یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گروه بویایی چوبی - Woody

گروه بویایی چوبی - Woody

شاید بتوان ادعا کرد، نوظهورترین و جدیدترین گروه بویایی در دسته عطرها، گروه بویایی Woody یا همان چوبی است. جالب است بدانید، که با توجه به دسته‌بندی کلاسیک فرانسوی، گروه بویایی چوبی اصلا وجود ندارد و تنها به صورت زیرمجموعه‌ای برای سایر گروه‌های بویایی مانند شرقی - چوبی تعریف می‌شود.براساس تحقیقاتی که توسط دانشمندان صورت گرفته است، رایحه‌های Woody یا چوبی، عطرهایی هستند که خانم‌ها را بیشتر به خود جذب می‌کنند.

از آنجایی که در طول دهه‌های اخیر، مصرف مواد طبیعی یا سنتتیک چوبی در صنعت عطر افزایش یافته، بنابراین، امروزه دسته‌ای جداگانه برای ساده کردن تعاریف، به این گروه بویایی اختصاص داده شده است.گروه بویایی چوبی دارای زیرمجموعه‌هایی دقیقا مشابه با زیرمجموعه‌ها در سایر گروه‌های بویایی است. البته در زیرمجموعه‌های این گروه، رایحه‌های چوبی ارجحیت دارند و ابتدا نام نت چوبی نوشته می‌شود. این عطرها، پرطرفدارترین گروه بویایی در بین آقایان هستند.

چرا رایحه‌های چوبی محبوبیت دارند؟

چوب در واقع یادآور درخت و درخت نیز نمایانگر استواری، قدرت، استحکام و تکیه‌گاه بودن است. همه این مفاهیم، دقیقاً مربوط به تمام ویژگی‌هایی است، که خانم‌ها در آقایان به دنبالش هستند. در واقع خانم‌ها به دنبال مردی قوی، تکیه‌گاه و حامی هستند، که از آن‌ها حمایت کند. دقیقاً به همین دلیل است که برندها بیشتر سرمایه خود را روی عطرهای چوبی متمرکز کرده‌اند و با ترکیب چوب‌های مختلف و صمغ‌ها، رایحه‌هایی جذاب تولید می‌کنند.

عطرهای چوبی عطرهایی غالبا مردانه هستند و دارای رایحه‌هایی آشنا، خونگرم و در عین حال، سادگی و حس دوستانه‌ای را القا می‌کنند. عطرهای جای گرفته در گروه بویایی چوبی، روحیه‌ای خوانا و صمیمی دارند، بنابراین طرفداران آن‌ها در عموم مردم بیشتر است.

دسته‌بندی رایحه‌های چوبی چگونه است؟

گروه بویایی چوبی، شامل عناصری با رایحه چوبی و شبه چوبی قدرتمند هستند که مولکول‌های درشتی دارند. مولکول‌های این عطر، از شروع اسپری شدن، اعلام حضور می‌کنند و در فراز و فرود عطر، هویت اصلی خود را نمایش می‌دهند. معمولا نقطه شروع عطرهای چوبی با نت‌هایی گروه بویایی مرکبات، میوه ارس و موادی مشابه هستند، که رایحه‌ای زودگذر دارند.

این نت‌ها باعث شروعی ملایم در عطرهای گروه چوبی می‌شوند. این گروه بویایی معمولا خشک، صرفا چوبی و رزینی هستند و نت‌های نعناع هندی، وتیور، سندل و چوب سدروس در ساختار آن‌ها نقش اساسی دارد.روایح چوبی موجود در این دسته، مشخص هستند و با حضور عناصری همچون هل، مرً، کندر و بخور شدت می‌گیرند. عطرهای چوبی براساس ترکیب شدن نت‌های مختلف به پنج زیر گروه تقسیم می‌شوند:

چوبی اقیانوسی (Woody Aquatic):

این دسته از عطرها، معمولا شامل ترکیبات سنتتیک مانند اوزون، آب، آب دریا، کالون و هندوانه هستند. این دسته از عطرها، نتها یا آکوردهایی را با ماندگاری بالا دارا هستند و بویی شبیه به بوی نمور و نمکین دریا، خزه‌ها، جلبک‌ها و قلوه سنگ‌های ساحل دارند.

رایحه‌های آکواتیک یا Aquatic شبیه به آب شور دریاها و گیاهان دریایی است و پس از ترکیب با نت چوبی این گروه شکل می‌گیرد. رایحه این عطرها به هنگام استشمام حس چوبی، ملایم، خنک و معمولا اسپورتی ایجاد می‌کنند و رایحه‌ای از آب، همراه خود دارند. یکی از شناخته‌ شده‌ترین عطرها در این گروه بویایی، عطرشی وود زنانه از برند دسکوارد است.

ادو پرفیوم دسکوارد شی وود زنانه

خرید عطر دسکوارد شی وود

عطر زنانه‌ شی وود (She Wood) از برند کانادایی دسکوارد (Dsquared2)، پس از نسخه بسیار موفق و پر فروش مردانه عطر وارد بازار جهانی عطر و ادکلن شد. این عطر یک محصول استثنائی و بسیار خاص و ویژه برای زنان مشکل پسندی است، که به دنبال احساس رهایی و آزادی هستند.

ادوپرفیوم زنانه شی وود توسط عطرساز معروفی به نام دافنه بوگی (Daphne Bugey) خلق و سپس در سال 2008 به بازار عطر و ادکلن‌های زنانه معرفی و عرضه شد. ادوپرفیوم شی وود با رایحه‌ معتدل و ملایمی که دارد، تبدیل به عطری خاص و دلنشین شده است و حس طراوت و نشاط را در شخص مصرف کننده و اطرافیان او ایجاد می‌کند.

رایحه‌ عطر زنانه‌ و جذاب شی وود دارای ویژگی فریبندگی، گیرایی و درخشندگی است و دارای پخش بویی متوسط و ماندگاری قابل قبولی است. این ادوپرفیوم زنانه، یک انتخاب بسیار شایسته و دوست داشتنی برای استفاده روزانه در فصل‌های خنکی همچون بهار و پاییز است.

به محض اسپری کردن مقداری از ادوپرفیوم She Wood بر روی پوست و محل نبض یا لباس‌تان، رایحه‌ای سبک، معطر و جنگلی از ترکیب نت‌های لیمو ترش زرد، بهار نارنج و گل یاسمن سفید به مشام می‌رسد. ترکیب این نت‌های تازه و با طراوت یک هماهنگی موزون در وجود شما ایجاد می‌کند و روحیه و حس و حال شما را بهبود می‌بخشد.

با عبور از نت‌های باطراوت و گل‌دار اولیه، پس از مدتی مشخص، رایحه نت‌های میانی خودشان را نشان می‌دهند. نت‌های میانی این عطر زنانه تمی پودری و گل‌دار دارند و بسیار لطیف هستند. نت میانی این عطر حاصل از ترکیب گل بنفشه، گل ارغوان و مشک است و بوییدن آن‌ها باعث ایجاد اعتماد به نفس و به وجود آمدن روحیه‌ای مدرن و قوی در شما خواهد شد.

کم کم و با گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی، نت‌های پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. نت‌های کاملا چوبی در بخش پایانی ساختار این عطر زنانه، حالتی صمیمانه برای شما به وجود می‌آورند. تلفیق چوب سدر، گیاه خس خس و کهربا در نت پایانی، باعث ماندگار شدن و دوست داشتنی‌تر شدن رایحه این ادوپرفیوم جذاب از برند دسکوارد می‌شود.

چوبی آروماتیک (Woody Aromatic):

واژۀ آروماتیک به معنای معطر و خوشبو است و همواره روی بطنی از نت‌های غنی گیاهی تاکید دارد. عطرهای چوبی آروماتیک اغلب از ترکیب نت‌های مریم گلی، رزماری، زیره سبز، اسطوخودوس و دیگر گیاهانی که بوی علفی و تندی دارند، ساخته می‌شوند.

عطرهای چوبی آروماتیک، عطرهایی عموما مردانه با گرایشی کلاسیک و دارای قلبی چوبی، سبز تیره و گیاهی هستند. در رایحه این عطرها نت چوب با نت‌های آروماتیک ترکیب می‌شود، تا در نهایت رایحه‌ای از چوب و مقوا به مشام برسد. عطر یونیسکسناسوماتو بلک افغانو، یکی از پرطرفدارترین نسخه‌های موجود در بازار با گروه بویایی چوبی آروماتیک است.

ادو پرفیوم ناسوماتو بلک افغانو مردانه/زنانه

خرید عطرناسوماتو بلک افغانو

یکی از عطرهای محبوب و خاص دنیا که طرفداران پرشماری هم دارد، پرفیومی مشهور از برند هلندی ناسوماتو (Nasomatto) است. این پرفیوم که برای آقایان و بانوان مورداستفاده قرار می‌گیرد، بلک افغانو یا بلک افگانو (Black Afgano) نام دارد. این عطر مردانه و زنانه (Unisex) که در سال 2009 به بازر معرفی و عرضه شد، با الهام از کابوس‌های شبانه ساخته شده‌ است.

عطر بلک افگانو که نمادی از بهترین کیفیت گیاه حشیش است، توسط عطرساز ساختارشکنی به نام الساندرو گوآلتری (Alessandro Gualtieri) طراحی شده است. این پرفیوم یونیسکس دارای رایحه گرم و تلخ خاصی است و در گروه بویایی چوبی آروماتیک قرار گرفته است. رایحه این عطر برای شما خوشی موقتی در پی دارد و کاملا جذاب و هوس انگیز است.

گفته می‌شود، طرفداران این عطر افرادی با سلیقه خاص هستند، البته در مقابل، به دلیل رایحه سنگینی که این عطر دارد، افرادی نیز در دنیا وجود دارند که به رایحه بلک افغانو حساسیت دارند. یکی از ویژگی‌های خاص این عطر ماندگاری بسیار بالای آن بوده و به راحتی حتی بعد از یک روز کامل، همچنان رایحه‌اش کاملا آشکار و قابل استشمام است.

بلک افگانو در ابتدا بويی تقريبا سبز و گياهي دارد كه كمي رايحه‌های جنگلی و دودی آن را همراهي می‌كند. این عطر هلندی رايحه نسبتا سنگين و تاریكی دارد اما پنج دقيقه بعد بوی وحشتناك و سنگینی پيدا می‌كند. Black Afgano در واقع رایحه‌ای بسيار بسيار سنگين، بسيار تلخ، تاريك و فوق‌العاده خاص و منحصر به فرد دارد.

رایحه این عطر بسیار شبيه به برگ درخت شاه‌دانه به اضافه رايحه دودی و جنلگی است. در واقع، عبارت افغانی سیاه، کنایه از چَرس یا همان حشیش افغانی دارد، که به عنوان مظهر لذت‌های زودگذر و بدون مسئولیت شناخته شده است. استفاده از این عطر به خاطر طبع گرمی که دارد، در فصل‌های سرد سال یعنی زمستان و پاییز مناسب است.

وقتی مقداری از عطر بلک افغانو را روی پوست خود اسپری کنید، متوجه بوی گیاه شاهدانه و نت‌ گیاهان سبز خواهید شد. بوی گیاه شاهدانه شما را به خلسه‌ای عمیق و روحانی می‌برد. زمانی که کاملاً در این خلسه فرو رفتید، نت‌های میانی با وجود گیاه تنباکو، رزین، قهوه و نت‌های چوبی به استقبال شما خواهند آمد. این ترکیب اسموکی و سرشار از تلخی قهوه، آرامش و تمرکزی مثال زدنی در شما ایجاد می‌کند.

پس از گذشت مدت زیادی از این حالت، نت‌های پایانی با اثر نافذ و ماندگار خود، جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. در رایحه پایانی این عطر یونیسکس، ترکیبی گرم‌تر و قوی‌تر از ترکیب رایحه نت‌های بخور خوشبو و چوب عود (آگار) را استشمام خواهید کرد. بوی عود باعث آرامش و امنیت درونی شما می‌شود، گویی در جلسات مدیتیشن و مراقبه‌های روحانی حضور دارید.

چوبی مدیترانه‌ای (Woody Chypre):

چایپر در زبان فرانسه به معنای قبرس است. قبرس کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است و آب و هوای شرجی و به اصطلاح مدیترانه‌ای دارد. به همین دلیل می‌توان چایپر را قبرسی یا مدیترانه‌ای ترجمه کرد.در عطرهای این گروه، نت چوبی را با خزه درخت بلوط و صمغ لابدانوم ترکیب می‌کنند. رایحه این عطرها بسیار کلاسیک، خشک، سیگار مانند، دودی، تند و ماندگار هستند.

ترکیبات عطرهای چوبی چایپر، عمیق هستند و بطنی غنی و قدرتمند از چوب، گیاهان سبز و پودری شبه-گُلی و شبه-حیوانی دارند. این عطرها اغلب رایحه‌ای سنگین و تلخ دارند و به همین دلیل، تقریبا همه عطرهای قرار گرفته در این گروه بویایی، مخصوص آقایان هستند. عطر زنانهایر دی جیوا از برند جورجیو آرمانی، محصولی همه‌پسند و شناخته شده با رایحه چوبی مدیترانه‌ای است.

ادو پرفیوم جورجیو آرمانی ایر دی جیوا زنانه

خرید عطرجورجیو آرمانی ایر دی جیوا

طراحی این عطر از نسیم دریای مدیترانه الهام گرفته شده است. جیوا تجربه دلپذیری از عناصر تشکیل دهنده طبیعت را ارائه می‌دهد. این نسخه از عطر جیوا، حاوی انرژی هیجان انگیز آب و هوای ساحلی است. ایر دی جیوا به عناصر تشکیل دهنده هوا اشاره دارد. این عطر مناسب زنان آزاد و غیر قابل پیش بینی طراحی شده است.

رایحه خنک این عطر بسیار انرژی بخش است. این عطر خوشبوی زنانه در سال 2016 به بازار معرفی و عرضه شده است. عطر ایر دی جیوا از برند ایتالیایی جورجیو آرمانی، عطری شاداب و بسیار انرژی بخش است، که شروعی شفاف از ترکیب رایحه گل صدتومانی و بهار نارنج دارد، که حسی گلی و تمیز را با کمک هم به وجود می آورند.

زمانی که مقداری از ادوپرفیوم زنانه و ایتالیایی ایر دی جیوا جورجیو آرمانی را بر روی نبض یا لباس خود اسپری می‌کنید، متوجه رایحه‌ای از ترکیب نت‌های نارنگی ماندارین، نک و گل بهار نارنج می‌شوید. این نت‌ها باعث به وجود آمدن شادابی و انرژی بسیاری در فضای اطراف شما خواهد شد.

با از بین رفتن اثر نت‌های اولیه و جایگزین شدن نت‌های میانی، کم کم متوجه رایحه‌ای گل‌دار و پر احساس از ترکیب نت‌های گل صد تومانی، گل یلانگ یلانگ و شکوفه پرتقال می‌شوید. این ترکیب گلی، احساس تمیزی و طراوتی به وسعت بهار را به شما هدیه می‌دهد.

و درنهایت این نت‌های پایانی هستند که شروع به ظاهر شدن به جای روایح میانی کرده و در عین حال باعث ماندگاری و پخش بوی بیشتر عطر می‌شوند. پایان این عطر، رایحه‌ای خنک، سبز و کمی چوبی از ترکیب نت‌های درخت سرو، خزه درخت بلوط، نعناع هندی و چوب کشمیر است که انرژی و نشاط فراوانی را به شما و اطرافیان‌تان هدیه می‌دهد.

چوبی گلی مُشکی (Woody Floral Musk):

گروه بویایی، چوبی گلی مشکی با گروه بویایی گل‌دار چوبی مشک‌دارتفاوت‌هایی دارد. در گروه بویایی چوبی گلی مشکی، رایحه چوبی قدرت بیشتری نسبت به رایحه‌ گلی دارد، اما در گروه دوم، رایحه گلی قدرتمندتر است.در این دو حالت از گروه بویایی چوبی، شیرینی مشک در نت‌های انتهایی، باعث بروز عمق و گرمای بیشتری در عطر می‌شود.

در ترکیب چوب محور این دسته از عطرها، گل‌هایی مانند رز، یاس، زنبق، بنفشه، فریزیا و سایر گل‌ها حضور موثری دارند. همچنین استفاده از نت‌های مُشکی مانند ماسک کتون و مُشک سفید در این دسته از عطرها بسیار رایج است.ترکیب این عطرها دارای بستری غنی از رایحه‌های چوبی است، که معمولا با سدروس ساخته می‌شوند. بر روی این بستر شیک نت‌های گُلی و مُشکی حالتی خودمانی، شیک، عمیق و همه پسند فراهم می‌کنند.

رایحه این عطرها شیرینی گل‌ها و تلخی چوب را به صورت همزمان دارند. همچنین اغلب عطرهای این گروه مردانه هستند. مثلا عطر ورساچه ورسنس زنانه،محصولی شدیدا پرطرفدار از گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار است که حقیقتا فرمولاسیون آرامش‌بخش و هنرمندانه آن شما را جذب خواهد کرد. در ادامه در مورد این عطر بیشتر توضیح می‌دهیم.

ادو تویلت ورساچه ورسنس زنانه

خرید عطرورساچه ورسنس

ادوپرفیوم خنک و شیرین ورسنس از برند همیشه دوست‌داشتنی ورساچه، از محصولات موفق و پرطرفداری است که در سال 2009 به بازار عطر و ادکلن زنانه معرفی و عرضه شد. طرفداران همیشه در صحنه کمپانی ورساچه، بار دیگر بی‌کار ننشستند و از این محصول صد البته خاص و دلنشین شدیدا استقبال کردند. . ظاهر شیک و درخشان این عطر زنانه، می‌تواند زینت‌بخش میز آرایش شما باشد و تمامی فضای اطرافش را با پخش بوی خوب خود به آرامش دعوت ‌کند.

در فرمولاسیون اعجاب‌انگیز این عطر ایتالیایی، با به کارگیری عناصر اعلا و نابی همچون گل یاسمن سفید، چوب سدر، هل و ترنج، ترکیبی سبک از گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار خلق شده که آن‌ را در ایران به تندیس همیشه سبز ؛ به‌نام ورساچه سبز تبدیل کرده است. این محصول بازتابی از عناصر مدیترانه‌ای در طبیعت است که حس تقابل رهایی و تحرک و در نهایت تعادل انرژی درونی با محیط اطراف را در وجودتان به ارمغان می‌آورد.

ورساچه ورسنس یا ورساچه سبز، به سبک بودن و آرامش‌بخش بودنش معروف است که با وجود شیرین بودن، هیچ‌گونه آزرده خاطری مثل سردرد یا آلرژی را در افراد مصرف‌کننده به وجود نمی‌آورد. رایحه‌ای لطیف و آرام و در عین حال هوس‌انگیز این ادوپرفیوم زنانه، از روح بلندپرواز و مستقل زنان امروزی استقبال کرده و وجود آن‌ها را مملو از تعلق خاطر و آرامش می‌کند.

غالب‌ترین آکوردهای آن بوی تند مرکباتی و چوبی است که به محض اولین اسپری، بوی نافذ مرکبات به مشام‌تان خورده و به‌خوبی حس می‌شود. طبع خنک و سبک این عطر زنانه شدیدا با آب‌وهوای صاف و آفتابی در روزهای گرم سال سازگار است و مانند یک لیوان شربت آبلیموی کم شیرین و تگری که مقداری نعناع و خلال پوست لیمو در آن مخلوط شده، حال و هوای‌تان را در این روزهای سوزان عوض می‌کند

با بوییدن رایحه خنک و دل‌نواز اکسیر سبز ورساچه ورسنس زنانه، در یک لحظه می‌توانید خود را آزاد از هرگونه دل‌مشغولی و درگیری ذهنی در حال قدم زدن در یک باغ سرسبز پر از گل ببینید. از همین جهت شاهکار نت‌های به‌کار رفته در ترکیب عطر، با اثربخشی خود، شروع روزی شاداب و پرنشاط را برای‌تان رقم می‌زند.

وقتی برای اولین بار مقداری از این عطر زنانه را بر روی گردن یا نواحی نبض‌دار مچ دست‌تان اسپری می‌کنید، تلفیقی لطیف و شاداب از نت‌های خنک و نیمه ترش و کمی شیرین مرکبات، ترنج، نارنگی ماندارین، انجیر و گلابی به مشام‌تان می‌خورد. با استشمام رایحه این نت‌ها حسی سرشار از انگیزه و امید به تلاش و زندگی در وجود شما بیدار شده و در عین حال آرامش خاطر فراوانی را به شما منتقل می‌شود.

پس از مدتی نت‌های اولیه خیلی آرام و یواش شروع به محو شدن کرده و کم‌کم نت‌های میانی به جای آن‌ها ظاهر می‌شوند. رایحه نت‌های میانی این عطر ایتالیایی از ترکیب گل‌دار و دل‌انگیز گل سوسن، گل یاسمن سفید، گل نرگس در کنار نت خوشبوی دانه‌های هل تشکیل شده است. ترکیب این نت‌ها، رایحه آن را به سمت شیرینی بیشتر برده و استشمام این رایحه گل‌دار و لوکس، حس اعتماد به‌نفس فراوانی را در وجودتان سرازیر می‌کند.

و اما در نهایت نت‌های پایانی عطر شروع به شکوفا شدن کرده و جای نت‌های میانی را می‌گیرند. رایحه نت‌های پایانی برخلاف نت‌های گل‌دار و میوه‌ای قبلی، ترکیبیماندگار از کنار هم قرار گرفتن نت‌های چوبی؛ همچون چوب صندل و چوب سدر به همراه بوی مشخص مشک و درخت زیتون ایجاد شده است. با استشمام ترکیب نت‌های پایانی، در اوج بی‌پروایی و شجاعت مطلق درونی، خود را برای شروع روزی پرهیاهو و شاد آماده می‌کنید.

چوبی تند یا ادویه‌ای (Woody Spicy):

رایحه عطرهای این گروه تند، گرم، پودری، خشک و ادویه‌ای است. دسته ادویه‌جاتی که در ترکیب عطرهای چوبی تند یا ادویه‌ای وجود دارند، شامل نت‌هایی گرم، اگزوتیک و تلخ هستند و از فلفل، میخک، جوزهندی یا دارچین نشات گرفته می‌شوند. این نت‌ها به نت‌های چوبی موجود در عطر، حالتی عمیق، چوبی و اسرارآمیز می‌دهند. که اغلب عطرهای مخصوص آقایانهستند. مثلا ادوپرفیوم یونیسکستوباکو عود، یکی از شناخته شده‌ترین عطرها در گروه بویایی چوبی تند است.

امیدورایم با تمام توضیحاتی که دادیم؛ به شناخت کاملی از خصوصیات و ماهیت عطرهای چوبی و گروه بویایی چوبی رسیده و این روایح را با تمام وجود لمس کرده باشید. شما می‌توانید با کلیک روی هایلایت اسم عطرهای اشاره شده، آن را در فروشگاه ریحا جستجو و از طریق سفارش آنلاین خریداری کنید. همچنین اگر چنانچه تجربه خاصی درباره استفاده از عطرهای ریحا دارید، حتما نظرات خود را برای ما بفرستید و تجربه خریدتان را با ما به اشتراک بگذارید.

۲۴۴,۶۹۶
محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۷۴۶,۰۰۰ تومان۱,۶۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
تق هرمس - تغ دی هغمس پرفیوم مردانهHermes تخفیف ویژه
۱۱,۵۴۱,۰۰۰ تومان۹,۱۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
دیور هوم اینتنس ادو پرفیوم مردانهDior تخفیف ویژه
۱۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان۱۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
ماین پورهوم ادو پرفیوم مردانه مارک جوزفMarc Joseph تخفیف ویژه
۲,۰۴۸,۰۰۰ تومان۱,۶۵۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بلو د شنل - بلو د چنل ادو پرفیوم مردانهChanel تخفیف ویژه
۱۶,۰۰۱,۰۰۰ تومان۱۳,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
تق هرمس - تغ دی هغمس ادو تویلت مردانهHermes 
۹,۴۷۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
انکر نویر ال اکستریم - لالیک مشکی انک نواغ اکستریم ادو پرفیوم مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۱۴۸,۰۰۰ تومان۱,۹۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
نارسیسو پودر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez تخفیف ویژه
۷,۶۰۷,۰۰۰ تومان۶,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۰.۸ میل
سمپل
بلو د شنل پارفوم مردانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۱۸,۷۵۳,۰۰۰ تومان۱۳,۳۴۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
انکر نویر اسپرت ادو تویلت مردانه لالیکLalique تخفیف ویژه
۳,۳۹۰,۰۰۰ تومان۱,۹۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
من او فرش ادو تویلت مردانه ورساچهVersace 
۵,۰۳۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۱
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو تویلت مردانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۳,۵۹۴,۰۰۰ تومان۲,۵۲۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دکلریشن ادوتویلت مردانه کارتیهCartier 
۱۴,۹۶۷,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
امپر اپیک ادونچر ادو تویلت مردانهEmperامکان ارسال فوری
۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بلو د شنل - بلو د چنل ادو تویلت مردانهChanel تخفیف ویژه
۱۲,۳۷۰,۰۰۰ تومان۱۱,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گرین ایریش توید ادو پرفیوم مردانه کریدCreed 
۲۲,۹۸۶,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
بنز اینتنس ادو تویلت مردانه مرسدس بنزMercedes Benz تخفیف ویژه
۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان۲,۸۷۴,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لانویت دی الهوم ادو تویلت مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۱۲,۴۶۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
ل هوم ایدیل ادو تویلت مردانه گرلنGuerlain 
۱۷,۲۵۶,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱ میل
سمپل
بلو نویر ادو پرفیوم مردانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez تخفیف ویژه
۵,۳۵۵,۰۰۰ تومان۴,۷۴۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
گروه بویایی چوبی چیست؟
پاسخ:

شاید بتوان ادعا کرد، نوظهورترین و جدیدترین گروه بویایی در دسته عطرها، گروه بویایی Woody یا همان چوبی است. جالب است بدانید، که با توجه به دسته‌بندی کلاسیک فرانسوی، گروه بویایی چوبی اصلا وجود ندارد و تنها به صورت زیرمجموعه‌ای برای سایر گروه‌های بویایی مانند شرقی - چوبی تعریف می‌شود. براساس تحقیقاتی که توسط دانشمندان صورت گرفته است، رایحه‌های Woody یا چوبی، عطرهایی هستند که خانم‌ها را بیشتر به خود جذب می‌کنند.

چرا رایحه‌های چوبی محبوبیت دارند؟ 
پاسخ:

چوب در واقع یادآور درخت و درخت نیز نمایانگر استواری، قدرت، استحکام و تکیه‌گاه بودن است. همه این مفاهیم، دقیقاً مربوط به تمام ویژگی‌هایی است، که خانم‌ها در آقایان به دنبالش هستند. در واقع خانم‌ها به دنبال مردی قوی، تکیه‌گاه و حامی هستند، که از آن‌ها حمایت کند. دقیقاً به همین دلیل است که برندها بیشتر سرمایه خود را روی عطرهای چوبی متمرکز کرده‌اند و با ترکیب چوب‌های مختلف و صمغ‌ها، رایحه‌هایی جذاب تولید می‌کنند.

عطرهای چوبی زنانه اند یا مردانه؟
پاسخ:

عطرهای چوبی عطرهایی غالبا مردانه هستند و دارای رایحه‌هایی آشنا، خونگرم و در عین حال، سادگی و حس دوستانه‌ای را القا می‌کنند. عطرهای جای گرفته در گروه بویایی چوبی، روحیه‌ای خوانا و صمیمی دارند، بنابراین طرفداران آن‌ها در عموم مردم بیشتر است. 

دسته‌بندی رایحه‌های چوبی چگونه است؟
پاسخ:

گروه بویایی چوبی، شامل عناصری با رایحه چوبی و شبه چوبی قدرتمند هستند که مولکول‌های درشتی دارند. مولکول‌های این عطر، از شروع اسپری شدن، اعلام حضور می‌کنند و در فراز و فرود عطر، هویت اصلی خود را نمایش می‌دهند. معمولا نقطه شروع عطرهای چوبی با نت‌هایی گروه بویایی مرکبات، میوه ارس و موادی مشابه هستند، که رایحه‌ای زودگذر دارند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۴,۶۹۶ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید