌بندی این عطر نیز بسیار خاص و مزین به طلا و جواهرات است و نزدیک به 2 متر ارتفاع دارد.

در حال حاضر از این عطر تنها یک بطری در جهان تولید شده است. قیمت بطری کامل عطر شوموخ یک میلیون و 29 هزار دلار است.

5- عطر Clive Christian No.1

کلایو کریستین که به عنوان برند برتر تولید کننده عطرهای با کیفیت در دنیا شناخته می‌شود، تعدادی عطر تولید کرده است، که رایج‌ترین و محبوب‌ترینِ آن‌ها عطر نامبر وان است. این عطر برای اولین بار در سال 2001 تولید و در سال 2006 مجددا تولید آن از سر گرفته شده است. البته پس از تولید مجدد نسخه‌های جدید آن در سال 2006، این عطر به عنوان گران‌ترین عطر دنیا شناخته شد.

این عطر در دو نسخه گلی شرقی برای خانم‌ها و چوبی شرقی برای آقایان طراحی و عرضه شد. نت‌های برتر استفاده شده در این عطر و رایحه لوکس آن، دلیل خوبی برای قیمت بالایی که دارد، به شمار می‌رود. قیمت این عطر برای هر 30 میل 2150 دلار است.

رایحه کلی این عطر ترکیبی از نت‌های آویشن، هل، جوز هندی، نارنگی، ترنج و لیموترش است. نت‌های میانی این عطر نیز، ترکیبی از گل‌های زنبق کوهی، رز، یاس، یلانگ یلانگ و آفتاب‌گردان است.

در نت‌های پایانی این عطر، شاهد رایحه‌ای از ترکیب وانیل، کهربا، چوب سرو و چوب صندل خواهید بود. این عطر دلربا در یک بطری کریستالی دست‌ساز قرار گرفته و دارای درپوشی از طلای 24 عیار کارات با روکش نقره تمام عیار استرلینگ است. همچنین تک نگینی زیبا بر روی درب شیشه عطر کلایو کریستین نامبر وان قرار گرفته است.

4- عطر Chanel Grand Extrait

شاید بتوان گفت، که یکی از مشهورترین برندهای تولید عطر در دنیا، برند فرانسوی شنل است. شنل یکی از گران‌ترین عطرهای جهان را با نام گرند اکستریت در سال 1921 به بازار معرفی کرد. امروزه این عطر به گنجی تبدیل شده است، که بسیاری از مجموعه‌داران و متخصصان عطر به دنبال آن هستند.

البته موضوع گرانی این عطر فقط برای نسخه محدود تولید شده از آن در سال 1921 صدق می‌کند. زیرا بعدها، کمپانی شنل، عطری را برای زنده کردن خاطره عطر گرند اکستریت نامبر فایوم، با همان نام نامبر فایو عرضه کرد. تفاوت عطر جدید، آن بود که قیمت متعادل‌تری داشت و رایحه آن فقط شبیه به عطر نسخه محدود گرند اکستریت سال 1921 بود و دیگر از آن شیشه خاص خبری نبود.

این عطر زنانه، رایحه‌ای تازه و دل‌انگیز از گل‌های مختلف را دارد و مانند یک اثرهنری در یک بسته‌بندی استادانه قرار گرفته است. شنل گرند اکستریت زمانی شکل گرفت، که کوکو شنل، صاحب این برند در سال 1921، آرزوی طراحی عطری بی‌نظیر را داشت. او دوست داشت عطری تولید کند، که قابل کپی کردن نباشد.

به این ترتیب، ارنست بیوکس، طراح عطر گرند اکستریت با استفاده از مواد گران قیمت آن زمان، رایحه این عطر را طراحی کرد. در این عطر از نت‌های گل یلانگ یلانگ، نوعی رز خاص و یاس‌هایی از شهر گراس فرانسه استفاده شده است.

رایحه و بوی این عطر، ویژگی‌های خاصی دارد که به امضای آن اضافه شده است. استفاده از 1 درصد آلدهیدهای آیفاتیک، در این عطر، که نوعی ماده شیمیایی مخصوص عطرها است، باعث بهبود رایحه آن شده است. قیمت هر 30 میل از این عطر، 4 هزار و 200 دلار است.

3- عطر Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes

برند باکارات، در ابتدا سازنده محصولات کریستالی فوق‌العاده بود. در دهه 1990 این برند تصمیم گرفت، که وارد صنعت عطرسازی شود. عطر Les Larmes Sacrees de Thebes به عنوان یکی از سه عطر اختصاصی و تولید شده در تعداد محدود از این برند به شمار می‌رود. رایحه این عطر نتیجه ترکیب مشک، چوب صندل، ریحان، هل، گل یلانگ یلانگ، گل شمعدانی، یاس و کهربا است.

بطری کریستالی این عطر، بسیار منحصر به فرد و به شکل یک هرم شفاف طراحی شده است. نام این عطر به معنای «اشک‌های مقدسِ تبای» است. تبای یا تبس نام شهری باستانی در مصر باستان بوده است. قیمت این عطر برای هر 30 میل معادل با 6 هزار و 800 دلار است.

رایحه عطر Les Larmes Sacrees de Thebes از برند باکارات توسط عطرسازی به نام کریستین نگل طراحی شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل گران بودن این عطر، شیشه آن است. این شیشه توسط برند باکارت تولید شده و در راس هرمی آن یک کریستال آمیتیس قرار گرفته است. درون شیشه این عطر، حباب‌هایی به رنگ زرد دیده می‌شود، که انگار درون شیشه ایجاد شده‌اند.

2- عطر Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume

عطر گران قیمت از برند کلایو کریستین، که 12 هزار و 721 دلار و 89 سنت برای هر 30 میل قیمت دارد، یک عطر فوق‌العاده لوکس و شگفت انگیز با نام نامبر وان ایمپریال مجستی پرفیوم است.

این عطر دلربا و دلپذیر زنانه، دارای رایحه‌ای از ترکیب وانیل تاهیتی، گل یلانگ یلانگ، گل سرخ سانتولیس، دارچین ایتالیایی، گل یاس، ریشه اوریس و روغن گل سرخ است. مطمئنا زمانی که این عطر را استفاده می‌کنید، احساس شبیه شدن به الهه عشق و زیباییِ آفرودیت را خواهید داشت.

طراح و خالق این عطر رژا دیو است. بطری این عطر بسیار منحصر به فرد طراحی و از ماده‌ای ساخته شده که به سادگی می‌شکند. بنابراین باید بسیار ظریف با توجه زیاد از این عطر استفاده کنید.

درپوش این عطر از جنس طلای 18 عیار طراحی شده و یک الماس براق پنج قیراطی بر رویش قرار گرفته است.

1- عطر DKNY Golden Delicious Million Dollar Fragrance Bottle

عطر یک میلیون دلاری از برند DKNY که رکورد گران‌ترین عطر دنیا را به خود اختصاص داده است، توسط این برند و با همکاری طراح جواهرات معروف، مارتین کاتز ساخته شده است. دلیل اصلی قیمت بالای این عطر، شیشه آن است.

شیشه این عطر، دارای یک الماس زرد رنگ 2/43 قیراطی، یک الماس گل سرخ 4/03 قیراطی، یک یاقوت تراش خورده 3/07 قیراطی، یک تورمالین پاربیبای برزیلی 1/06 قیراطی، 4 الماس تراش خورده به شکل رزکات، 15 الماس صورتی استرالیایی، 7/18 قیراط یاقوت کبود کابوچون بیضی شکلِ سریلانکایی، 2700 الماس سفید و 183 یاقوت زرد است.

در طراحی ظاهری شیشه این عطر، هر سنگ جواهر با دقت کنار دیگری قرار گرفته است. گفته می‌شود، که مراحل ساخت شیشه این عطر، حدود 1500 ساعت به طول انجامیده است. البته این زمان تلاش ارزش داشته، زیرا نتیجه نهایی خیره‌کننده‌ای ایجاد کرده است.

شیشه این عطر با الهام از افق آسمان شهر نیویورک طراحی شده است. هدف اولیه افرادی که ایده تولید این عطر میلیون دلاری را داشته‌اند، کمک به سازمان خیریه «مبارزه با گرسنگی» و پرداخت درآمد حاصل از فروش عطر Golden Delicious Million Dollar Fragrance Bottle، به این سازمان بوده است.

۲۴۴,۳۹۰
محصولات مرتبط
رژا اوت لوکس پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۳۷۵,۷۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
چایپر اکسترا اوردینر پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۲۱۹,۱۶۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گریت بریتین - گریت بریتن پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۲۰۶,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ا گودنایت کیس پرفیوم زنانه رژا داوRoja Dove 
۲۰۶,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پارفوم د لا نویت شماره 1 پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۱۶۹,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پارفوم د لا نویت شماره 3 پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۱۶۹,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پارفوم د لا نویت شماره 2 پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۱۶۹,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وانیلا س--س ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۱۴۸,۱۰۴,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بویس د آگار ادو پرفیوم زنانه مردانه آرت پروفومیArte Profumi 
۱۳۲,۰۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
گران قیمت ترین عطرهای دنیا چه ویژگی هایی دارند؟
پاسخ:

گران قیمت ترین عطرهای دنیا به دلایل مختلفی با قیمت بالا به فروش می‌رسند. در ساختار برخی از این عطرها، از مواد معطر و کمیاب حیوانی مانند عنبر یا روغن‌های گیاهی نادر همچون عود یا گل رز بلغاری استفاده شده است. علاوه بر این‌ها، در این عطرها از رایحه مواد مصنوعی و آزمایشگاهی استفاده نشده است.

طراحی شیشه و جنس شیشه چه تأثیری در قیمت عطر دارد؟
پاسخ:

از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده بالاترین میزان ارزش و قیمت در این گروه خاص از عطرها، محتویات دست‌ساز فوق‌العاده ویژه و شیشه‌های بسیار خارق‌العاده آن‌ها است که واقعا دور از حق هم نیست. برای طراحی شیشه و بسته بندی عطر، برخی برندها از مواد اولیه گران قیمتی همچون کریستال‌ها، جواهرات و فلزهای ارزشمند استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث گران‌تر شدن قیمت محصول نهایی می‌شود.

آیا عطر Annick Goutal Eau d’Hadrien عطر گران قیمتی است؟
پاسخ:

قیمت هر 30 میل از این عطر، 441 هزار و 18 دلار است. این قیمت برای یک انس عطر، قیمت سرسام‌آوری در همه جهان به شمار می‌رود. این عطر برای اولین بار در سال 1981 رونمایی و عرضه شد، با این وجود هنوز هم بر سر زبان‌ها است. در ساختار رایحه‌ایِ این عطر مرکباتی، ترکیبی از نت‌های گیاه ریحان و گل یلانگ یلانگ استفاده شده است و باعث گیاهی و شیرین شدن طعم آن می‌شود. از رایحه این عطر، بوی نت‌های مرکباتی نیز به مشام می‌رسد. رایحه این عطر، باعث شده است، که استفاده از آن برای مهمانی‌های عصرانه مناسب باشد.

عطر JAR Bolt of Lightning چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

رایحه گل دار این عطر مخصوص خانم‌های شیک‌پوش و تجمل پسند طراحی شده و قیمت آن برای هر 30 میل، 765 دلار است. این عطر در سال 2001 به بازار معرفی و عرضه شد. ساختار و فرمولاسیون این عطر، ترکیبی از نت‌های سبز، گل مریم تازه بریده شده و گل‌های شرقی دست‌چین شده است. عطر JAR Bolt of Lightning در یک شیشه زیبا و تراش خورده قرار گرفته است، که با ظرافت و جذابیتش، باعث روشن‌تر شدن هر کمدی می‌شود. JAR مخفف نام Joel A. Rosenthal است، که یک جواهرساز بوده و ایده تولید تمام جزییات این عطر را داده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۴,۳۹۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
آریا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

قیمت گران‌ترین ادکلن مردانه چقدره ؟

ریحا
قیمت‌ها به خیلی موارد بستگی داره. گران‌ترین عطر در هر مکان و زمان ممکنه متفاوت باشه.