یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
راز پرپشتی موی خانم‌های هندی چیست؟

راز پرپشتی موی خانم‌های هندی چیست؟

بنابر مطالعه‌ای جهانی با محوریت 4 شاخص تعیین‌کننده موی سالم یعنی ضخامت، مقاومت کششی، درخشندگی و لطافت، زنان هندی بهترین موها را در جهان دارند.احتمالاً همین ویژگی‌ها باعث شده که اکستنشن یا کلاه گیس‌های ساخته شده از موی طبیعی هندی‌ها، با قیمت بالای 4500 دلار، بالاترین قیمت را در در هالیوود داشته باشند. حتما شما هم با مشاهده موی پرپشت ،براق و سالم زنان هندی بارها از خودتان پرسیده‌اید، واقعا راز پرپشتی مو خانم‌های هندی چیست؟ آنها از چه ترکیبات و روش‌هایی برای افزایش حجم موهای خود استفاده می‌کنند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با رمز و راز روش پرپشت کردن مو در زنان هند آشنا شوید.

روغن نارگیل، کلید اسرار پرپشتی مو خانم‌های هندی

بله، راز موهای سالم و حجیم خانم‌های هند، استفاده از روغن نارگیل است. شاید پیش خودتان فکر می‌کنید که استفاده از روغن نارگیل، روشی پیش و پا افتاده و ساده‌تر از این است که چنین تاثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد، اما واقعا موثر است. در سال‌های اخیر، استفاده از روغن نارگیل در روتین مراقبت از مو شهرت جهانی پیدا کرده است، اما هندی‌ها قرن هاست که از از این روغن پرفایده در روتین مرقبت از پوست و موی خود استفاده می‌کنند و یک روش پرپشت کردن مو برای آنها است . در ادامه به شما خواهیم گفت که زنان هندی چگونه از فواید روغن نارگیل برای زیبایی موهایشان استفاده می‌کنند.

روغن نارگیل راز پرپشتی موی خانمهای هندی

استفاده از از کودکی:به این دلیل که در هندوستان از روغن نارگیل برای ماساژ کودک استفاده می‌شود، دختران هندی از همان چند روزگی با فواید فوق العاده روغن نارگیل آشنا می‌شوند. این روغن انتخابی ایده آل برای کودکان است، چرا که کاملا طبیعی است، حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی نیست و خاصیت مرطوب کنندگی و ضد قارچی دارد.

این روغن به خاطر وجود مقدار بالای اسید لوریک و ویتامین E و K بسیار ملایم و مرطوب‌کننده است، همچنین خارش را تسکین می‌دهد و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند و همین ویژگی‌ها آن را به روش درمانی عالی برای پوسته‌ریزی سر نوزادان و حساسیت‌های پوستی کودکان تبدیل می‌کند. به علاوه، خواص ضد قارچی آن نیز به پیشگیری از بروز جوش، تسکین پوست و کاهش التهاب کمک می کند.

مصرف منظم: زنان هندی هفته‌ای یک بار champi انجام می‌دهند تا موهایشان بلند، ضخیم و قوی شود. champi چیزی جز ماساژ روغن داغ نیست. برای انجام champi باید روغن نارگیل را روی اجاق گاز به مدت چند ثانیه گرم کنید و سپس روغن را با حرکات دایره‌ای و فقط با نوک انگشتان (نه ناخن) روی پوست سر ماساژ دهید. این درمان قدیمی واقعا موثر است چرا که روغن نارگیل حاوی اسید لوریک و ویتامین E است که موها را به طور عمقی نرم می‌کند و از بروز موخوره پیشگیری می‌کند، از طرف دیگر، ماساژ سر گردش خون را بهبود می‌بخشد، رشد مو را تحریک می‌کندو در نتیجه موجب پرپشتی مو می‌شود.

درمان ریزش مو پس از زایمان : روش باستانی champi برای مادرانی که پس از زایمان به ریزش مو دچار شده‌اند، بسیار موثر است. اگر شما هم به تازگی زایمان کرده‌اید و دچار ریزش مو شده‌اید، باید این کار را حداقل دو بار در هفته، یک ساعت قبل از شامپو کردن برای مدت بیش از یک ماه انجام دهید و به زودی شاهد رشد موهای جدید و پرپشت شدن موهایتان خواهید بود.

فقط به این نکته توجه کنید که وقتی ماساژ روغن داغ را شروع می‌کنید، ممکن است در ابتدا دچار ریزش مو شوید. این موها، تارهای مویضعیفی هستند که به هر حال طی چند روز می‌ریختند، با انجام این روش، شما فقط یکباره تمام این موها را می‌بینید. فقط به این روش ادامه دهید و تفاوت قابل توجهی در رشد و کیفیت موهای مشاهده خواهید کرد.

جایگزین شامپوهای ضد شوره:شامپوهای ضدشوره حاوی مقدار بالایی از پاک کننده‌ها هستند که اصلا برای کف سر خشک، پوسته پوسته و خارش‌دار خوب نیستند. برای رهایی از شوره سر به روش هندی‌ها عمل کنید و از روغن معجزه‌گر نارگیل کمک بگیرید. ویژگی‌های ضدقارچی، ضد میکروبی و ضدباکتریایی روغن نارگیل به رفع شوره سر کمک می‌کند و از طرف دیگر، ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی، پوست خشک کف سر را به طور عمقی تغذیه می‌کند و بلافاصله خارش سر را تسکین می‌دهد.

رفع آسیب موها:احتمالا همه ما چنین تجربه‌ای را داشته‌ایم، زمانی که به خاطر استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی یا مواد شیمیایی حالت دهنده مو، موهایمان خشک، زبر و کدر و دچار موخوره شده‌اند و بابت ظاهر موهایمان کلی غصه خورده‌ایم. اما زنان هندی در چنین شرایطی سریع دست به کار می‌شوند و از روغن نارگیل کمک می‌گیرند. روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و چربی‌های خوب است که مو را به طور عمقی مرطوب و تغذیه می‌کنند و به موجب بازیابی نرمی و درخشندگی تارهای مو می‌شوند. همچنین به استحکام کوتیکول‌های موهای شکننده کمک می‌کنند و موخوره را کاهش می‌دهد.

نکته: قبل از شامپو کردن موهایتان، روغن نارگیل را فقط روی انتهای ساقه‌های موی خود بمالید. به این ترتیب، پوست سر شما تمیز است، و در عین حال پایین موهایتان خشک نمی‌شود.

روغن نارگیل راز پرپشتی موی خانمهای هندی

رفع گرمازدگی: گذراندن یک روز آفتابی بیرون از خانه می‌تواند منجر به سردرد بدی شود و در مورد بچه‌ها حتی باعث گرمازدگی یا تب شود. زنان هندی از روغن نارگیل برای خنک کردن سر خود در تابستان گرم هند استفاده می‌کنند. در واقع، در بیشتر سواحل هند ماساژورهایی هستند که ماساژ سر با روغن نارگیل را به گردشگران ارائه می دهند. روغن نارگیل به معنای واقعی کلمه خواص خنک کنندگی دارد. بنابراین اگر چند ساعت را در روز آفتابی و داغ در خارج از منزل گذرانده‌اید، کافی است پس از بازگشت به خانه مقداری روغن نارگیل را به پیشانی‌تان بمالید تا از بروز گرمازدگی، تب یا سردرد جلوگیری کنید.

ضد استرس: زنان هندی همچنین از این ویژگی خنک کنندگی شگفت انگیز روغن نارگیل برای استراحت پس از یک روز پر استرس استفاده می‌کنند. رایحه این روغن آرامش‌بخش است و ماساژ ملایم آن روی پیشانی، استرس را از بین می‌برد، گردش خون را بهبود می‌بخشد و شما را آرام‌تر می‌کند.

از این به بعد وقتی چشمتان به عکس یکی از مدل‌های یا چهره‌های هندی افتاد، دیگر راز اصلی موی پرپشت،زیبا و براق او را می‌دانید. پس دیگر فرصت را از دست ندهید و یکی از محصولات مراقبت موی حاوی نارگیل را از سایت ریحا سفارش دهید.

10 راز هندی‌ها برای داشتن موی پرپشت و شاداب

دانش آیورودا بیش از 5000 سال پیش در هند پدید آمد و نوعی علم شفابخش است. گاهی اوقات، زندگی مدرن، این احساس را به ما می‌دهد که برای دستیابی به ظاهر و موهای ایده‌آلمان باید از جدیدترین محصولات زیبایی استفاده کنیم. اما ما به شما قول می‌دهیم که روش‌های آزموده‌شده‌ای که هزاران سال است، زنان هندی استفاده می‌کنند، برای دستیابی به موی پرپشت، سالم و درخشان موثر است. هندی‌ها از زمان باستان تا کنون 10 راز داشتن موهایی شاداب را نسلی به نسل به دیگر انتقال داده‌اند، و هنوز پس از گذشت چند قرن، زنان هند از این قوانین به عنوان روش پرپشت کردن مو پیروی می‌کنند. در ادامه، فهرستی از این روش‌های قدیمی را ارائه می‌کنیم که ثابت کرده‌اند برای دستیابی به موهایی پرپشت و سالم سودمند هستند.

1. استفاده از روش بالایام

بالایام یک روش یوگا است و همچنین نوعی طب فشاری (acupressure) و انعکاس درمانی (reflexology) هم به حساب می‌آید. در این روش، ناخن‌های دست به جز انگشت شست به یکدیگر با نیروی مساوی به مدت حدود 5 تا 10 دقیقه در روز مالیده می‌شوند. انگشتان شست باید عمودی باشند.

اعتقاد بر این است که نقاط فشاری در زیر ناخن وجود دارد که می‌تواند جریان خون را در پوست سر تحریک کند و در نتیجه رشد مو را تقویت کند. برای مشاهده تاثیر این روش باید صبور باشید، چون ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتیجه آن را ببینید.

تکنیک بالایام  برای موی پرپشت

2. استفاده از چای برای تقویت رنگ موها

شست و شوی موها با چای روشی طبیعی و سالم برای بهبود رنگ مو و تقویت موها است. چای سبز به رفع شوره‌های سر کمک می‌کند و چای بابونه موجب روشن‌تر شدن موهای بلوند می‌شود. چای ختمی برای موهای قرمز و چای رزماری برای موهای تیره مناسب است. همچنین چای مریم گلی باعث کاهش سفیدی موها می‌شود.

3. استفاده از شیکاکای در روتین مو

شیکاکای درختی بوته مانند است که در هند رشد می‌کند و قرن‌ها است که فواید آن برای سلامتی مو شناخته شده است. شیکاکای مثل یک شامپو طبیعی است و غلاف های این گیاه سرشار از ویتامین‌های A، D، E و K به همراه سایر آنتی اکسیدان‌ها هستند و به تامین ریزمغذی‌ها برای تغذیه فولیکول‌های مو و تقویت رشد مو کمک می‌کنند.

در هند، برگ، غلاف و پوست شیکاکای خشک و سپس پودر می‌شود که وقتی با آب مخلوط می‌شود خمیری به دست می‌آید که روی مو استفاده می‌شود. این گیاه فواید بی‌شماری دارد، از جمله اینکه رشد مو را تقویت می‌کند، گره موها را باز می‌کند، شوره سر را کاهش می‌دهد، از دوشاخه شدن موها جلوگیری می‌کند و موها را نرم و براق می‌کند.

پرپشتی مو با شیکاکای

4. استفاده از روغن های مو

برای بازگرداندن رطوبت مو انواع مختلفی از روغن‌های مو در هند استفاده می شود که هر کدام دارای خواص متفاوتی هستند. روغن زدن مو قرن هاست که در هند انجام می‌شود و در طب آیورودا توصیه شده است. ماساژ این روغن‌ها موجب تقویت گردش خون در سر، افزایش رطوبت موها و تحریک فولیکول‌های مو و در نتیجه پرپشتی مو می‌شود، اما مصرف بیش از حد این روغن‌ها ممکن است مضر باشد، پس رمز اثربخشی این روغن‌ها استفاده متعادل از آنها است. برخی از روغن‌های مورد استفاده در هند عبارتند از: روغن آملا، روغن نارگیل، روغن کرچک و روغن بادام.

موی پرپشت با روغن مو

5. تغییر فرق موها

خانم‌های هندی از گذشته به خوبی می‌دانستند که نباید موهایشان همیشه به یک حالت و با فرق یکسان باشد. چرا که اگر همیشه موها فرق وسط یا فرق کج باشند، موهای آن ناحیه دچار ریزش می‌شوند، پس هر چند روز یک بار فرق موهایشان را عوض می‌کنند یا موهایشان را به عقب سر شانه می‌کنند.

6. بافتن موها

زن‌های هندی از قدیم الایام تا به امروز موهای خود را می‌بافتند. با این که شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این کار باعث افزایش رشد مو می‌شود، بافتن موها فواید زیادی دارد. موهای بافته، اصطکاک کمتری با سطوحی مثل روبالشی دارند و این یعنی وقتی موها بافته می‌شوند، احتمال شکستن آنها کمتر است. همچنین موهای بافته کمتر گره می‌خورند و لازم نیست که به طور مرتب برس زده شوند. نکته کلیدی این است که موها را باید نه خیلی شل و نه خیلی سفت ببافید و پایین موها را به آرامی ببندید.

پرپشتی مو با بافتن مو 7. استفاده از ماسک موی خانگی

هنگامی که موهای ما به توجه بیشتری نیاز دارد، ماسک مو می تواند به تغذیه و رطوبت‌رسانی عمیق موها به ما کمک کند، اما زنان هندی از مواد طبیعی استفاده می‌کنند تا به موهای خود کمی طراوت ببخشند، رشدشان را تحریک کنند و با تقویت تارهای مو از شکستگی و بروز موخوره جلوگیری کنند. بسیاری از ماسک‌های خانگی ترکیبی از موادی هستند که در بیشتر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شوند، مانند عسل، آووکادو، زعفران، آبلیمو، ماست، سرکه سیب، و آلوئه ورا.

موی پرپشت با ماسک موی خانگی 8. تغذیه مناسب

وعده‌های غذایی هندی‌ها متشکل از انواع میوه‌ها و سبزیجات، گیاهان و ادویه‌هایی است که برای موها بسیار مفید هستند. این مواد غذایی مغذی با تامین انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها موجب درخشش و رشد بیشتر موها می‌شوند.

9. استفاده از حنا برای رنگ کردن مو

حنا گیاهی طبیعی است که موها را به رنگ مشکی، شرابی یا حتی نارنجی در می‌آورد. همچنین حنا خاصیت ضد قارچی دارد و به همین دلیل به رفع شوره سر کمک می‌کند. این گیاه پرخاصیت ریزش مو را کاهش می‌دهد و حاوی ویتامین E است که به نرم شدن مو کمک می‌کند.

البته باید مراقب باشید که از چه نوع حنایی استفاده می‌کنید، چون ممکن است برخی از آنها حاوی مواد شیمیایی باشند.

10. استفاده از تخم مرغ برای تغذیه مو

بنابر شواهد موجود، از قرن یازدهم از تخم مرغ برای تقویت مو استفاده می‌شود. تخم مرغ حاوی پروتئین و چربی‌هایی است که به درخشندگی و زیبایی موها کمک می‌کنند. تخم‌مرغ‌ها را می‌توان در ماسک‌های مو یا به تنهایی با مالیدن سفیده‌های تخم‌مرغ به ریشه‌های مو به مدت 15 تا 20 دقیقه استفاده کرد.

در این مقاله با انواع روش پرپشت کردن مو آشنا شدید.! آیا هیچ کدام از آنها را تا به حال استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسختان بله است، نتیجه چطور بوده است؟ پیشنهاد ما به شما این است که فرصت را از دست ندهید و یکی از روش‌های این مقاله را امتحان کنید تا موهایی به بلندی و حجم موهای افسانه‌ای راپونزل داشته باشید. همچنین می‌توانید برای آشنایی با سایر روش‌های افزایش حجم مو مقاله 9 راه طبیعی برای پرپشت کردن موها را مطالعه کنید.

نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید