یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
8 ماسک سفیده تخم مرغ جادویی برای پوست بی‌عیب و نقص

8 ماسک سفیده تخم مرغ جادویی برای پوست بی‌عیب و نقص

به دنبال داشتن پوستی بی عیب و نقص و درخشان، بسیاری از افراد به دنبال استفاده از روش‌های درمانی خانگی و ساده هستند. این جستجو منجر به کشف درمان‌های طبیعی می‌شود. در میان این درمان‌های طبیعی، ماسک سفیده تخم مرغ به عنوان راز زیبایی برای دستیابی به درخششی بی‌نظیر برجسته است.

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. با توجه به فواید موجود در سفیده تخم مرغ در این مقاله، طرز تهیه هشت ماسک تخم مرغ خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست می‌توانند روتین مراقبت از پوست شما را به سطوح جدیدی ارتقا دهند.

طرز تهیه ماسک‌های خانگی صورت با استفاده از سفیده تخم مرغ

مواد مغذی موجود در سفیده تخم مرغ می‌تواند به ماسک‌های قدرتمندی تبدیل شود که منافذ را کوچک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و داشتن پوستی سالم را تقویت می‌کند. در ادامه تعدادی ماسک با استفاده از سفیده تخم مرغ را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک سفیده تخم مرغ

1. ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

ترکیب خواص قابض لیمو با اثرات سفت کننده سفیده تخم مرغ، ماسکی قوی ایجاد می‌کند که نگرانی‌های مختلف مراقبت از پوست را برطرف می‌کند. برای تهیه این ماسک سفیده تخم مرغ باید یک عدد سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کند و آب نصف لیموترش را به آن اضافه کنید.

مخلوط را روی صورت خود بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. بعد از گذشت این مدت صورت‌تان را با آب گرم بشویید. در نهایت با پوستی شاداب و جوان مواجه خواهید شد. اسید سیتریک لیمو به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند، در حالی که سفیده تخم مرغ پوست را سفت می‌کند و به آن رنگ می‌دهد.

2. ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضدباکتری بودنش معروف است. هنگام تهیه ماسک تخم مرغ و عسل، عسل خواص خود را به ماسک اضافه می‌کند. برای تهیه این ماسک باید یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل خام ترکیب کرده و کاملا مخلوط کنید. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. در نتیجه این کار نه تنها پوست‌تان سفت و شاداب می‌شود، بلکه به دلیل توانایی عسل در تغذیه و آبرسانی، پوستی درخشان نیز به همراه دارد.

3. ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

ماست غنی از اسید لاکتیک است و این اسید پروتئین‌های موجود در سفیده تخم مرغ را تکمیل می‌کند و ماسکی ایجاد می‌کند که به آرامی پوست را لایه‌برداری و سفت می‌کند. برای درست کردن این ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست باید یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید و آن را به صورت خود بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک برای کسانی که به دنبال اصلاح منافذ و دستیابی به بافتی صاف‌تر هستند ایده‌آل است.

ماسک تخم مرغ

4. ماسک سفیده تخم مرغ و بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک لایه‌بردار ملایم است و هنگامیکه با سفیده تخم مرغ ترکیب شود، ماسکی ایجاد می‌کند که پوست را تمیز، تسکین و احیا می‌کند. برای تهیه این ماسک یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر ریز آسیاب شده مخلوط کرده و با حرکات دایره‌ای روی صورت خود بمالید.

قبل از شستن پوست با آب گرم، اجازه دهید ماسک تخم مرغ به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. این ماسک به ویژه برای افرادی که پوست حساسی دارند مفید است، زیرا امکان لایه‌برداری ملایم و در عین حال موثری را فراهم می‌کند.

5. ماسک سفیده تخم مرغ و خیار

خیار به دلیل خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهندگی خود شناخته شده است و این ویژگی آن را به یک همراه عالی برای سفیده تخم مرغ تبدیل می‌کند. برای درست کردن این ماسک باید نصف خیار را با یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده مخلوط کنید.

ماسک را روی صورت خود بمالید و روی نواحی مستعد قرمزی یا تحریک بیشتر تمرکز کنید. بعد از 15 تا 20 دقیقه صورت‌تان را با آب خنک بشویید. این ماسک نه تنها پوست را سفت می‌کند، بلکه پف و التهاب را نیز کاهش می‌دهد و چهره‌ای شاداب و سرحال را برای‌تان ایجاد می‌کند.

6. ماسک سفیده تخم مرغ و موز

موز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که پوست را تغذیه می‌کند. این ویژگی‌ها موز را به یک ماده عالی برای یک ماسک آبرسان همراه با سفیده تخم مرغ تبدیل می‌کند. برای تهیه این ماسک تخم مرغ نصف یک موز رسیده را له کنید و با یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده مخلوط کنید.

سفیده تخم مرغ برای پوست

ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک برای مبارزه با خشکی و ایجاد درخشش جوانی عالی است.

7. ماسک سفیده تخم مرغ و آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به دلیل خواص درمانی و مرطوب کنندگی خود مشهور است و هنگامی که با سفیده تخم مرغ ترکیب شود، ماسکی ایجاد می‌کند که پوست را تسکین، آبرسانی و سفت می‌کند. برای تهیه این ماسک سفیده تخم مرغ باید یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه مخلوط کنید و مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید. این ماسک به ویژه برای افرادی که پوست حساس یا آفتاب سوخته دارند مفید است.

8. ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

زردچوبه با خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند مزایای ماسک سفیده تخم مرغ را افزایش دهد. به منطور تهیه این ماسک یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ترکیب کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود.

ماسک تخم مرغ را روی صورت خود بمالید و از زدن روی ناحیه دور چشم خودداری کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. زردچوبه ممکن است به طور موقت پوست را لکه‌دار و رنگی کند، اما می‌توان آن را به راحتی با یک پاک کننده ملایم پاک کرد. این ماسک برای کسانی که به دنبال کاهش التهاب، روشن کردن رنگ پوست و دستیابی به درخشندگی سالم هستند، ایده‌آل است.

در پایان باید بگوییم که گنجاندن ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست در روتین مراقبت از پوست شما می‌تواند بازی را تغییر دهد و راهی طبیعی و مقرون به صرفه برای دستیابی به پوستی درخشان و سالم باشد. این دستور‌العمل‌ها را آزمایش کنید تا کشف کنید کدام یک برای نوع پوست و نگرانی‌های خاص شما بهتر کار می‌کند. مانند هر روتین جدید مراقبت از پوست، برای اطمینان از سازگاری با پوست، آزمایش ماسک‌ها ضروری است.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید