یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آکورد پودری - powdery

آکورد پودری - powdery

واژه پودری در توصیف رایحه عطرها به وفور استفاده می‌شود. اما رایحه‌های پودری به چه نوع رایحه‌هایی گفته می‌شوند؟ اصطلاح پودری، در دنیای عطر می‌تواند نشان دهنده غبار، دوده، خاک، نشاسته، کِرِم‌های دست و صورت، محصولات آرایشی و زیبایی یا پودر بچه باشد. البته هنوز مشخص نیست که مبدأ و سرچشمه اصطلاح پودری از رایحه کدام مورد برگرفته شده است.

به طور کلی، در دنیای امروز عطرها و رایحه‌ها، به ترکیب نت‌های هماهنگی که رایحه‌ای شبیه به پودرهای آرایشی یا پودر بچه را از خود به جای می‌گذارند، آکورد پودری گفته می‌شود. در بسیاری از موارد، رایحه پودری به دلیل وجود زنبق در ترکیب نت‌ها ایجاد می‌شود. البته، از زنبق انتظار چنین رایحه‌ای وجود دارد.

اما به دلایل مختلف، از جمله طولانی بودن پروسه عصاره‌گیری و قیمت نجومی عصاره و ابسولوت گل زنبق و همچنین فضاهای مد نظر طراح و عطرساز، همیشه از نت زنبق برای ساخت آکورد پودری استفاده نمی‌شود. آکورد پودری، طیف وسیعی از فضاهای بویایی را مانند خاکی، نشاسته‌ای، چوبی (تازه و شاداب که بیشتر با استفاده از بنفشه و سنبل ایجاد می شود)، شیری، خامه‌ایِ شیرین، رایحه مواد آرایشی نظیر پودرها و رژها شامل می‌شود.

این آکورد در برخی مواقع، شامل رایحه‌های رزینی و صمغی همچون وانیل، بنزوئین، اپوپوناکس و صمغ‌های پرو و تولو نیز می‌شوند. از آنجایی که رایحه پودری، دارای طیف بویایی وسیعی است، بنابراین به همان میزان نوت‌‌ها و آکوردهای مختلفی در شکل‌گیری آن حضور دارند.از مرکباتی همچون ترنج، لیمو و پرتقال گرفته تا گل‌ها و گیاهانی همچون اسطوخودوس، یاس، سنبل، آفتاب پرست، رز و بنفشه برای ایجاد آکوردهای پودری استفاده می‌شود.

همچنین با صمغ‌ها و رزین‌هایی مانند بنزوئین و تولو و کهربا گرفته، تا وانیل و بادام و شکوفه‌ها نیز می‌توان رایحه پودری ایجاد کرد.هنرمندان عطرساز با خلق روایحی چند لایه و پیچیده، آثار پودری به یاد ماندنی و نابی را ایجاد می‌کنند. این آثار لوکس، اغواگر و مدرن که به در آکورد پودری قرار می‌گیرند، عطرهایی هنرمندانه هستند و هر مخاطبی می‌تواند، آن‌ها را هماهنگ با احساس لحظه‌ای خود توصیف کند.

این نت‌ها و آکوردها با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، رایحه‌ای پودری و خاطره انگیز ایجاد می‌کنند و خاطرات بویایی لذت‌بخشی برای دوستداران عطر رقم می‌زنند. هر چند که استفاده از واژه پودری، برای یاد آوری مواد آرایشی یا نشاسته و دیگر پودرها، در مورد یک عطر کمی نگران کننده و حتی دلسرد کننده است، اما هنر و نبوغ عطرسازان هنری و مستقل، این تعاریف و معیارها را زیرپا می‌گذارد.

موارد استفاده از آکورد پودری

رایحه‌های پودری معمولا در عطرهای زنانه، بیشتر از عطرهای مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و غالباً به دو دسته جداگانه تقسیم می‌شوند. البته تمایز بین این دوسته باعث شده است، که احساسات کاملا متفاوتی نسبت به درخواست عطرهای پودری در میان مردم از نقاط مختلف دنیا وجود داشته باشد.

آکورد پودری تداعی کننده پودر بچه

در آکورد پودری، عطرهایی وجود دارند، که دارای رایحه‌ای شبیه به پودر بچه هستند و احساس لطافت، تمیزی، تازگی، ملایمت و اطمینان را در وجود انسان ایجاد می‌کنند.این دسته از عطرها، می‌توانند برای بسیاری از افراد نوستالژی باشند و معمولا در ترکیبات آن‌ها، نامی از پودری به چشم نمی‌خورد.

رایحه این عطرها، معمولا از ترکیب اسطوخودوس با لیمو یا ترنج با وانیل ایجاد می‌شود. بهترین نمونه از عطرهایی که دارای آکورد پودریِ تداعی کننده پودر بچه هستند، عطر فلاور از برند معتبر و فرانسوی کنزو (Flower By Kenzo) است که در ادامه قصد داریم در مورد آن بیشتر توضیح دهیم؛

ادو پرفیوم فلاور بای کنزو زنانه (Flower By Kenzo EDP for Women)

خرید عطرفلاور بای کنزو

ادوپرفیوم فلاور بای کنزو زنانه، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌ها عطر در دنیای پر رمز و راز کمپانی محبوب کنزو است که در سال 2000 به دستان با تجربه عطرساز همیشه آشنا؛ آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) ساخته شد و طولی نکشید در سال‌های 2001 و 2003 موفق به کسب جایزه FiFi از بنیاد عطر شد.

در ترکیب این اکسیر اغواگر، رایحه‌ ملموس و غالب گُلی و پودری از بنفشه ، وانیل و رز بلغاری احساس می‌شود؛ که نمادی از طبیعت را در ظاهری ساده، به محیط روزمره شهری آورده و احساسات انسانی را در زندگی امروزی نشان می‌دهد؛ کنزو دقیقا همان چیزی را اجرا کرده است که شما انتظار دارید. این عطر با ترکیب هنرمندانه شرقی گل‌دار خود مخصوص بانوان کنزویی با وقار و خیره کننده طراحی شده است.

به دلیل رایحه و شکل خاص فلاور بای کنزو، اطرافیان‌تان بدون شک درباره این عطر از شما خواهند پرسید. تنها با یک بار استفاده از این محصول برای همیشه ، در ذهن آن‌ها جاودانه می‌شوید و به محض تکرار این رایحه برایشان ، این فقط شما هستید که در ذهنشان تداعی خواهید شد . از طرفی شیشه خاص و شاداب این عطر، می‌تواند جلوه زیبایی به میز آرایش‌تان ببخشد.

طبع معتدل و طعم شیرین این عطر زنانه، سفری خاطره‌انگیز در روزمره‌گی‌های هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده زندگی شهری است، و به‌خاطر رایحه سبکی که دارد، هرگز با استفاده از آن دچار کلافگی و سردرد نمی‌شوید. از همین جهت رایحه ملایم عطر فلاور بای کنزو زنانه، یک انتخاب شایسته برای استفاده همیشگی در فضای خانه، محل کار و دورهمی‌های دوستانه، خصوصا در روزهای معتدل بهاری است.

با اسپری کردن مقداری از ادوپرفیوم Flower by Kenzo روی نواحی گردن، لباس یا مچ دست‌تان، ترکیبی هوس‌انگیز و ترش و شیرین از انگور فرنگی سیاه، نارنگی ماندارین،گل رز و گل زالزالک به مشام‌تان می‌رسد. ترکیب منحصر به‌فرد و مخملی این نت‌ها از همان اولین لحظات، احساس شادی و هیجان فراوانی را به شما منتقل کرده و شما را برای رویارویی با دغدغه‌های زندگی شهری آماده می‌کند.

مدت زیادی طول نمی‌کشد که نت‌های اولیه کم‌رنگ‌تر شده و نت‌های میانی خیلی آرام جای آن‌ها را می‌گیرند. رایحه نت‌های میانی ، از کنار هم قرار گرفتن نت‌های گل‌دار و شاداب گل بنفشه و گل یاسمن سفید در کنار صمغ جاوشیر تشکیل شده که ترکیبی چودری و شیرین دارند. استشمام رایحه این نت‌ها احساسات درونی‌تان را به تسخیر خود در آورده و حسی سرشار از تمیزی، تازگی و علاقمندی به زندگی را در وجود شما سرازیر می‌کند.

سرانجام در آخرین لحظات، نت‌های میانی محو شده و نت‌های پایانی به جای آن‌ها شروع به ظاهر شدن می‌کنند. آنچه که پایان با دوام و ماندگار این عطر زنانه را می‌سازد، شاهکاری تحسن برانگیز از تلفیق نت‌های مشک، بخور و وانیل است. هنرنمایی نت بخور، شیرینی نت‌های قبلی را ملایم‌تر کرده و درنهایت رایحه‌ای معتدل می‌سازد. با بوییدن ترکیب این نت‌ها قدرت تمرکزتان را دوچندان کرده و همزمان با آن احساس رهایی، آزادی و دوستی بی‌پایانی را به شما منتقل می‌کند.

آکورد پودری تداعی کننده بوی لوازم آرایش

رایحه پودریِ مشابه با بوی لوازم آرایشی همچون رژ لب، پنکیک، کرم‌های ضد آفتاب و سایر موارد مشابه، در بسیاری از عطرها وجود دارند. معمولا اصطلاح پودری در مشخصات عطرهایی که از آکورد پودریِ مشابه با لوازم آرایشی بهره گرفته‌اند، درج شده است. این نوع رایحه پودری، احساس ظریف‌تری را ایجاد می‌کند و یادآور اتاق مخصوص یک بانو یا مراسم خصوصی و نفسانی پودر زدن و عطر زدن به بدنش است.

در واقع این بوی پودری با خصوصی‌ترین رایحه بدن یک زن ترکیب می‌شود و همزمان لطافت و نرمی بیشتری به پوستش می‌بخشد. بهترین نمونه از عطرهایی که دارای آکورد پودریِ تداعی کننده بوی لوازم آرایش هستند، عطر لاو از برند معتبر و فرانسوی کلوهه (Love Chloe) است که در ادامه آن را به خوبی توصیف کرده‌ایم؛

ادو پرفیوم کلوئه لاو زنانه (Chloe Love EDP for Women)

خرید عطرکلوئه لاو

برند فرانسوی عطر و ادکلن Chloe در سال 2010 عطر زنانه‌ای با رایحه بسیار خاص و پیچیده به بازار معرفی و عرضه کرد. رایحه این عطر گل‌دار توسط دو عطرساز به نام‌های لوئیس ترنر (Louise Turner) و ناتالی گراسیا ستو (Nathalie Gracia-Cetto) طراحی شده بود.

این ادوپرفیوم زنانه معتدل و شیرین، یادآور بانویی است، که به زندگی کردن عشق می ورزد و تنها در یک نگاه باعث ایجاد لبخند بر لب‌های اطرافیان خود می‌شود. جذابیت طبیعی این زن در تمام حرکات او قابل مشاهده و واضح است. این عطر ادای احترامی به شخصیت منحصر به فرد یک زن باشکوه است. کلوهه Love تداعی گر یک ظرافت خودجوش، سخاوتمندانه و پر تلالو است.

در ساختار رایحه پیچیده و زنانه این عطر، از نت‌های گلی پودری و لطیف استفاده شده است و همین موضوع آن را برای استفاده در قرارهای رمانتیک و مراسم مهم و سرنوشت ساز مناسب کرده است.اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید، که به رایحه‌های گلی کلاسیک علاقه دارید و به دنبال عطری جذاب و لطیف اما با وقار می‌گردید، این عطر کاملا برای شما طراحی شده است.

شرکت کلوهه، راکل زیمرمن (Raquel Zimmermann) مدل برزیلی معروف را به عنوان چهره تبلیغاتی این عطر معرفی کرده است. این عطر زنانه خوشبو و معتدل رایحه ای شیک و کلاسیک با شروعی سبز، گیاهی و صابونی مانند دارد که در ادامه به رایحه‌ای نیمه شیرین و پودری ختم می‌شود.

به محض اولین اسپری از عطر زنانه Chloe Love بر روی پوست و محل نبض یا لباس‌تان، متوجه رایحه‌ای از ترکیب دانه‌های فلفل صورتی و شکوفه پرتقال خواهید شد.نت اولیه مرکباتی و تند این عطر زنانه، انرژی و شادی را در شما ایجاد می‌کند. پس از گذشت مدت زمانی مشخص، نت‌های اولیه جای خود را به نت‌های میانی خواهند داد.

نت میانی این عطر زنانه گلی پودری از ترکیب گل زنبق، گلویستریا، گل مگنولیا، گل یاس بنفش، گل سنبل و گل ارغوان ساخته شده‌ است. ترکیب لطیف و شیرین این نت‌های گلی، تمرکز و نشاط را در شما بیشتر کرده و قلب تپنده این عطر زنانه را با رایحه پودری خود می‌سازند.

در ادامه و با گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی، نت‌های پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت پایانی، با ترکیب گرم و ملایم برنج، مشک و نت پودری، آرامش، تعادل روحی و درونی و اعتماد به نفس فراوانی را در وجودتان به جریان می‌اندازند و روح شما را سرشار از احساس خوشبختی می‌کند.

امیدورایم با تمام توضیحاتی که خدمت‌تان ارائه دادیم؛ به درک عمیقی از ویژگی‌های و ماهیت عطرهای زنانه پودری رسیده و این روایح را با تمام وجود لمس کرده باشید. اگر چنانچه تمایل دارید با نمونه عطرهای پودری بیشتری آشنا شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم که مقاله15 عطر پودری عالی و زنانه را مطالعه کنید تا متوجه طیف وسیع و تنوع این عطرها در بازار شوید.

شما می‌توانید محصول مورد علاقه‌تان را با کلیک روی هایلایت اسم عطر در فروشگاه ریحا جستجو و از طریق سفارش آنلاین آن را تهیه کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی در خصوص خریداری و استفاده از عطرهای ریحا دارید، نظرات خود را برای ما بفرستید و حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

۲۴۵,۶۷۱
محصولات مرتبط
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۵,۱۰۸,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۰۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۴
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
دیور هوم اینتنس ادو پرفیوم مردانهDior تخفیف ویژه
۱۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان۱۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
اوربان ادو پرفیوم زنانه امپرEmperامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۳۵۳,۰۰۰ تومان۸۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لالیک لی پارفیوم -لالیک له پارفوم ادو پرفیوم زنانهLalique تخفیف ویژه
۲,۸۸۰,۰۰۰ تومان۲,۰۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
مون گرلن ادو پرفیوم زنانهGuerlain تخفیف ویژه
۷,۴۷۹,۰۰۰ تومان۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نارسیسو پودر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez تخفیف ویژه
۷,۶۰۷,۰۰۰ تومان۶,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۰.۸ میل
سمپل
سی کی وان ادو تویلت مردانه/زنانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۳,۶۴۱,۰۰۰ تومان۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ساتین ادو پرفیوم زنانه لالیکLalique تخفیف ویژه
۳,۱۵۲,۰۰۰ تومان۲,۶۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوچی بلوم ادو پرفیوم زنانهGucci تخفیف ویژه
۸,۰۶۶,۰۰۰ تومان۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بلو د شنل پارفوم مردانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۱۸,۷۵۳,۰۰۰ تومان۱۳,۳۴۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
پرمیرژور ادو پرفیوم زنانه نینا ریچیNina Ricci تخفیف ویژه
۴,۷۸۶,۰۰۰ تومان۳,۵۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
چیفون ادو پرفیوم زنانه امپرEmperامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۲۳۳,۰۰۰ تومان۹۶۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ادیکت ادوپرفیوم 2014 زنانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۱,۴۶۴,۰۰۰ تومان۸,۹۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کازاموراتی بوکت - کازاموراتی بوکت ایده آل ادو پرفیوم زنانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۳,۵۶۳,۰۰۰ تومان۹,۹۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پویزن گیرل ادو پرفیوم زنانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۳,۲۷۵,۰۰۰ تومان۹,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
اصطلاح پودری به چه معناست؟
پاسخ:

اصطلاح پودری، در دنیای عطر می‌تواند نشان دهنده غبار، دوده، خاک، نشاسته، کِرِم‌های دست و صورت، محصولات آرایشی و زیبایی یا پودر بچه باشد. البته هنوز مشخص نیست که مبدأ و سرچشمه اصطلاح پودری از رایحه کدام مورد برگرفته شده است.

در دنیای عطر و ادکلن آکورد پودری به چه چیزی گفته می شود؟
پاسخ:

به طور کلی، در دنیای امروز عطرها و رایحه‌ها، به ترکیب نت‌های هماهنگی که رایحه‌ای شبیه به پودرهای آرایشی یا پودر بچه را از خود به جای می‌گذارند، آکورد پودری گفته می‌شود. در بسیاری از موارد، رایحه پودری به دلیل وجود زنبق در ترکیب نت‌ها ایجاد می‌شود. البته، از زنبق انتظار چنین رایحه‌ای وجود دارد. 

آکوردی پودری تداعی کننده چه چیزی است؟
پاسخ:

در آکورد پودری، عطرهایی وجود دارند، که دارای رایحه‌ای شبیه به پودر بچه هستند و احساس لطافت، تمیزی، تازگی، ملایمت و اطمینان را در وجود انسان ایجاد می‌کنند. این دسته از عطرها، می‌توانند برای بسیاری از افراد نوستالژی باشند و معمولا در ترکیبات آن‌ها، نامی از پودری به چشم نمی‌خورد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۵,۶۷۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید