یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه می‌توان تتو را با کمک آرایش کاور کرد؟

چگونه می‌توان تتو را با کمک آرایش کاور کرد؟

تتو نوعی بیان فردی برای زننده و نشان دادن هنر دست تتوکار است، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بخواهید موقتا تتو خود را بپوشانید. چه برای یک مصاحبه شغلی، یک رویداد رسمی یا صرفاً تغییر در ترجیحات شخصی قصد کاور کردن تتو را داشته باشید، می‌توانید این کار را با آرایش انجام دهید. خوشبختانه تنوع موجود در محصولات آرایشی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

در واقع آرایش راه حل موثری برای پنهان کردن تتو ارائه می‌دهد. در این راهنمای جامع شما را با لوازم مورد نیاز برای کاور کردن تتو و مراحل کاور تتو آشنا می‌کنید و کاور کردن تتو با آرایش را به شما آموزش می‌دهیم. پس اگر تتویی دارید که روی قسمت قابل مشاهده پوست‌تان است شاید این مقاله برای شما کاربردی و مفید باشد.

کاور کردن تتو با آرایش

قبل از آموزش دیدن فرآیند استفاده از آرایش به منطور کاور کردن تتو بسیار مهم است که ویژگی‌های خالکوبی یا تتو خود را درک کنید. رنگ، اندازه و محل خالکوبی شما بر انتخاب محصولات آرایشی و تکنیک‌هایی که استفاده می‌کنید تأثیر می‌گذارد. خالکوبی‌های تیره و پررنگ ممکن است در مقایسه با طرح‌های روشن‌تر یا کم‌رنگ‌تر به پوشش بیشتری نیاز داشته باشند. از این رو باید از محصولات سنگین‌تری برای کاور کردن تتو با آرایش استفاده کنند.

کاور کردن تتو

لوازم آرایشی مورد نیاز برای کاور کردن تتو

پوشاندن تتو با لوازم آرایشی شامل انتخاب دقیق محصولات برای دستیابی به نتیجه‌ای بی عیب و نقص و ظاهری طبیعی است. در ادامه شما را با لوازم آرایشی مورد نیاز برای کاور کردن تتو با آرایش آشنا می‌کنیم.

1. پرایمر

برای شروع شما به یک مرطوب کننده و پرایمر احتیاج دارید. با استفاده از یک پرایمر با کیفیت یک سطح صاف برای شروع مراحل کاور تتو آماده کنید. پرایمری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. به عنوان مثال مات برای پوست‌های چرب و آبرسان برای پوست‌های خشک تا از پوشش طولانی مدت اطمینان حاصل کنید. پرایمر باعث می‌شود که دیگر محصولات آرایشی به خوبی به پوست بچسبند.

2. کانسیلر و کالر کورکتور

محصول دیگری که به آن احتیاج دارید، یک کانسیلر یا اصلاح کننده رنگ با کیفیت بالا و پوشش کامل و مطابق با رنگ پوست است. این محصول به عنوان پایه‌ای برای استتار تتو عمل می‌کند و باید در یک لایه نازک در کل ناحیه مورد نظر اعمال شود. کانسیلرهای کرمی به دلیل قوام ضخیم‌تر، اغلب برای پوشاندن تتو موثرتر هستند.

3. کرم پودر

پس از پرایمر و کانسیلر نوبت به آماده کردن کرم پودر می‌رسد. باید یک کرم پودر کاملاً پوشاننده که دقیقاً با رنگ پوست‌تان مطابقت داشته باشد را استفاده کنید تا پوشش یکنواختی را ایجاد کند. برای افزایش دوام پوشش در طول روز، استفاده از فرمول ضد آب و ماندگار بسیار مهم است. کرم پودرهای معمولی ممکن است در اثر لمس و تماس پاک شوند. اگر تتو روی ناحیه چرب پوست است باید از کرم پودر مات و اگر تتو روی ناحیه خشک پوست است باید از کرم پودر مایع استفاده کنید.

کاور کردن تتو با آرایش

4. پودر فیکس

در نهایت برای ثابت نگه داشتن مراحل کاور تتو به پودر فیکس احتیاج دارید. استفاده از پودر فیکس به شما کمک می‌کند لایه‌های مختلف آرایش روی پوست تثبیت شود و تکان نخورد. پودر فیکس همچنین باعث می‌شود که لوازم آرایشی از جای خود تکان نخورد و تکه تکه نشود. بنابراین حتما از پودر فیکس در مرحله پایانی مراحل کاور تتو استفاده کنید.

مراحل گام به گام کاور کردن تتو با آرایش

پوشاندن تتو با آرایش یک عمل رایج است، به خصوص زمانی که نیاز دارید آن را برای یک رویداد یا موقعیت خاص پنهان کنید. در این قسمت یک راهنمای گام به گام در مورد مراحل کاور تتو با آرایش آورده شده است.

1. شستن و مرطوب کردن ناحیه مورد نظر

شستن و مرطوب کردن پوست اولین مرحله از کاور کردن تتو با آرایش است. پس شروع مراحل کاور تتو را با پوست تمیز و خشک شروع کنید. از یک شوینده ملایم برای شستن ناحیه تتو شده استفاده کنید تا چربی و آلودگی روی سطح آن از بین برود. بعد از خشک کردن پوست از کرم مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید تا پوست شاداب و مرطوب شود.

2. استفاده از پرایمر

برای کمک به چسبندگی بهتر لوازم آرایشی به پوست و ماندگاری بیشتر آرایش، از پرایمر مناسب استفاده کنید. پرایمر را به طور یکنواخت روی ناحیه تتو بزنید تا سطح یکدستی را برای پذیرش دیگر مراحل فراهم کند. پرایمر همچنین قادر است که منافذ را ببند و از کیکی شدن کرم پودر جلوگیری کند. قبل از فته به مرحله بعد اجازه دهید که پرایمر به خوبی جذب پوست شود.

مراحل کاور تتو

3. استفاده از کانسیلر و کالر کورکتور

اگر تتو شما دارای رنگ‌های پررنگ یا تیره است، از یک اصلاح کننده رنگ مانند کانسیلر یا کالر کورکتور برای خنثی کردن رنگ تتو استفاده کنید. اصلاح کننده‌های نارنجی یا هلویی برای پوشاندن رنگ آبی یا سیاه به خوبی کار می‌کنند. اصلاح کننده‌های سبز نیز می‌توانند سبب پوشش دادن تتوهای قرمز یا صورتی شوند. کانسیلر یا کالر کورکتور را به خوبی روی پوست پخش کنید تا دو رنگی ایجاد نشود برای این منظور می‌توانید از انگشت یا اسفنج آرایشی استفاده کنید.

4. استفاده از کرم پودر

بعد از پوشاندن رنگ‌های پررنگ نوبت به استفاده از کرم پودر متناسب با رنگ پوست می‌رسد. یک کرم پودر با پوشش کامل روی کانسیلر بزنید تا رنگ پوست یکدست شود. کرم پودر را با استفاده از یک اسفنج یا برس آرایشی به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید. در صورت لزوم کرم پودر را به صورت لایه‌ای برای کاور کردن تتو روی پوست بزنید ولی از استفاده زیاد آن خودداری کنید. برای اطمینان از ماندگاری بالای کرم پودر می‌توانید از نوع ضد آب استفاده کنید تا خیال‌تان کاملا راحت شود.

5. استفاده از پودر یا اسپری فیکس

برای جلوگیری از پاک شدن آرایش و تکان خوردن آن حتما باید در مرحله آخر کاور کردن تتو از پودر فیکس استفاده کنید. با کمک یک براش مناسب مقدار کمی پودر فیکس را روی محل کاور تتو بزنید و اجازه دهید جذب پوست شود. این مرحله به افزایش ماندگاری مراحل کاور تتو کمک می‌کند. اگر پودر فیکس در اختیار ندارید می‌توانید این کار را با اسپری فیکس هم انجام دهید.

کاور تتو

در پایان باید بگوییم که کاور کردن تتو با آرایش یک راه حل موقت برای آن لحظاتی است که می‌خواهید تتو خود را پنهان نگه دارید. با شناخت نوع تتو خود، انتخاب محصولات مناسب و پیروی از مراحل کاور تتو می‌توانید کاور کردن تتو با آرایش را به خوبی انجام دهید.

برای تست کاور کردن تتو بهتر است که آن را روی بخش کوچکی از تتو انجام دهید تا ببینید نتیجه همان است که انتظارش را داشتید یا نه. با استفاده از لوازم مناسب و کمی حوصله، می‌توانید با اطمینان تتوهای خود را به شکلی که مناسب می‌دانید بپوشانید و از کار خودتان لذت ببرید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید