یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی بهترین عطرهای آلدهیدی: فراتر از یک رایحه

معرفی بهترین عطرهای آلدهیدی: فراتر از یک رایحه

علاقه‌مندان به عطر دائماً در جستجوی رایحه‌هایی هستند که پیچیدگی، جذابیت و ظرافت جاودانه را تداعی می‌کنند. در میان مجموعه وسیعی از خانواده عطرها، عطر آلدهیدی به دلیل جذابیت ویژه و تطبیق‌پذیری خود متمایز است. آلدهید به عنوان یکی از بهترین ترکیبات عطر در تمام دوران‌ها محسوب می‌شود. اگرچه آلدئیدها در طبیعت در ترکیبات رایج مانند لوبیا وانیل، دارچین، گل رز و پوست مرکبات یافت می‌شوند، اما آلدئیدها اغلب مولکول‌های ساخته دست بشر هستند.

آلدئیدها کیفیت درخشان و خاصی به عطرهای گلی می‌بخشند و نت‌های چوبی را روشن و تازه می‌کنند. آلدئیدها معمولاً به جای استخراج از منابع طبیعی، سنتز می‌شوند و به عطرسازان کنترل بیشتری بر ویژگی‌های بویایی آن‌ها می‌دهند. عطر آلدهید به دلیل توانایی خود در ایجاد حس شکوه و ظرافت مشهور است. اگر دوست دارید با بهترین عطر آلدهیدی آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت تاریخی عطر آلدهیدی

معرفی آلدئیدها به دنیای عطرسازی به ارنست بوکس، عطرساز مشهور Chanel No.5 نسبت داده شده است. در سال 1921، گابریل "کوکو" شانل Beaux را مأمور ساخت عطری کرد که مظهر زنانگی مدرن باشد. استفاده نوآورانه Beaux از آلدئیدها در Chanel شماره 5 انقلابی در صنعت عطر ایجاد کرد و راه را برای گروه بویایی جدید هموار ساخت. شانل شماره 5 تا به امروز به عنوان نمادی از تجمل و پیچیدگی باقی مانده است و جذابیت ماندگار بهترین عطر آلدهیدی را به نمایش می‌گذارد.

معرفی بهترین عطر آلدهیدی

انتخاب بهترین عطر آلدهیدی می‌تواند به ترجیحات شخصی و سلیقه‌های فردی شما بستگی داشته باشد، اما در این قسمت برخی از عطرهای نمادین مبتنی بر آلدهید معرفی می‌شوند که به طور گسترده در دنیای عطرسازی مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

1. پارفوم شنل نامبر 5 زنانه (Chanel No 5 Parfum for Women)

پارفوم شنل نامبر 5 زنانه

خرید عطر شنل نامبر 5

آلدئیدها با معرفی مقادیر زیادشان در فرمول Chanel No.5 در سال 1921 که بزرگ‌ترین عطر آلدهیدی تمام دوران محسوب می‌شود، به شهرت رسیدند. این عطر با نت‌های آلدهیدی، ترنج، لیمو، نرولی و گل یلانگ یلانگ از می‌شود و طراوت عطر را به رخ می‌کشد. بعد از تبخیر شدن این نت، به قلب عطر می‌رسیم که سرشار از رایحه‌های گل زنبق، گل یاسمن، گل رز، ریشه گل زنبق و گل زنبق دره است. هرچه به پایه عطر نزدیک‌تر می‌شوید نت‌ها غلیظ‌تر و قوی‌تر می‌شوند.

شنل نامبر 5 در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار سیوت، مشک، چوب صندل، کهربا، خزه، وانیل، خس خس و نعناع هندی از روی پوست تبخیر می‌شود. عطر آلدهیدی شنل شماره 5 که بهترین عطر آلدهیدی هم هست به دلیل غلظت بالای روغن‌های عطری، دارای سیلاژ عالی (رد بوی به جا مانده) و ماندگاری طولانی است. این عطر برای ساعت‌ها بدون نیاز به تمدید روی پوست باقی می‌ماند.

2. ادو پرفیوم تام فورد متالیک زنانه (Metallique Eau de Parfum Women Tom Ford)

ادو پرفیوم تام فورد متالیک زنانه

خرید عطر تام فورد متالیک

"Metallique Eau de Parfum" یک عطر زنانه است که توسط طراح مشهور مد تام فورد ساخته شده است. ادو پرفیوم متالیک یک عطر گل‌دار آلدهید است که در سال 2019 به بازار عرضه شد. با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن به مشام می‌رسد که شامل ترکیبات شیمیایی آلدهید، دانه فلفل صورتی و ترنج است.

آلدئیدها کیفیتی درخشان و جوشان را به ترکیب عطر می‌دهند. ترنج نیز یک نت مرکباتی است که به ترکیب عطر تازگی و طراوت می‌بخشد. دانه فلفل صورتی هم طعم تند و لطیفی را به نت‌های بالایی عطر اضافه می‌کند. با گذر از نت‌های ابتدایی به نت‌های قلبی می‌رسیم که شامل گل ارغوان، گل زالزالک و گل زنبق دره (گل برف) است.

عطر آلدهید تام فورد متالیک در نهایت با نت‌های پایانی وانیل، بلسان پرو و چوب صندل از روی پوست تبخیر می‌شود. به طور کلی، Metallique Eau de Parfum از برند Tom Ford عطر آلدهیدی پیچیده‌ای است که رایحه‌های گلی، مرکباتی و چوبی را ترکیب می‌کند تا رایحه‌ای مدرن و جذاب برای خانم‌ها ایجاد کند.

3. ادو تویلت روشاس مادام روشاس زنانه (Madame Rochas Eau de Toilette for Women)

ادو تویلت روشاس مادام روشاس زنانه

خرید عطر روشاس مادام روشاس

عطر مادام روشاس یک عطر کلاسیک برای زنان است که از زمان عرضه آن در سال 1960 توسط خانه مد فرانسوی Rochas مورد توجه قرار گرفته است. این ادو تویلت در خانواده عطرهای گل‌دار آلدهیدی قرار دارد و توسط Guy Robert ساخته شده است. از جمله نت‌های ابتدایی این عطر آلدهید می‌توان به آلدهید، گیاهان سبز، شکوفه نارنج، ترنج و لیمو اشاره کرد. این نت مرکباتی با نشاط به سرعت از روی پوست تبخیر می‌شود و جای خود را به نت قلبی می‌دهد.

در قلب عطر آلدهیدی روشاس مادام روشاس نت‌های گل نرگس، زنبق، رز، یلانگ یلانگ، گل بنفشه، گل یاسمن و گل توبروز قرار دارد. هرچه به پایان عطر نزدیک‌تر می‌شویم نت‌های پایه ماندگار مانند خزه درخت بلوط، چوب صندل، خس خس، مشک، چوب سدر، کهربا و دانه تونکا بیشتر به مشام می‌رسند. ادو تویلت مادام روشاس به خاطر رایحه ظریف و پیچیده‌اش که زنانگی بی انتها را القا می‌کند مشهور است.

4. ادو پرفیوم آمواج گلد پور فم زنانه (Gold Pour Femme Eau de Parfum for Women Amouage)

ادو پرفیوم آمواج گلد پور فم زنانه

خرید عطر آمواج گلد پور فم

گلد پور فم یکی از زیباترین عطرهای آلدئیدی مدرن است که به خاطر رایحه درخشان و شگفت‌انگیز خود شناخته شده است. Amouage Gold Pour Femme عطری مجلل برای زنان است که توسط خانه عطر معتبر Amouage ایجاد شد. این عطر در گروه بویایی گل‌دار آلدهید قرار دارد و سال عرضه آن 1983 است. از جمله نت‌های ابتدایی این عطر می‌توان به گل رز، بخور و زنبق دره اشاره کرد.

در میانه عطر نت‌های قلبی آن با رایحه‌های بخور، گل یاسمن، ریشه گل زنبق، صمغ مر و گل لابدانوم به مشام می‌رسد. عطر آمواج گلد پور فم در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار سیوت، مشک، چوب صندل، کهربا، چوب سدر، خزه درخت بلوط، عنبر و نعناع هندی ناپدید می‌شود. این ترکیب پیچیده، رایحه‌ای جاودانه و ظریف ایجاد می‌کند که زنانگی و جذابیت را تراوش می‌کند.

5. ادو تویلت ایو سنت لورن ریو گوش زنانه (Rive Gauche Eau de Toilette for Women Yves Saint Laurent)

ادو تویلت ایو سنت لورن ریو گوش زنانه

خرید عطر ایو سنت لورن ریو گوش

عطر ریو گوش از ببرند ایو سن لورن یک رایحه گلی آلدهیدی است که مخصوص بانوان است. Rive Gauche در سال 1971 به بازار عرضه شد. نت‌های اولیه این عطر آلدهیدی از آلدئید، گیاهان سبز، گل پیچ امین الدوله، ترنج، هلو و لیمو تشکیل شده است.

بعد از نت ابتدایی، به نت‌های میانی عطر می‌رسیم عبارتند از گل رز، زنبق، گل شمعدانی، یلانگ یلانگ، زنبق دره، یاس، مگنولیا و گاردنیا. عطر ایو سنت لورن ریو گوش در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار خزه درخت بلوط، خس خس تاهیتی، مشک، چوب صندل، دانه تونکا و کهربا ناپدید می‌شود.

در پایان باید بگوییم که عطر آلدهید جایگاه ویژه‌ای در دنیای رایحه دارد و مظهر ظرافت و پیچیدگی است. فرقی نمی‌کند ترکیب‌های کلاسیک یا تفسیرهای معاصر را ترجیح دهید، در هر صورت عطر آلدهیدی زیادی برای کشف وجود دارد که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند. با خیال راحت ظرافت بی‌انتها آلدهیدها را در آغوش بگیرید و اجازه دهید سفر عطری شما آغاز شود.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید