یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی بهترین عطرهای دارای نت بخور

معرفی بهترین عطرهای دارای نت بخور

از آغاز خلقت، اعتقاد بر این بود که تنها دود بخور می‌تواند از سد فیزیکی بین بهشت ​​و زمین عبور کند. در واقع، کلمه عطر نام خود را از کلمه لاتین "per fumare" گرفته است که به معنای "از طریق" یا "توسط" دود است. بخور در بسیاری از فرهنگ‌ها مانند خاورمیانه، اروپا، هند، ژاپن و چین برای اعمال مذهبی و معنوی استفاده می‌شده است.

در غارهای مصر نقاشی‌های دیواری وجود دارد که قدمت آن‌ها به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و رقصندگانی را به تصویر می‌کشد که کلاه‌های مخروطی مومی آغشته به بخور بر سر دارند و با افزایش گرما، مخروط‌ها ذوب می‌شوند و عطر بخور بدن‌شان را معطر می‌کند. با توجه به اهمیت نت بخور و رایحه بخور تصمیم گرفتیم در این مقاله تعدادی عطر با رایحه بخور را به شما معرفی کنیم.

معروف‌ترین عطرهای دارای نت بخور

عطر با رایحه بخور می‌تواند بوی تازه، مشک‌دار، خاکی، صمغی و چوبی داشته باشد و به ‌ویژه با عود، گل‌ها، ادویه‌ها و چوب صندل ترکیب شود. عطرهای با رایحه بخور می‌توانند احساس مراقبت یا حس سلطنتی را در شما ایجاد کنند. اگر عاشق نت بخور در عطرها هستید در ادامه شما را با تعدادی عطر معروف که دارای نت بخور هستند آشنا می‌کنیم.

1. ادو پرفیوم گرلن شالیمار زنانه (Shalimar Eau de Parfum For Women Guerlain)

ادو پرفیوم گرلن شالیمار زنانه

خرید عطر گرلن شالیمار

عطر شالیمار توسط ژاک گرلن در سال 1925 به عنوان ادای احترام به داستان عشق افسانه‌ای بین امپراتور شاه جهان (SHAHJAHAN) و همسرش Mumtaz Mahal ساخته شد. این عطر با رایحه بخور کلاسیک و نمادین از زمان ایجاد آن در سال 1925 تا به امروز محبوب بوده است. قبل از اینکه شاه جهان امپراتور شود نامش شاهزاده خرم بود. طبق افسانه‌ها، شاهزاده خرم بیست ساله در بازاری که خانواده او در آن کار می‌کردند، با دختر جوانی به نام ارجمند بانو آشنا شد.

امپراتور مسحور زیبایی او شد و پس از امپراتور شدن، او را به عنوان ممتاز محل به معنای "جواهر قصر" همسر خود کرد. نام عطر شالیمار نیز از «باغ‌های شالیمار» گرفته شده است که مورد علاقه ممتاز بود. شالیمار که یکی از پرفروش‌ترین عطرهای تاریخ است، جادوی غیرقابل انکاری دارد. نت‌های ابتدایی ادو پرفیوم گرلن شالیمار زنانه از ترنج، مرکبات، لیمو ترش زرد، چوب سدر و نارنگی ماندارین تشکیل شده است.

بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر که از گل زنبق، گل رز، گل یاسمن سفید، نعناع هندی و خس خس تشکیل شده است به مشام می‌رسد. شالیمار در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار ترشح گربه زباد، چرم، مشک، بخور، صمغ جاوشیر، دانه تونکا، وانیل و چوب صندل به پایان می‌رسد. این عطر به خاطر رایحه شرقی و احساسی خود شناخته شده است و بخور در واقع یکی از نت‌هایی است که به افزایش پیچیدگی آن کمک می‌کند.

2. ادو پرفیوم آمواج جوبیلیشن ایکس ایکس وی من مردانه (Jubilation XXV Man Eau de Parfum Men Amouage)

ادو پرفیوم آمواج جوبیلیشن ایکس ایکس وی من مردانه

خرید عطر آمواج جوبیلیشن ایکس ایکس وی من

ادو پرفیوم جوبیلیشن XXV Man توسط Amouage عطری مجلل برای مردان است که در سال 2007 به بازار عرضه شد. این عطر متعلق به خانواده عطرهای کهربایی فوژه است که با ترکیبی غنی و پیچیده از نت‌های معطر، تند و چوبی مشخص می‌شود. نت‌های ابتدایی Jubilation XXV Man اغلب شامل ترکیبی از نت‌های میوه‌ای و ادویه‌ای است که شامل توت سیاه، پرتقال، ترخون و دانه گشنیز هستند.

بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی که از عسل، چوب گوایاک، دارچین، برگ بو، میخک، گل رز، ارکیده و دانه کرفس تشکیل شده است به مشام می‌رسد. نت‌های پایه جوبیلیشن نیز عبارتند از اپوپوناکس، بخور، مر، نعناع هندی، سدر، عنبر، جاویدان، مشک و خزه درخت بلوط. XXV که "پادشاه" همه عطرهای بخور در نظر گرفته می‌شود، ماندگاری 12 ساعته و سیلاژ عالی دارد.

3. ادو پرفیوم آمواج اینترلود مردانه (Interlude Eau de Parfum For Men Amouage)

ادو پرفیوم آمواج اینترلود مردانه

خرید عطر آمواج اینترلود

Amouage Interlude for Men عطری است با رایحه بخور که توسط خانه عطرهای لوکس Amouage عرضه شده است. Interlude for Men در سال 2012 وارد بازار شد. این ادو پرفیوم در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد و یک عطر عمانی است. با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن که از پونه کوهی، دانه فلفل و ترنج تشکیل شده است به مشام می‌رسد.

بعد از ناپدید شدن نت ابتدایی، نت میانی اینترلود مردانه ظاهر می‌شود. این نت شامل بخور، صمغ جاوشیر، کهربا و صمغ لابدانوم است. ادو پرفیوم آمواج اینترلود مردانه در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار چرم، چوب صندل، چوب عود و نعناع هندی به پایان می‌رسد.

4. ادو پرفیوم نیکولای پارفومر کریتر اینسنس عود زنانه و مردانه (Incense Oud Eau de Parfum for Women and Men Nicolai Parfumeur Createur)

ادو پرفیوم نیکولای پارفومر کریتر اینسنس عود زنانه و مردانه

خرید عطر نیکولای پارفومر کریتر اینسنس عود

ادو پرفیوم Incense Oud Nicolai Parfumeur Createur عطری است کهربایی و یونیسکس که هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند. Incense Oud در سال 2016 به بازار عرضه شد و در میان طرفداران رایحه بخور مورد توجه قرار گرفت. این عطر با رایحه بخور توسط Patricia de Nicolai ساخته شده است.

با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن که از گشنیز و آمبرت (مشک مالو) تشکیل شده است به مشام می‌رسد. در میانه عطر به نت‌های میانی می‌رسیم که عبارتند از عود کامبوج، روغن سیپریول یا ناگارموتا، نعناع هندی، گل رز، سدر اطلس و دانه گشنیز. ادو پرفیوم نیکولای پارفومر کریتر اینسنس عود در نت پایه با رایحه بخور و کاستوریوم، استایراکس، کهربا و مشک به پایان می‌رسد.

5. ادو تویلت هرمس آن جاردین سور له نیل مردانه/زنانه (Un Jardin Sur Le Nil Eau de Toilette For Women And Men Hermes)

ادو تویلت هرمس آن جاردین سور له نیل مردانه/زنانه

خرید عطر هرمس آن جاردین سور له نیل

"Hermès Un Jardin Sur Le Nil" عطری است که توسط برند لوکس و مشهور فرانسوی هرمس ساخته شده است. این عطر که در سال 2005 وارد بازار شد، بخشی از مجموعه "Les Jardins" است. Les Jardins مجموعه‌ای از رایحه‌های الهام گرفته از باغ‌های مختلف در سراسر جهان است. عطرساز پشت این عطر Jean-Claude Ellena است که قصد داشت جوهر یک باغ واقع در کنار رودخانه نیل در مصر را به تصویر بکشد.

رایحه آن جاردین سور له نیل برای تداعی فضای سرسبز و پر جنب و جوش اطراف باغ نیل طراحی شده است. این عطر دارای مجموعه‌ای از نت‌های متنوع است که تجربه بویایی منحصر به فرد و با طراوتی را ایجاد می‌کند. Un Jardin Sur Le Nil در دسته عطرهای میوه‌ای، گلی و سبز قرار می‌گیرد. ترکیبات این عطر سبک، تازه و مناسب برای خانم‌ها و آقایان است.

این عطر با رایحه بخور برای افرادی طراحی شده است که از رایحه‌های منحصر به فرد و پیچیده استقبال می‌کنند. آن جاردین سور له نیل هم برای لباس‌های روز و هم برای شب مناسب است و تطبیق‌پذیری آن، عطر را به یک انتخاب محبوب برای مناسبت‌های مختلف تبدیل می‌کند. آن جاردین به عنوان یک ادو تویلت، به طور کلی ماندگاری و سیلاژ متوسطی را ارائه می‌دهد.

این عطر یونیسکس با رایحه بخور با نت‌های ابتدایی گریپ فروت، انبه، گوجه فرنگی و هویج آغاز می‌شود. وجود نت انبه به عطر ویژگی گرم و گرمسیری می‌بخشد. با تبخیر شدن نت ابتدایی، به نت میانی یا قلبی عطر می‌رسیم. این نت از نی بوریا، گل لوتوس، پرتقال، گل سنبل و گل صدتومانی تشکیل شده است. آن جاردین سور له نیل در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار گل زنبق، مشک، بخور، صمغ لابدانوم و دارچین ناپدید می‌شود.

6. ادو پرفیوم اتات لیبر د اورنج اسپایس ماست فلو زنانه و مردانه (Spice Must Flow Eau de Parfum for Women and Men Etat Libre dOrange)

ادو پرفیوم اتات لیبر د اورنج اسپایس ماست فلو زنانه و مردانه

خرید عطر اتات لیبر د اورنج اسپایس ماست فلو

ادو پرفیوم اتات لیبر د اورنج اسپایس ماست فلو عطری است تند و کهربایی برای زنان و مردان. این عطر یونیسکس در سال 2019 وارد بازار شد. نت ابتدایی این عطر با رایحه بخور از هل تشکیل شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی یا قلبی عطر ظاهر می‌شود. این نت سرشار از رایحه‌های گل رز ترکی و زنجبیل است. ادو پرفیوم اتات لیبر د اورنج اسپایس ماست فلو زنانه و مردانه در نهایت با تک نت بخور به پایان می‌رسد.

در این مقاله از ریحا شما را با تعدادی عطر با رایحه بخور آشنا کردیم. نت بخور در عطرسازی، بعد غنی و معنوی به عطرها می‌بخشد و با جذابیت باستانی و تشریفاتی، حواس را مجذوب خود می‌کند. نت‌های بخور که از رزین‌های معطر درختان، به ویژه کندر و مر، مشتق شده‌اند، کیفیتی دودی و صمغی دارند و می‌توانند حس عرفانی و آرامش را برانگیزند. رایحه بخور که اغلب به ‌عنوان نت پایه یا میانی در عطرها استفاده می‌شود، باعث ایجاد عمق و ماندگاری ترکیب کلی عطر می‌شود.

منبع: fragrancex

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید