یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روغن هسته انگور برای مو: فواید و نحوه استفاده از آن

روغن هسته انگور برای مو: فواید و نحوه استفاده از آن

روغن هسته انگور که از دانه‌های انگور استخراج می‌شود، مدت‌ها است که به دلیل فواید بی‌شماری که برای سلامتی دارد مورد احترام بوده است. با این حال، یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده آن، پتانسیل باورنکردنی این روغن برای مراقبت از مو است. روغن هسته انگور سرشار از مواد مغذی ضروری و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. این روغن علاوه بر مو برای پوست نیز کاربرد دارد و در مقاله فواید روغن هسته انگور برای پوست به طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم.

این روغن قادر است که استحکام، درخشندگی و سلامت کلی موها را افزایش دهد. از آن‌جایی که روغن هسته انگور یک افزودنی ارزشمند برای هر روتین مراقبت از مو است، در این راهنمای جامع، به بررسی فواید روغن هسته انگور برای مو می‌پردازیم و موثرترین راه‌ها را برای گنجاندن آن در روتین مراقبت از مو بررسی می‌کنیم.

فواید شگفت انگیز روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور نیروگاهی از مواد مغذی است که برای حفظ سلامت موها ضروری است. این روغن سرشار از ویتامین E است که به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش شناخته شده است. از فواید روغن هسته انگور برای مو می‌توان به محافظت از مو در برابر رادیکال‌های آزاد اشاره کرد. در ادامه به طور مفصل در مورد فواید روغن هسته انگور صحبت می‌کنیم.

روغن هسته انگور

1. مرطوب کننده مو

روغن هسته انگور یک روغن سبک وزن است که به راحتی جذب می‌شود، بدون اینکه موها را چرب و روغنی کند. در واقع این روغن یک انتخاب طبیعی و عالی برای حفظ رطوبت و آبرسانی به مو است. استفاده از روغن هسته انگور برای مو به طور موثری رطوبت مورد نیاز موها را تامین می‌کند. این روغن به بازیابی تعادل رطوبت کمک می‌کند و این ویژگی آن را به انتخابی عالی برای افرادی که موهای خشک یا آسیب دیده دارند تبدیل می‌کند.

روغن هسته انگور هنگامی که بعد از مرطوب کننده‌های مبتنی بر آب استفاده شود، بعنوان یک قفل رطوبت فوق‌العاده عمل می‌کند. روغن هسته انگور حاوی مقدار کمتری لیپیدهای تک اشباع شده (چربی‌هایی که می‌توانند به تار مو نفوذ کنند) و مقادیر بیشتری اسید لینولئیک (چربی‌هایی که در بالای تار مو قرار می‌گیرند) است. این ویژگی آن را به یک رطوبت‌رسان قوی تبدیل می‌کند.

2. کنترل شوره سر

خواص ضدمیکروبی روغن هسته انگور آن را به یک درمان موثر برای شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست سر تبدیل می‌کند. استفاده منظم از این روغن می‌تواند به تسکین سوزش، خارش، کاهش شوره سر و ایجاد یک محیط سالم‌تر برای پوست سر منجر شود. در واقع اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی موجود در روغن هسته انگور دارای خواص ضدالتهابی هستند که به تغذیه و تسکین پوست سر کمک می‌کنند.

3. تقویت و افزایش رشد مو

وجود اسیدهای چرب ضروری در روغن هسته انگور، ساقه مو را تقویت می‌کند و شکستگی و دوشاخه شدن انتهای مو را کاهش می‌دهد. این ویژگی منجر به داشتن موهای قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود که کمتر در معرض آسیب است. وقتی صحبت از روغن برای افزایش رشد موها می‌شود، روغن هسته انگور یک انتخاب عالی است زیرا حاوی ویتامین E، فلاونوئیدها، اسید لینولئیک و OPC است که همه برای رشد و شادابی مو ضروری هستند.

4. افزایش درخشندگی مو

روغن هسته انگور درخشندگی و برق طبیعی را به موها می‌بخشد و آن‌ها را سالم و شاداب نگه می‌دارد. طبیعت سبک این روغن باعث می‌شود موها سنگین یا چرب نشوند. بنابراین افزایش درخشندگی و برق مو یکی از کاربردهای مهم روغن هسته انگور برای مو است.

روغن هسته انگور برای مو

5. مقابله با ریزش مو

اگر روغن هسته انگور مستقیماً روی پوست سر مالیده شود، می‌تواند از تولید هورمونی به نام DHT که باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو و ریزش مو می‌شود جلوگیری کند. افزودن یک روغن ضروری مانند رزماری به روغن هسته انگور نیز ممکن است به رشد مجدد مو در افرادی که دچار ریزش یا نازک شدن مو شده‌اند کمک کننده باشد.

از طرف دیگر ترکیب غنی از مواد مغذی موجود در روغن هسته انگور با تغذیه فولیکول‌های مو و بهبود گردش خون در پوست سر از رشد سالم مو حمایت می‌کند. این عملکرد به نوبه خود سبب کاهش ریزش مو و تقویت موهای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر می‌شود.

6. محافظت آنتی‌اکسیدانی

ویتامین E موجود در روغن هسته انگور به خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد، جلوگیری از استرس اکسیداتیو و آسیب به فولیکول‌های مو کمک می‌کند. این محافظت برای حفظ سلامت پوست سر و تقویت رشد مو حیاتی است.

7. حاوی اسیدهای چرب امگا 6

اسید لینولئیک، یک اسید چرب امگا 6 موجود در روغن هسته انگور است که برای تقویت تارهای مو، کاهش شکستگی و کمک به سلامت کلی مو شناخته شده است. این اسید همچنین به جلوگیری از خشکی و شکننده شدن موها کمک می‌کند.

8. کنترل سفیدی زودرس مو

در حالی که سفیدی مو به عوامل مختلفی از جمله ژنتیک مربوط می‌شود، استرس اکسیداتیو نیز نقش مهمی در سفید شدن موها دارد. بنابراین وجود آنتی‌اکسیدان‌ها به طور مستقیم روی موها از نظر تئوری می‌توانند به محافظت از مو در برابر سفیدی زودرس کمک کنند.

فواید روغن هسته انگور برای مو

از آن‌جایی که هسته انگور حاوی قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است به جلوگیری از سفید شدن موها کمک می‌کند. روغن استخراج شده از این دانه‌ها حاوی ترکیبی به نام OPC است و مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که OPC‌ها آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی هستند که می‌توانند به جلوگیری از پیری زودرس و سفید شدن موها کمک کنند.

بهترین روش های استفاده از روغن هسته انگور برای تقویت مو

همان‌طور که گفتیم روغن هسته انگور یک روغن سبک و غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند برای تقویت و تغذیه مو مفید باشد. در ادامه چند روش برای استفاده از روغن هسته انگور برای مراقبت از مو آورده شده است.

1. درمان قبل از شامپو

برای این منظور مقدار زیادی از روغن هسته انگور را قبل از شامپو زدن به موهای خشک و پوست سر بمالید. روغن را روی پوست سر ماساژ دهید و آن را در طول موها پخش کنید. برای یک درمان فشرده حداقل 30 دقیقه یا یک شب آن را روی سرتان بگذارید. طبق معمول شامپو بزنید و موها را حالت دهید تا زیبایی موهای نرم و مرطوب‌تان نشان داده شود.

2. حالت دهنده

پس از شستن و حالت دادن به موهای خود، چند قطره روغن هسته انگور را به عنوان حالت دهنده به موهای مرطوب بمالید. روی انتها و ساقه موها بیشتر تمرکز کنید تا رطوبت را ببندید و با موخوره مقابله کنید. این روش آبرسانی مداوم را در طول روز فراهم می‌کند.

3. ماساژ پوست سر

برای ماساژ پوست سر باید مقدار کمی روغن هسته انگور را گرم کرده و به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست سر ماساژ دهید. این کار گردش خون را تقویت می‌کند، مواد مغذی را به فولیکول‌های مو می‌رساند و به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کند.

4. ماسک مو

با ترکیب روغن هسته انگور با سایر مواد مفید مانند عسل، ماست یا ژل‌ آلوئه‌ورا، یک ماسک موی مغذی ایجاد کنید. ماسک را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه بماند و سپس موهایی که عمیقاً مرطوب و احیا شده‌اند را کاملا آبکشی کنید.

روغن هسته انگور برای تقویت مو

5. محافظ حرارتی

قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی، چند قطره روغن هسته انگور را روی موها بمالید تا از موها در برابر آسیب گرما محافظت کنید. این روغن یک سد محافظ ایجاد می‌کند و از خشکی بیش از حد و شکستگی ناشی از استفاده از ابزارهای حرارتی جلوگیری می‌کند.

در رابطه با این سوال که آیا می‌توان روغن هسته انگور را در طول شب روی موها گذاشت باید بگوییم که اگر موهای فوق‌العاده خشکی دارید و نیاز به یک نرم کننده عمیق ارزان قیمت دارید، می‌توانید مقداری روغن هسته انگور را گرم کنید، به موهای خود بمالید و با کلاه سرتان را بپوشانید. صبح موهایتان را شامپو بزنید (ترجیحا دو بار) تا موهایتان سنگین نشود.

ملاحظات نوع مو برای استفاده از روغن هسته انگور برای مو

به طور کلی، روغن هسته انگور یک گزینه عالی برای اکثر انواع موها، از جمله موهای رنگ شده و طبیعی است. بنابراین اگر موهای نازک، ظریف و کم‌حجمی دارید و به دنبال یک روغن سبک وزن و عالی هستید، روغن هسته انگور مخصوص شما است. روغن هسته انگور به گونه‌ای است که هر نوع مویی می‌تواند از آن استفاده کند. با این حال روغن هسته انگور برای مو هایی که نازک و کم‌حجم هستند اهمیت بیشتری دارد زیرا آن را چرب و سنگین نمی‌کند.

در پایان متوجه شدید که روغن هسته انگور به عنوان یک درمان طبیعی همه کاره و موثر برای مشکلات مختلف مو شناخته می‌شود. از تامین مواد مغذی ضروری تا مبارزه با خشکی، شوره سر و ریزش مو، این روغن رویکردی جامع برای مراقبت از مو ارائه می‌دهد. با افزودن روغن هسته انگور به روتین معمول مراقبت از موهای خود از طریق درمان‌های قبل از شامپو، نرم کننده‌ها، ماساژ پوست سر و ماسک‌های مو، می‌توانید پتانسیل کامل این اکسیر طبیعی را باز کنید و موهایی سالم‌تر، درخشان‌تر و انعطاف‌پذیرتر داشته باشید.

منبع: byrdie

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید