یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بهترین عطرهای فوژه در سال 2023: ترند داغ دنیای عطر

بهترین عطرهای فوژه در سال 2023: ترند داغ دنیای عطر

کلمه Fougère از کلمه فرانسوی "fern" گرفته شده است و به دلیل داشتن نت‌های معطر، تازه و چوبی همه آن چیزی است که از قدم زدن در یک جنگل سرسبز احساس می‌کنید. عطر فوژه که معمولاً از پایه‌ای از خس خس، اسطوخودوس، شمعدانی و یا خزه درخت بلوط تشکیل شده‌ است، به اندازه کافی همه کاره است تا مناسب همه موقعیت‌ها باشد و جایگاه برجسته‌ای در کمد عطر شما پیدا کند.

در مقاله معرفی بهترین عطر 2023 شما را با تعدادی از عطرهای برتر معرفی شده در سال 2023 آشنا کردیم. در این مقاله نیز قصد دارید عطرهای فوژه برتر سال 2023 را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید با بهترین عطر فوژه در سال 2023 آشنا شوید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

1. ادو تویلت دیور ساوج مردانه (Sauvage Eau de Toilette For Men Dior)

ادو تویلت دیور ساوج مردانه

خرید عطر دیور ساوج

Sauvage از برند Christian Dior تقریباً همیشه اولین عطری است که وقتی به عطرهای فوژه فکر می‌کنید به ذهن‌تان خطور می‌کند. "Sauvage" یک خط عطر محبوب برای مردان است که توسط خانه مد لوکس فرانسوی، دیور ساخته شده است. این عطر برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد و به سرعت به دلیل مشخصات رایحه مدرن و پیچیده خود محبوبیت پیدا کرد. ساوج که یک عطر فوژه فوق‌العاده است توسط Francois Demachy ساخته شده است. Sauvage

به عنوان یک عطر تازه، تند و چوبی توصیف می‌شود که روح انسان مدرن را تجسم می‌بخشد. عطر فوژه ساوج از فضاهای باز و قدرت خام طبیعت الهام گرفته شده است و حس آزادی و ماجراجویی را القا می‌کند. این عطر با ترکیدن ترنج خوش طعم باز می‌شود که با گرمای تند دانه فلفل تکمیل می‌شود. قلب این عطر نیز دارای ترکیبی از اسطوخودوس معطر، شمعدانی، فلفل سیچوان، دانه فلفل صورتی، نعناع هندی، صمغ لامی و خس خس خاکی است که به عطر عمق و پیچیدگی می‌افزاید.

نت‌های پایه صمغ لابدانوم و چوب سدر نیز ماندگاری طولانی و حسی را ایجاد می‌کنند. Sauvage محبوبیت گسترده‌ای به دست آورده است و به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای دیور که بهترین عطر فوژه برای مردان نیز هست تبدیل شده است. این عطر به دلیل رایحه همه کاره و جذابش که برای مناسبت‌ها و فصول مختلف مناسب است مورد علاقه بسیاری از آقایان است.

این عطر توسط بازیگر جانی دپ، که تجسم شخصیت ماجراجو و آزاده است، تبلیغ شده است. به طور کلی، Sauvage Eau de Toilette عطری مدرن و پویا است که به انتخابی محبوب در میان مردانی که به دنبال رایحه‌ای متمایز و پیچیده هستند تبدیل شده است. اگر به دنبال یک عطر 2023 فوژه هستید که طرفداران بسیار زیادی داشته باشد، بی‌شک دیور ساوج همان عطر است.

2. ادو تویلت گای لاروش دراکار نویر مردانه (Drakkar Noir Eau de Toilette for Men)

ادو تویلت گای لاروش دراکار نویر مردانه

خرید عطر گای لاروش دراکار نویر

Drakkar Noir یک عطر کلاسیک مردانه است که به خاطر رایحه‌ قوی و پیچیده‌اش شناخته می‌شود. دراکار نویر عطری است که توسط Guy Laroche، طراح مد فرانسوی ساخته شده است. این عطر اولین بار در سال 1982 عرضه شد و از آن زمان به یک کلاسیک جاودانه در دنیای عطر فوژه مردانه تبدیل شده است. Drakkar Noir جزو عطرهای آروماتیک فوژه طبقه‌بندی می‌شود. این عطر که بهترین عطر فوژه است نت‌های مختلف را ترکیب می‌کند تا مشخصات بوی متمایز خود را ایجاد کند.

اسطوخودوس، ترنج، لیمو، رزماری، نعناع، برگ لیمو، ریحان و آرتمیسیا از جمله نت‌های ابتدایی این عطر 2023 فوژه هستند. بعد از تبخیر شدن نت‌های ابتدایی، نت‌های میانی با رایحه‌های درخت عرعر، گشنیز، میخک، افسنطین، دارچین، گلپر و یاسمن به مشام می‌رسند. گای لاروش دراکار نویر در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار خزه درخت بلوط، چرم، سوزن درخت کاج، صنوبر، چوب صندل، خس خس، نعناع هندی، چوب سدر، کهربا و رزین‌ها ناپدید می‌شود.

Drakkar Noir با رایحه شدید و مردانه خود مشخص می‌شود. این عطر فوژه که ترکیبی از نت‌های گیاهی، مرکباتی و چوبی است رایحه پیچیده‌ای را ایجاد می‌کند که هم تازه و هم حسی است. این عطر اعتماد به نفس و پیچیدگی را تراوش می‌کند و این ویژگی آن را برای موقعیت‌های مختلف، از لباس‌های روز گرفته تا گردش‌های عصرانه، مناسب می‌کند. به طور کلی، Drakkar Noir Eau de Toilette عطری مشهور است که به دلیل مشخصات رایحه جسورانه، تطبیق‌پذیری و محبوبیت پایدار در بین مردان در هر سنی شناخته شده است.

3. ادو تویلت کلوین کلاین اترنیتی مردانه (Eternity Eau de Toilette For Men Calvin Klein)

ادو تویلت کلوین کلاین اترنیتی مردانه

خرید عطر کلوین کلاین اترنیتی

عطر مردانه Calvin Klein Eternity عطری پرطرفدار است که چندین دهه است در بازار وجود دارد. Eternity for Men برای اولین بار در سال 1990 به بازار عرضه شد. این عطر فوژه در گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار دارد و یک عطر نوستالژی در نظر گرفته می‌شود. نت‌های آغازین اترنیتی تازه و نشاط‌آور هستند و دارای رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس، نارنگی ماندارین، ترنج و لیمو هستند. نت ابتدایی کلوین کلاین اترنیتی در مدت کوتاهی تبخیر می‌شود و جای خود را به نت قلبی می‌دهد.

قلب عطر 2023 فوژه اترنیتی دارای نت‌های گلی مانند دانه سرو کوهی، گیاه مریم گلی، گل شمعدانی، دانه‌ گشنیز، شکوفه پرتقال، گل سوسن، گل یاس، زنبق دره و ریحان است. رایحه این عطر در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چوب صندل، خس خس، مشک، چوب بلسان بنفش برزیلی و کهربا از بین می‌رود. Eternity for Men برای مردانی طراحی شده است که از عطرهای کلاسیک و جاودانه با پیچ و تاب مدرن قدردانی می‌کنند. این عطر برای هر دو موقعیت رسمی و غیررسمی مناسب است.

4. ادو تویلت پرادا لونا رزا اوشن مردانه (Luna Rossa Ocean Eau de Toilette for Men Prada)

ادو تویلت پرادا لونا رزا اوشن مردانه

خرید عطر پرادا لونا رزا اوشن

عطر لونا روسا اوشن از برند پرادا یک رایحه آروماتیک فوژه مردانه است که در سال 2021 به بازار عرضه شد. با اولین اسپری از این عطر فوژه که بهترین عطر فوژه هم هست، نت‌های ابتدایی آن به مشام می‌رسد. این نت شامل ترنج، دانه فلفل صورتی و درمنه است. نت ابتدایی در مدت کوتاهی از روی پوست تبخیر می‌شود و جای خود را به نت میانی می‌دهد.

رایحه میانی این عطر از اسطوخودوس، گل زنبق، مریم گلی، جیر و زعفران تشکیل شده است. لونا رزا اوشن در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار مشک، کارامل، خس خس هائیتی و نعناع هندی ناپدید می‌شود. لونا رزا اوشن که دارای رایحه ملایم و خنک توسط Anne Flipo و Carlos Benaim ساخته شده است.

5. او فرش ایو سنت لورن وای مردانه (Y Eau Fraiche for Men Yves Saint Laurent)

او فرش ایو سنت لورن وای مردانه

خرید عطر ایو سنت لورن وای

اگر بخواهیم به جدید‌ترین و بهترین عطر فوژه مردانه اشاره کنیم، می‌توانیم از عطر وای نام ببریم. این عطر فوژه در سال 2020 به بازار عرضه شد و گروه بویایی آن چوبی آروماتیک است. نت‌های ابتدایی این عطر از لیمو، زنجبیل و فلفل تشکیل شده است. هرچه به میانه عطر نزدیک‌تر می‌شویم نت‌های قلبی آن را بیشتر استشمام می‌کنیم. رایحه میانی عطر وای نعناع، گل ​​شمعدانی، توت عرعر و اسطوخودوس است. ایو سنت لورن وای در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چوب سدر و الیبانوم ناپدید می‌شود.

6. ادو تویلت ورساچه لهوم مردانه (L Homme Eau de Toilette For Men Versace)

ادو تویلت ورساچه لهوم مردانه

خرید عطر ورساچه لهوم

عطر فوژه مردانه "L'Homme" Eau de Toilette از برند Versace عطری است که برای به تصویر کشیدن ماهیت مردانگی مدرن طراحی شده است. این عطر در سال 1986 به بازار عرضه شد و به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. از جمله نت‌های ابتدایی موجود در این عطر 2023 فوژه می‌توان به لیمو ترش زرد، ترنج، ریحان، برگ نارنج و گیاهان سبز اشاره کرد. این نت‌ها به سرعت تبخیر می‌شوند و دوام کمی روی پوست دارند.

در قلب این عطر فوژه نت‌های گل میخک صدپر، دارچین، نعناع هندی، چوب صندل، گل رز، چوب سدر و گل یاسمن سفید قرار دارد. این نت نیز فرار است و در مدت کوتاهی از روی پوست تبخیر می‌شود. ورساچه لهوم در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چرم، خزه درخت بلوط، مشک، صمغ لابدانوم، وانیل، کهربا و دانه تونکا ناپدید می‌شود. ادوتویلت L'Homme ورساچه، عطری کلاسیک است که ظرافت و مردانگی را به نمایش می‌گذارد.

ماندگاری و سیلاژ ادو تویلت L'Homme بسته به شیمی پوست و تکنیک استفاده متفاوت است. به طور کلی، عملکرد متوسط ​​تا طولانی مدت، با سیلاژی متوسط ​​تا قوی را ارائه می‌دهد که یک دنباله فریبنده به جا می‌گذارد. در مجموع، L'Homme Eau de Toilette for Men by Versace رایحه‌ای جاودانه است که طراوت، گرما و حس حسی را با هم ترکیب می‌کند و آن را به یک عنصر اصلی در کلکسیون عطرهای مردانه تبدیل می‌کند.

7. ادو تویلت گرلن وتیور مردانه (Vetiver Eau de Toilette for Men)

ادو تویلت گرلن وتیور مردانه

خرید عطر گرلن وتیور

عطر فوژه مردانه Vetiver Eau de Toilette عطری است که معمولاً بر اساس جوهره خس خس، علف چند ساله بومی هند ساخته می‌شود. عطر خس خس به خاطر رایحه خاکی، چوبی و کمی دودی‌اش شناخته شده است و این ویژگی نت را به انتخابی محبوب برای عطرهای مردانه تبدیل کرده است. عطرهای مبتنی بر خس خس معمولاً رایحه‌ای متمایز و خاکی با رایحه‌های چوبی و دودی دارند. Vetiver در سال 2000 به بازار عرضه شد.

نت‌های اولیه عطر فوژه گرلن وتیور از ترنج، تنباکو، لیمو، جوز هندی، نرولی، گشنیز و نارنگی ماندارین تشکیل شده است. از آن‌جایی که نت ابتدایی، ماندگاری کمی روی پوست دارد به سرعت جای خود را به نت میانی می‌دهد. نت‌های میانی وتیور سرشار از رایحه‌های خس خس، فلفل، میخک، مریم گلی، ریشه زنبق و چوب صندل است. گرلن وتیور در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار خس خس، خزه درخت بلوط، چرم، صمغ مر، سیوه، دانه تونکا و عنبر ناپدید می‌شود.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید