یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
اسیدهای آمینه برای مو: فواید و نحوه استفاده

اسیدهای آمینه برای مو: فواید و نحوه استفاده

مو، نماد زیبایی و سرزندگی است و سلامت و تندرستی کلی بدن را نشان می‌دهد. آمینو اسید یکی از آن موادی است که احتمالاً چندین بار نام آن را شنیده‌اید، اما هنوز دقیقاً نمی‌دانید که چیست. آمینو اسیدها مولکول‌هایی هستند که با هم ترکیب می‌شوند و پروتئین‌ها را تشکیل می‌دهند. وقتی پروتئین‌ها شکسته یا هضم می‌شوند، اسیدهای آمینه همان چیزی هستند که باقی می‌ماند.

متخصصان پوست می‌گویند که آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند. آن‌ها ساختارهای مولکولی یکسانی دارند که از یک آلفا کربن، گروه کربونیل، گروه آمینه و یک گروه R (زنجیره جانبی) تشکیل شده‌اند. اگر دوست دارید با اسید آمینه و فواید آن برای مو آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

آمینو اسید چیست؟

هدف اصلی اسید آمینه ساخت پروتئین است. بدن ما برای حفظ سلامتی و عملکرد طبیعی به 20 اسید آمینه مختلف نیاز دارد. ما این اسیدهای آمینه ضروری را از طریق غذایی که می‌خوریم به دست می‌آوریم. بدن ما همچنین می‌تواند 11 اسید آمینه تولید کند که مجبور نیستیم از طریق رژیم غذایی به دست آوریم. از آنجایی که موهای ما از پروتئین ساخته شده است، شامل اسید آمینه است. اسیدهای آمینه مسئول استحکام و حفظ ساختار موهای ما هستند.

آمینو اسید چیست

اگر رژیم غذایی دارید که دارای کمبود پروتئین و همچنین اسیدهای آمینه خاصی به نام اسیدهای آمینه ضروری است، موهای شما راحت‌تر می‌شکند. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین‌هایی هستند که بدن شما نمی‌تواند آن‌ها را به تنهایی بسازد. در این شرایط موها کیفیت خوبی ندارند و رشد خوبی نخواهند داشت. اگرچه آمینو اسیدها در محصولات مو فراوان هستند، خوردن پروتئین کافی برای تقویت سلامت مو بسیار مهم است.

مهم‌ترین چیز این است که مطمئن شوید با رشد موهایتان، تمام چیزهایی را که برای سالم‌تر بودن تا حد ممکن از نظر رژیم غذایی لازم است به آن‌ها می‌دهید. تخم مرغ (به ویژه سفیده تخم مرغ) غنی‌ترین منبع پروتئینی است زیرا حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. ماهی‌های روغنی، کینوا، آجیل، گوشت بدون چربی و پنیر کم چرب نیز منابع خوبی از پروتئین هستند.

فواید اسید آمینه برای مو

از آنجایی که اسیدهای آمینه در طیف وسیعی از محصولات مو ظاهر می‌شوند، می‌توانید آن‌هایی را انتخاب کنید که نیازهای شما را هدف قرار می‌دهند. اگرچه هر فرمول متفاوت است، اما چند امتیاز کلی وجود دارد که می‌توانید انتظار داشته باشید. وقتی اسیدهای آمینه در محصولات مو فرموله می‌شوند، می‌توانند در طیف وسیعی از چیزها واقعاً خوب باشند. بسته به اسید آمینه مورد استفاده و فرمول به طور کلی، اسیدهای آمینه خاصی می‌توانند بدن را تکمیل کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند تقویت کننده باشند.

1. فراهم کردن محافظت

اسیدهای آمینه شکاف‌های آسیب‌دیده در کوتیکول خارجی مو را پر می‌کنند که لایه محافظ آن است.

2. تقویت کننده کراتین

کراتین، پروتئینی که 95 درصد از ساقه موی ما را تشکیل می‌دهد، از بیش از 18 نوع اسید آمینه ساخته شده است.

3. تامین هیدراتاسیون

برخی از اسیدهای آمینه می‌توانند مرطوب‌کننده باشند، زیرا می‌توانند رطوبت را به داخل مو بکشند و مانعی بر روی موهای شما ایجاد کنند تا از هدر رفت رطوبت جلوگیری کنند.

4. افزایش حجم مو

آمینو اسیدها معمولاً در شامپوها برای افزایش حجم استفاده می‌شوند. چیزهایی مانند پروتئین‌های گیاهی با زنجیره کوچک یا سلولز می‌توانند حجم خوبی به موها اضافه کنند.

اسید آمینه برای مو

5. ایجاد رشته‌های قوی‌تر

اسیدهای آمینه می‌توانند به تقویت ساقه مو کمک کنند تا موها بتوانند رطوبت بیشتری را حفظ کنند. سیستئین و متیونین معروف‌ترین آ‌‌ن‌ها برای تقویت مو هستند.

6. ایجاد درخشش و برق مو

مواد جدیدتری مانند پروتئین‌های ابریشم در محصولات مو قرار می‌گیرند و می‌توانند درخشندگی خوبی به موها اضافه کنند.

7. افزایش ضخامت مو

اگرچه این اثر موقتی است، اما اسیدهای آمینه اغلب در اسپری‌های غلیظ کننده پروتئین استفاده می‌شوند. پروتئین‌های خاصی می‌توانند موها را بدون سنگین کردن آن‌ها بپوشانند و فقط مقداری بافت به تارهای حجیم اضافه می‌کنند.

ملاحظات نوع مو برای استفاده از اسید آمینه

بسیاری از انواع مو می‌توانند از اسیدهای آمینه تقویت شوند، به ویژه موهایی که متخلخل‌تر هستند، مانند موهای رنگ شده. کسانی که به طور طبیعی موهای مجعد یا وز دارند، یا موهایی که به راحتی می‌شکنند، نیز نتایج خوبی را از استفاده از اسید آمینه خواهند دید. اثربخشی یک اسید آمینه به تنهایی موهای شما را کاملا متحول نمی‌کند.

فواید اسید آمینه برای مو

به عنوان مثال، اگر موهای موخوره‌دار دارید که خشک، شکننده و متخلخل هستند، یک محصول حاوی اسیدهای آمینه می‌تواند واقعا مفید باشد، اما برای حالت دادن به مو به روغن‌هایی مانند روغن زیتون، کرچک یا روغن نارگیل نیز نیاز خواهید داشت. با توجه به این توضیحات اسید آمینه برای مو ضخیم و خشک بهترین کاربرد را خواهد داشت.

نحوه استفاده از اسید آمینه برای مو

بسیاری از محصولات فرموله شده با اسیدهای آمینه در بازار وجود دارند، بنابراین ببینید چه چیزی برای نیازهای موهای شما بهترین است و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. مطمئن شوید که یکپارچگی اسید آمینه مورد استفاده را بررسی کنید. شما می‌توانید نام ترکیبی یکسانی داشته باشید، اما ممکن است برخی از آن‌ها ارزان باشند یا کیفیت آن‌ها خوب نباشد.

همچنین غلظت این ماده در فرمول محصول نیز مهم است. جستجوی این مواد در ماسک یا شامپو بسیار مشکل است، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند بر اثربخشی یک فرمول تأثیر بگذارد. بنابراین برای بهترین نتیجه به سراغ محصولات مطمئن که حاوی اسید آمینه هستند بروید.

سوالات متداول

اسید های آمینه ضروری برای مو کدام هستند؟

متیونین، هیستیدین و لیزین اسیدهای آمینه ضروری برای مو هستند.

فواید آمینو اسیدها برای سلامت مو؟

تقویت ساختار مو، تقویت رشد مو، تغذیه پوست سر، جلوگیری از آسیب مو، بازگرداندن خاصیت ارتجاعی مو و جلوگیری از ریزش مو از جمله فواید آمینو اسیدها برای مو هستند.

نحوه استفاده از آمینو اسیدها در روتین مراقبت از مو؟

شما می‌توانید آمینو اسیدها را از طریق منابع غذایی، مکمل‌ها و درمان‌های موضعی دریافت کنید.

آمینو اسیدها چه ارتباطی با سلامت مو دارند؟

آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین هستند که برای ساختار مو بسیار مهم هستند. آن‌ها کراتین را تشکیل می‌دهند و به موها قدرت و قابلیت ارتجاعی می‌دهند.

آیا کمبود اسیدهای آمینه خاص می‌تواند منجر به مشکلات مو شود؟

بله، کمبود اسیدهای آمینه ضروری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله نازک شدن، شکستگی و تیرگی مو شود. به عنوان مثال، کمبود لیزین می‌تواند منجر به کاهش رشد مو و ضعیف شدن ساختار مو شود.

اسیدهای آمینه چگونه به جلوگیری از آسیب مو کمک می‌کنند؟

اسیدهای آمینه به عنوان یک سد محافظ در برابر عوامل استرس‌زای محیطی که می‌توانند به مو آسیب برسانند، مانند اشعه ماوراء بنفش و آلاینده‌ها عمل می‌کنند. آن‌ها با پر کردن پروتئین‌های از دست رفته و تقویت ساقه مو به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کنند.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید