یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه موهای آسیب دیده در اثر آفتاب را درمان و از آسیب آن جلوگیری کنیم؟

چگونه موهای آسیب دیده در اثر آفتاب را درمان و از آسیب آن جلوگیری کنیم؟

همانطور که به ماه‌های گرم‌تر سال وارد می‌شویم، مهم است که برخی از عادات بهداشتی خاص تابستان را رعایت کنیم. در حالی که همه ما با اهمیت محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید آشنا هستیم، ممکن است در مورد اهمیت محافظت از موها در برابر تابش نور خورشدی آگاه نباشیم. برخی از افراد این تصور را دارند که نمی‌توان از موها از برابر تابش نور خورشید محافظت کرد.

خبر خوب این است که می‌توانید برای محافظت از موهای خود در برابر آفتاب تابستان و احیای موهای آسیب دیده اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. برای آشنا شدن با اقدامات لازم برای جلوگیری از آفتاب سوختگی مو و محافظت از مو در برابر اشعه UV در این مقاله همراه ما باشید. این چند نکته ساده به شما کمک می‌کند تا موهای سالم و زیبایی داشته باشید و به ترمیم موهای آسیب دیده از آفتاب کمک کنید.

چگونه از آسیب آفتاب به موهای خود جلوگیری کنیم؟

محافظت از موها در برابر آسیب نور خورشید و احیای موهای آسیب دیده برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از مشکلاتی مانند خشکی، شکستگی و محو شدن رنگ مهم است. در این قسمت چند نکته برای جلوگیری از آسیب آفتاب به موها و ترمیم موهای آسیب دیده از آفتاب آورده شده است.

احیای موهای آسیب دیده

1. از مواد شیمیایی اجتناب کنید

آب کلردار در استخرهای شنا یا روشن کردن رنگ موها با استفاده از رنگ و اکسیدان می‌تواند آن‌ها را در برابر استرس‌های تابستانی گرما و آفتاب آسیب‌پذیرتر کند. برای جلوگیری از این آسیب‌ها سعی کنید استفاده از رنگ مو را به حداقل برسانید و بلافاصله پس از شنا در استخر کلردار موها را آبکشی کنید.

2. غذاهای مناسب بخورید

اعتقاد تمام افراد و متخصصان پوست این است که پوست و موی سالم از درون شروع می‌شود. هنگامی که محصولات مغذی متراکم مصرف می‌کنید، می‌توانید حمایت غذایی بیشتری برای پوست سالم به دست آورید. غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان پلی فنل از جمله انواع توت‌ها، چای سبز (آن را نجوشانید)، لوبیا خشک (مخصوصا لوبیاهای تیره رنگ) و شکلات کاکائویی نقش مهمی در این مورد دارند.

3. پوشیدن کلاه

پوشیدن کلاه به عنوان یک دفاع حیاتی در برابر آسیب‌های خورشید عمل می‌کند، به ویژه برای موهای ما، که اغلب در روتین‌های محافظت از آفتاب نادیده گرفته می‌شود. اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) می‌تواند موهای ما نابود کند و باعث خشکی، شکنندگی و حتی تغییر رنگ شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می‌تواند روغن طبیعی مو را از بین ببرد و منجر به موخوره و دو شاخه شدن موها شود.

علاوه بر این، اشعه ماوراء بنفش می‌تواند ساختار پروتئینی مو را تجزیه کند و در نتیجه تارهای مو ضعیف شده و حساسیت به شکستگی افزایش یابد. با پوشیدن کلاه، یک مانع فیزیکی ایجاد می‌کنیم که موهای ما را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند و خطر این اثرات مضر را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر قصد محافظت از مو در برابر اشعه UV را دارید حتما از کلاه استفاده کنید.

علاوه بر این، کلاه‌ها از پوست سر محافظت می‌کنند، که اغلب نادیده گرفته می‌شود اما به همان اندازه مستعد آفتاب سوختگی و آسیب است. بنابراین، استفاده از کلاه در روتین محافظت از آفتاب برای حفظ سلامت و شادابی موهایمان ضروری است و اطمینان می‌دهد که موهای قوی، براق و درخشان باقی می‌مانند.

4. از نرم کننده یا سرم مناسب برای موهای خود استفاده کنید

یک سرم یا نرم کننده مناسب می‌تواند به محافظت از موهای شما در برابر تابش نور خورشید کمک کند. همانطور که همه رنگ‌های پوست در برابر آسیب‌های خورشید آسیب‌پذیر هستند، همه انواع مو نیز آسیب‌پذیر هستند. موهای نازک‌تر و روشن‌تر فاقد ضخامت یا رنگدانه‌ای هستند که می‌تواند از آن‌ها در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کند. برای این منظور از نرم کننده موی مناسب با رنگ و نوع مو و همچنین آب و هوا استفاده کنید.

ترمیم موهای آسیب دیده از آفتاب

چگونه موهای آسیب‌دیده از نور خورشید را درمان کنیم؟

درمان موهای آسیب دیده از نور خورشید و ترمیم موهای آسیب دیده از آفتاب نیاز به تامین رطوبت، ترمیم آسیب و محافظت از مو در برابر آسیب بیشتر دارد. در این قسمت چند نکته وجود دارد که به شما در درمان موهای آسیب‌دیده از نور خورشید کمک می‌کند.

1. امتحان کردن یک درمان خانگی با استفاده از روغن داغ

یکی از راه‌های بازیابی بالقوه رطوبت طبیعی موها استفاده از درمان روغن داغ است. در حالی که بیشتر سالن‌ها این خدمات را ارائه می‌دهند، می‌توانید با کسری از هزینه، درمان با روغن داغ را در خانه ایجاد کنید. با مخلوط کردن سه کپسول ویتامین E با نصف فنجان روغن زیتون شروع کنید و سپس این مخلوط را به مدت 5 تا 10 ثانیه در مایکروویو گرم کنید.

مراقب باشید که فقط لازم است مخلوط گرم باشد بنابراین از داغ کردن آن خودداری کنید. در ادامه موها و پوست سر خود را ماساژ دهید و سپس اجازه دهید روغن به مدت 15 دقیقه روی سر بماند و سپس کاملاً آبکشی کنید. پوست سرتان را به خوبی بشویید تا روغن اضافی باعث مسدود شدن منافذ نشود.

2. از ماسک موی ترمیم کننده استفاده کنید

همانطور که متخصصان پوست می‌گویند، نور خورشید به کوتیکول و پروتئین مو آسیب می‌رساند که کراتین نامیده می‌شود. برای جبران آسیب، یکی از بهترین گزینه‌ها ممکن است ماسک موی غنی از پروتئین باشد. اگر در معرض تابش نور خورشید قرار گرفته‌اید و به این دلیل موهای‌تان آسیب دیده است حتما از ماسک‌های ترمیم‌کننده استفاده کنید.

3. کوتاه کردن موهای آسیب دیده

در حالی که کوتاه کردن موها ممکن است اولین روش درمان نباشد اما کوتاه کردن انتهای موهای آسیب دیده از نور خورشید ممکن است یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت تارها و تحریک رشد مو باشد. اگر موهای شما در حالت ریکاوری است، هر سه ماه یا بیشتر کوتاهی را انجام دهید. با کوتاه کردن موها به محض مشاهده دو شاخه شدن یا تجربه خشکی، از آسیب بیشتر موهای خود جلوگیری کنید.

در نهایت باید بگوییم که مدیریت و درمان موهای آسیب دیده از نور خورشید و محافظت از مو در برابر اشعه UV می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با اقدامات پیشگیرانه و استراتژی‌های درمانی مناسب، می‌توانید شادابی و درخشندگی را به موهای خود بازگردانید. با گنجاندن محصولات محافظ، محصولات ضدآفتاب و درمان‌های تغذیه‌کننده در روتین مراقبت از مو، می‌توانید موهای خود را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید و در تمام طول سال یک موی سالم و درخشان داشته باشید. به یاد داشته باشید، ثبات کلیدی است، بنابراین مراقبت و محافظت مداوم را در اولویت قرار دهید تا موهای خود را در سال‌های آینده به بهترین شکل حفظ کنید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید