یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
راه‌های سریع برای خلاص شدن از شر الکتریسیته موها

راه‌های سریع برای خلاص شدن از شر الکتریسیته موها

گاهی اوقات موها به خاطر بار الکتریکی رو به هوا بلند می‌شوند و صاف می‌ایستند که به این مشکل الکتریسیته شدن مو می‌گویند. هیچ کس دوست ندارد که دچار چنین تجربه آزاردهنده‌ای شود، چرا که الکتریسیته مو باعث به هم ریختن موها و ظاهرشان می‌شود. پس اگر شما هم نمی‌خواهید پس از درست کردن و آراستن موهایتان، تلاشتان ظرف چند ثانیه از بین برود و ظاهر نامرتبی پیدا کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای رفع الکتریسیته مو و همچنین پیشگیری از بروز این مشکل را به شما ارائه دهیم.

الکتریسیته مو چیست؟

احتمالا یادتان هست که وقتی در دوران در کودکی با آهنربا بازی می‌کردید، متوجه شدید که هر آهنربا یک قطب مثبت و یک قطب منفی دارد که قطب‌های منفی یکدیگر را دفع می‌کنند و قطب‌های مثبت هم همینطور، اما، 2 قطب مخالف یعنی قطب منفی و مثبت همدیگر را جذب می‌کنند و به هم می‌چسبند. الکتریسیته ساکن در نتیجه عدم تعادل بیش از حد بارهای مثبت یا منفی درون یا روی یک شی اتفاق می‌افتد. این بارهای الکتریکی باید به شکلی از آن شی خارج شوند. برای مثال، وقتی روی فرش راه می‌روید، با اینکه قابل مشاهده نیست، اما مقدار زیادی الکترون و بار منفی روی کفش یا بدن شما جمع می‌شود. هنگامی که سطح دیگری مانند یک حیوان خانگی یا دستگیره در را لمس می‌کنید، بارهای الکتریکی اضافی، به شکل الکریسیته ساکن آزاد می‌شوند.

چه عواملی باعث الکتریسیته شدن موها می‌شود؟

درست مانند بقیه بدن، موها هم می‌توانند بار الکتریکی ایجاد کنند. به عنوان مثال، وقتی کلاه به سر می‌کنید، الکترون‌ها روی کلاه جمع می‌شوند. وقتی کلاه را در می‌آورید، الکترون‌های منفی با کلاه بیرون می‌روند و بار موهایتان مثبت می‌شوند. در نتیجه، موهایتان به پرواز در می‌آیند و رو به هوا بلند می‌شوند، زیرا موهای شما که اکنون بار مثبت دارند، مانند آهنربا، یکدیگر را دفع می‌کنند.

الکتریسیته موها

معمولا، موها بار منفی دارند. به همین خاطر، تولیدکنندگان محصولات آرایشی با ساخت محصولات مراقبت از مو با بار مثبت، راهی برای مبارزه با الکتریسیته شدن موها یافته‌اند. این محصولات بار الکتریکی موها را خنثی میکنند و ظاهر طبیعی به موها می‌بخشند.

راهکارهای رفع الکتریسیته مو

برای رفع الکتریسیته موها لازم نیست کار زیادی انجام دهید. در ادامه، چند راهکار ساده و خانگی برای رفع این مشکل را به شما ارائه می‌کنیم.

نکاتی برای خلاص شدن از شر الکتریسیته شدن مو

  • مالش آرام موها با یک ورقه خشک کن (درایر شیت). همچنین می‌توانید قبل از خواب موهایتان را روی برس یا بالش خود بکشید تا از شر الکتریسیته آن خلاص شوید.
  • استفاده از اسپری مو یا نرم کننده موی ملایم. این محصولات به مرطوب شدن تارهای مو و کاهش الکتریسیته کمک می‌کنند.
  • استفاده از مرطوب کننده صورت. مرطوب کننده به نرم شدن موهاکمک می‌کند و بار الکتریکی مثبت موها را بالا می‌برد. محصولات مرطوب کننده، علاوه برکاهش الکتریسیته موها،از موها محافظت می‌کنند و از شکستگی آنها جلوگیری می‌کنند.
  • آب زدن موها بانوک انگشتان. انگشتان خیستان را روی موهایتان بکشید تا تعادل بار مثبت و منفیرا به آنها برگردانید.
  • استفاده از اسپری ضدالکتریسیته مو. شما می‌توانید این محصول را روی برس یا شانه‌تان اسپری کنید و روی موهایتان بکشید. با این کار به جای اینکه این محصول را به تمام موهایتان بزنید، آن را در بخش‌های مورد نیاز استفاده می‌کنید.

استفاده از نرم کننده مو برای رفع الکتریسیته موها روش‌‌های پیشگیری از الکتریسیته ساکن موها

مهمترین روش پیشگیری از بروز الکتریسیته ساکن موها، استفاده از آن دسته محصولات مراقبت از مو است که باعث افزایش بار الکتریکی مثبت موها می‌شود. بهترین شامپو برای الکتریسیته مو و انواع محصولات مراقبت از مو برای رفع این مشکل، محصولات حاوی اسیدهای آمینه هستند، چرا که اسیدهای آمینه پروتئین‌هایی با بار الکتریکی مثبت هستند. این اسیدهای آمینه با بار الکتریکی مثبت خود به جلوگیری از تجمع الکتریسیته ساکن روی موهایی با بار الکتریکی نفی کمک می‌کنند.

استفاده از شانه فلزی یا چوبی برای رفع الکتریسیته موها

رعایت نکات زیر از بروز الکتریسیته ساکن موهای شما جلوگیری می‌کند:

  • کاهش خشکی مو با استفاده از شامپوها و نرم کننده‌های آبرسان: موهای خشک بیشتر مستعد الکتریسیته شدن هستند. از محصولاتی برای موهایتان استفاده کنید که حاوی ترکیبات آبرسان هستند.
  • استفاده از شانه فلزی: این نوع شانه‌های فلزی با هدایت جریان الکتریسیته به رفع بار الکتریکی موها کمک می‌کنند. شانه‌های پلاستیکی، رسانای الکتریکی نیستند و ممکن است باعث افزایش الکتریسیته موها شوند.
  • خشک کردن موها با سشوار یونی: از آنجایی که مولکول‌های آب دارای بار مثبت هستند، دانشمندان تصور می‌کنند که سشوارهایی که یون‌های منفی تولید می‌کنند به کوچک شدن ذرات آب و صاف شدن موها کمک می‌کنند.
  • استفاده از سرپوش‌هایی با الیاف طبیعی: کلاه، هدبند، روسری و شال پنبه‌ای، ابریشمی یا پشمی بپوشید. این الیاف طبیعی مانند الیاف مصنوعی بارهای الکتریکی را نگه نمی‌دارند. سعی کنیدمحصولات نایلونی و پلی استری انتخاب نکنید، زیرا احتمال انتقال االکتریسیته با این محصولات بیشتر است.
  • استفاده از ماسک مو یا روغن مو: استفاده از ماسک موی نارگیل یا ماسک موی آووکادو یک بار در هفته، موها را مرطوب نگه می‌دارد.
  • بافتن موها: بافتن موها قبل از خواب، از سایش موها به یکدیگر یا بهروبالشی و ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کند

سشوار یونی روش پیشگیری از الکتریسیته مو

معرفی محصولات ضدالکتریسیته ساکن موها

اگر موهایتان بیشتر اوقات دچار الکتریسیته ساکن می‌شود، در سایت ریحا محصولات مختلفی وجود دارند که به رفع این مشکل کمک می‌کنند، از جمله:

1. سرم نرم کننده مو آنتی فریز سینره (Hair Conditioner Serum Anti Frizz Cinere)

سرم نرم کننده آنتی فریز سینره برای رفع الکتریسیته مو

خریدسرم نرم کننده مو آنتی فریز سینره

این محصول با ایجاد پوششی سیلیکونی روی موها، از آنها محافظت می‌کند و با نرم کردن موها، شانه زدن را آسان می‌کند. از ویژگی‌های دیگر سرم نرم کننده مو آنتی فریز سینره، افزایش درخشش و رطوبت موها است. همچنین این محصول سینره از ایجاد الکتریسیته ساکن و بروز موخوره جلوگیری می‌کند.

2. سرم مو درام لانگ اورال (Dream Long hair serum loreal)

سرم مو درام لانگ اورال برای الکتریسیته مو

خرید سرم مو درام لانگ اورال

این محصول، مناسب انواع موها طراحی شده است و استفاده از آن مزایای زیادی برای موها دارد. این سرم مو حاوی روغن کاکائو و کراتین است و علاوه بر ایجاد ظاهری صاف، درخشان و زیبا برای موها از ایجاد الکتریسیته ساکن، موخوره و دو شاخه شدن موها هم پیشگیری می‌کند. استفاده ازسرم مو درام لانگ اورال به هیچ وجه باعث چربی و سنگینی موها نمی‌شود و پس از استفاده هیچ نیازی به آبکشی موها نیست.همچنین از این محصول می‌توانید به عنوان محافظ حرارتی موها قبل از سشوار و اتوی مو استفاده کنید.

3. سرم و اسپری مراقبت مو تقویت کننده دوفاز بیول حاوی آلوئه ورا (aloevera Amplifier hair serum and spray Biol)

سرم دوفاز بیول راهکار رفع الکتریسته مو

خرید سرم و اسپری مراقبت مو تقویت کننده دوفاز بیول حاوی آلوئه ورا

این اسپری حاوی کراتین هیدرولیز شده و ویتامین ب 5 است و به طور اختصاصی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده طراحی شده است. این محصول حاوی ترکیبات تقویت کننده است و موجب نرمی، لطافت و استحکام بیشتر موها می‌شود. سرم و اسپری مراقبت مو تقویت کننده دوفاز بیول حاوی آلوئه ورا، با حفظ رطوبت موها از خشکی، وز و الکتریسیته شدن آنها پیشگیری می‌کند.

موهای الکتریسیته شده واقعا ناراحت کننده هستند. اما، راهکارهایی برای خلاص شدن از شر الکتریسیته ساکن و به پرواز درآمدن موها و صاف کردن تارهای مو وجود دارد. بسیاری از محصولات مراقبت از موی مرطوب کننده و آبرسان هستند که به کاهش الکتریسیته، محافظت از موها و به حداقل رساندن شکستگی تارهای مو کمک می‌کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بهترین شامپو برای الکتریسیته مو از سایت ریحا دیدن کنید.

منبع:healthline

نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید