یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطرهایی که به شما اعتماد به نفس می‌بخشند

عطرهایی که به شما اعتماد به نفس می‌بخشند

بو، قوی ترین محرک احساسات و حافظه در بین تمام حواس است، زیرا بوها را 100 برابر بیشتر از آنچه می‌بینیم، می‌شنویم، لمس می‌کنیم یا می چشیم به یاد می آوریم. قدرت عطرها را نباید دست کم گرفت، عطرها می‌توانند خلق و خو را به شدت تغییر دهند و روحیه و احساسات شما را به طرز قابل توجهی بهبود ببخشند. به همین دلیل است که استفاده از عطر مناسب، حس خوبی را به همراه دارد. وقتی عطری را استشمام می‌کنید، مغزتان به سرعت تشخیص می‌دهد که این رایحه‌ مطبوع یا ناخوشایند است و معمولاً این تداعی‌ها تا آخر عمر در ذهن شما باقی می‌مانند. احساس ما نسبت به عطرهای خاص نیز از زمانی نشأت می‌گیرد که برای اولین بار با آنها مواجه شدیم. وقتی عطر مورد علاقه خود را می‌پوشید، بلافاصله احساس اعتماد به نفس و حال فوق العاده خوبی را تجربه می‌کنید. از نظر علمی تاثیر عطر بر اعتماد به نفس ثابت شده است. اگر دوست دارید افزایش اعتماد به نفس با عطر را تجربه کنید، در این مقاله با معرفی چند رایحه دوست داشتنی و 11 عطر پرطرفدار از برندهای عطرسازی مطرح جهان با ما همراه باشید.

معرفی رایحه‌هایی برای تقویت اعتماد به نفس

از نظر علمی ثابت شده که استشمام برخی از رایحه‌ها به شما انرژی و اعتماد به نفس می‌بخشد. در ادامه، چند تا از این رایحه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید:

وانیل

از نظر بیشتر مردم، وانیل رایحه‌ای آرامش بخش دارد. از گذشته‌های دور از وانیل برای القای آرامش، سرخوشی و افزایش احساس قدرت و اعتماد به نفس استفاده می‌شده است. وانیل علاوه بر بوی دلنشین خود، خواص درمانی هم دارد و برای کاهش علائم افسردگی یا اضطراب هم مفید است.

وانیل، رایحه تقویت کننده اعتماد به نفس

مرکبات

مرکبات یکی دیگر از رایحه‌های محبوب در میان مردم است، چرا که استشمام رایحه مرکبات می‌تواند باعث افزایش هوشیاری و انرژی شما شود. بر اساس تحقیقات، عطر لیمو آرامش بخش است و تصویر بهتری از شما در نظر دیگران ایجاد می‌کند. اگر قرار است با شخص جدیدی ملاقات کنید یا می‌خواهید در قرار ملاقات تصویر خوبی را از خودتان به نمایش بگذارید، فقط کافی است عطری با رایحه مرکبات و لیمو را اسپری کنید و با اعتماد به نفس به سر قرار خود بروید!

افزایش اعتماد به نفس با رایحه مرکبات

رزماری

رزماری فقط یک ادویه نیست، بلکه رایحه‌ای خوشبو است که در عطرها و شمع‌ها استفاده فراوانی دارد. رزماری بوی قوی و نیروبخشی دارد، به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معروف عطر دنیا از این رایحه خوشبو در عطرهای خود استفاده می‌کنند. رایحه رزماری موجب بهبود تمرکز، عملکرد شناختی و حافظه می‌شود. شما می‌توانید برای افزایش اعتماد به نفس با عطر، ادکلن‌هایی را انتخاب کنید که حاوی نت رزماری هستند.

رزماری برای افزایش اعتماد به نفس

گل یلانگ یلانگ

گل یلانگ یلانگ با رایحه درخشان خود در هر مکانی خودنمایی می‌کند و امکان ندارد پس از استفاده از عطری با رایحه این گل زیبا دیده نشوید. این رایحه گلی باعث تقویت انرژی زنانه و همچنین باعث می‌شود فرد نسبت به خود احساس بهتری داشته باشد.

افزایش اعتماد به نفس با رایحه گل یلانگ یلانگ

یاس

هنگام ناراحتی و بی‌حوصلگی، استشمام عطری با رایحه یاس کمک می‌کند تا حس و حال بهتری پیدا کنید. رایحه یاس نشاط آور و انرژی بخش است و ذهن شما را سرشار از احساس مثبت می‌سازد.

در رایحه درمانی، از روغن یاس به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی استفاده می‌شود و مشخص شده است که به تسکین اعصاب هم کمک می‌کند. وقتی استرس دارید، سعی کنید چند قطره روغن یاس را روی بالش خود بریزید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و بهتر بخوابید.

افزایش اعتماد به نفس با رایحه گل یاس

معرفی 11 عطر تقویت کننده اعتماد به نفس

گاهی اوقات، وقتی احساس می‌کنید اعتماد به نفستان پایین آمده است یا عزت نفس پایینی دارید، هیچ چیز نمی‌تواند سریع‌تر از رایحه عطری با طراوت و دوست‌داشتنی خلق و خوی شما را تغییر دهد. نه تنها تاثیر عطر بر اعتماد به نفس و این موضوع ثابت شده است که بعضی از نت‌های خاص در عطرها کمک می‌کنند تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، بلکه عطرهایی که برایتان یادآور خاطرات خوب هستند هم می‌توانند همان احساس سرخوشی و شادی را دوباره برایتان تکرار کنند. نکته مثبت دیگر در مورد عطرها این است که تصویر مثبت و بهتری از شما در ذهن دیگران ثبت می‌کنند و همین موضوع به افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه ارتقا جایگاه اجتماعی شما کمک می‌کند.عطرها می‌توانند بر دیدگاه دیگران از شما تأثیر مثبت داشته باشند و در نتیجه اعتماد به نفس و موقعیت شما را بهبود ببخشند. علاوه بر این، با عطر مناسب، می توانید احساس قدرت داشته باشید. در ادامه 11 عطر از برندهای مطرح جهانی را به شما معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا افزایش اعتماد به نفس با عطر را تجربه کنید.

1.بلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا ادو تویلت مردانه/زنانه آکوا دی پارما (Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria Eau de Toilette for Women and Men)

ادو تویلت مردانه/زنانه بلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا از برند آکوا دی پارما عطری شاداب، دلپذیر و بسیار ملایم با گروه بویایی چوبی معطر است که پس از استشمام آن، بلافاصله اعتماد به نفس بالایی پیدا می‌کنید و حاضر هستید به جنگ تمام چالش‌ها بروید. این عطر فضای منطقه کالابریا را به تصویر می‌کشد، رنگ‌های شاداب و زنده و رایحه‌های دریایی و ساحلی رایحه آن، تجربه‌ای فراموش نشدنی را رقم می‌زند. این ادوتویلت با نت‌های درخشان ترنج و مرکبات آغاز می‌شود، در قلب عطر، نت‌های آرامش بخش و ملایم چوب سدر، خس خس و زنجبیل قرمز شما را در برمی‌گیرد. بنزوئین و مشک در نت‌های پایانی حکم فرمایی می‌کنند و همه نت‌ها را تثبیت می‌کنند. این عطر شادی‌ آور که عصاره‌ای از بهترین‌های منطقه کالابریا است، عشق به خود را به شما می‌آموزد.

افزایش اعتماد به نفس با عطر بلو مدیترانو برگاموتو کالابریا آکوا دی پارما

خریدبلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا ادو تویلت مردانه/زنانه آکوا دی پارما

2.نیویورک اینتنس ادو پرفیوم مردانه/زنانه (New York Intense Eau de Parfum for Women and Men Nicolai Parfumeur Createur)

عطر نیکولای نیویورک اینتنس با طراحی پاتریشیا نیکولای، عطری چوبی معطر است که شبیه هیچ عطر دیگری نیست. این عطر با نت‌های غالب کهربا، مرکبات و ادویه، حواس شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را دوباره به دست آورید. پاتریشیا برای خلق این عطر جذاب از «شهری که هرگز نمی‌خوابد» یعنی شهر نیویورک الهام گرفته است، و حتی ممکن است پس از اسپری کردن آن احساس کنید که مطمئن و با اعتماد به نفسی بالا در خیابان پنجم نیویورک قدم می‌زنید.

این ادوپرفیوم با حضور نت‌های ترنج و لیمو شروع مرکباتی دارد، اما در نت‌های میانی رایحه‌های ادویه‌ای گرم و پوشاننده مانند میخک و دارچین در کنار رایحه‌های آرامش‌بخش اسطوخودوس و بابونه خودنمایی می‌کنند. نت‌های پایانی ترکیبی از نعناع هندی، وانیل، بخور و مشک هستند.

افزایش اعتماد به نفس با ادوپرفیوم نیکولای اینتنس

خریدنیویورک اینتنس ادو پرفیوم مردانه/زنانه

3. بورتنیکوف امبر کلن (BORTNIKOFF Amber Cologne)

اگر به دنبال عطری هستید که با استشمام رایحه آن بلافاصله سرحال، پرانرژی و شاداب شوید، گزینه‌ای بهتر از بورتنیکوف امبر کلن پیدا نمی‌کنید. رایحه این عطر، گرم و غنی، به طرز لذت بخشی فریبنده و فوق العاده همه کاره است. این ادکلن با نمایش پررنگ ترنج و گریپ فروت آغاز می‌شود که حواس شما را تقویت می‌کند. در ادامه نت ملایم نرولی را استشمام می‌کنید و بعد با نت‌های میانی شیرین و جذاب یاسمن سامباک، چوب صندل خامه‌ای و سدر مواجه می‌شوید. نت‌های پایانی ترکیبی از عنبر گرانبها، وانیل دلپذیر و روایح دودی هستند که آکوردی خام و حیوانیایجاد می‌کند که کاملاً در تضاد با نت‌های ابتدایی هستند.

بورتنیکوف امبر کلن تقویت کننده اعتماد به نفس

4.سانتال مجسکیول ادو پرفیوم زنانه و مردانه (Santal Majuscule Eau de Parfum for Women and Men)

چوب صندل نت ملایم و آرامش بخش دارد و با تسکین روح و روان شما، اعتماد به نفستان را هم بالا می‌برد. نت گرم و خامه‌ای چوب صندل به شما کمک می‌کند تا خودتان را دوباره باور کنید و بار دیگر احساساتتان را بازیابی کنید. ادوپرفیومسانتال مجسکیول به گونه‌ای طراحی شده است که انگار ترکیبات آن در میان دسته گلی خیره کننده قرار داده شده است و قطره‌های لذیذ شکلات از آن می‌چکد. همانطور که کاکائو به شکلی ملایم و شیرین با گل رز ترکیب می‌شود، نت دلپذیر چوب صندل حالت دودی پیدا می‌کند. این عطر می‌تواند پای ثابت میز آرایش شما برای تمام فصل‌های سال باشد.

افزایش اعتماد به نفس با ادوپرفیوم سانتال مجسکیول

خریدسانتال مجسکیول ادو پرفیوم زنانه و مردانه

5.شنل نامبر 19 ادو پرفیوم زنانه (Chanel No 19 Eau de Parfum for Women)

ادوپرفیوم زنانه شنل نامبر 19 عطری جسور و متمایز است که آکوردهایی از نت‌های سبز و پودری را برای ایجاد رایحه چوبی گلی بی‌نظیر ارائه می‌کند. با ادای احترام به روز تولد بانو کوکو شانل، یعنی تاریخ 19 آگوست 1883، این عطر در سال 1970 با نام شماره 19 عرضه شد. این عطر توسط هنری رابرت خلق شده و نمایش پیچیده‌ای از ترکیبات متناقض را ارائه می‌دهد. نت باطراوت باریجه و نت شاداب بهارنارنج با نت‌های نرم و پودری گل‌های رزماری و زنبق ترکیب می‌شوند و در نت‌های پایانی چوب صندل و چرم حضور خود را به نمایش می‌گذارند. عطری سبک، اما پیچیده، که بلافاصله حالتان را بهتر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بهترین نسخه از خودتان را ارئه کنید.

افزایش اعتماد به نفس با ادوپرفیوم شنل نامبر 19

خریدشنل نامبر 19 ادو پرفیوم زنانه

6.ادو هادرین ادو پرفیوم زنانه و مردانه انیک گوتال (Eau dHadrien Eau de Parfum for Women and Men Annick Goutal)

ادو پرفیوم زنانه و مردانه ادو هادرین انیک گوتال، عطری از گروه بویایی آروماتیک و مرکباتی است که توسط آنیک گوتال و فرانسیس کامیل پس از خواندن کتاب خاطرات آدرین اثر مارگریت یورسنار توسط گوتال خلق شده است. این عطر منظره بی نظیر زیر آفتاب توسکانی را به تصویر می‌کشد. ادوهادرین با وجود نت‌های سرو، توت شیرین و درخشش مرکبات، عطری خیره کننده، شاداب و باوقار است. شروع این عطر ترکیبی مرکباتی و رنگارنگ از لیمو، بالنگ، گریپ فروت و ترنج است. در نت‌های میانی، رایحه عطر با ترکیب نارنگی ماندارین سبز ایتالیایی و توت‌های ارس به شیرینی می‌زند. نت‌های سرو، یلانگ یلانگ و مشک آخرین پرده نمایش باشکوه این عطر را رقم می‌زنند.

افزایش اعتماد به نفس با ادوپرفیوم ادوهاردین

خریدادو هادرین ادو پرفیوم زنانه و مردانه انیک گوتال

7.نویر د نویر ادو پرفیوم مردانه زنانه تام فورد (Noir de Noir Eau de Parfum for Women and Men Tomford)

ادوپرفیوم نویر د نویر، یکی از شناخته شده‌ترین عطرهای تام فورد است. این ادوپرفیوم با رایحه مدیترانه‌ای گلی و گرمی که دارد بلافاصله احساس اعتماد به نفس و جذابیت را در شما بیدار می‌کند. این عطر تام فورد با جذابیت و شهوت انگیزی ذاتی خود، به عنوان عطری دلنشین و اغواکننده معرفی می‌شود که با ترکیبات متضاد خود شکوفا می‌شود و با آکوردهای شرقی شگفت انگیز هماهنگی دور از انتظاری را با با رایحه مست‌کننده گل‌ها دارد.

در پایان، نت‌های عود، نعناع هندی دودی، و قارچ ترافل سیاه با نت خوش عطر و طعم وانیل ترکیب می‌شوند و بیشتر از قبل، حالتی پیچیده و معمایی را به رایحه این عطر می‌بخشند. رایحه گل رز که در تمام این عطر حضور پررنگی دارد، با عود ترکیب می‌شود تا آکوردی دودی و غنی ایجاد کند و حضور وانیل شیرینی متناسبی را به آن می‌بخشد.

افزایش اعتماد به نفس با ادوپرفیوم نویر د نویر

خریدنویر د نویر ادو پرفیوم مردانه زنانه تام فورد

8.پورتریت آف الیدی ادو پرفیوم زنانه فردریک مال (Portrait of a Lady Eau de Parfum for Women Frederic Malle)

ادوپرفیوم زنانه پورتریت آف ا لیدی از برند برجسته فردریک مال، یکی از شناخته شده ترین عطرهای جهان است. این عطر کهربایی گلی ساخته دومینیک روپیون است، و نام آن برگرفته از رمان پرتره یک بانو اثر هنری جیمز است که در سال 1881 نوشته شده است. این عطر جذاب، ظریف و برازنده، به گونه‌ای طراحی شده است که با استشمام بوی خوب آن حس می‌کنید که ترکیبی از ادویه‌های شرقی روی دسته‌ای از گل‌های رز ترکی تازه چیده شده پاشیده شده‌اند. عطر پورتریت آف الیدی، ماهیتی مدیترانه‌ای ولی قوی‌ دارد. حضور نعناع هندی در قلب این عطر، حالتی رمزآلود به آن می‌بخشد و ترکیب خوش عطر و طعم انگور فرنگی سیاه، تمشک و چوب صندل خامه‌ای شیرینی دلپذیر را به آن می‌افزاید.

تاثیر عطر پورتریت آف لیدی بر اعتماد به نفس

خریدپورتریت آف الیدی ادو پرفیوم زنانه فردریک مال

9.اپیک ادو پرفیوم مردانه آمواج (Epic Eau de Parfum For Men Amouage)

راندا حمامی این عطر چوبی کهربایی را برای گرامیداشت افسانه‌های مسیر باستانی جاده ابریشم که از چین تا به عربستان می‌رسد ساخته است. این عطر به گونه‌ای طراحی شده که مثل قطب نمایی در جاده ابریشم است و ماهیت ارزشمند اقلام تجاری آسیا مانند طلا، چای، ابریشم، ادویه جات و عود را به تصویر می‌کشد. این ادوپرفیوم مردانه امواج، رایحه شرقی چوبی دارد و با فلفل صورتی، هل، زعفران و جوز هندی آغاز می‌شود، در نت‌های میانی گل شمعدانی و صمغ مر خودنمایی می‌کنند. نت‌های پایانی شگفت‌انگیز هستند، با نت‌‌های کم‌نظیر عود، نعناع هندی، چرم سرد، و بخور دودی که آکوردی سرمست کننده را به وجود می‌آورند. شیشه این عطر شبیه جامه‌دان‌های چینی طراحی شده است و اینطور به نظر می‌رسد که با یشم سلطنتی مشرق زمین ساخته شده است.

تاثیر عطر مردانه آمواج اپیک بر اعتماد به نفس

خریداپیک ادو پرفیوم مردانه آمواج

10.دنجر پور هوم پرفیوم مردانه رژا داو (Danger Pour Homme Perfume Men Roja Dove)

دنجر پور هوماز برند رژا داو، با گروه بویایی کهربایی فوژه همراهی عالی برای گردش‌های بیرون از خانه شما است. به محض اسپری کردن این عطر جذاب، عزت نفس زیادی پیدا می‌کنید. پس از شروع درخشان مرکباتی، به طور موقت از مسیر خود منحرف می‌شود و اسطوخودوس به نت غالب آن تبدیل می‌شود. پس از مدت کوتاهی، ترکیب سرمست کننده و پراحساس وانیل و یاس غالب می‌شود و همه اطرافیانتان را مجذوب خود می‌کند. در نت‌های پایانی، ترکیب‌های متضاد گل‌های شیرین با مرکبات تند و تیز و عنبر گرانبها با وجود نت‌های چوب سدر خامه‌ای و مشک پودری تلطیف شده‌اند.

افزایش اعتماد به نفس با پرفیوم دنجر پور هوم رژا داو

خرید عطردنجر پور هوم پرفیوم مردانه رژا داو

11.کلاب د نویت اینتنس ادو پرفیوم زنانه آرماف (Club de Nuit Intense Eau de Parfum for Women Armaf)

کلاب د نویت اینتنس آرماف عطری است تیره، دودی و جذاب و با گروه بویایی چیپر گلی، رایحه گرم، غنی و پوشاننده این ادوپرفیوم زنانه حاوی ترکیب شگفت‌انگیزی از ادویه جات است. این عطر با نت شاداب گل رز، نت آرامش‌بخششمعدانی و نت شیرین زعفران شروع می شود. نت‌های میانی ترکیبی خوش طعم از جوز هندی، فلفل و زیره سیاه هستند که با نت پودری بنفشه ترکیبی دور از انتظار را ایجاد می‌کنند. جادوی این عطر در نت‌های پایانی اتفاق می‌افتد، با کهربا، عود، وانیل و نعناع هندی، آکورد شرقی به یاد ماندنی ایجاد می کند. اگر قبل از بیرون رفتن عصرانه به کمی اعتماد به نفس نیاز دارید، فقط کافی است کلوب د نویت اینتس را بپوشید.

تاثیر عطر زنانه کلاب د نویت اینتنس بر اعتماد به نفس

خریدکلاب د نویت اینتنس ادو پرفیوم زنانه آرماف

با اینکه رایحه‌ها و عطرها تأثیر قابل توجهی بر احساسات و عواطف دارند و تاثیر عطر بر اعتماد به نفس ثابت شده است، اما قطعا هیچ عطری وجود ندارد که برای افزایش اعتماد به نفس برای همه مناسب باشد. پس برای پاسخ به سوال اینکه چگونه باید عطری را انتخاب کنید تا اعتماد به نفس شما را زیاد کند، اول از همه سلیقه خودتان را در نظر بگیرید و عطری را انتخاب کنید که به نظرتان بوی خوبی دارد. بدون شک، عطر خوشبو همان چیزی است که برای حضوری مطمئن در یک جلسه کاری، قرار ملاقات یا صرفاً برای شروع روزی عالی به آن نیاز دارید. در این مقاله، فهرستی از 11 عطری که به شما اعتماد به نفس می‌دهند از برندهای شناخته شده دنیا گلچین کرده‌ایم، خوشحال می‌شویم که شما هم تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:beautinow

نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید