یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
با این نوشیدنی‌ها آکنه را به راحتی درمان کنید!

با این نوشیدنی‌ها آکنه را به راحتی درمان کنید!

در حالی که محصولات و درمان‌های مراقبت از پوست متعددی برای درمان آکنه وجود دارد، نقش رژیم غذایی، به ویژه نوشیدنی‌ها، در مدیریت آکنه اغلب نادیده گرفته می‌شود. با کمال تعجب برخی از نوشیدنی های ضد آکنه حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند به طور فعال با آکنه مبارزه کنند و یک رویکرد طبیعی و جامع برای مراقبت از پوست ارائه دهند. اگر قصد درمان آکنه با نوشیدنی را دارید در این مقاله همراه ما باشید.

1. آب

آب آشامیدنی اغلب به عنوان یک درمان ساده اما موثر برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن آب کافی به هیدراته ماندن بدن برای سلامت کلی پوست کمک می‌کند. آب همچنین به دفع سموم از بدن کمک می‌کند، تولید چربی را تنظیم می‌کند و با افزایش گردش سلولی منجر به شفاف‌تر شدن پوست می‌شود. هیدراتاسیون مناسب همچنین به حفظ سد رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند و از خشک یا چرب شدن بیش از حد پوست که می‌تواند آکنه را تشدید کند، جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، جایگزینی نوشیدنی‌های قندی یا کافئین‌دار با نوشیدنی های ضد آکنه مانند آب می‌تواند التهاب را کاهش داده و سطح هورمون‌ها را متعادل کند، که هر دو در ایجاد آکنه نقش دارند. در حالی که ممکن است درمان آکنه با نوشیدنی آب به تنهایی برای از بین بردن آکنه کافی نباشد، اما جزء ضروری یک روتین مراقبت از پوست است که می‌تواند به بهبود سلامت پوست از درون کمک کند.

2. چای ماچا

چای ماچا که به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدانی غنی و رنگ سبز پر جنب و جوش خود مشهور است، به دلیل فواید بالقوه آن در مراقبت از پوست، به ویژه در مبارزه با آکنه، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. ماچا که جزء نوشیدنی های ضد آکنه مملو از کاتچین‌ها، به ویژه اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی قوی است که می‌تواند به کاهش علائم آکنه کمک کند.

چای ماچا

EGCG به طور خاص به تنظیم تولید سبوم کمک می‌کند و احتمال مسدود شدن منافذ و آکنه را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، محتوای کلروفیل بالای چای ماچا به سم زدایی بدن کمک می‌کند و باعث شفافیت پوست از درون می‌شود.

بنابراین، مصرف منظم چای ماچا به عنوان یک درمان آکنه با نوشیدنی می‌تواند به عنوان یک افزودنی با طراوت به روتین مراقبت از پوست فرد عمل کند و رویکردی طبیعی و جامع برای مدیریت آکنه ارائه دهد. با این حال، مهم است که این روش درمان آکنه با نوشیدنی را با یک رژیم غذایی متعادل، هیدراتاسیون کافی و یک رژیم مراقبت از پوست خوب برای نتایج مطلوب تکمیل کنید.

3. چای زردچوبه

نوشیدن چای زردچوبه به دلیل فواید بالقوه آن در کاهش آکنه مورد ستایش قرار گرفته است. زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آن مشهور است. استفاده از نوشیدنی های ضد آکنه مانند چای زردچوبه به مبارزه با التهاب و استرس اکسیداتیو که اغلب با آکنه مرتبط است، کمک می‌کند. مصرف منظم چای زردچوبه می‌تواند از مکانیسم‌های دفاعی طبیعی بدن در برابر باکتری‌های مولد آکنه حمایت کرده و از شدت جوش‌ها بکاهد.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که زردچوبه به عنوان یک روش درمان آکنه با نوشیدنی تولید سبوم را تنظیم می‌کند و در نتیجه آن از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند و احتمال تشکیل آکنه جدید را کاهش می‌دهد. با این حال، ضروری است به یاد داشته باشید که واکنش‌های فردی به چای زردچوبه می‌تواند متفاوت باشد و نتایج ممکن است فوری یا تضمین‌شده نباشد.

چای زردچوبه

برای بهترین نتایج، توصیه می‌شود چای زردچوبه را در یک برنامه مراقبت از پوست قرار دهید که شامل پاکسازی ملایم، مرطوب‌کننده و محافظت در برابر آفتاب است. قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در روتین مراقبت از پوست خود، مشورت با یک متخصص پوست مشورت کنید، به خصوص اگر شرایط یا حساسیت‌های پوستی زمینه‌ای خاص دارید.

4. چای نعنا

چای نعنا به دلیل خواص ضدالتهابی و ضدآندروژنی که دارد به دلیل فواید بالقوه آن در مدیریت آکنه مورد توجه قرار گرفته است. نوشیدن چای نعناع به کاهش تولید بیش از حد سبوم که یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه است کمک می‌کند. علاوه بر این، چای نعناع حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب در پوست کمک کند، که هر دو با ایجاد آکنه مرتبط هستند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که چای نعناع همچنین ممکن است به تنظیم عدم تعادل هورمونی کمک کند، به ویژه با کاهش سطح تستوسترون، که می‌تواند به تشدید آکنه کمک کند. با این وجود، در حالی که چای نعناع یکی از نوشیدنی های ضد آکنه نویدبخش است توجه به این نکته ضروری است که پاسخ‌های فردی ممکن است متفاوت باشد و همه افراد از مصرف آن نتیجه یکسانی نداشته باشند.

5. کفیر

کفیر، یک نوشیدنی شیر تخمیر شده غنی از پروبیوتیک‌ها است که فواید زیادی برای پوست مستعد آکنه دارد. پروبیوتیک‌های موجود در کفیر به تعادل میکروبیوم روده کمک می‌کنند که نقش مهمی در سلامت کلی پوست دارد. کفیر با حفظ تعادل سالم باکتری‌ها در روده، التهاب را کاهش می‌دهد و پاسخ ایمنی بدن را تنظیم می‌کند.

کفیر

بنابراین کفیر به عنوان یکی از نوشیدنی های ضد آکنه به طور بالقوه شدت و دفعات بروز آکنه را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، کفیر منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین K2، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت پوست ضروری هستند.

ماهیت اسیدی کفیر همچنین به لایه‌برداری ملایم پوست، تقویت گردش سلولی و جلوگیری از مسدود شدن منافذ با چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. مصرف منظم کفیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به شفاف‌تر و سالم‌تر کردن پوست کمک کند و آن را به یک مکمل مفید برای روتین‌های مراقبت از پوست برای کسانی که با آکنه دست و پنجه نرم می‌کنند، تبدیل کند.

6. آب آلبالو

آب آلبالو، با ترکیب قوی آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی، برای کسانی که با آکنه دست و پنجه نرم می‌کنند، فواید زیادی را ارائه می‌دهد. آب آلبالو سرشار از ویتامین‌های A و C و همچنین مواد مغذی گیاهی مختلف، می‌تواند به مبارزه با باکتری‌های مولد آکنه کمک کند و در عین حال به بازسازی و التیام پوست کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب آلبالو به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که می‌تواند به التهاب پوست و تشدید آکنه کمک کند.

آب آلبالو

علاوه بر این، خواص ضدالتهابی آب آلبالو می‌تواند به تسکین قرمزی و تحریک ناشی از جوش‌های آکنه‌ای کمک کند و به طور بالقوه شدت شعله‌ور شدن آکنه را کاهش دهد. با این حال، در حالی که آب آلبالو ممکن است فواید زیادی برای پوست مستعد آکنه داشته باشد، ضروری است که آن را در یک روتین مراقبت از پوست جامع که شامل پاکسازی مناسب، مرطوب‌کننده و در صورت لزوم درمان‌های هدفمند آکنه است، بگنجانید.

سوالات متداول

چه مدت طول می‌کشد تا این نوشیدنی‌ها آکنه را درمان کنند؟

از آن‌جایی که درمان‌های طبیعی مانند درمان‌های شیمیایی نیستند برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید چند ماه به طور مداوم از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

بهترین نوشیدنی برای درمان آکنه چیست؟

چای نعنا به این دلیل که دارای خواص ضدالتهابی است یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای درمان آکنه است.

چه نوشیدنی برای درمان آکنه مضر است؟

وقتی صحبت از درمان آکنه می‌شود، نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و آب میوه‌های خاص اغلب مضر تلقی می‌شوند.

چه نوع آکنه‌ای را می‌توان با نوشیدنی‌ها درمان کرد؟

آکنه ولگاریس، رایج‌ترین نوع آکنه است که اغلب شامل التهاب ناشی از باکتری‌ها، تولید بیش از حد چربی و مسدود شدن منافذ شده و با کمک نوشیدنی‌ها قابل درمان است.

آیا نوشیدنی برای درمان آکنه عوارض جانبی هم دارد؟

اگر حساسیت یا آلرژی خاصی دارید ممکن است استفاده از برخی نوشیدنی‌ها برای آکنه عوارض جانبی داشته باشد.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید