یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز در رابطه با نت پسته در عطرسازی

همه چیز در رابطه با نت پسته در عطرسازی

در دنیای پیچیده عطرسازی، استفاده از نت‌های مختلف به پیچیدگی و جذابیت یک رایحه کمک می‌کنند. در میان نت‌های مختلف عطری، نت پسته به عنوان یک عنصر منحصر به فرد و فریبنده برجسته می‌شود و تعادل ظریفی از طعم آجیلی، شیرینی و غنا را ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی عطرهای با رایحه پسته می‌پردازیم و نقش مهم پسته در عطر را برای‌تان شرح می‌دهیم. برای آشنا شدن با عطرهای دارای نت پسته در ادامه همراه ما باشید.

تاریخچه نت پسته در عطرسازی

پسته که از درخت Pistacia vera به دست می‌آید، تاریخچه‌ای غنی دارد که قدمت آن به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. نت پسته که خاستگاه آن در خاورمیانه، به ویژه ایران و سوریه است، به دلیل طعم و ارزش غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفت. با گذشت زمان، وجود پسته در عطر به نمادی از تجمل و شیک بودن تبدیل شد که اغلب برای عطرهای سلطنتی و اشراف مورد استفاده قرار می‌گرفت.

نت پسته

در عطرسازی، استفاده از نت پسته را می‌توان در تمدن‌های باستانی ردیابی کرد، جایی که عطرها از مواد طبیعی مانند ادویه‌ها، رزین‌ها و عصاره‌های گیاه‌شناسی ساخته می‌شدند. با این حال، در عطرسازی معاصر استفاده از پسته در عطر برجستگی زیادی پیدا کرده است و به عطرسازان یک عنصر همه کاره و جذاب برای کار با آن ارائه می‌دهد.

ویژگی نت پسته در عطرسازی

نت‌ پسته در عطرسازی طیفی از جنبه‌های بویایی را در بر می‌گیرد که هر کدام به ویژگی کلی یک عطر کمک می‌کنند. نت پسته دارای یک رایحه آجیلی متمایز است که یادآور طعم خامه‌ای و کمی شیرین خود آجیل است. با این حال، بر خلاف نت‌های سنگین‌تر مبتنی بر آجیل مانند بادام یا فندق، پسته کیفیتی سبک‌تر و مطبوع‌تر به عطر می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بارز نت پسته، شکوه با لطافت آن است.

برخلاف آکوردهای آشکارا منحط یا غنی، پسته حس لوکس بودن را القا می‌کند و ظرافتی را ارائه می‌دهد که هم جذاب و هم پیچیده است. این امر پسته را به انتخابی ایده‌آل برای عطرهایی تبدیل می‌کند که به دنبال القای حس زرق و برق و ظرافت بی انتها هستند. علاوه بر این، نت‌ پسته اغلب ته‌رنگ‌های سبز و میوه‌ای را نشان می‌دهد که عمق و پیچیدگی را به ترکیب عطر اضافه می‌کند. این نت می‌تواند یک تجربه بویایی چند وجهی ایجاد کند که در طول زمان روی پوست تکامل پیدا می‌کند.

ترکیب نت پسته در عطرسازی

هنر ترکیب نت پسته در عطرسازی نیازمند ظرافت و خلاقیت عطرساز است. با توجه به ویژگی لطیف و در عین حال متمایز عطرهای با رایحه پسته، نت پسته می‌تواند به روش‌های مختلفی برای تقویت جنبه های مختلف یک عطر استفاده شود. یکی از رویکردها این است که پسته را به عنوان نت بالایی مورد استفاده قرار داد. وجود پسته در عطر آن هم در نت ابتدایی، بلافاصله حواس را مجذوب خود می‌کند.

در این نت، پسته کیفیتی با طراوت و دعوت کننده به عطر می‌بخشد و زمینه را برای سفر بویایی شگفت‌انگیز فراهم می‌کند. از طرف دیگر، پسته را می‌توان به عنوان یک نت قلبی یا میانی مورد استفاده قرار داد، جایی که غنای خامه‌ای این نت می‌تواند با سایر مواد ترکیب شود و یک ترکیب هماهنگ ایجاد کند. پسته که با آکوردهای گلی یا چوبی نت میانی ترکیب می‌شود، به عمق و غنای عطر می‌افزاید و لطافتی مخملی به ترکیب عطر می‌بخشد.

پسته در عطر

علاوه بر این، نت‌ پسته را می‌توان در پایه یک عطر به کار برد، جایی که اثری ماندگار بر روی پوست ایجاد می‌کند. هنگامی که نت پسته با نت‌های گرم و کهربایی یا مشک ترکیب می‌شود، حسی لطیف به عطر می‌بخشد و یک دنباله به یاد ماندنی را به یادگار می‌گذارد که حس فتنه و جذابیت را تداعی می‌کند.

عطرسازان مشهور و هنر خلق عطر با نت پسته

در دنیای عطرسازی، جایی که هنر با مهارت بویایی رو به رو می‌شود، چندین عطرساز مشهور با خلاقیت‌های نوآورانه‌شان اثری ماندگار بر جای گذاشته‌اند. در میان آن‌ها، نام هایی مانند Jacques Guerlain، Serge Lutens و Jean-Claude Ellena برجسته می‌شوند که هر کدام به دلیل سبک‌های متمایز و عطرهای نوآورانه خود شناخته می‌شوند. با این حال، یکی از جنبه‌های جذاب عطرسازی که اخیراً توجه را به خود جلب کرده است، هنر ترکیب نت پسته در عطرها است.

از لحاظ تاریخی، پسته یک عنصر کم استفاده در عطرسازی بوده است که تحت‌الشعاع نت‌های معمولی‌تر قرار گرفته است. با این حال، عطرسازان معاصر در حال بررسی رایحه غنی و آجیلی این نت هستند و آن را با آکوردهای گلی، میوه‌ای یا چوبی ترکیب می‌کنند تا ترکیبات جذابی خلق کنند. این جذابیت جدید با پسته در عطرسازی، از ماهیت همیشه در حال تکامل ایجاد رایحه صحبت می‌کند، جایی که حتی غیرمنتظره‌ترین ترکیبات می‌توانند الهام بخش شاهکارهای بویایی باشند.

عطرهای معروف دارای نت پسته

چندین عطر موجود در بازار جذابیت دلربای نت پسته را به نمایش می‌گذارند که هر کدام از این عطرها تفسیری منحصر به فرد از این نت همه کاره را ارائه می‌دهند. برای آشنا شدن با عطرهای دارای نت پسته در ادامه همراه ما باشید.

1. ادو تویلت هرمس آن جاقدن ان مدیترانه مردانه/زنانه (Un Jardin En Mediterranee Eau de Toilette For Women And Men Hermes)

ادو تویلت هرمس آن جاقدن ان مدیترانه مردانه/زنانه

خرید عطر هرمس آن جاقدن ان مدیترانه

"Un Jardin En Méditerranée" عطری از خانه مد لوکس فرانسوی هرمس است. این عطر بخشی از مجموعه "Les Jardins" برند است که توسط عطرساز مشهور ژان کلود النا ساخته شده است. این مجموعه از باغ‌های مختلف در سراسر جهان الهام می‌گیرد و ذات آن‌ها را در یک بطری عطر به تصویر می‌کشد. آن جاقدن ان مدیترانه متعلق به خانواده عطرهای معطر چوبی است. ترکیب رایحه Un Jardin En Méditerranée طوری طراحی شده است که حس یک باغ مدیترانه‌ای را القا کند.

نت‌های ابتدایی این ادو تویلت یونیسکس شامل ترنج، لیمو ترش زرد و نارنگی ماندارین است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، به نت میانی یا قلبی عطر می‌رسیم. این نت شامل خرزهره و شکوفه پرتقال است. نت میانی نیز مدت زمان زیادی روی پوست دوام نمی‌آورد و به سرعت جای خود را به نت پایه می‌دهد. این نت سرشار از رایحه‌های برگ انجیر، درخت سرو، سرو کوهی، پسته و مشک است.

Un Jardin En Méditerranée به عنوان عطری تازه و معطر توصیف می‌شود که ماهیت یک باغ مدیترانه‌ای غرق در نور خورشید را به تصویر می‌کشد. این عطر نت‌های مرکباتی و گلی را با ته رنگ‌های چوبی و گیاهی ترکیب می‌کند و رایحه‌ای را ایجاد می‌کند که هم نشاط‌آور و هم آرام است. این عطر به صورت یونیسکس به بازار عرضه شده است که هم برای آقایان و هم برای خانم‌هایی مناسب است که از رایحه‌های تازه و الهام گرفته از طبیعت استقبال می‌کنند.

Un Jardin En Méditerranée به دلیل طبیعت تازه و همه کاره خود برای مناسبت‌های مختلف مناسب در نظر گرفته می‌شود. این عطر را می‌توان در طول روز به‌ صورت غیررسمی پوشید یا برای رویدادهای رسمی‌تر استفاده کرد. در واقع این ادو تویلت به دلیل ویژگی با طراوت آن یک انتخاب عالی و مناسب برای پوشیدن در فصل بهار و تابستان است.

2. ادو پرفیوم الی ساب گرل آف ناو زنانه (Girl of Now Eau de Parfum For Women Elie Saab)

ادو پرفیوم الی ساب گرل آف ناو زنانه

خرید عطر الی ساب گرل آف ناو

"Girl of Now" عطری است که توسط طراح مد لبنانی الی ساب ساخته شده است. این عطر در سال 2017 به بازار عرضه شد. گرل آف ناو در گروه بویایی شرقی گل‌دار قرار دارد و رایحه آن ملایم و معتدل است. Girl of Now به عنوان یک عطر " gourmand" توصیف می‌شود که ترکیبی از آکوردهای شیرین و آجیلی را با لمس گلی ارائه می‌دهد.

این عطر زنانه با نت‌های ابتدایی پسته، گلابی و نارنگی ماندارین باز می‌شود. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی با رایحه‌های بادام، شکوفه پرتقال و گل مگنولیا به مشام می‌رسد. این نت نیز مدت زیادی روی پوست نمی‌ماند و جای خود را به نت پایه می‌دهد. این نت دارای رایحه‌های ماندگار دانه تونکا، پشم کشمیر و نعناع هندی است.

3. ادو پرفیوم الی ساب گرل آو نو شاین زنانه (Girl of Now Shine Eau de Parfum for Women Elie Saab)

ادو پرفیوم الی ساب گرل آو نو شاین زنانه

خرید عطر الی ساب گرل آو نو شاین

Eau de Parfum "Girl of Now Shine" عطری است برای زنان که توسط طراح مد لبنانی الی ساب ساخته شده است. "Shine" که به عنوان بخشی از مجموعه عطرهای "Girl of Now" عرضه شد، امتدادی از رایحه اصلی است که نویدبخش تجربه‌ای درخشان و روشن است. این عطر در گروه بویایی شرقی گل‌دار قرار دارد و هدف آن تسخیر جوهر زنانگی و روحیه شادی و مثبت اندیشی است. این عطر در سال 2018 به بازار عرضه شد و رایحه آن شیرین و معتدل است.

بعد از اولین اسپری از ادو پرفیوم الی ساب گرل آو نو شاین زنانه نت‌های ابتدایی آن که از آناناس، گلابی، پسته و نارنگی ماندارین تشکیل شده است به مشام می‌رسد. این نت مدت کوتاهی روی پوست می‌ماند و به سرعت جای خود را به نت میانی می‌دهد. این نت سرشار از رایحه‌های گلی گل یاسمن سفید، گل یلانگ یلانگ و شکوفه پرتقال است.

نت میانی نیز مدت زیادی روی پوست دوام ندارد و بعد از مدت کوتاهی ناپدید می‌شود. این عطر زنانه در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار وانیل، نعناع هندی و گل زنبق ناپدید می‌شود. مجموع نت‌های موجود در این عطر آن را برای زنان با اعتماد به نفس و توانمند مناسب می‌کند. طراحی بطری «Girl of Now Shine» نشان‌دهنده شکوه و ظرافت مرتبط با خلاقیت‌های برند الی ساب است.

4. ادو تویلت جان وارواتوس ارتیسان بلو مردانه (Artisan Blu Eau de Toilette For Men John Varvatos)

ادو تویلت جان وارواتوس ارتیسان بلو مردانه

خرید عطر جان وارواتوس ارتیسان بلو

«جان وارواتوس آرتیزان بلو» عطری است آروماتیک سبز که برای مردان طراحی شده است. Artisan Blu در سال 2016 به بازار عرضه شد. از جمله نت‌های ابتدایی موجود در این عطر می‌توان به ترنج، نارنج، اسطوخودوس و ریحان اشاره کرد. این نت ماندگاری کمی دارد و به سرعت تبخیر می‌شود. در میانه عطر نت‌های قلبی آن که شامل گل شمعدانی، گل زنبق، گیاه مریم گلی کلاری، شکوفه پرتقال و گیاه پالماروزا است به مشام می‌رسد.

جان وارواتوس ارتیسان بلو در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار پسته، چوب سدر، نعناع هندی و درخت کاج به پایان می‌رسد. جان وارواتوس واقعاً چیزی منحصر به فرد و مشخص را به دنیای عطرها ارائه می‌دهد. Artisan Blu توسط John Varvatos به عنوان یک عطر تازه و معطر توصیف می‌شود که ماهیت خط ساحلی مدیترانه را به تصویر می‌کشد.

5. ادو تویلت بولگاری اومنیا گرین جید زنانه (Omnia Green Jade Eau de Toilette for Women Bvlgari)

ادو تویلت بولگاری اومنیا گرین جید زنانه

خرید عطر بولگاری اومنیا گرین جید

بولگاری اومنیا گرین جید یک ادو تویلت گل‌دار آبی است که در سال 2009 به بازار عرضه شد. نت ابتدایی این عطر از گیاهان سبز و نارنگی ماندارین تشکیل شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی با رایحه‌های گل یاسمن سفید، گل صدتومانی و شکوفه گلابی به مشام می‌رسد. در پایان عطر نیز رایحه‌های ماندگار پسته، چوب و مشک به مشام می‌رسد.

در پایان باید بگوییم که نت پسته در عطر نقش فریبنده‌ای در دنیای عطربازی ایفا می‌کنند و تعادل ظریفی از آجیل، شیرینی و تجمل را ارائه می‌دهد. نت پسته در عطر با تاریخ غنی و ویژگی‌های چندوجهی خود، به عنصری مورد توجه برای عطرسازانی تبدیل می‌شود که به دنبال خلق عطرهایی هستند که حس تجمل و پیچیدگی را القا می‌کند. پسته چه به عنوان نت بالایی، چه در نت قلبی و چه به عنوان نت پایه استفاده شود، بُعدی منحصر به فرد به ترکیبات بویایی می‌بخشد و اثری ماندگار بر جای می‌گذارد که هم خاطره انگیز و هم مسحورکننده است.

محصولات مرتبط
ران وایلد ادو پرفیوم زنانهDavidoff 
۳,۷۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گرل آو نو شاین ادو پرفیوم زنانه الی ساب - الی صعبElie Saab 
۴,۲۷۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
رزز بربرانزا ادو پرفیوم زنانه و مردانهLancomeامکان ارسال فوری
۳۳۷,۰۰۰ تومان
۱.۲ میل
سمپل
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گرل آف ناو ادو پرفیوم زنانه الی ساب - الی صعبElie Saab تخفیف ویژه
۶,۸۱۶,۰۰۰ تومان۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱ میل
سمپل
+۳
تنوع
ارتیسان بلو ادو تویلت مردانه جان وارواتوسJohn Varvatos تخفیف ویژه
۴,۷۸۶,۰۰۰ تومان۲,۷۱۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لا پتیت روبه نویر اُ فرش زنانه گرلنGuerlain 
۸,۳۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اومنیا گرین جید - امنیا گرین جید ادو تویلت زنانه بولگاریBvlgariامکان ارسال فوری
۸,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۶۵ میل
عطر
۱۰ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
آن جاقدن ان مدیترانه ادو تویلت مردانه/زنانه هرمسHermes تخفیف ویژه
۱۱,۸۳۵,۰۰۰ تومان۸,۳۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید