یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه هنگام شنا از موهای خود در برابر کلر محافظت کنیم؟

چگونه هنگام شنا از موهای خود در برابر کلر محافظت کنیم؟

شنا یک ورزش عالی است که هم برای بدن و هم برای ذهن مفید است. با این حال، قرار گرفتن مکرر در معرض آب کلر دار می‌تواند موهای شما را خراب کند و علاوه بر تغییر رنگ موهای شما را خشک، شکننده و آسیب‌پذیر کند. محافظت از مو در برابر کلر برای حفظ سلامت و شادابی آن ضروری است. در این راهنمای جامع، ما استراتژی‌ها و نکات مختلفی را برای محافظت از موهای شما در برابر کلر در حالی که از شنا کردن لذت می‌برید، بررسی می‌کنیم.

اگر تا به حال زمان قابل توجهی را در استخر گذرانده‌ باشید، می‌دانید که کلر می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. از آن‌جایی که داشتن پوست و موی سالم آرزوی هر فردی به خصوص خانم‌ها است اگر دوست دارید که همراه با لذت بردن از شنا، موهای سالم در استخر را تجربه کنید این مقاله مناسب شما است.

کلر چیست؟

کلر را می‌توان در انواع مختلف از جمله مایع موجود در موادی مانند سفید کننده، آفت کش‌ها، استخرهای شنا و آب آشامیدنی پیدا کرد. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما کلر موجود در آب آشامیدنی برای از بین بردن باکتری‌های مضر استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را به شکل گاز پیدا که سمی است و با رنگ زرد مایل به سبز و بوی تند آن قابل تشخیص است.

درک تاثیر کلر بر مو

کلر معمولاً در استخرها برای از بین بردن باکتری‌ها و حفظ بهداشت آب استفاده می‌شود. در حالی که کلر به طور موثر به هدف خود عمل می‌کند، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کلر می‌تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و منجر به خشکی، شکستگی و محو شدن رنگ مو شود. علاوه بر این، کلر می‌تواند با ساختار پروتئینی مو پیوند برقرار کند و در نتیجه رنگ مایل به سبز به خصوصی در رنگ موهای روشن‌تر ایجاد کند.

آیا کلر رنگ موها را تغییر می‌دهد؟

در حالی که کلر کار خوبی را برای عاری از میکروب‌ کردن آب انجام می‌دهد، اما می‌تواند به معنای واقعی کلمه موها و پوست ما را ویران کند. اگر آرایشگرتان تا به حال به شما گفته است که کلر موهایتان را سبز می‌کند، شوخی نکرده است. کلر همچنین می‌تواند باعث اکسیده شدن سریع رنگ شود و حتی باعث ایجاد رنگ سبز در موهای روشن‌تر شود که برگشت آن دشوار است. این مورد معمولاً در مورد موهای رنگ شده و بلوند صادق است.

کلر یک سفید کننده است و در نتیجه می‌تواند ملانین طبیعی مو را تغییر دهد. علاوه بر این، کلر کمک می‌کند تا فلزات و مواد معدنی مختلف موجود در آب را به ساقه موی شما فشار دهد و رنگی زرد مایل به سبز ایجاد کند. این تغییر رنگ به وضوح در مو بورها مشهود است و افرادی که موهای رنگ شده دارند به ویژه در معرض یک رنگ هستند. رنگ این موها با قرار گرفتن مکرر در معرض کلر تغییر می‌کند. بنابراین برای داشتن موهای سالم در استخر باید یکسری نکات را رعایت کرد.

نکات مراقبت از مو در استخر

مراقبت مناسب از مو برای شناگران ضروری است تا با وجود قرار گرفتن مکرر در معرض آب استخر، موهای سالمی داشته باشند. با این نکات ساده، می‌توانید موهای خود را با وجود زمانی که در استخر سپری می‌کنید، سالم و شاداب نگه دارید.

1. قبل از رفتن به استخر موهای خود را از قبل خیس کنید

متخصصان پوست و مو موافق هستند که قبل از ورود به استخر کلر دار، موهایتان را خیس کنید تا از این طریق محافظت از مو در برابر کلر را ایجاد کنید. پس یکی از راه‌های داشتن موهای سالم در استخر خیس کردن آن‌ها قبل وارد شدن به آب کلر دار است. موهای اشباع شده، در طول شنا کمتر کلر را جذب می‌کنند و به عنوان مانعی بین موهای شما و آب کلردار عمل می‌کنند.

هرچه موهای شما بهتر آبرسانی و مرطوب‌ شده باشد، احتمال اکسید شدن آن در کلر کمتر است. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که مطمئن شوید موهای شما کلر را جذب نمی کند. بنابراین حتما قبل از وارد شدن به آب استخر و بعد از خارح شدن از آن از دوش‌هایی که برای این کار تعبیه شده است استفاده کنید.

2. از یک محصول محافظ مو استفاده کنید

اگر به دنبال برداشتن گام بعدی برای محافظت از مو در برابر کلر هستید و مایل به خرید محصولات هستید، متخصصان پوست و مو موافق هستند که یک نرم کننده مناسب محافظی عالی در برابر کلر است. به عنوان یک لایه محافظ اضافه، یک اسپری نرم کننده یا مایع مرطوب کننده را روی تمام موهای خود بمالید. امولسیون مایع یک لایه محافظ تشکیل می‌دهد که کوتیکول را بسته نگه می‌دارد و به حذف کل جذب آب کلردار کمک می‌کند. با توجه به اینکه نگرانی اصلی متخصصان برای قرار گرفتن در معرض کلر در موها تغییر رنگ و خشکی است، نرم کننده به طور کلی با هر دوی آن‌ها مقابله می‌کند.

3. مواد مغذی را به موهای خود بمالید

تغذیه کردن موها با مواد مغذی می‌تواند در محافظت از مو در برابر کلر موثر باشد. روغن‌های طبیعی از جمله روغن جوجوبا و روغن نارگیل مملو از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E هستند. این مواد نه تنها به محافظت از مو کمک می‌کنند، بلکه برای درمان موهای خشک که می‌تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض کلر باشد نیز عالی هستند.

4. بعد از خارج شدن از استخر موهایتان را بشویید

همانطور که قبل از قرار گرفتن در معرض کلر باید از موهای خود محافظت کرده و خیس کنید، پس از قرار گرفتن در معرض کلر نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن کلر را از موهای خود پاک کنید. همیشه پس از خروج از استخر، به مدت پنج دقیقه موهای خود را کاملاً آبکشی کنید، سپس با یک شامپوی ملایم و نرم کننده غیرسیلیکونی بشویید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از شر کلر خلاص شوید و موهای خود را سالم، هیدراته و دور از تغییر رنگ نگه دارید. بنابراین لازمه داشتن موهای سالم در استخر شستن مناسب آن‌ها است. هنگام شامپو زدن به پوست سر و ریشه‌ها توجه کنید تا تجمع کلر طولانی مدت از بین برود.

5. کلاه شنا بپوشید

بهترین راه برای تضمین محافظت در برابر کلر این است که به طور کامل از آن اجتناب کنید. برای این کار لازم است که اجازه ندهید کلر با موهایتان تماس داشته باشد. سرمایه‌گذاری روی کلاه شنا با کیفیت بالا برای محافظت از موهای شما در برابر قرار گرفتن در معرض کلر بسیار مهم است. کلاه شنا سیلیکونی یا لاتکسی را انتخاب کنید، زیرا پوشش محکمی ایجاد می‌کنند و در مقایسه با کلاه‌های پارچه‌ای محافظت بهتری دارد. اطمینان حاصل کنید که کلاه شنا به طور کامل موهای شما را می‌پوشاند و هیچ قسمتی از موهایتان بیرون نیست.

همانطور که عینک شنا از چشمان شما در برابر کلر محافظت می‌کند، عاقلانه است که یک لایه فیزیکی محافظ برای جلوگیری از تماس مو با کلر در آب استخر در نظر بگیرید. مخصوصاً اگر به دنبال شیرجه کامل در زیر هستید. کلاه شنا ممکن است زیبا نباشد و سرتان را اذیت کند اما به طور کلی بهترین راه برای محافظت از مو در برابر کلر است.

6. موهایتان را ببندید

قبل از وارد شدن به استخر و شنا، موهای خود را با کش ببندید. این مدل موها به حداقل رساندن سطح موی شما در معرض کلر کمک می‌کند و تماس مو با آب کلر دار را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مدل موی بسته از گره خوردن موها جلوگیری می‌کند و اصطکاک را به حداقل می‌رساند.

بستن مو در استخر

7. استفاده منظم از ماسک موی محافظ

موهای خود را با یک ماسک موی هفتگی حاوی ترکیبات آبرسان و تقویت کننده برای مبارزه با اثرات آسیب کلر محافظت کنید. موادی مانند آووکادو، عسل و روغن آرگان برای بازگرداندن رطوبت و بهبود حالت ارتجاعی مو بسیار عالی هستند. ماسک را به طور سخاوتمندانه روی موهای مرطوب بمالید، بگذارید برای مدت زمان مشخص روی موهایتان بماند و برای موهای نرم و تغذیه شده، کاملا آبکشی کنید.

در پایان باید بگوییم که محافظت از مو در برابر کلر هنگام شنا برای حفظ سلامت، استحکام و ظاهر موها ضروری است. با پیروی از نکات و استراتژی‌های ذکر شده در این راهنما، می‌توانید اثرات مخرب کلر را به حداقل برسانید و با اطمینان از شنا کردن خود لذت ببرید. از آماده‌سازی قبل از شنا گرفته تا روتین‌های مراقبت از موی بعد از شنا، گنجاندن این روش‌ها در روتین خود به شما کمک می‌کند موهایتان را به بهترین شکل نگهداری و مراقبت کنید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید