یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
11 روش موثر برای استفاده از تمرهندی برای مراقبت از پوست

11 روش موثر برای استفاده از تمرهندی برای مراقبت از پوست

در زمینه مراقبت از پوست، استفاده از مواد و ترکیبات طبیعی برای اکثر افراد در اولویت است. تمرهندی که میوه‌ای تند و بومی آفریقا است اکنون در بسیاری از مناطق گرمسیری یافت می‌شود و به دلیل فواید آن برای سلامت پوست شناخته شده است. تمرهندی علاوه بر کاربردی که در ساخت ماسک‌های صورت دارد برای بهبود زخم نیز استفاده می‌شود.

تمرهندی امروزه به عنوان یک ابرقهرمان مراقبت از پوست ظاهر شده است و دارای مواد مغذی و ترکیبات فراوانی است که می‌تواند برای پوست شما مفید باشد. در این مقاله، 11 روش موثر برای گنجاندن تمر هندی در روتین مراقبت از پوست برای داشتن پوستی درخشان و سالم را بررسی می‌کنیم. اگر دوست دارید با فواید تمر هندی برای پوست آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

درمان های خانگی با تمر هندی برای پوست

استفاده از تمر هندی برای پوست فواید زیادی را به همراه دارد. تمر هندی به این دلیل که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و آلفا هیدروکسی اسیدها است در طیف وسیعی از فواید پوستی از جمله روشن کردن پوست و مبارزه با آکنه موثر عمل می‌کند. در ادامه شما را با درمان‌های خانگی موثر با استفاده از تمر هندی و ماسک‌های آن آشنا می‌کنیم.

ماسک های تمر هندی برای پوست

ماسک‌های زیادی وجود دارند که برای به حداکثر رساندن فواید آن‌ها از تمر هندی در ترکیب‌شان استفاده می‌شود. اگر دوست دارید با ماسک‌های مختلف تمر هندی برای پوست آشنا شوید همراه ما باشید.

تمر هندی برای پوست

1. ماسک لایه‌بردار تمرهندی و عسل

تمرهندی سرشار از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) است. آلفا هیدروکسی اسیدها لایه‌بردارهای طبیعی هستند که به آرامی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث افزایش گردش سلولی می‌شوند. استفاده از این اسید، پوستی شاداب‌تر و درخشان‌تر را ایجاد می‌کند. برای درست کردن یک ماسک صورت لایه‌بردار تمر هندی به ترکیبات مختلفی نیاز دارید.

برای شروع لازم است که دو قاشق غذاخوری رب تمر هندی را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و از زدن آن روی ناحیه دور چشم خودداری کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. بعد از گذشت این مدت زمان صورت‌تان را بشویید. AHA‌های موجود در تمر هندی به باز کردن منافذ پوست و بهبود بافت پوست کمک می‌کنند.

2. ماسک اسکراب و روشن کننده تمر هندی و زردچوبه

اگر به دنبال برخورداری از خواص روشن کنندگی و ضدالتهابی به طور همزمان هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک اسکراب و روشن کننده تمر هندی و زردچوبه است. از آن‌جایی که تمر هندی برای پوست فواید زیادی دارد ترکیب کردن آن با زردچوبه این خواص را چند برابر می‌کند. برای تهیه ماسک تمر هندی و زردچوبه لازم است که مقداری زردچوبه را با تمرهندی و شکر ترکیب کنید تا ماسک یکدست و لطیفی تهیه شود.

این ماسک اسکراب را به آرامی روی پوست مرطوب با حرکات دورانی ماساژ دهید و روی مناطقی با رنگدانه‌های ناهموار و تیره تمرکز کنید. بعد از گذشت 20 دقیقه این ماسک را بشویید و از پوستی صاف و روشن لذت ببرید. اسیدهای طبیعی موجود در تمر هندی باعث محو شدن لکه‌های تیره و ایجاد رنگ یکنواخت پوست می‌شود، در حالی که زردچوبه به درخشندگی رنگ پوست می‌افزاید.

3. ماسک آکنه تمر هندی و روغن درخت چای

خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی تمر هندی آن را به یک ماسک عالی برای مبارزه با آکنه تبدیل کرده است. با مخلوط کردن خمیر تمر هندی با یک قطره روغن درخت چای، یک ماسک لکه‌ای فوق‌العاده ایجاد کنید. این ماسک را روی آکنه‌ها و نواحی تیره پوست بمالید و بگذارید یک شب تا صبح بماند.

اثر ضدباکتریایی تمر هندی به کاهش باکتری‌های مولد آکنه کمک می‌کند، در حالی که روغن درخت چای یک لایه دفاعی اضافی در برابر جوش‌ها ایجاد می‌کند. استفاده منظم از این ماسک می‌تواند پوستی شفاف‌تر و سالم‌تر ایجاد کند.

فواید تمر هندی برای پوست

4. ماسک پوست حساس تمر هندی و آلوئه‌ورا

برای کسانی که پوست حساس یا تحریک شده دارند، یک ژل تسکین دهنده ساخته شده با تمر هندی و آلوئه‌ورا می‌تواند معجزه کند. برای درست کردن ماسک پوست حساس تمر هندی و آلوئه‌ورا لازم است که تفاله تمر هندی را با ژل آلوئه‌ورا تازه مخلوط کنید تا یک ماسک آرام بخش و آبرسان ایجاد کنید.

این ماسک را روی نواحی تحریک شده بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس بشویید. خواص ضدالتهابی تمر هندی همراه با اثرات تسکین دهنده آلوئه‌ورا به کاهش قرمزی و ناراحتی پوستی کمک می‌کند و به پوست شما احساس طراوت می‌بخشد.

5. ماسک ضدپیری تمر هندی و عسل

تمر هندی منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که نقش مهمی در محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس دارد. با مخلوط کردن خمیر تمر هندی با عسل، یک ماسک مرطوب کننده و ضدپیری طبیعی ایجاد کنید که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس بشویید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تمر هندی، همراه با خواص مرطوب کنندگی عسل، می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز و ایجاد جوانی پوست کمک کند. با استفاده از این ماسک می‌توانید از فواید تمر هندی برای پوست بهره‌مند شوید.

6. ماسک مرطوب کننده تمرهندی و روغن نارگیل

آبرسانی مناسب کلید حفظ پوستی سالم است و تمر هندی می‌تواند افزودنی ارزشمندی برای روتین مرطوب کننده شما باشد. برای درست کردن ماسک تمر هندی باید آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک مرطوب کننده مغذی ایجاد شود. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل باعث آبرسانی عمیق پوست می‌شوند، در حالی که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تمر هندی از سلامت پوست حمایت می‌کنند. این ماسک مرطوب کننده را روی پوست تمیز و خشک بمالید و از مزایای ماندگار آن لذت ببرید.

ماسک تمر هندی

7. ماسک آبرسان تمر هندی و ماست

برای داشتن یک ماسک آبرسان و با طراوت، تفاله تمر هندی را با ماست مخلوط کنید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که مکمل خاصیت لایه‌برداری تمر هندی است. این ترکیب به حذف سلول‌های مرده پوست، باز کردن منافذ پوست و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس بشویید. نتیجه استفاده از این ماسک ایجاد یک پوست شاداب و آبرسانی شده است.

8. ماسک پاکسازی و تونر تمر هندی و چای سبز

خواص قابض تمر هندی آن را به یک ماده افزودنی عالی برای یک تونر خانگی تبدیل می‌کند، به خصوص زمانی که با قدرت آنتی‌اکسیدانی چای سبز ترکیب شود. برای درست کردن تونر تمر هندی لازم است که یک فنجان چای سبز غلیظ دم کنید و بگذارید خنک شود. با این ماسک می‌توانید از فواید تمر هندی برای پوست بهره ببرید.

چای را با تمر هندی مخلوط کنید و از یک پد پنبه‌ای برای استفاده از تونر روی صورت خود استفاده کنید. این تونر طبیعی به متعادل کردن pH پوست، کوچک کردن منافذ و ایجاد طراوت کمک می‌کند. به طور مرتب از این ماسک استفاده کنید تا پوستی شفاف و شاداب داشته باشید. قدرت آنتی‌اکسیدانی این ماسک به حذف رادیکال‌های آزاد نیز کمک می‌کند.

9. ماسک آنزیمی تمرهندی و پاپایا

با ترکیب تمر هندی و پاپایا، روتین لایه‌برداری پوست خود را با لایه‌برداری آنزیمی قوی تقویت کنید. پاپایا حاوی پاپائین است، آنزیمی که به تجزیه سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. برای این منظور تمر هندی را با پاپایای رسیده مخلوط کنید و ترکیب را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. این ماسک با ترویج خاصیت لایه‌برداری ملایم و در عین حال موثر، پوست شما را صاف، نرم و درخشان می‌کند.

10. ماسک سم‌زدایی تمرهندی و خاک رس

اگر قصد سم‌زدایی پوست‌تان را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک سم‌زدایی تمرهندی و خاک رس است. استفاده مداوم از این ماسک تمام آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را از بین می‌برد. برای درست کردن ماسک، تمر هندی را با بنتونیت یا خاک رس کائولن مخلوط کنید و چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

فواید ماسک تمر هندی

ماسک تمرهندی و خاک رس را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند تا خشک شود. بعد از گذشت این مدت زمان صورت‌تان را بشویید. ترکیب تمر هندی و خاک رس به باز کردن منافذ، جذب چربی اضافی و ایجاد احساس تمیزی و طراوت پوست کمک می‌کند.

11. ماسک اسکراب لب تمر هندی و شکر

فراموش نکنید که لب‌های شما نیز نیازمند توجه و مراقبت هستند. اگر لب‌هایتان خشک و پوسته پوسته می‌شود می‌توانید با کمک تمر هندی یک ماسک اسکراب فوق‌العاده تهیه کنید. برای تهیه این ماسک، تمر هندی را با شکر و کمی روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک اسکراب لایه‌بردار ملایم ایجاد کنید. اسکراب را با حرکات دورانی روی لب‌های خود ماساژ دهید تا پوست خشک و پوسته پوسته شده از بین برود.

اسیدهای طبیعی موجود در تمر هندی به احیا پوست ظریف لب‌های شما کمک می‌کند، در حالی که روغن نارگیل به رطوبت پوست می‌افزاید. بعد از اسکراب، کار مراقبت از لب را با یک بالم لب مغذی به پایان برسانید. این کار لب‌های شما را نرم و لطیف می‌کند.

در پایان باید بگوییم که ویژگی‌های تطبیق‌پذیری و مراقبت از پوست تمر هندی آن را به یک مکمل ارزشمند برای روتین زیبایی پوست تبدیل کرده است. چه به دنبال لایه‌برداری، آبرسانی یا رفع نگرانی‌های خاص پوست باشید، این 11 ماسک می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. این ماسک‌ها به راحتی در خانه درست می‌شوند و راه حل مقرون به صرفه و مفیدی برای مشکلات پوستی ارائه می‌دهند. از آن‌جایی که تمر هندی برای پوست کاربردهای زیادی دارد حتما آن را استفاده کنید و نتیجه لذت ببرید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید