یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آیا روغن نارگیل منافذ پوست را مسدود می‌کند؟

آیا روغن نارگیل منافذ پوست را مسدود می‌کند؟

روغن نارگیل برای قرن‌ها یک محصول اصلی مراقبت از پوست بوده است. این روغن بسیار مقرون به صرفه است، به راحتی پیدا می‌شود و اسیدهای چرب بالایی دارد که آن را بسیار مرطوب کننده می‌کند. اما روغن نارگیل همچنین می‌تواند به پوست برخی از افراد آسیب وارد کند و باعث انسداد منافذ و ایجاد آکنه شود. پیش از شروع توصیه می‌کنم مقاله ریحا در مورد بهترین روش‌ها برای باز کردن منافذ پوست را بخوانید.

این باور که روغن نارگیل منافذ را مسدود می‌کند، باعث ایجاد بحث‌هایی در بین علاقه‌مندان به روغن نارگیل در زمینه مراقبت از پوست شده است. در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل شما را با فواید روغن نارگیل و اینکه آیا این روغن باعث مسدود شدن منافذ می‌شود یا خیر آشنا کنیم.

روغن نارگیل چیست؟

به عبارت خیلی ساده روغن نارگیل روغنی است که از نارگیل به دست می‌آید. هرچه این روغن طبیعی‌تر باشد فواید بیشتری دارد. روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده است و معمولاً برای پوست، مو و همین‌طور به عنوان یک ماده پخت و پز استفاده می‌شود. به عنوان یک محصول مراقبت از پوست، روغن نارگیل فوق‌العاده مرطوب کننده و غنی از خواص ضدمیکروبی است و به تسکین پوست تحریک شده کمک می‌کند. در مقاله فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست شما را با فواید این روغن پرکاربرد آشنا کردیم. در ادامه به شما می‌گوییم که روغن نارگیل چطور باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.

روغن نارگیل چیست

آیا روغن نارگیل منافذ را مسدود می‌کند؟

یکی از نگرانی‌های اولیه در مورد روغن نارگیل، رتبه‌بندی کومدوژنیک آن است. روغن نارگیل به طور گسترده‌ای به عنوان روغن مسدود کننده منافذ در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل، اگر پوست مستعد آکنه دارید، به طور کلی استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

روغن نارگیل به این صورت در نظر گرفته می‌شود که دارای درجه کومدوژنیک متوسط ​​تا بالا باشد. این به این معنی است که ممکن است منافذ را برای برخی افراد مسدود کند، به ویژه آن‌هایی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند. از این رو توصیه می‌شود از روغن نارگیل برای صورت خود استفاده نکنید یا فقط با احتیاط و به مقدار کم از آن روی پوست استفاده کنید.

چه چیزی باعث مسدود کردن منافذ می‌شود؟

برخی از محصولات مراقبت از پوست کمدوژن هستند، به این معنی که ممکن است منافذ شما را مسدود کنند. مردم اغلب در استفاده از محصولات کمدوژنیک احتیاط می‌کنند زیرا می‌توانند منجر به ایجاد آکنه شوند. برخی مواد حاوی مولکول‌هایی با ساختار بزرگ‌تر هستند که احتمال مسدود کردن منافذ را افزایش می‌دهند. روغن‌های سنگین‌تر مانند روغن نارگیل با مولکول‌های بزرگ‌تر تمایل بیشتری به مسدود کردن منافذ دارند. هرچه غلظت روغن بیشتر باشد احتمال مسدود کردن منافذ نیز افزایش پیدا می‌کند.

آیا نوع روغن نارگیل بر انسداد منافذ تاثیرگذار است؟

گفته می‌شود، نوع خاصی از روغن نارگیل که استفاده می‌کنید می‌تواند در مسدود کردن یا عدم مسدود کردن منافذ پوست نقش داشته باشد. روغن نارگیل تصفیه‌ نشده، که اغلب به عنوان بکر یا فوق بکر برچسب‌گذاری می‌شود، کمترین فرآوری را انجام می‌دهد و بیشتر اجزای طبیعی خود را حفظ می‌کند. روغن نارگیل تصفیه نشده ممکن است به دلیل محتوای بالای اجزای طبیعی آن، منافذ را بیشتر مسدود کند.

روغن نارگیل برای پوست

از طرف دیگر، روغن نارگیل که در دمای اتاق مایع می‌ماند و اغلب در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود، نوعی روغن نارگیل است که برخی از اسیدهای چرب آن حذف شده و تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​را پشت سر می‌گذارد. به طور کلی این روغن نسبت به روغن نارگیل تصفیه ‌نشده کمتر کومدوژنیک تلقی می‌شود.

ملاحظات نوع پوست برای استفاده از روغن نارگیل

نوع پوست عامل مهمی است که بر شدت مسدود شدن منافذ پوست تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، روغن نارگیل مخصوصاً روی پوست صورت در میان افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، بیشتر منافذ را مسدود می‌کند. افرادی که دارای پوست مختلط هستند و دارای ناحیه T چرب هستند نیز ممکن است با کمدوژن بودن روغن نارگیل مشکل داشته باشند.

افرادی که پوست خشک دارند ممکن است بتوانند روغن نارگیل را به عنوان یک مرطوب کننده کمی بهتر تحمل کنند. با این حال، با توجه به محتوای اسید چرب و چربی بالای روغن نارگیل، می‌تواند باعث درماتیت سبورئیک و رشد بیش از حد سایر مخمرها بر روی پوست شود. گونه‌های خاصی از مخمرها از لیپیدها و اسیدهای چرب تغذیه می‌کنند. پوست‌های خشک به نسبت پوست‌های چرب قدرت چربی‌پذیری بیشتری دارند.

زمانی که صحبت از روغن نارگیل برای روی پوست به میان می‌آید، معمولاً کمتر کافی است. بنابراین از مصرف بیش از حد آن به خصوص روی صورت خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند خطر انسداد منافذ و ایجاد آکنه را افزایش دهد. اگر نگران استفاده از روغن نارگیل روی صورت خود هستید، روش‌های جایگزین را بررسی کنید.

روغن‌های جایگزین برای روغن نارگیل

اگر به دنبال روغن‌های جایگزین برای روغن نارگیل هستید که کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند، در ادامه چند گزینه کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

روغن نارگیل

1. روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است. این روغن فوق‌العاده، سبک و غیرکومدون‌زا است و برای اکثر انواع پوست‌ها مناسب است.

2. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا شباهت زیادی به روغن‌های طبیعی تولید شده توسط پوست دارد و این ویژگی آن را به انتخابی عالی برای مرطوب‌سازی بدون مسدود کردن منافذ پوست تبدیل می‌کند. این روغن همچنین ضدباکتری و ضدالتهاب است.

3. روغن هسته انگور

روغن هسته انگور سبک وزن، به راحتی جذب پوست می‌شود و غیرکومدوژن است. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان است و خاصیت قابض دارد و برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه مفید است.

4. روغن گل سرخ

روغن گل رز سرشار از ویتامین‌های A و C و همچنین اسیدهای چرب ضروری است. این روغن به دلیل توانایی آن در بهبود بافت و رنگ پوست بدون ایجاد جوش شناخته شده است.

در پایان باید بگوییم که روغن نارگیل مزایای مراقبت از پوست بسیار جذابی دارد. این روغن بسیار مرطوب‌کننده، ضدمیکروبی و نسبتاً مقرون به صرفه است و می‌توانید آن را به راحتی خریداری کنید. با این حال این روغن می‌تواند منافذ شما را مسدود کند به خصوص اگر پوست چرب یا مختلط دارید.

از این رو ممکن است بهترین محصول مراقبت از پوست برای برخی از افراد نباشد. خوشبختانه گزینه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد. اگر در مورد استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست خود نگرانی دارید، می‌توانید از دیگر روغن‌ها که قابلیت کومدوژنیک کمتری دارند استفاده کنید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید