یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
10 عطر مرکباتی که عاشق‌شان خواهید شد

10 عطر مرکباتی که عاشق‌شان خواهید شد

محبوب‌ترین عطرهای جهان از خانواده عطرهای مرکباتی می‌آیند. عطر با رایحه مرکبات، تازه، خوش طعم و نشاط آور است و بعد از استفاده فرد را سرحال می‌آورد. عطر مرکباتی که سرشار از رایحه مرکباتی همچون ترنج، نارنج، پرتقال و نارنگی است تجربه بویایی نشاط‌آور و با طراوتی را به ارمغان می‌آورد. در مقاله معرفی عطرهای باطراوت مرکباتی برای آقایان شما را با تعدادی عطر مردانه با رایحه مرکبات آشنا کردیم. اگر دوست دارید با بهترین عطر مرکباتی که برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

معرفی بهترین عطرهای مرکباتی با قیمت مناسب

وقتی صحبت از عطرهای مرکباتی می‌شود که هم کیفیت و هم مقرون به صرفه بودن را ارائه می‌دهند، چندین گزینه برجسته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه شما را با تعدادی عطر با رایحه مرکبات که قیمت مناسبی دارند آشنا می‌کنیم.

1. ادو کلن آکوا دی پارما کولونیا کلاب مردانه/زنانه (Colonia Club Eau de Cologne For Women And Men Acqua di Parma)

ادو کلن آکوا دی پارما کولونیا کلاب مردانه/زنانه

خرید عطر آکوا دی پارما کولونیا کلاب

عطر مرکباتی کلونیا کلاب از برند Acqua di Parma عطری است مشهور که برای مردان و زنان ساخته شده است. Acqua di Parma یک برند لوکس ایتالیایی است که به خاطر عطرها، ادکلن‌ها و محصولات آرایشی خاص خود شهرت دارد. این عطر یونیسکس در خانواده عطرهای چوبی آروماتیک قرار دارد و سال انتشار آن 2015 است. کلونیا کلاب به خاطر رایحه تازه، معطر و نیروبخش خود مشهور است و به همین در گروه بهترین عطرهای مرکباتی دسته‌بندی می‌شود.

با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن که از نعناع، ترنج، بهار نارنج، لیمو ترش زرد، نارنگی ماندارین و برگ نارنج تشکیل شده است به مشام می‌رسد. نت ابتدایی ماندگاری کمی دارد و به سرعت تبخیر می‌شود. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، به نت میانی یا قلبی عطر می‌رسیم که دارای رایحه‌های اسطوخودوس، گل شمعدانی و صمغ گالبانوم است. این عطر با رایحه مرکبات در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار خس خس، مشک و عنبر ناپدید می‌شود.

کولونیا کلاب برای مناسبت‌های مختلف، از لباس‌های غیررسمی در طول روز گرفته تا رویدادهای رسمی شب، مناسب است. رایحه با طراوت و نشاط‌آور این عطر مرکباتی برای استفاده روزمره به ویژه در فصول بهار و تابستان ایده‌آل است. کلونیا کلاب از آنجایی که یک ادکلن است، عموماً دارای ماندگاری و سیلاژ متوسطی است. این عطر مرکباتی تمایل دارد تا چندین ساعت روی پوست بماند. نت‌های مرکباتی و معطر این عطر به تدریج آزاد می‌شود و در ادامه به پایه گرم تبدیل می‌شود.

2. ادو پرفیوم دیور ساوج مردانه (Sauvage Eau de Parfum For Men Dior)

ادو پرفیوم دیور ساوج مردانه

خرید عطر دیور ساوج

"Sauvage Eau de Parfum" توسط دیور عطری است که در سال 2018 به عنوان یک نسخه تشدید شده از "Sauvage" اصلی منتشر شده در سال 2015 عرضه شد. این عطر توسط François Demachy ساخته شده است و در گروه بویایی شرقی فوژه قرار دارد. در نت ابتدایی این عطر تک نت ترنج قرار دارد و همین نت عطر را به بهترین عطر مرکباتی تبدیل کرده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی به نت میانی این عطر مرکباتی می‌رسیم.

در این نت رایحه‌های فلفل سیچوان، اسطوخودوس، بادیان خطایی و جوز هندی به مشام می‌رسد. دیور ساوج در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار عنبر مصنوعی آمبروکسان و وانیل ناپدید می‌شود. دیور ساوج به عنوان رایحه‌ای توصیف می‌شود که فضاهای باز را به تصویر می‌کشد و روح آزادی و وسعت گسترده را تداعی می‌کند. هدف این عطر انسان مدرنی است که هم ناهموار و هم ظریف است. به طور کلی، این عطر با طراوت، تندی و ته رنگ چوبی آن مشخص می‌شود و هاله‌ای مردانه و جسورانه ایجاد می‌کند.

3. پارفوم اورتو پاریسی برگاماسک زنانه و مردانه (Bergamask Parfum for Women and Men Orto Parisi)

پارفوم اورتو پاریسی برگاماسک زنانه و مردانه

خرید عطر اورتو پاریسی برگاماسک

Bergamask Parfum عطری است که توسط Orto Parisi، یک خانه عطری خاص که توسط عطرساز ایتالیایی الساندرو گوالتیری تأسیس شده است، تولید شده است. Orto Parisi به دلیل رویکرد منحصر به فرد و آوانگارد خود در تولید عطر، که اغلب نت‌های نامتعارف را برای ایجاد رایحه‌های برجسته و متمایز ترکیب می‌کند، شناخته شده است.

همانطور که از نام این عطر مرکباتی پیدا است، برگاماسک از میوه ترنج الهام گرفته شده است. ترنج یک میوه مرکباتی که عمدتاً در منطقه کالابریا در ایتالیا رشد می‌کند. ترنج به دلیل رایحه تازه، مرکباتی و کمی تندش به طور گسترده در عطرسازی استفاده می‌شود. عطر یونیسکس برگاماسک در خانواده عطرهای مرکبات آروماتیک قرار دارد. عطر با رایحه مرکبات برگاماسک یک عطر یونیسکس است که در سال 2014 به بازار عرضه شد.

در حالی که نت‌های خاص عطر برگاماسک به راحتی در دسترس نیستند، منطقی است که فرض کنیم ترنج یک نت برجسته است که احتمالاً با سایر نت‌های مرکبات همراه است یا با ته‌های چوبی یا تند تکمیل می‌شود. عطرهای Orto Parisi اغلب شامل ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی برای رسیدن به مشخصات بویایی مورد نظر خود هستند.

4. ادو تویلت هرمس آن جاردین سور له نیل مردانه/زنانه (Un Jardin Sur Le Nil Eau de Toilette For Women And Men Hermes)

ادو تویلت هرمس آن جاردین سور له نیل مردانه/زنانه

خرید عطر هرمس آن جاردین سور له نیل

ادو تویلت Un Jardin sur le Nil سفری بویایی به جزایر باغ در اسوان، مصر را تداعی می‌کند. در این ترکیب، عطرساز ژان کلود النا از این رودخانه نیل مترادف با زندگی و سخاوت می‌گوید. شیشه این عطر با رایحه مرکبات در یک شیب سبز ملایم قرار دارد و سواحل نیل را تداعی می‌کند. جعبه آن جاردین سور له نیل نیز با گل نیلوفر آبی، توسط هنرمند Veronique de Mareuil به تصویر کشیده شده است.

این عطر مرکباتی که در سال 2005 عرضه شد بخشی از سری عطرهای "Jardin" است که برای تداعی باغ‌های سرسبز طراحی شده است. Un Jardin Sur Le Nil به «باغی بر روی نیل» ترجمه شده است و هدف آن این است که فضای سرسبز و عجیب و غریب باغی را در امتداد سواحل رودخانه نیل در مصر به تصویر بکشد. این عطر که بهترین عطر مرکباتی است در خانواده رایحه‌های گل‌دار میوه‌ای قرار دارد.

نت ابتدایی این عطر با رایحه مرکبات از انبه، گریپ فروت، هویج و گوجه فرنگی تشکیل شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی این عطر مرکباتی نت‌های میانی آن ظاهر می‌شود. این نت شامل گل لوتوس، گل سنبل، نی بوریا، پرتقال و گل صدتومانی است. نت میانی نیز مدت زیادی روی پوست نمی‌ماند و بعد از مدت کوتاهی جای خود را به نت پایه می‌دهد. در نت پایه این عطر نت‌های گل زنبق، مشک، بخور، صمغ لابدانوم و دارچین قرار دارد.

Un Jardin Sur Le Nil به عنوان یک عطر یونیسکس به بازار عرضه می‌شود و هم برای آقایان و هم برای خانم‌هایی مناسب است که از رایحه‌های تازه و سبز با پیچ و تاب‌های پیچیده استقبال می‌کنند. این عطر با رایحه مرکبات برای افرادی طراحی شده است که به دنبال عطرهای منحصر به فرد و خاطره انگیز هستند که آن‌ها را به مکان‌های عجیب و غریب منتقل کند.

5. اکستریت د پارفوم نیشان هسیوات زنانه و مردانه (Hacivat Extrait de Parfum for Women and Men Nishane)

اکستریت د پارفوم نیشان هسیوات زنانه و مردانه

خرید عطر نیشان هسیوات

Hacivat که از نام یک شخصیت معروف سایه بازی ترک (عروسکی سایه) نامگذاری شده است، روح ماجراجویی، درام و کاریزما را از آن شکل باستانی داستان سرایی و سرگرمی تجسم می‌بخشد. Hacivat عطری پیچیده و خاص است که طیفی از نت‌های مرکبات، چوبی و سبز را با ترکیب استادانه ترکیب می‌کند. این عطر مرکباتی رایحه‌ای بسیار جذاب دارد که تقریباً هر کسی از رایحه آن خوشش می‌آید و از آن لذت می‌برد و در مجموع یک رایحه تحسین برانگیز عالی است.

عطر یونیسکس مرکباتی چوبی هسیوات در سال 2017 به بازار عرضه شد و غالب‌ترین نت‌های آن آناناس، گریپ فروت و خزه درخت بلوط است. این عطر که می‌توان از آن به عنوان بهترین عطر مرکباتی نیز یاد کرد برای استفاده در تمام فصول به خصوص بهار، تابستان و پاییز مناسب است. هسیوات حدود 10 تا 12 ساعت روی پوست باقی می‌ماند.

6. ادو تویلت شنل الور هوم اسپرت مردانه (Allure Homme Sport Eau de Toilette For Men Chanel)

 ادو تویلت شنل الور هوم اسپرت مردانه

خرید عطر شنل الور هوم اسپرت

"Allure Homme Sport Eau de Toilette" عطری است مردانه که توسط برند فرانسوی شنل ساخته شده است. این ادو تویلت که یک عطر با رایحه مرکبات است در سال 2004 به بازار عرضه شد. الور هوم اسپرت از خانواده عطرهای چوبی تند است و به خاطر مشخصات بوی تازه، تمیز و اسپرتش معروف است. نت‌های ابتدایی این عطر مرکباتی از پرتقال، آب دریا، ترکیبات شیمیایی آلدهید و نارنگی ماندارین تشکیل شده است.

آلدهیدها ترکیبات آلی هستند که کیفیتی تمیز و صابونی را به ترکیب عطر اضافه می‌کنند. پرتقال و نارنگی نیز رایحه‌ای مرکباتی و مطبوع به ترکیب عطر اضافه می‌کنند. با عبور از نت ابتدایی، به نت میانی عطر می‌رسیم که دارای رایحه‌های دانه فلفل، بهار نارنج و چوب سدر است. نت‌های پایه نیز پایه و اساس عطر را تشکیل می‌دهند و عمق و ماندگاری را به ترکیب عطر می‌بخشند. این نت‌ها شامل وانیل، دانه تونکا، مشک، کهربا، خس خس و صمغ لامی است.

ادو تویلت Allure Homme Sport شنل به خاطر طبیعت تازه، پرانرژی و همه کاره‌اش مشهور است. الور هوم اسپرت عطری است که برای مردان مدرنی طراحی شده است که سبک زندگی فعال را می‌پذیرند و در عین حال پیچیدگی و سبکی را در خود دارند. این عطر با رایحه مرکبات با دهانه مرکباتی، قلب تند و پایه گرم و چوبی خود، تجربه بویایی مناسب برای مناسبت‌های مختلف، از لباس‌های غیررسمی در روز گرفته تا گردش‌های عصرانه را ارائه می‌دهد.

7. ادو تویلت گرلن آکوا الگوریا اورنج سولیا زنانه و مردانه (Aqua Allegoria Orange Soleia Eau de Toilette for Women and Men)

ادو تویلت گرلن آکوا الگوریا اورنج سولیا زنانه و مردانه

خرید عطر گرلن آکوا الگوریا اورنج سولیا

Orange Soleia رایحه‌ای الهام گرفته از باغ‌های مرکبات سیسیلی است که در آفتاب داغ مدیترانه غرق می‌شوند. این عطر دارای نت کم استفاده از پرتقال خونی، همراه با نعناع معطر و پتی گرن با طراوت است که آن را به رایحه‌ای روشن و نشاط‌آور تبدیل می‌کند. این عطر یونیسکس برای هر دو جنس به خوبی کار می‌کند و برای هر موقعیتی مناسب است. آکوا الگوریا اورنج سولیا که بهترین عطر مرکباتی است در سال 2020 به بازار عرضه شد.

8. ادو پرفیوم تام فورد نرولی پورتوفینو مردانه/زنانه (Neroli Portofino Eau de Parfum For Women And Men Tom Ford)

ادو پرفیوم تام فورد نرولی پورتوفینو مردانه/زنانه

خرید عطر تام فورد نرولی پورتوفینو

"Neroli Portofino" عطری است که توسط طراح مشهور مد تام فورد ساخته شده است. این عطر مرکباتی در خانواده رایحه مرکبات معطر قرار دارد و سال عرضه آن 2011 است. نت ابتدایی نرولی پورتوفینو از شکوفه نارنگی ماندارین، ترنج، لیمو، اسطوخودوس، گیاه مورد، رزماری و نارنج تشکیل شده است. زمانیکه این نت تبخیر می‌شود نت میانی با رایحه‌های بهار نارنج، گل، گل یاسمن سفید و شکوفه پرتقال به مشام می‌رسد.

نرولی پورتوفینو در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار کهربا، مشک پنیرکی مالو و سنبل ختایی ناپدید می‌شود. نرولی پورتوفینو به‌ خاطر رایحه‌ شاداب، سرزنده و نیروبخشش شناخته می‌شود که در درجه اول با رایحه‌های فراوان مرکبات مشخص می‌شود. نرولی پورتوفینو برای مناسبت‌های مختلف، از لباس‌های غیررسمی در روز گرفته تا مراسم‌های رسمی شب، مناسب است.

9. ادو تویلت دولچه اند گابانا لایت بلو زنانه (Light Blue Eau de Toilette for Women Dolce & Gabbana - D&G)

ادو تویلت دولچه اند گابانا لایت بلو زنانه

خرید عطر دولچه اند گابانا لایت بلو

لایت بلو توسط دولچه اند گابانا عطری نمادین برای زنان است که به خاطر رایحه شاداب و زنده‌اش که روح مدیترانه‌ای را تداعی می‌کند، شناخته شده است. این عطر مرکباتی با نت‌های ابتدایی با طراوت باز می‌شود که میوه‌ای و نیروبخش هستند. این نت‌ها معمولاً شامل لیمو سیسیلی، سیب و گل ناقوسی شکل هستند. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، به نت میانی یا قلبی عطر می‌رسیم که شامل بامبو، گل یاسمن سفید و گل رز است.

نت‌های پایه این عطر با رایحه مرکبات نیز باعث ایجاد عمق و ماندگاری عطر می‌شوند. این نت‌ها اغلب شامل مشک، کهربا و چوب سدر هستند که حسی گرم و حسی به عطر اضافه می‌کنند. عطر لایت بلو در خانواده عطرهای مرکباتی و گلی قرار می‌گیرد که با نت‌های چوبی و مشک ترکیب شده است. لایت بلو از زمان عرضه، به یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین عطرهای دولچه اند گابانا تبدیل شده است.

10. ادو پرفیوم دولچه اند گابانا لایت بلو او اینتنس پور هوم مردانه (Light Blue Eau Intense Pour Homme Eau de Parfum For Men Dolce & Gabbana - D&G)

ادو پرفیوم دولچه اند گابانا لایت بلو او اینتنس پور هوم مردانه

خرید عطر دولچه اند گابانا لایت بلو او اینتنس پور هوم

لایت بلو او اینتنس پور هوم (Light Blue Eau Intense Pour Homme) یک عطر مردانه محبوب توسط خانه مد لوکس ایتالیایی، Dolce & Gabbana (D&G) است. لایت بلو او اینتنس پور هوم توسط آلبرتو موریلاس در سال 2017 ساخته شده است. عطر لایت بلو او اینتنس پور هوم عطری مردانه و شاداب است که ماهیت دریای مدیترانه را به تصویر می‌کشد. این عطر یک نسخه تشدید شده از عطر اصلی Light Blue Pour Homme است که برای تداعی طراوت دریا و گرمای خورشید طراحی شده است.

این عطر از خط ساحلی ناهموار سیسیل الهام گرفته شده است و برای مردان ماجراجو، با اعتماد به نفس و آزاده عالی است. عطر مرکباتی لایت بلو او اینتنس پور هوم در نت ابتدایی با رایحه‌های گریپ فروت و نارنگی ماندارین باز می‌شود. زمانیکه از شدت این نت کاسته می‌شود، نت‌های میانی آن با رایحه‌های آب دریا و سرو کوهی به مشام می‌رسد. عطر با رایحه مرکبات لایت بلو در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار عنبر درختی و مشک ناپدید می‌شود.

Light Blue Eau Intense Pour Homme به دلیل داشتن رایحه شاداب و نشاط‌آور برای پوشیدن لباس‌های غیر رسمی به خصوص در ماه‌های گرم سال مناسب است. این عطر چوبی آبی یک انتخاب محبوب در میان مردانی است که از عطرهای تازه و پیچیده با حس جذابیت مدیترانه‌ای و طراوت مرکبات استقبال می‌کنند.

در پایان باید بگوییم که عطرهای مبتنی بر مرکبات نوعی عطر هستند که نت‌های مرکباتی مانند لیمو سیسیلی یا کالابریایی، پرتقال، گریپ فروت یا ترنج را به ‌طور برجسته نشان می‌دهند. این عطرها به خاطر ویژگی‌های شاداب، روشن، نشاط‌بخش و نیروبخش‌شان شناخته می‌شوند و این ویژگی‌ها آن‌ها را به انتخابی محبوب برای هوای گرم‌ تبدیل می‌کنند. نت‌های مرکبات اغلب با نت‌های دیگری مانند گیاهان، گل‌ها، چوب‌ها و ادویه‌ها ترکیب می‌شوند تا ترکیبات پیچیده و جالب‌تری ایجاد کنند.

منبع: scentgrail

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید