یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
انبه هندی - Papaya

انبه هندی - Papaya

انبه رسيده حاوي تعداد زیادی دانه ریز است که از طريق يک بافت غشايي نرم به گوشت ميوه متصل شده‌ و هرکدام ازدانه‌ها به وسيله‌ يک لايه‌ ژله‌ای و شفاف پوشيده شده‌اند. این دانه‌ها قابل خوردن است، اگرچه مزه آن گاهی تلخ و تند می‌باشد. اکنون در بسیاری مناطق گرم از جمله هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین کشت می‌شود. همچنین جالب است که بدانيد درخت پاپايا جزو گياهاني است که به طور سنتي در چابهار ايران هم کشت مي‌شود.

شکل ميوه مانند هندوانه است، بيضي شکل و تا حدودي گلابي شکل و کشيده که وزنش به نه کيلو گرم می‌رسد. پوستش مانند موم، نازک اما زبر است.انبه هندی هنگامي که خام است آبی سفيد غليظي دارد و پوسته‌ آن سبز و سخت است که با رسیده‌تر شدن، داخل میوه نرم‌تر شده و پوست آن متمايل به نارنجي می‌شود همچنین ديواره‌ گوشتی داخل انبه آبدار و ضخيم‌ تر و خوشبو‌تر می‌شود.

نت انبه هندی

انبه هندی در سراسر جهان

انبه هندی در سرتاسر جهان به نام‌هاي ديگری نیز شناخته می‌شود. کريستف کلمب انبه هندی را میوه‌ای برای فرشتگان بهشتی ناميد. در کشورهاي پرتغالي زبان (پرتغال، برزيل، آنگولا، موزامبيک) به مامااو يا مامورد (Mamao or Mamoeiro) شهرت دارد و در کشورهاي اسپانيايي زبان اسامي ملزون زاپوت (Melzon zapot) ، پايايا (Payaya) يا پاپايو (Papayo)؛ در آفريقا ، استراليا و جامائيکا ناو ناو (Naw-Naw) ناميده مي‌ شود.

انبه هندی در عطرسازی

اما فرانسويان به آن پاپايا می‌گویند و گياه آن را پاپاير (Papayer) و گاهي فيگر دس لس (Figuier des lles) مي‌‌نامند. این میوه در تايلند به نام‌‌هاي مالاکا (Malakaw)، لاکا (Law Kaw) يا تنگ‌ تون (Teng Ton) شهرت دارد. همچنین در آرژانتين مامان (Maman) خوانده می‌شود.

انبه هندی در عطرسازی

این میوه آب‌دار و شيرين؛ رایحه بسیار خوش‌بویی دارد که در صنعت عطر سازی استفاده می‌شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از عطرهای مطرح و دارای نت انبه هندی آشنا کنیم تا اثر این میوه در خط بوی عطرها را بیشتر درک کنید. پس با ما همراه باشید؛

1- ادو تویلت سی کی وان از برند کالوین کلین

ادو تویلت کلوین کلاین سی کی وان

خرید عطر کلوین کلاینسی کی وان

برند Calvin Klein در سال 1994 عطر مدرن با رایحه مرکباتی آروماتیک را به بازار معرفی و عرضه کرد، که نام آن سی کی وان بود. این عطر شیک، که رایحه‌ای مردانه زنانه اما بیشتر مناسب برای مردان و جذاب دارد و بسیار جوان پسند است، توسط دو عطرساز معروف و نابغه دنیای عطر و ادکلن به نام‌های آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) و هری فرمونت (Harry Fremont) طراحی و خلق شده است.رایحه خنک و ترش این ادوتویلت مرکباتی از ترکیباتی بسیار شادی بخش، دلچسب و ترش و شیرین ساخته شده است.

این عطر مردانه و زنانه آغازگر نسخه‌هایی از فلنکرهای جدید عطر وان در برند معروف عطر و ادکلن کلوین کلاین بوده است. عطر Calvin Klein CK One با وجود ترکیباتی که از مرکبات، گیاهان معطر و گل‌های معطر دارد، رایحه‌ای بی نظیر و کاملا اغواکننده و جذاب و خنک را ایجاد کرده است. به محض اولین اسپری از عطر مردانه و خنک کلوین کلاین CK One بر روی پوست و محل نبض‌تان یا لباسی که پوشیده‌اید، به سرعت متوجه رایحه‌ای از ترکیب نت‌ گیاهان سبز، لیمو ترش زرد، ترنج، آناناس، نارنگی ماندارین، هل و انبه هندی خواهید شد.

نت‌های میانی از ترکیب گل‌دار و آرامش بخش گل زنبق دره (گل برف)، گل یاسمن سفید، گل بنفشه، جوز هندی، گل رز و ریشه گل زنبق تشکیل شده‌ است.اما نت‌های پایانی از مشک، چوب صندل، چوب سدر، خزه درخت بلوط و کهربا ساخته و طراحی شده‌اند. این ترکیب چندگانه و چوبی، آرامش و اعتماد به‌ نفس فراوانی را برای انجام کارهای بزرگ و مهم به شما هدیه می‌کند.

2- ادو تویلت کلاب از برند آزارو

ادو تویلت آزارو کلاب

خرید عطر آزاروکلاب

ادو تویلت مردانه کلاب محصولی دوست‌داشتنی با رایحه چوبی آروماتیک است که در سال 2013 به همراه جفت زنانه‌اش توسط برند آزارو رونمایی شد. فرمولاسیون هردوی این عطرها به نوعی بازگو کننده شادی و هیجان‌ کلاب‌های رقص است و طراحی درپوش عطر به شکل پارتی لایت‌های سالن‌های تفریحی، این ویژگی را به تصویر می‌کشد.در فرمولاسیون جذاب عطر آزارو کلاب مردانه، با عناصر کمیابی مثل انبه هندی، شاهدانه و سرو ژاپنی روبه‌رو می‌شوید که رایحه معتدل و ملایمی را برای مصرف روزمره شما خلق می‌کنند.

اما به طور کلی این آکوردهای چوبی و گیاهان سبز هستند که در خط بوی عطر پیشتازی کرده رایحه‌ای انرژی‌بخش و نافذ را به وجود می‌آورند. مجموعه عطرهای آزارو کلاب مخصوص خانم‌ها و آقایان شاد و پرجنب و جوشی است که در اوج سرزندگی ، دنیا را به کام خود شیرین می‌کنند. نسخه مردانه این عطر نیز قطعا با روحیات مردان قوی و در عین حال مثبت‌اندیش سازگار است. مردانی که به یقین شاد زیستن در لحظه حال رسیده‌ و از آن تا پای جان پیروی می‌کنند.

البته بعضی از کاربران این عطر معتقدند که؛ رایحه سبز و چوبی این محصول فرانسوی همانند اسمش، بیشتر مناسب پوشیدن در کلاب‌ها، مجالس بزرگ و مناسبت‌های خاص است. چون فلسفه طراحی این عطر بر اساس شادی کردن بوده و قطعا رایحه‌ای خاطره‌انگیز در میهمانی‌ها با خط بویی متفاوت خواهد شد. به هر حال جنبه‌های کاربری عطر سلیقه‌ای است. رایحه گیرای این‌ عطر، جنب و جوش و امیدواری عجیبی را به شما منتقل کرده و روحتان را از ناملایمتی‌ها و مشکلات آزاد و رها می‌سازد.

در پایان این مقاله امیدورایم با مطالب گفته شده به شناخت کاملی از عطرها با نت انبه هندیرسیده باشید.ما سعی کردیم با توضیحات مفصل و کامل چند نمونه از این عطرهای دارای نت انبه هندی را به شما معرفی کنیم. اگر تا به‌حال انبه هندیرا تست کرده‌ایدنظرتانرادرباره طعم و رایحه این میوه برای مابنویسند.در ضمن اگر تجربه خاصی درمورد هرکدام از این عطرها دارید؛ دیدگاه‌‌تان رو برای ما بفرستید و حرف‌های خودرا با ما در میان بگذارید.شما می‌توانید برای تهیه و خریداری هر کدام از این عطرها، روی هایلایت اسم عطر مرود نطرتان کلیک کرده واز طریق سفارش آنلاین آن را تهیه کنید.

۲۴۱,۴۱۱
محصولات مرتبط
سی کی وان ادو تویلت مردانه/زنانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۳,۶۴۱,۰۰۰ تومان۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۸
تنوع
دولچه ادو پرفیوم زنانه دولچه اند گابانا - دولچی گابانا - دی اند جیDolce & Gabbana - D&G تخفیف ویژه
۷,۴۴۸,۰۰۰ تومان۶,۲۴۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
+۴
تنوع
آزارو کلاب ادو تویلت مردانهAzzaro 
۴,۰۲۲,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۲ میل
سمپل
رز راش ادو پرفیوم زنانهParis Hilton 
۲,۷۴۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
سی کی وان کالکترز ادیشن ادو تویلت زنانهCalvin Klein 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
هوگو ادو تویلت زنانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Boss 
ناموجود
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
انبه هندی - Papaya چیست؟
پاسخ:

کريستف کلمب انبه هندی را میوه‌ای برای فرشتگان بهشتی ناميد. اکنون در بسیاری مناطق گرم از جمله هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین کشت می‌شود همچنین جالب است که بدانيد درخت پاپايا جزو گياهاني است که به طور سنتي در چابهار ايران هم کشت مي‌شود. شکل ميوه مانند هندوانه است، بيضي شکل و تا حدودي گلابي شکل و کشيده که وزنش به نه کيلو گرم می‌رسد . پوستش موم مانند ، نازک اما زبر است. هنگامي که خام است آبی سفيد غليظي دارد و پوسته‌ آن سبز و سخت است که با رسیده‌تر شدن، داخل میوه نرم‌تر شده و پوست آن متمايل به نارنجي می‌شود همچنین ديواره‌ گوشتی داخل انبه آبدار و ضخيم‌ تر و خوشبو‌تر می‌شود البته به صورت خام در سالادِ میوه فوق‌العاده‌است.

رایحه ادو تویلت سی کی وان از برند کالوین کلین چگونه است؟
پاسخ:

رایحه خنک و ترش این ادوتویلت مرکباتی از ترکیباتی بسیار شادی بخش، دلچسب و ترش و شیرین ساخته شده است. این عطر مردانه و زنانه که رایحه آن بیشتر از سوی مردان مورد استقبال قرار گرفته است، در واقع، آغازگر نسخه‌هایی از فلنکرهای جدید عطر وان در برند معروف عطر و ادکلن کلوین کلاین بوده است. عطر Calvin Klein CK One با وجود ترکیباتی که از مرکبات، گیاهان معطر و گل‌های معطر دارد، رایحه‌ای بی نظیر و کاملا اغواکننده و جذاب و خنک را ایجاد کرده است.  

ادو تویلت کلاب از برند آزارو  چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

 ادو تویلت مردانه کلاب محصولی دوست‌داشتنی با رایحه چوبی آروماتیک است که در سال 2013 به همراه جفت زنانه‌اش توسط برند آزارو رونمایی شد. فرمولاسیون هردوی این عطرها به نوعی بازگو کننده شادی و هیجان‌ کلاب‌های رقص است و طراحی درپوش عطر به شکل پارتی لایت‌های سالن‌های تفریحی، این ویژگی را به تصویر می‌کشد.  در فرمولاسیون جذاب عطر آزارو کلاب مردانه، با عناصر کمیابی مثل انبه هندی، شاهدانه و سرو ژاپنی روبه‌رو می‌شوید که رایحه معتدل و ملایمی را برای مصرف روزمره شما خلق می‌کنند. اما به طور کلی این آکوردهای چوبی و گیاهان سبز هستند که در خط بوی عطر پیشتازی کرده رایحه‌ای انرژی‌بخش و نافذ را به وجود می‌آورند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۱,۴۱۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید