یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی 10 تا از بهترین عطرهای بولگاری

معرفی 10 تا از بهترین عطرهای بولگاری

بولگاری، یک برند لوکس نمادین ایتالیایی است که به دلیل جواهرات، ساعت‌ها و لوازم جانبی نفیس خود مشهور است. این برند ظرافت و پیچیدگی خود را با طیف وسیعی از رایحه‌های فریبنده به قلمرو عطرسازی گسترش داده است. این برند که در سال 1884 توسط نقره‌ساز یونانی سوتیریوس ولگاریس در رم تأسیس شد، از میراث غنی و ریشه‌های فرهنگی خود الهام می‌گیرد و عطرهای خود را با ترکیبی از سنت و نوآوری القا می‌کند.

هر عطر بولگاری گواهی بر تعهد این برند به مهارت و کیفیت است که به دقت برای برانگیختن احساسات و خاطرات ساخته شده است. در مقاله معرفی برند بولگاری شما را به طور کامل با تاریخچه این برند آشنا کردیم. اگر دوست دارید با بهترین عطر زنانه بولگاری و بهترین عطر مردانه بولگاری آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

1. ادو تویلت بولگاری اومنیا امتیس زنانه (Omnia Amethyste Eau de Toilette for Women Bvlgari)

ادو تویلت بولگاری اومنیا امتیس زنانه

خرید عطر بولگاری اومنیا امتیس

Omnia Amethyste بهترین عطر زنانه بولگاری است که در سال 2006 به بازار عرضه شد. این عطر در خانواده رایحه گل‌دار چوبی مشک‌دار قرار دارد و توسط عطرساز معروف، Alberto Morillas ساخته شده است. با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن که شامل گیاهان سبز و گریپ فروت است به مشام می‌رسد. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی با رایحه‌های گل زنبق و گل رز بلغاری ظاهر می‌شود.

اومنیا امتیس در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار گل ارغوان و چوب از روی پوست تبخیر می‌شود. بولگاری اغلب بطری‌های عطر خود را با ظرافت و پیچیدگی می‌سازد که اغلب منعکس کننده ماهیت خود عطر است. "Omnia Amethyste" از سنگ جواهر آمتیست گرانبها الهام گرفته شده است و حس آرامش و وضوح شبیه به خواص سنگ را برمی‌انگیزد.

هدف این عطر تسخیر ماهیت بهار با نت‌های گلی است که طراوت فصل را تداعی می‌کنند. اومنیا امتیس برای خانم‌هایی طراحی شده است که از رایحه‌های ظریف و پیچیده استقبال می‌کنند. این عطر برای پوشیدن در روز، به ویژه در بهار و تابستان، مناسب است، اما می‌توان آن را در مناسبت‌های خاص یا عصرها نیز پوشید. طبیعت سبک و گل‌دار "Omnia Amethyste" آن را برای مناسبت‌های مختلف، از لباس‌های روزمره گرفته تا مراسم رسمی‌تر، ایده‌آل کرده است.

به عنوان یک ادو تویلت، "Omnia Amethyste" ماندگاری متوسطی را ارائه می‌دهد که معمولاً چندین ساعت روی پوست باقی می‌ماند. سیلاژ یا خط بوی عطر نیز معمولاً متوسط ​​است و ردپایی از رایحه لطیف بر جای می‌گذارد که بدون تأثیرگذاری قابل توجه به جای می‌ماند. اکثر خانم‌ها عطر "Omnia Amethyste" را ستایش می‌کنند و آن را نشاط‌آور و زنانه توصیف می‌کنند.

2. ادو پرفیوم بولگاری اومنیا زنانه (Omnia Eau de Parfum for Women Bvlgari)

ادو پرفیوم بولگاری اومنیا زنانه

خرید عطر بولگاری اومنیا

عطر زنانه Omnia توسط بولگاری که در سال 2003 عرضه شد، عطری است که به دلیل ظرافت و پیچیدگی خود مشهور است. این ادو پرفیوم که بهترین عطر زنانه بولگاری است در سال 2003 به بازار عرضه شد. امنیا در گروه بویایی شرقی قرار دارد و رایحه آن گرم و تند است. از جمله نت‌های ابتدایی این عطر می‌توان به زنجبیل، هل، زعفران، نارنگی ماندارین و دانه فلفل اشاره کرد. نت زنجبیل طعمی تند و تازه را به ترکیب عطر اضافه می‌کند.

نارنگی ماندارین نیز یک مرکبات پر جنب و جوش و نشاط‌آور است. نت زعفران نیز رایحه‌ای گرم و کمی عجیب و غریب ارائه می‌کند. با تبخیر شدن نت ابتدایی به نت میانی یا قلبی عطر می‌رسیم. این نت سرشار از رایحه‌های ادویه‌ای جوز هندی، دارچین، چوب میخک، چای ماسالا، بادام و گل لوتوس است. نت چای ماسالا دارای کیفیتی آرامبخش و معطر است. جوز هندی نیز به عطر عمق و گرما می‌بخشد و رایحه آن را افزایش می‌دهد.

عطر بولگاری اومنیا در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چوب صندل، شکلات سفید، دانه تونکا، چوب و چوب گایاک ناپدید می‌شود. نت شکلات سفید شیرینی خامه‌ای و ملایمی به پایه عطر می‌دهد. نت چوب صندل نیز رایحه‌ای نرم و کرمی ارائه می‌دهد و به گرمی و غنای کلی عطر کمک می‌کند. ادو پرفیوم زنانه "Omnia" ترکیبی جذاب از ادویه‌ها، مرکبات و چوب است که تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب را ایجاد می‌کند. ترکیب منحصر به فرد مواد تشکیل دهنده و جذابیت همیشگی این عطر به محبوبیت پایدار آن در بین علاقه‌مندان به عطر در سراسر جهان کمک کرده است.

3. ادو تویلت بولگاری اومنیا ایندیان گارنت زنانه (Omnia Indian Garnet Eau de Toilette For Women Bvlgari)

ادو تویلت بولگاری اومنیا ایندیان گارنت زنانه

خرید عطر بولگاری اومنیا ایندیان گارنت

Omnia Indian Garnet عطری است زنانه که توسط برند لوکس ایتالیایی بولگاری عرضه شده است. از جمله نت‌های ابتدایی این عطر می‌توان به نارنگی ماندارین، پرتقال و زعفران اشاره کرد. این نت مدت کمی روی پوست ماندگاری دارد و در مدت کوتاه جای خود را به نت میانی می‌دهد. در قلب این عطر رایحه‌های گل اسمانتوس و گل مریم را استشمام می‌کنید.

اومنیا ایندیان گارنت در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چوب و کهربا ناپدید می‌شود. اومنیا ایندیان گارنت که بهترین عطر زنانه بولگاری است در گروه بویایی شرقی گل‌دار قرار دارد. گارنت هندی Omnia از رنگ‌ها و انرژی پر جنب و جوش هند الهام گرفته شده است. این عطر جوهره نارنگی ماندارین، زعفران و نت‌های چوبی گرم را به تصویر می‌کشد که همه با هم ترکیب شده‌اند تا روح شبه قاره هند را تداعی کنند.

این عطر به عنوان رایحه‌ای جسورانه، عجیب و غریب و حسی توصیف می‌شود که برای خانم‌های با اعتماد به نفس و ماجراجو عالی است. به طور کلی، اومنیا ایندیان گارنت توسط برند بولگاری عطری فریبنده است که ادای احترام به جذابیت‌های عجیب و غریب هند است و آن را به انتخابی محبوب در میان زنانی تبدیل می‌کند که از رایحه‌های پیچیده و خاطره‌انگیز استقبال می‌کنند.

4. ادو پرفیوم بولگاری گلدیا د رومن نایت زنانه (Goldea The Roman Night Eau de Parfum For Women Bvlgari)

ادو پرفیوم بولگاری گلدیا د رومن نایت زنانه

خرید عطر بولگاری گلدیا د رومن نایت

"Goldea The Roman Night" عطری است که توسط برند لوکس ایتالیایی بولگاری منتشر شده است. آلبرتو موریلاس عطرساز معروف این عطر است و در سال 2017 این عطر را به پایان رساند. گلدیا د رومن نایت در گروه بویایی مدیترانه‌ای گل‌دار قرار دارد و بهترین عطر زنانه بولگاری است. با اولین استفاده از این ادو پرفیوم نت‌های ابتدایی آن که شامل توت، ترنج و دانه فلفل است به مشام می‌رسد. این نت در مدت کوتاه از روی پوست تبخیر می‌شود و جای خود را به نت میانی می‌دهد.

در قلب عطر رایحه‌های گلی گل صد تومانی، گل رز و گل مریم قرار دارد. گلدیا د رومن نایت در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار مشک، خس خس، نعناع هندی و خزه درخت بلوط به پایان می‌رسد. "Goldea The Roman Night" از جذابیت و رمز و راز شهر ابدی رم در طول شب الهام گرفته شده است. این عطر طراحی شده است تا جادو و حس یک شب رومی را به تصویر بکشد و احساس قدرت و پیچیدگی را برانگیزد.

"Goldea The Roman Night" برای زنانی عرضه می‌شود که اعتماد به نفس، پیچیدگی و ظرافت دارند. این عطر مناسب برای لباس شب یا مناسبت‌های خاص است که می‌خواهید در آن به خوبی بدرخشید. در مجموع، ادو پرفیوم گلدیا رومن نایت عطری جذاب است که ماهیت یک شب رومی را تجسم می‌بخشد و تجربه بویایی مجلل و حسی را ارائه می‌دهد.

5. ادو پرفیوم بولگاری رز گلدآ زنانه (Rose Goldea Eau de Parfum for Women)

ادو پرفیوم بولگاری رز گلدآ زنانه

خرید عطر بولگاری رز گلدآ

عطر زنانه Rose Goldea Eau de Parfum عطری است که توسط برند لوکس بولگاری ساخته شده است. رز گلدآ که بهترین عطر زنانه بولگاری است در سال 2016 به بازار عرضه شد. از جمله نت‌های ابتدایی این عطر گل‌دار چوبی مشک‌دار می‌توان به انار، رز، مشک و ترنج اشاره کرد. این نت بعد از گذشت مدت زمان کوتاه از روی پوست تبخیر می‌شود و جای خود را به نت میانی می‌دهد.

در نت میانی رایحه‌های گل رز داماسک، گل یاس سفید، گل صد تومانی و هلو به مشام می‌رسد. بولگاری رز گلدآ در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار مشک، چوب صندل، وانیل و الیبانوم ناپدید می‌شود. ادوپرفیوم Rose Goldea از هاله زنانگی و درخشندگی گل رز الهام گرفته شده است. Rose Goldea به عنوان یک شاهکار گلی توصیف می‌شود که زیبایی و ظرافت جاودانه گل رز را مجسم می‌کند و به روشی مدرن و مجلل تفسیر می‌شود.

6. ادو تویلت بولگاری اکوا پور هوم مردانه (Aqva Pour Homme Eau de Toilette For Men Bvlgari)

ادو تویلت بولگاری اکوا پور هوم مردانه

خرید عطر بولگاری اکوا پور هوم

ادو تویلت بولگاری آکوا پور هوم (Bvlgari Aqva Pour Homme Eau de Toilette) عطری است که توسط برند لوکس معروف بولگاری برای مردان طراحی شده است. این عطر در گروه بویایی آروماتیک آبی قرار دارد و سال انتشار آن 2005 است. با اولین اسپری کردن این عطر نت‌های ابتدایی آن که شامل نارنگی ماندارین، پرتقال و برگ نارنج است به مشام می‌رسد.

با تبخیر شدن این نت به نت‌های قلبی یا میانی عطر می‌رسیم که از جلبک دریایی، اسطوخودوس و گل پنبه تشکیل شده است. اکوا پور هوم در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چوب سدر، نعناع هندی، کهربا، چوب و گیاه مریم گلی کلاری ناپدید می‌شود. این عطر عموماً برای مردان بزرگسال مناسب است، اما ترجیحات عطر می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

Bvlgari Aqva Pour Homme عموماً برای رایحه تازه و آبی خود بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است و بسیاری از تطبیق‌پذیری و جذابیت آن تمجید می‌کنند. ادو تویلت بولگاری آکوا پور هوم که بهترین عطر مردانه بولگاری است یک انتخاب محبوب در میان مردانی است که به دنبال عطری شاداب و نشاط‌آور و مناسب برای مناسبت‌های مختلف هستند.

7. ادو پرفیوم بولگاری بولگاری من این بلک مردانه (Bvlgari Man In Black Eau de Parfum For Men)

ادو پرفیوم بولگاری بولگاری من این بلک مردانه

خرید عطر بولگاری بولگاری من این بلک

بولگاری من این بلک که بهترین عطر مردانه بولگاری است توسط برند لوکس ایتالیایی بولگاری ساخته شده است. این عطر در خانواده عطرهای چرمی قرار دارد و محصول سال 2014 است. این عطر با نت‌های ابتدایی پر جنب و جوش و تند آغاز می‌شود که دارای آکوردهایی از شراب رام، ادویه‌ها و گیاه تنباکو است. نت‌های قلبی رایحه گلی و چرمی را نشان می‌دهد که گل مریم، گل زنبق و چرم به پیچیدگی و عمق آن کمک می‌کنند.

نت‌های پایه نیز پایه‌ای گرم و مردانه را به همراه دانه‌های تونکا، چوب گایاک و صمغ بنزوئین ارائه می‌کنند. Eau de Parfum Bvlgari Man In Black به خاطر سیلاژ متوسط ​​تا سنگینش معروف است، به این معنی که رد بوی قابل توجهی از خود به جا می‌گذارد. این عطر بوی ماندگاری دارد و معمولاً چند ساعت روی پوست باقی می‌ماند. این عطر اغلب برای فصول سردتر مانند پاییز و زمستان به دلیل نت‌های غنی و گرم مناسب در نظر گرفته می‌شود.

ادو پرفیوم بولگاری من این بلک برای مردانی با اعتماد به نفس و پیچیده طراحی شده است که از تجمل و ظرافت قدردانی می‌کنند. در واقع این عطر برای افرادی جذاب است که از عطرهای غنی و پیچیده با لمس گرما و حس لذت می‌برند. این عطر به اندازه کافی همه کاره است که می‌توان آن را در مناسبت‌های مختلف، از مجالس رسمی گرفته تا گردش‌های عصرانه، استفاده کرد.

8. ادو پرفیوم بولگاری بولگاری من وود نرولی مردانه (Bvlgari Man Wood Neroli Eau de Parfum for Men)

ادو پرفیوم بولگاری بولگاری من وود نرولی مردانه

خرید عطر بولگاری بولگاری من وود نرولی

عطر مردانه بولگاری من وود نرولی که بهترین عطر مردانه بولگاری است توسط برند لوکس ایتالیایی بولگاری عرضه شده است. بولگاری من وود نرولی در سال 2019 به بازار عرضه شد. از جمله نت‌های ابتدایی این عطر می‌توان به ترنج و بهار نارنج اشاره کرد. این نت در مدت زمان کوتاه از روی پوست تبخیر می‌شود و جای خود را به نت میانی می‌دهد.

این نت شامل شکوفه پرتقال و ناگارموتا یا روغن سیپرول است. من وود نرولی در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چوب، کهربا، چرم و عنبر ناپدید می‌شود. بولگاری من وود نرولی از خانواده عطرهای چوبی گل‌دار مشک‌دار است. Bvlgari Man Wood Neroli به دلیل طراوت و نشاط بخشی مرکباتی که با نت‌های چوبی گرم و خاکی متعادل شده است، ستایش می‌شود.

9. ادو پرفیوم بولگاری من وود اسنس مردانه (Man Wood Essence Eau de Parfum For Men Bvlgari)

ادو پرفیوم بولگاری من وود اسنس مردانه

خرید عطر بولگاری من وود اسنس

بولگاری من وود اسنس عطری است که برای مردان طراحی شده و بخشی از خط عطرهای لوکس بولگاری است. این عطر که بهترین عطر مردانه بولگاری است در سال 2018 به بازار عرضه شد. من وود اسنس در خانواده عطرهای چوبی قرار دارد و رایحه آن ملایم و معتدل است. مرکبات نت ابتدایی این عطر را تشکیل داده‌اند.

با تبخیر شدن نت ابتدایی به نت میانی می‌رسیم که شامل درخت سرو، چوب سدر و خس خس است. چوب سدر به ویژگی چوبی عطر کمک می‌کند در حالیکه خس خس یک بعد خاکی و سبز را به ترکیب عطر اضافه می‌کند. بولگاری من وود اسنس در نهایت با نت پایه و ماندگار صمغ بنزوئین پایان میابد. نت صمغ بنزوئین شیرینی گرم و صمغی دارد.

Man Wood Essence از طبیعت، به ویژه استحکام و سرزندگی چوب الهام گرفته شده است. این عطر برای مرد مدرنی ساخته شده است که اعتماد به نفس و اصالت دارد. بولگاری من وود اسنس برای تداعی ارتباط با طبیعت و جذابیت بی انتها چوب طراحی شده است و این ویژگی‌ها آن را به انتخابی پیچیده برای آقایان فهیم تبدیل می‌کند.

10. ادو تویلت بولگاری بولگاری من اکستریم مردانه (Bvlgari Man Extreme Eau de Toilette For Men)

ادو تویلت بولگاری بولگاری من اکستریم مردانه

خرید عطر بولگاری بولگاری من اکستریم

عطر مردانه بولگاری من اکستریم عطری است از برند لوکس و معروف ایتالیایی بولگاری. من اکستریم که بهترین عطر مردانه بولگاری است در گروه بویایی چوبی آروماتیک قرار دارد و محصول سال 2013 است. نت‌های ابتدایی این عطر مردانه از کاکتوس، گریپ فروت و ترنج تشکیل شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، به نت میانی یا قلبی عطر می‌رسیم.

این نت شامل رایحه‌های گل فریزیا، هل و کهربا است. بولگاری من اکستریم در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار خس خس، صمغ بنزوئین و چوب ناپدید می‌شود. بولگاری من اکستریم برای مردانی طراحی شده است که از عطرهای تازه و نیروبخش با کمی پیچیدگی استقبال می‌کنند. این عطر همه کاره است و می‌توان آن را در طول روز یا شب استفاده کرد.

محصولات مرتبط
اکوا پور هوم ادو تویلت مردانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۰,۷۵۲,۰۰۰ تومان۸,۸۲۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۵
تنوع
جاسمین نویر ادو پرفیوم زنانه بولگاریBvlgari 
۲۰,۱۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بولگاری من این بلک ادو پرفیوم مردانهBvlgariامکان ارسال فوری
۸,۶۷۸,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
اومنیا کریستالین - امنیا کریستالین ادو تویلت زنانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوری
۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۶۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
+۴
تنوع
آکوا پور هوم آتلانتیک - آکوا پور هوم آتلانتیکو ادو تویلت مردانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوری
۵۸۳,۰۰۰ تومان
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
۱۵ میل
مینیاتوری
بولگاری من وود نرولی ادو پرفیوم مردانهBvlgariامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۷,۰۶۶,۰۰۰ تومان۴,۶۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۳
تنوع
من وود اسنس ادو پرفیوم مردانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۸,۰۳۷,۰۰۰ تومان۵,۷۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
اسپلندیا مگنولیا سنشوال ادو پرفیوم زنانه بولگاریBvlgari 
۷,۵۹۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۴
تنوع
اسپلندیا جاسمین نویر ادو پرفیوم زنانه بولگاریBvlgari 
۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
اومنیا پینک سفیر ادو تویلت زنانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوری
۵,۱۹۹,۰۰۰ تومان
۶۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴۰ میل
عطر
+۴
تنوع
بولگاری من اکستریم ادو تویلت مردانهBvlgariامکان ارسال فوری
۸,۶۶۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۱۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
بولگاری من گلشیال اسنس ادو پرفیوم مردانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوری
۶,۳۲۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
او د رژ ادو کلن مردانه/زنانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۷,۰۱۴,۰۰۰ تومان۵,۰۹۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
گلدیا د رومن نایت ادو پرفیوم زنانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۹,۵۴۳,۰۰۰ تومان۷,۶۷۴,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
گلدیا د رومان نایت ابسولوت ادو پرفیوم زنانه بولگاریBvlgari 
۶,۵۳۴,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
بولگاری من رین اسنس ادو پرفیوم مردانه بولگاریBvlgari 
۹,۳۹۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۶۰ میل
عطر
+۲
تنوع
اومنیا پارایبا ادو تویلت زنانه بولگاریBvlgari 
۶,۷۸۸,۰۰۰ تومان
۶۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲۵ میل
عطر
+۲
تنوع
اسپلندیدا پچولی تنتیشن ادو پرفیوم زنانهBvlgari تخفیف ویژه
۸,۴۷۱,۰۰۰ تومان۶,۶۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
آکوا آمارا ادو تویلت مردانه بولگاریBvlgari 
۱۷,۲۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید