یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی بهترین عطرهای گیاهی که عاشقشان می‌شوید!

معرفی بهترین عطرهای گیاهی که عاشقشان می‌شوید!

بسیاری از مردم یک سبک زندگی وگن دارند. این افراد فقط غذاهای گیاهی می‌خورند و در رژیم غذایی آن‌ها گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و عسل وجود ندارد. برخی از گیاهخواران یک قدم فراتر می‌روند و لباس یا لوازم جانبی که از چرم یا پشم باشد را نمی‌پوشند و نمی‌خرند. در این میان عطر گیاهی نیز وجود دارد که اصطلاحا به آن‌های عطرهای ارگانیک گفته می‌شود. عطر بدون مواد شیمیایی برای بسیاری از افراد جالب و هیجان‌انگیز است و دوست دارند که از این محصولات استفاده کنند.

عطر گیاهی چیست؟

بر اساس فشار فعالان حیوانات، قوانینی در دهه 1970 به تصویب رسید و اکثر عطرسازان استفاده از سیوت (از غدد حیوان)، مشک واقعی (از گوزن مشک) و کاستوریوم (از بیور) را به عنوان مواد اولیه کنار گذاشتند. این مواد اولیه کاملا بی‌رحمانه بودند و برای تهیه آن‌ها اغلب موجودات را می‌کشتند. علاوه بر این، عسل (که یک محصول حیوانی در نظر گرفته می‌شود) به ندرت در عطرسازی استفاده می‌شود و قرن‌ها است که از چرم در ساخت عطر استفاده نمی‌شود.

تنها عنبر واقعی (محصول جانبی حاصل از نهنگ اسپرم) گاهی اوقات استفاده می‌شود، اما بسیار گران است و در عطرهای ارگانیک استفاده نمی‌شود. در بیشتر موارد عطر گیاهی همان عطر بدون مواد شیمیایی در نظر گرفته می‌شود. در حالی که بسیاری از عطرهای قدیمی حاوی برخی از این مواد بودند، صنعت عطرسازی از مواد حیوانی فاصله گرفته است و عطرسازان در بازسازی بوهای مشابه از طریق ایجاد آکوردها (ترکیب انواع طبیعی و مصنوعی) و در مورد مشک با استفاده از دانه‌های آمبرت این کار را انجام می‌دهند.

اکثریت قریب به اتفاق عطرهای امروزی از ترکیبات مصنوعی و گیاهی استفاده می‌کنند. مولکول‌های عطری مانند Iso E Supra (که رایحه‌ای چوبی و مشک‌دار دارند) و آمبروکسان (عنبر است) اخلاقی‌تر بوده و بیشتر مورد قبول دوستداران عطر است. برندهای خلاق‌تر و آگاه‌تر، بدون استفاده از مواد حیوانی، عطرهای ارگانیک را مبادله و تولید می‌کنند.

چگونه عطر گیاهی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب عطر گیاهی مناسب شامل در نظر گرفتن چندین فاکتور مانند ترجیح شخصی، ترکیب شیمیایی پوست، مناسبت و نت‌های عطر است. در این قسمت چند مرحله وجود دارد که به شما در انتخاب عطر گیاهی عالی کمک می‌کند.

عطر گیاهی

1. درک ترجیحات عطری

مشخص کنید که معمولاً از چه عطرهایی لذت می‌برید. آیا عطرهای تازه و گلی را بیشتر می‌پسندید یا از عطرهای چوبی و تند بیشتر لذت می‌برید. دانستن ترجیحات بویایی به محدود کردن گزینه‌های شما کمک می‌کند.

2. تحقیق در مورد عطرهای گیاهی

با عطرهای گیاهی مختلف و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. نت‌های گیاهی رایج عبارتند از اسطوخودوس، رزماری، مریم گلی، آویشن، نعناع و ریحان. تحقیق در مورد این رایحه‌ها می‌تواند به شما ایده دهد که چه انتظاری از عطر خود دارید.

3. در نظر گرفتن مناسبت و فصل

به زمان و مکان استفاده از عطر فکر کنید. رایحه‌های سبک‌تر و تازه‌تر مانند گل‌ها اغلب برای هوای گرم‌تر و روز ترجیح داده می‌شوند، در حالی که عطرهای غنی‌تر و تندتر برای شب‌ها و ماه‌های خنک‌تر مناسب هستند.

4. تست حضوری عطر

به فروشگاه عطر مراجعه کنید و عطرهای ارگانیک مختلف را امتحان کنید. آن‌ها را روی پوست خود اسپری کنید (ترجیحا روی نقاط نبض مانند مچ دست و گردن) و بگذارید چند دقیقه بماند. به خاطر داشته باشید که عطرها در افراد مختلف به دلیل تفاوت در ترکیب شیمیایی پوست، بوی متفاوتی دارند.

5. توجه به ماندگاری و سیلاژ

به مدت ماندگاری رایحه روی پوست و میزان پخش بوی (سیلاژ) آن توجه کنید. برخی از عطرهای گیاهی ممکن است طول عمر کمتری نسبت به عطرهای دیگر داشته باشند، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری به این موضوع توجه کنید.

بهترین عطرهای گیاهی با ماندگاری بالا

انتخاب "بهترین" عطر گیاهی با ماندگاری طولانی می‌تواند ذهنی باشد، زیرا افراد مختلف ممکن است ترجیحات و شیمی پوست متفاوتی داشته باشند. با این حال، در ادامه برخی از عطرهای ارگانیک شناخته شده که ماندگاری و محبوبیت خوبی دارند معرفی شده است.

1. ادو پرفیوم پاکو رابان لیدی میلیون زنانه (Lady Million Eau de Parfum For Women Paco Rabanne)

ادو پرفیوم پاکو رابان لیدی میلیون زنانه

خرید عطر پاکو رابان لیدی میلیون

"Paco Rabanne Lady Million Eau de Parfum" عطری برای زنان است که توسط طراح مد اسپانیایی Paco Rabanne ساخته شده است. این ادو پرفیوم در خانواده رایحه گل‌دار میوه‌ای قرار دارد و سال انتشار آن 2010 است. این عطر بدون مواد شیمیایی توسط آن فلیپو، بئاتریس پیکه و دومینیک روپیون ساخته شده است. با اولین اسپری از این عطر گیاهی نت‌های ابتدایی آن که شامل لیمو ترش زرد، بهار نارنج و تمشک است به مشام می‌رسد.

با تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر ظاهر می‌شود. این نت از گل گاردنیا، گل یاسمن سفید و شکوفه پرتقال تشکیل شده است. پاکو رابان لیدی میلیون در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار کهربا، عسل و نعناع هندی ناپدید می‌شود. لیدی میلیون عطر گیاهی است که عسل، شیرینی و شهد طلایی آن را بازسازی می‌کند. عسل موجود در عطر لیدی میلیون بسیار حسی و گلی است و رایحه میوه تمشک و گل‌های سفید مانند شکوفه پرتقال و یاس را تکمیل می‌کند.

Eau de Parfum لیدی میلیون به عنوان عطری مجلل و پر زرق و برق توصیف می‌شود که منعکس کننده زرق و برق و لوکس بودن مرتبط با برند پاکو رابان است. این عطر بدون مواد شیمیایی الهام گرفته از زنی است که ثروت، قدرت و اسراف را در خود جای داده است.

بسته‌بندی ادو پرفیوم لیدی میلیون به اندازه خود عطر مجلل است. این بطری به شکل شمش طلا طراحی شده است که نمادی از ثروت و تجمل است. رنگ طلایی آن زرق و برق و پیچیدگی را تراوش می‌کند و آن را به یک قطعه برجسته و ارزشمند روی هر میز آرایشی تبدیل می‌کند. ادو پرفیوم لیدی میلیون برای مناسبت‌های مختلف مناسب در نظر گرفته می‌شود. خواه یک گردش عصرانه شیک، یک شام عاشقانه یا لباس روزمره برای کسانی که از عطرهای لوکس لذت می‌برند.

این عطر از زمان انتشار، محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به عطر به دست آورده است و به یکی از رایحه‌های خاص Paco Rabanne تبدیل شده است. این عطر به دلیل ماندگاری و عطر فریبنده‌اش نظرات مثبت متعددی را به خود اختصاص داده است و این ویژگی آن را به عطر محبوب زنان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

2. ادو پرفیوم آریانا گرند گاد ایز ا وومن زنانه (God Is A Woman Eau de Parfum Women Ariana Grande)

ادو پرفیوم آریانا گرند گاد ایز ا وومن زنانه

خرید عطر آریانا گرند گاد ایز ا وومن

انتخاب ما برای بهترین عطر گیاهی از میان سلبریتی‌ها عطر گاد ایز ا وومن آریانا گرانده است. گاد ایز ا وومن یعنی خدا یک زن است، با 91٪ از مواد طبیعی مشتق شده است. این عطر از آمبرت طبیعی جایگزین مشک تشکیل شده است. این عطر بدون مواد شیمیایی و بدون ظلم به حیوانات از مواد تشکیل دهنده مسئولانه‌ای مانند رز ترکی و وانیل ماداگاسکار استفاده می‌کند.

از آریانا گرانده نقل شده است که او "واقعاً این عطر را دوست دارد و امیدوار است که هر کسی که آن را می‌پوشد احساس زیبایی و قدرت کند." از جمله نت‌های مهم موجود در این عطر که از بهترین عطرهای ارگانیک است می‌توان به دانه آمبرت، گلابی، گل رز، وانیل ماداگاسکار، ریشه زنبق و چوب سدر اشاره کرد. این عطر کهربایی گل دار با رایحه شیرین در سال 2021 به بازار عرضه شد.

3. ادو پرفیوم نارسیسو رودریگز فور هر زنانه (For Her Eau de Parfum Women Narciso Rodriguez)

ادو پرفیوم نارسیسو رودریگز فور هر زنانه

خرید عطر نارسیسو رودریگز فور هر

"Narciso Rodriguez For Her Eau de Parfum" عطری است که توسط طراح مد آمریکایی نارسیسو رودریگز ساخته شده است. این عطر که در سال 2006 عرضه شد، به یکی از نمادین‌ترین عطرهای او تبدیل شده است. این عطر با ترکیبی از نت‌های گلی و میوه‌ای باز می‌شود که شامل گل رز و هلو است. قلب عطر نیز دارای نت غالب مشک است که امضای نارسیسو رودریگز است. این نت با کهربا همراه شده است.

نت‌های پایه این عطر گیاهی نیز عمق و ماندگاری رایحه را ایجاد می‌کنند که اغلب شامل نعناع هندی و چوب صندل است. Narciso Rodriguez For Her Eau de Parfum متعلق به خانواده عطرهای مشک‌دار چوبی گل‌دار است. نارسیسو رودریگز فور هر به خاطر ماندگاری عالی خود شناخته شده است و اغلب در طول روز بدون نیاز به استفاده مجدد دوام می‌آورد.

4. ادو پرفیوم اتات لیبر د اورنج آی ام ترش لس فلورز دو دچت زنانه و مردانه (I am Trash Les Fleurs du Dechet Eau de Parfum for Women and Men Etat Libre dOrange)

 ادو پرفیوم اتات لیبر د اورنج آی ام ترش لس فلورز دو دچت زنانه و مردانه

خرید عطر اتات لیبر د اورنج آی ام ترش لس فلورز دو دچت

"I am Trash Les Fleurs du Déchet" یک ادو پرفیوم است که توسط خانه عطری Etat Libre d'Orange ساخته شده است. این عطر Unisex در خانواده عطرهای کهربایی گل‌دار قرار دارد. ادو پرفیوم آی ام ترش لس فلورز دو دچت در سال 2018 به بازار عرضه شد و رایحه آن شیرین و خنک است. از جمله نت‌های موجود در این عطر بدون مواد شیمیایی می‌توان به سیب، ایزو ای سوپر، گل رز، چوب سدر، چوب آکیگالا و سرو اطلس اشاره کرد.

در پایان باید بگوییم که عطرهای ارگانیک که اغلب به عنوان عطر گیاهی شناخته می‌شوند، جوهره معطر خود را از عصاره‌های طبیعی گیاهان می‌گیرند و ترکیبی هماهنگ از نت‌های خاکی، سبز و گاهی تند را ارائه می‌دهند. عطرهای ارگانیک و گیاهی، کاملا اخلاقی هستند و هرگز از محصولات حیوانی استفاده نمی‌کنند. همین ویژگی آن‌ها را بدون ظلم به حیوانات کرده است. عطر بدون مواد شیمیایی با انواع ادویه‌ها، گل‌ها و چوب‌های واقعی و همچنین مواد مصنوعی پیشرفته تشکیل می‌شود.

برخلاف عطرهای مصنوعی، عطرهای گیاهی حس خلوص و اصالت را القا می‌کنند و جوهر مناظر سرسبز و باغ‌های معطر را به تصویر می‌کشند. از طراوت ترد نعناع و ریحان گرفته تا ظرافت بی‌نظیر اسطوخودوس و بابونه، هر عطر گیاهی داستانی منحصر به فرد را روایت می‌کند و تصاویری از مراتع سرسبز و جنگل‌های آرام را به تصویر می‌کشد.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید