یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گواوا - Guava

گواوا - Guava

گیاه شناسان بر این باور هستند که گواوا، گیاهی گرمسیری و نیمه گرمسیری، بومی جنوب مکزیک یا مناطق مرکزی و استوایی امریکا می باشد. این گیاه در تمام مناطق گرمسیر شبه قاره ی هند، برمودا و فلوریدا جنوبی کشت و در آسیا و بخش های گرم افریقا، به عنوان یک محصول کشاورزی رشد می کند. هم چنین می توان این گیاه را به عنوان یک پوشش گیاهی رایج در مجاور جاده‌ها و زمین‌های بدون کشت هاوایی مشاهده کرد.

علاوه بر این گواوا در هند، گیاهی صنعتی به شمار می‌آید. گل‌های گواوا سفید رنگ اند و معمولا یا به صورت منفرد یا در دسته های دو یا سه تایی دیده می شوند. میوه آن نوعی بـِری ( میوه ی گوشتالو و بدون هسته) است که ممکن است گرد، بیضی و یا گلابی شکل باشد. پوست میوه ی رسیده آن معمولا زرد و گوشت آن ممکن است سفید، صورتی، زرد یا زرشکی باشد.

این میوه انواع متفاوتی دارد، ممکن است بسیار گوشتی و فقط چند هسته در حفره ی میانی داشته باشد، ویا ممکن است کمی گوشتی با تعداد زیادی هسته باشد. طعم این میوه از شیرین تا ترش متغییر است و در صورتی که نرسیده باشد، ممکن است طعمی اسیدی و تند داشته باشد که به خاطر وجود ترکیبات کربنی است. میوه رسیده آن، بافتی خامه ای دارد و نرم و خوش رایحه است همچنین طعمی شیرین و تند و تا حدودی شبیه به موز دارد.

گواوا یکی از معروف ترین میوه ها است؛ پر محصول و در مقابل سرما کاملا مقاوم می باشد. این میوه منبع بسیار خوبی از ویتامین ث، بی و آ و فلاونوید است و به همین دلیل به عنوان "میوه ی معرکه" شناخته می شود. افرادی که گواوای دسری را می شناسند از آن با عنوان "سیب گرمسیری" نیز یاد می کنند. ویتامین ث موجود در گواوا پنج برابر بیش تر از پرتقال است. این میوه علاوه بر دارا بودن خواص با ارزش غذایی، در انواع فرآیندهای ترکیب میوه‌ای هم به راحتی مخلوط می شود.

گواوا ی کال و جوشانده ی برگ آن برای درمان اسهال و دیسانتری مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره ی متانولی برگ های گواوا، فعالیت های پیش گیرانه ای را علیه رشد باکتری نشان داده اند. توانایی عصاره ی برگ های نرسیده گواوا، برای از بین بردن باکتری های حاصل از زخم های جراحی، سوختگی، پوست و عفونت های خفیف بافتی، برای متخصصان پزشکی ثابت شده است و نوعی دارویی سنتی به حساب می آید.

گواوا یکی از مهم ترین میوه های گرمسیری است و به مناطق معتدل صادر می شود. این میوه اگر به شکل تازه بماند پلاسیده می شود و به همین دلیل به آبمیوه، مربا، ژله و آبنبات ژله ای یا "پنیر" تبدیل می شود. پوست این میوه در شربت شکر پخته و شیرین می شود. در ادامه شما را با چند مورد از بهترین عطرهای حاوی عصاره گواوا آشنا می‌کنیم:

1- ادو پرفیوم گوچی بای گوچی زنانه (Gucci By Gucci EDP for Women)

خرید عطرگوچی بای گوچی

ادوپرفیوم گوچی بای گوچی زنانه یکی از پرفروش‌ترین عطرهای کمپانی ایتالیایی گوچی می‌باشد که در عین سادگی بسیار پرقدرت، خوشبو، ماندگار و مدرن است. این عطر در سال 2007 به دست عطرساز معروفی به نام ایلیاس ارمنیدیز (Ilias Ermenidis) برای این کمپانی موفق طراحی شد.

آکورد‌های شیرین، میوه‌ای، نعناع هندی و عسل در این عطر شدیدا غالب هستند و آن را در گروه بویایی مدیترانه‌ای گل‌دار طبقه‌بندی می‌کند. طبع گرم و طعم شیرین گوچی بای گوچی زنانه، رایحه آن را با هوای سرد زمستانی و روزهای پاییزی سازگار می‌کنند. فرمولاسیون این عطر آغوشی گرم و نرم از هنرمندی صمیمانه میوه‌های مدیترنه‌ای و گلی است.

بوی تیز و شیرین عسل و گواوا در این عطر با سلیقه بسیاری از خانم‌های جوان خوش‌مشرب و برون‌گرا هم‌خوانی داشته و برای جمع‌های دوستانه، دورهمی‌های خانوادگی یا جلسات کاری روزانه مناسب است. به محضو اولین اسپری از عطر، در عرض کمتر از یک دقیقه بوی تند اولیه‌اش محو شده و درنهایت فقط ردپای بوسه‌ای عسلی از نت‌های شیرین روی پوست‌تان باقی می‌ماند.

2- ادو تویلت سولو لوه مردانه (Solo Loewe EDT For Men)

خرید عطرسولو لوه

ادو تویلت مردانه سولو لوه دومین ادکلن شرکت لووه در قرن بیست و یکم است که در سال 2004 به بازار معرفی شد. فرمولاسیون حرفه‌ایاین عطر مردانه بوی فوق العاده و خاصی دارد که به احتمال خیلی زیاد تا کنون نظیر آن را استشمام نکردید. و اگر به دنبال یک ادکل خاص هستید معطل نکنید. از اصلی‌ترین روایح تشکیل دهنده عطر نت‌های مرکباتی و میوه گواگوا است که در کنار دارچین و زیره رایحه‌ای محشر را خلق می‌کنند.

سولو عطری با ساختار نوآورانه اما همیشگی است که مهم‌ترین راز موفقیت سولو را تضاد عمیق میان آکوردهای سبک مرکباتی و روایح تند ادویه‌ای می‌سازند که با تقابل و تعامل و کش‌‌وقوس‌های پی‌درپی، همدیگر را تکمیل کنند. عطری شرقی با رایحه‌ی بسیار قوی از میوه و ادویه‌جات که شخصیتی متفاوت از شما به دیگران نشان می‌دهد. در واقع عطر سولو، هارمونی قطب‌های متضاد را به شما هدیه می‌دهد.

3- ادو پرفیوم ورساچه پور فمه زنانه (Versace Pour Femme EDP For Women)

خرید عطرورساچه پور فمه

دوناتلا ورساچه در سال 2007 محصولی موفق و پربازخورد را با همکاری شرکت بین المللی Flavars and Fragran طراحی و به بازار جهانی عطر و ادکلن زنانه معرفی کرد. رایحه تازه و لطیف و در عین حال کلاسیک این عطر زنانه، از در هم پیچیدن آکوردهای غالب گل‌های خوشبو در میان روایح میوه‌ای و چوبی خلق شده است. اما نت ملموس و شیرین میوه گواوا در میان این گل‌ها یکه‌تازی می‌کند.

در نهایت آنچه که از این ادوپرفیوم زنانه به مشام می‌رسد، خنک و شیرین است و برای استفاده روزمره در شش ماه بهار و تابستان هیجان‌انگیز است. خط بوی عطر تن یک بانوی شیک‌پوش و خاص‌پسند که رایحه‌‌ مرموز هزاره‌ای از عناصر کم‌پیدا و منحصر به‌فرد مثل گووا را برای خود می‌پسند. اصولا طرح برند ورساچه که از تصاویر یونان باستان الهام گرفته شده بازگو کننده شخصیت بانوان اصیل را به تصویر می‌کشد .

در پایان این مقاله با معرفی تک‌تک این عطرها و تمام توضیحاتی که به شما ارائه دادیم؛ امیدواریم که به درک عمیقی از عطرهای مردانه و زنانه با رایحه میوه گواوا رسیده باشید و این رایحه را از اعماق وجود لمس کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی در استفاده هرکدام از این عطرها دارید، نظرات خود را با در میان بگذارید و دیدگاهتان را برای ما بگویید.

۲۴۲,۱۶۳
محصولات مرتبط
بیلیو ادو پرفیوم زنانه بریتنی اسپیرزBritney Spears تخفیف ویژه
۳,۶۴۶,۰۰۰ تومان۲,۲۲۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
پور فمه ادو پرفیوم زنانه ورساچهVersace 
۷,۴۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
سولو لوه - سولو لوو ادو تویلت مردانه لُوهLoewe 
۸,۷۳۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
گوچی بای گوچی ادو پرفیوم زنانهGucci 
۹,۸۰۱,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
نیود ادو پرفیوم زنانه ریحاناRihanna تخفیف ویژه
۳,۷۲۸,۰۰۰ تومان۲,۳۴۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
گوچی بای گوچی ادو تویلت زنانهGucci 
۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رومنس سامر بلوسوم ادو پرفیوم زنانه - رومانس سامر بلاسم ادو پرفیوم زنانهRalph Lauren تخفیف ویژه
۸,۵۳۲,۰۰۰ تومان۷,۲۴۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سولو لوه اندلوسی لیمیتد ادیشن ادو تویلت مردانه لُوهLoewe 
۱۹,۹۹۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
استوریس ادو پرفیوم زنانهDkny - Donna Karan 
ناموجود
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
میدنایت رین ادو پرفیوم زنانه لاپقیه - لاپریLa Prairie تخفیف ویژه
ناموجود
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سولو اینتنس ادو کلن مردانه لُوهLoewe 
ناموجود
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
گواوا چیست؟
پاسخ:

گیاه شناسان بر این باور هستند که گواوا، گیاهی گرمسیری و نیمه گرمسیری، بومی جنوب مکزیک یا مناطق مرکزی و استوایی امریکا می باشد. این گیاه در تمام مناطق گرمسیر شبه قاره ی هند، برمودا و فلوریدا جنوبی کشت و در آسیا و بخش های گرم افریقا، به عنوان یک محصول کشاورزی رشد می کند. هم چنین می توان این گیاه را به عنوان یک پوشش گیاهی رایج در مجاور جاده‌ها و زمین‌های بدون کشت هاوایی مشاهده کرد.

چرا گواوا یکی از معروف ترین میوه هاست؟
پاسخ:

گواوا یکی از معروف ترین میوه ها است؛ پر محصول و در مقابل سرما کاملا مقاوم می باشد. این میوه منبع بسیار خوبی از ویتامین ث، بی و آ و فلاونوید است  و به همین دلیل به عنوان "میوه ی معرکه"  شناخته می شود. افرادی که گواوای دسری را می شناسند از آن با عنوان "سیب گرمسیری" نیز یاد می کنند. ویتامین ث موجود در گواوا پنج برابر بیش تر از پرتقال است. این میوه علاوه بر دارا بودن خواص با ارزش غذایی، در انواع فرآیندهای ترکیب میوه‌ای هم به راحتی مخلوط می شود.

ادوپرفیوم گوچی بای گوچی زنانه چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

ادوپرفیوم گوچی بای گوچی زنانه یکی از پرفروش‌ترین عطرهای کمپانی ایتالیایی گوچی می‌باشد که در عین سادگی بسیار پرقدرت، خوشبو، ماندگار و مدرن است. این عطر در سال 2007 به دست عطرساز معروفی به نام ایلیاس ارمنیدیز (Ilias Ermenidis) برای این کمپانی موفق طراحی شد. آکورد‌های شیرین، میوه‌ای، نعناع هندی و عسل در این عطر شدیدا غالب هستند و آن را در گروه بویایی مدیترانه‌ای گل‌دار طبقه‌بندی می‌کند. طبع گرم و طعم شیرین گوچی بای گوچی زنانه، رایحه آن را با هوای سرد زمستانی و روزهای پاییزی سازگار می‌کنند. فرمولاسیون این عطر آغوشی گرم و نرم از هنرمندی صمیمانه میوه‌های مدیترنه‌ای و گلی است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۲,۱۶۳ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید