یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تاریخچه برند عطر جیونچی و عطرهای پرطرفدار آن

تاریخچه برند عطر جیونچی و عطرهای پرطرفدار آن

در قلمرو مد و لباس برند جیونچی به عنوان چراغی از ظرافت و پیچیدگی جاودانه است. این خانه مد که در سال 1952 توسط طراح کاربلد هوبرت دی جیونچی تاسیس شد، به سرعت شناخته شد. جیونچی فراتر از خلاقیت‌های مد نمادین خود، جایگاهی برای خود در دنیای عطرسازی ایجاد کرده است و سفری بویایی را ارائه می‌دهد که نشان دهنده تعهد این برند به برتری و جذابیت است. با توجه به اهمیت برند جیونچی در این مقاله به بررسی تاریخچه برند جیونچی و معرفی تعدادی عطر جیونچی می‌پردازیم.

تاریخچه برند جیونچی

برند عطر جیونچی که در پاریس قرار دارد، توسط Hubert de Givenchy، مردی که صنعت مد را با حس ذاتی سبک و تعهد به ظرافت و زیبایی متحول کرد، تأسیس شد. شروع کار جیونچی که در سال 1927 به دنیا آمد، در سنین جوانی و زمانی که او به صورت حرفه‌ای وارد زمینه مد شد آغاز شد. جیونچی پس از به دست آوردن تجربه ارزشمندی که زیر نظر طراحان مشهوری مانند السا شیاپارلی و کریستین دیور به دست آورد، تصمیم گرفت وارد دنیای مد و لباس شود.

برند جیونچی

خانه عطر جیونچی اولین بار در سال 1952 شروع به کار کرد و مجموعه‌ای از عطرها را به نمایش گذاشت که سادگی را با پیچیدگی ترکیب می‌کرد. آدری هپبورن دوست صمیمی جیونچی، نقش مهمی در معروفیت برند جیونچی داشت و او را به شهرت بین‌المللی رساند. همکاری نمادین بین طراح و بازیگر، انقلابی در مد ایجاد کرد، به طوری که جیونچی در فیلم‌ صبحانه در تیفانی بازی کرد و نتیجه‌ای فوق‌العاده به عمل آورد.

برند جیونچی: جایی که نوآوری با سنت تلاقی می‌کند

چیزی که عطرهای برند جیونچی را متمایز می‌کند، پیوند یکپارچه نوآوری و سنت است. هر عطر این برند سمفونی نت‌هایی است که با دقت ساخته شده‌اند تا نشان دهنده تعهد برند به برتری و تجمل باشند. برند جیونچی به طور مداوم مرزهای عطرسازی را جابجا می‌کند و با عطرسازان مشهور همکاری می‌کند تا عطرهایی ایجاد کند که با مخاطبان متنوع طنین‌انداز شود. در این قسمت 2 عطر جیونچی را به شما معرفی می‌کنیم که نشان دهنده این تلاقی هستند.

1. ادو تویلت جیونچی جنتلمن مردانه (Gentleman Eau de Toilette For Men givenchy)

ادو تویلت جیونچی جنتلمن مردانه

خرید عطر جیونچی جنتلمن

برند جیونچی در سال 1974 با رونمایی از عطر جنتلمن وارد دنیای عطرهای مردانه شد. این رایحه نمادین که توسط عطرساز Paul Leger خلق شده است، جذابیت مردانه را بازتعریف می‌کند. این عطر با نت‌های بالایی از عسل، گل رز، لیمو ترش زرد، ترخون، دارچین و ترنج آغاز می‌شود و در میانه راه به قلب عطر که از نعناع هندی، چوب سدر، گل یاسمن سفید و ریشه گل زنبق تشکیل شده است می‌رسد.

نت‌های پایه عطر جیونچی جنتلمن نیز از چرم، وانیل، کهربا، ترشح گربه زباد، مشک، خزه درخت بلوط و خس خس تشکیل شده است و با ایجاد حس گرم و صمیمی، عطر جنتلمن را به یک کلاسیک جاودانه در عطرسازی مردانه تبدیل کرده است. در طول سال‌ها، برند جیونچی عطر جنتلمن را دوباره اختراع کرد و تغییرات مدرن را با حفظ ذات اصلی عطر معرفی کرد.

2. ادو تویلت جیونچی پی مردانه (pi Eau de Toilette For Men Givenchy)

ادو تویلت جیونچی پی مردانه

خرید عطر جیونچی پی

Pi، که در سال 1998 معرفی شد، یک انحراف اساسی از عطرهای سنتی مردانه بود. آلبرتو موریلاس، عطرساز این ادو تویلت، رایحه‌ای ساخت که آقایان را تجلیل می‌کرد و نمادی از توانایی‌های بی‌نهایت درون هر مردی بود. عطر پی با نت‌های نشاط‌آور نارنگی ماندارین، ریحان، رزماری و ترخون آغاز می‌شود. عطر جیونچی پی در قلب خود سرشار از رایحه‌های بهارنارنج، گل شمعدانی، گل زنبق دره (گل برف) و بادیان رومی است.

پی در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار خود که از بادام، صمغ بنزوئین، دانه تونکا، وانیل و چوب سدر تشکیل شده است به پایان می‌رسد. نت پایه قادر است که گرما و عمق مورد نیاز را به ترکیب عطر اضافه کند. Pi همچنان گواهی بر توانایی برند جیونچی در فراتر رفتن از مرزهای عطرسازی معمولی است.

هنر بسته‌بندی عطر جیونچی

تعهد برند جیونچی به ظرافت فراتر از خود عطرها است و اغلب در بسته‌بندی‌های نفیسی که عطر را در بر می‌گیرد قابل مشاهده است. طرح‌های نمادین این برند، اغلب تحت تأثیر مد موجود قرار می‌گیرند و هر شیشه عطر را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنند. زیبایی‌شناسی مینیمالیستی و در عین حال خیره کننده بطری‌های عطر جیونچی نشان دهنده تعهد این برند به زیبایی جاودانه است.

عطرهای پرطرفدار برند جیونچی

ورود جیونچی به دنیای عطرسازی در سال 1957 با عرضه اولین عطر آن به نام L'Interdit آغاز شد که منحصراً برای آدری هپبورن ساخته شده بود. این سرآغاز سفر عطر جیونچی بود و راه را برای ساخت شاهکارهای بویایی بی‌شماری هموار کرد. در ادامه شما را با تعدادی از پرطرفدارترین عطرهای برند جیونچی آشنا می‌کنیم.

1. ادو تویلت جیونچی اماریج زنانه (Amarige Eau de Toilette For Women Givenchy)

ادو تویلت جیونچی اماریج زنانه

خرید عطر جیونچی اماریج

برند جیونچی در سال 1991، عطر Amarige را معرفی کرد که شادی و درخشش عاشقانه را جشن می‌گرفت. این نام که از کلمه فرانسوی "mariage" (ازدواج) گرفته شده است، ایده یک اتحاد کامل را در بر می‌گیرد. Amarige که توسط عطرسازان Dominique Ropion و Olivier Cresp ساخته شد، سمفونی‌ای از نت‌های گلی و شرقی بود. این عطر با نت‌های ابتدایی شکوفه پرتقال، هلو، آلو، بهار نارنج، چوب بلسان بنفش برزیلی، نارنگی ماندارین و گل بنفشه آغاز می‌شود.

در میانه عطر نت‌های قلبی آن که از گل مریم، گل حساس، گل گاردنیا، گل یلانگ یلانگ، گل یاسمن سفید، گل اقاقیا، گل میخک صدپر، توت قرمز، انگور فرنگی سیاه، برگ انگور فرنگی سیاه و گل ارکیده تشکیل شده است به مشام می‌رسد. نت‌های پایه عطر نیز گرم و خاص هستند. این نت‌ها شامل چوب صندل، وانیل، چوب، کهربا، دانه تونکا، مشک و چوب سدر هستند. این عطر تجسم بویایی است که عشق و زنانگی را جشن می‌گیرد.

2. ادو پرفیوم جیونچی جنتلمن رزرو پرایوی مردانه (Gentleman Reserve Privee Eau de Parfum Men Givenchy)

ادو پرفیوم جیونچی جنتلمن رزرو پرایوی مردانه

خرید عطر جیونچی جنتلمن رزرو پرایوی

ادو پرفیوم جیونچی جنتلمن رزرو پرایوی عطری است کهربایی وانیلی و مردانه که در سال 2022 به بازار عرصه شد. این ادو پرفیوم یک عطر کاملا جدید است. Eau de Parfum Reserve Privée توسط Nathalie Lorson و Olivier Cresp ساخته شده است. نت بالایی این عطر از ترنج تشکیل شده است. در میانه عطر به نت قلبی آن می‌رسیم که شامل گل زنبق و شاه بلوط است. نت‌های پایه عطر جیونچی جنتلمن رزرو پرایوی نیز عبارتند از ویسکی، نت‌های چوبی و عنبر.

3. ادو پرفیوم جیونچی داهلیا نوير زنانه (Dahlia Noir Eau de Parfum For Women Givenchy)

ادو پرفیوم جیونچی داهلیا نوير زنانه

خرید عطر جیونچی داهلیا نوير

Dahlia Noir از برند عطر جیونچی عطری جذاب است که برای زنان طراحی شده است و ظرافت و رمز و راز را با هم ترکیب می‌کند. این عطر دلربا که در سال 2011 عرضه شد، یک قصیده مدرن از جذابیت جاودانه گل رز است که هم به عنوان الهام بخش و هم نمادی برای این عطر عمل می‌کند. نت‌های ابتدایی داهلیا نوير با ترکیبی لطیف و تازه از نارنگی ماندارین، دانه فلفل صورتی و گل حساس تشکیل می‌شوند و شروعی نیروبخش ایجاد می‌کنند.

در قلب عطر به نت‌های گل رز، گل زنبق و نعناع هندی می‌رسیم. این نت گلی پیچیدگی زنانه را نشان می‌دهد و حس زیبایی جاودانه را ارائه می‌دهد. نت‌های پایه نیز از دانه تونکا، چوب صندل و وانیل تشکیل شده‌اند و به عطر عمق و گرما می‌بخشند و ردپایی ماندگار و به یاد ماندنی را به جای می‌گذارند. Dahlia Noir صرفاً یک عطر نیست بلکه یک سفر بویایی است که جوهر زنانگی را با چرخشی مدرن به تصویر می‌کشد. ادو پرفیوم داهلیا نویر در خانواده عطرهای مدیترانه‌ای گل‌دار قرار دارد.

4. ادو تویلت جیونچی پلی اینتنس مردانه (Play Intense Eau de Toilette For Men Givenchy)

ادو تویلت جیونچی پلی اینتنس مردانه

خرید عطر جیونچی پلی اینتنس

Givenchy Play Intense یک عطر مردانه توسط خانه مد لوکس فرانسوی Givenchy است. این عطر توسط Emilie Coppermann و Lucas Sieuzac ساخته شد و در سال 2008 به عنوان یک نسخه قوی‌تر و غنی تر از Givenchy Play اصلی منتشر شد. Givenchy Play Intense به دلیل ترکیب منحصر به ‌فرد نت‌هایش که رایحه‌ای احساسی و فریبنده ایجاد می‌کنند، شناخته شده است. این عطر دارای ترکیبی از نت‌های شرقی فوژه است که ترکیبی غنی و گرم ایجاد می‌کنند.

نت ابتدایی این عطر مردانه از نارنگی ماندارین و ترنج تشکیل شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر جیونچی که شامل قهوه، دانه فلفل صورتی و گیاه آمیریس است به مشام می‌رسد. پلی اینتنس در نت پایه با رایحه‌های ماندگار نعناع هندی، دانه تونکا، خس خس و صمغ لابدانوم به پایان می‌رسد. Givenchy Play Intense برای مردانی طراحی شده است که از عطرهای پیچیده و مدرن استقبال می‌کنند. این عطر برای کسانی که از رایحه‌های گرم و تلخ لذت می‌برند بسیار مناسب است.

5. ادو پرفیوم جیونچی لایو ایرسیستیبل زنانه (Live Irresistible Eau de Parfum For Women Givenchy)

ادو پرفیوم جیونچی لایو ایرسیستیبل زنانه

خرید عطر جیونچی لایو ایرسیستیبل

عطر جیونچی Live Irrésistible یک ادو پرفیوم زنانه است که در سال 2015 عرضه شد. این عطر که توسط Dominique Ropion ساخته شده است، در گروه بویایی میوه‌ای گلدار قرار دارد. با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن که از آناناس، نارنگی ماندارین و گریپ فروت تشکیل شده است به مشام می‌رسد. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی نت میانی لایو ایرسیستیبل خودنمایی می‌کند. این نت شامل گل رز، میوه گل ساعتی و دانه فلفل صورتی است.

در نهایت به نت‌های پایه و ماندگار عطر می‌رسیم که شامل پرالین، وانیل، کهربا، نعناع هندی، مشک و ریشه گل زنبق است. این‌ها رایحه‌های پایانی و ماندگاری هستند که پس از خشک شدن عطر قابل توجه می‌شوند. Givenchy Live Irrésistible اغلب به عنوان عطری شاد و سرزنده به بازار عرضه می‌شود و برای زنانی طراحی شده است که زندگی را با اشتیاق و شادی در آغوش می‌گیرند. این نام جذابیت غیرقابل مقاومتی را نشان می‌دهد و رایحه‌ای زنده و فریبنده دارد.

6. ادو پرفیوم جیونچی انجو اترنج (دمون) زنانه (Ange Ou Etrange (demon) Eau de Parfum for Women)

ادو پرفیوم جیونچی انجو اترنج (دمون) زنانه

خرید عطر جیونچی انجو اترنج (دمون)

Ange ou Démon که در سال 2006 وارد بازار شد، دوگانگی درون هر زنی را بررسی می‌کند. یک بعد که مهربان و فرشته است و بعد دیگر که اغوا کننده و پیچیده است. عطرساز Jean-Pierre Bethuart عطری ساخت که مانند یک داستان عاشقانه اسرارآمیز آشکار شد. این عطر با نت‌های بالایی نارنگی ماندارین، زعفران و آویشن آغاز می‌شود و در میانه راه به قلب عطر که دارای نت‌های گل سوسن، گل ارکیده و گل یلانگ یلانگ است می‌رسد.

نت‌های پایه عطر جیونچی انجو اترنج (دمون) نیز سرشار از رایحه‌های دانه تونکا، وانیل، چوب بلسان بنفش برزیلی و خزه درخت بلوط هستند و به عطر عمق و گرما می‌بخشند. Ange ou Démon جذابیت اسرارآمیز درون خود را در بر می‌گیرد و این ویژگی آن را به انتخابی محبوب برای کسانی تبدیل می‌کند که هر دو جنبه روشن و تاریک خود را می‌پذیرند و به آن احترام می‌گذارند.

در پایان باید بگوییم که برند جیونچی با تاریخچه غنی و تعهد خود به ظرافت، به طور یکپارچه خود را در تار و پود صنایع مد و عطرسازی بافته است. عطرهای این برند که با نوآوری و درک دقیق ذائقه در حال تکامل مخاطبان مشخص ساخته می‌شوند، همچنان در آزمون زمان مقاومت می‌کنند. تاریخچه برند جیونچی نیز نشان دهنده همین موضوع است.

همان‌طور که گفتیم عطرهای جیونچی فقط رایحه نیستند، بلکه آن‌ها سفرهای بویایی هستند که جوهر پیچیدگی، جذابیت، و ظرافت جاودانه‌ای را که خانه عطر جیونچی را تعریف می‌کند، در بر می‌گیرد. همانطور که عطرهای این برند را بررسی می‌کنیم، وارد یک ماجراجویی حسی می‌شویم که منعکس کننده میراث ماندگار یک خانه مد است که اثری پاک نشدنی در دنیای تجمل به جا گذاشته است.

محصولات مرتبط
جنتلمن سوسایتی ادو پرفیوم مردانه جیونچیGivenchyامکان ارسال فوری
۱۰,۸۳۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
+۴
تنوع
له اینتردیت رژ اولتیم ادو پرفیوم زنانه جیونچیGivenchy 
۱۷,۶۵۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۱ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
ایریسیستیبل جیونچی رز ولوت ادو پرفیوم زنانه جیونچیGivenchy 
۲۷,۵۵۲,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۲
تنوع
فودرویانت - فودروینت ادو پرفیوم زنانه مردانه جیونچیGivenchy 
۳۹,۱۴۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
جنتلمن رزرو پرایوی ادو پرفیوم مردانه جیونچیGivenchyامکان ارسال فوری
۶,۹۶۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۶۰ میل
عطر
+۱
تنوع
له اینتردیت رژ ادو پرفیوم زنانه جیونچی - ال اینتردایت رژ ادو پرفیوم زنانه جیونشیGivenchy تخفیف ویژه
۸,۶۰۷,۰۰۰ تومان۶,۷۵۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
+۳
تنوع
جنتلمن اینتنس ادو تویلت مردانه جیونچیGivenchy 
۸,۱۳۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
ایرسیستبل فرش ادو تویلت زنانه جیونچیGivenchy 
۱۳,۹۰۳,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۸ میل
مینیاتوری
۱ میل
سمپل
+۴
تنوع
ایرسیستیبل جیونچی ادو پرفیوم زنانهGivenchy 
۹,۰۸۱,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
+۶
تنوع
ترابل فت ادو پرفیوم زنانه و مردانه جیونچیGivenchyامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۷۲۶,۰۰۰ تومان۶۹۳,۰۰۰ تومان
۲ میل
سمپل
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اویسیو ریر ادو پرفیوم زنانه و مردانه جیونچیGivenchy 
۳۲,۳۳۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
انفلمی - اینفلیم ادو پرفیوم زنانه مردانه جیونچیGivenchy 
۳۴,۴۴۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
اکورد پارتیکولیر ادو پرفیوم زنانه مردانه جیونچیGivenchy 
۳۱,۹۳۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
له اینتردایت اینتنس ادو پرفیوم زنانه - له اینتردیت اینتنس ادو پرفیوم زنانهGivenchy تخفیف ویژه
۹,۴۷۴,۰۰۰ تومان۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۴
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید