یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز در رابطه با نت آلو زرد در عطرسازی

همه چیز در رابطه با نت آلو زرد در عطرسازی

عطرسازی هنری است که طی قرن‌ها تکامل یافته و رشته‌های فرهنگ، طبیعت و احساسات انسانی را در هم می‌پیوندد. در میان نت‌های بی‌شماری که عطرسازان برای ساخت شاهکارهای بویایی استفاده می‌کنند، نت آلو زرد به دلیل ویژگی‌های منحصر به ‌فرد و مسحورکننده‌اش متمایز است.

این نت که از آلوی طلایی و کوچک Mirabelle گرفته شده است، طعمی از پیچیدگی و شیرینی را به عطرها اضافه می‌کند و تجربه‌های بویایی ایجاد می‌کند که در حافظه باقی می‌مانند. در این مقاله، منشا نت آلو زرد، ویژگی‌های آن و نقش این نت در دنیای عطرسازی را بررسی خواهیم کرد.

خاستگاه نت آلو زرد

آلو Mirabelle با نام علمی Prunus domestica subsp شناخته می‌شود. syriaca میوه‌ای کوچک و زرد رنگ است که منشأ آن در منطقه لورن فرانسه است. آلو Mirabelle که به خاطر شیرینی شدید و عطر متمایزش مشهور است، قرن‌ها است که کشت می‌شود و در سنت‌های مختلف آشپزی استفاده می‌شود.

نت آلو زرد

در عطرسازی، اسانس آلو زرد طی فرآیندی ظریف و پیچیده استخراج می‌شود و جوهر این میوه خوش طعم را به صورت غلیظ می‌گیرد.

ویژگی‌های نت آلو زرد

ویژگی نت آلو زرد طبیعت چندوجهی آن است که ترکیبی از عناصر میوه‌ای، گلی و لذیذ است. این نت در هسته خود رایحه‌ای شیرین و شاداب دارد که یادآور آلوهای رسیده زرد است. وجه میوه‌ای نت آلو زرد به کیفیت سرزنده و خاص آن کمک می‌کند و این نت را به انتخابی محبوب برای ایجاد رایحه‌های شاداب و نشاط‌آور تبدیل می‌کند.

علاوه بر مشخصات میوه‌ای، نت آلو زرد اغلب دارای ته رنگ‌های گلی ظریف است. این تفاوت‌های ظریف گلی به عطر عمق و پیچیدگی می‌بخشد و آن را فراتر از یک ترکیب میوه‌ای ساده ارتقا می‌دهد. تداخل بین جنبه‌های میوه‌ای و گلی، ترکیبی هماهنگ ایجاد می‌کند که برای طیف وسیعی از ترجیحات بویایی جذاب است.

علاوه بر این، بُعد لذیذ نت آلو زرد، طعم شیرینی لذیذی را ارائه می‌کند که تصاویری از باغ‌های آفتاب‌زده و دسرهای لذیذ را تداعی می‌کند. این جنبه باعث می‌شود نت آلو زد یک عنصر همه کاره و مطلوب برای عطرسازانی باشد که هدف‌شان ایجاد عطرهایی پیچیده و دلپذیر است.

کاربرد نت آلو زرد در عطرسازی

نت آلو زرد جای خود را در عطرهای مختلف و در خانواده‌های مختلف عطری پیدا کرده است. تطبیق‌پذیری این نت به عطرسازان اجازه می‌دهد تا بسته به مشخصات بویایی مورد نظر عطر، از آن به عنوان نت بالایی، قلبی یا پایه استفاده کنند.

کاربرد نت آلو زرد در عطرسازی

در ترکیبات سبک و مطبوع، نت آلو زرد به عنوان یک نت ابتدایی عالی عمل می‌کند و یک دهانه جذاب و با طراوت ایجاد می‌کند. هنگامی که در قلب یک عطر استفاده می‌شود، کیفیتی رمانتیک و ظریف به آن اضافه می‌کند و با سایر نت‌های گلی یا میوه‌ای در هم می‌آمیزد.

برای عطرهایی با خاصیت گرم‌تر و حسی‌تر، نت آلو زرد می‌تواند به عنوان نت پایه استفاده شود و شیرینی ماندگاری را ایجاد کند که حواس را مجذوب خود کند. توانایی این نت در تکمیل مجموعه گسترده‌ای از مواد دیگر، از مرکبات گرفته تا چوب، آن را به ابزاری ارزشمند برای عطرسازانی تبدیل می‌کند که به دنبال ایجاد رایحه‌های متعادل و به یاد ماندنی هستند.

عطرهای دارای نت آلو زرد

چندین عطر وجود دارند که زیبایی نت آلو زرد را به نمایش می‌گذارند. این عطرها جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند و مورد علاقه اکثر افراد هستند.

1. ادو پرفیوم جیونچی داهلیا دیوین له نکتار زنانه (Dahlia Divin Le Nectar Eau de Parfum For Women Givenchy)

ادو پرفیوم جیونچی داهلیا دیوین له نکتار زنانه

خرید عطر جیونچی داهلیا دیوین له نکتار

عطر زنانه Dahlia Divin Le Nectar Eau de Parfum توسط Givenchy عطری است که توسط خانه لوکس مد و عطر فرانسوی Givenchy ساخته شده است. Dahlia Divin Le Nectar به خاطر ترکیب رایحه غنی و مجلل خود شناخته شده است. این عطر معمولاً شامل ترکیبی از نت‌های گلی، شرقی و چوبی است. این ادو پرفیوم در گروه بویایی شرقی گل‌دار قرار دارد و محصول 2016 است.

نت ابتدایی داهلیا دیوین له نکتار از آلو زرد، مرکبات و دانه فلفل صورتی تشکیل شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر که از هلو، گل رز، گل یاسمن سفید، شکوفه پرتقال، انگور فرنگی سیاه، گل زنبق دره (گل برف) و سیب تشکیل شده است به مشام می‌رسد. این عطر در نت پایه با رایحه‌های نعناع هندی، چوب صندل، خس خس، وانیل، چوب سدر و مشک به پایان می‌رسد.

2. ادو پرفیوم کلوئه نومید زنانه (Nomade Eau de Parfum for Women)

ادو پرفیوم کلوئه نومید زنانه

خرید عطر کلوئه نومید

Nomade توسط Chloé یک عطر مدیترانه‌ای گل‌دار برای زنان است که در سال 2018 به بازار عرضه شد. با اولین اسپری از این عطر فرانسوی رایحه‌های آلو زرد، ترنج، لیمو ترش زرد و پرتقال به مشام می‌رسد. بعد از ناپدید شدن نت ابتدایی، نت میانی که از گل فریزیا، هلو، گل یاسمن سفید و گل رز تشکیل شده است به مشام می‌رسد. کلوئه نومید در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار خزه درخت بلوط، نعناع هندی و چوب صندل به پایان می‌رسد.

3. ادو پرفیوم پاکو رابان لیدی میلیون امپایر زنانه (Lady Million Empire Eau de Parfum For Women Paco Rabanne)

ادو پرفیوم پاکو رابان لیدی میلیون امپایر زنانه

خرید عطر پاکو رابان لیدی میلیون امپایر

"Paco Rabanne Lady Million Empire Eau de Parfum" عطری است برای زنان که در سال 2019 به بازار عرضه شد. این ادو پرفیوم در گروه بویایی مدیترانه‌ای گل‌دار قرار دارد و رایحه آن شیرین و گرم است. لیدی میلیون امپایر نشان دهنده احساس ثروت و عظمت است، که احتمالاً منعکس کننده ایده یک زن قدرتمند و با اعتماد به نفس است.

در نت ابتدایی این عطر رایحه‌های انگور فرنگی قرمز، پرتقال و بهار نارنج به مشام می‌رسد. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی یا قلبی که از آلو زرد، گل مگنولیا، اسمانتوس و شکوفه پرتقال تشکیل شده است ظاهر می‌‎شود. این عطر در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار شراب کنیاک، نعناع هندی و مشک به پایان می‌رسد.

4. ادو پرفیوم دی کی ان وای نکتار لاو زنانه (Nectar Love Eau de Parfum For Women Dkny - Donna Karan)

ادو پرفیوم دی کی ان وای نکتار لاو زنانه

خرید عطر دی کی ان وای نکتار لاو

ادو پرفیوم "Nectar Love" عطری از برند DKNY (Donna Karan New York) است که برای خانم‌ها طراحی شده است. این عطر در سال 2017 به عنوان بخشی از مجموعه DKNY Be Delicious وارد بازار شد. "Nectar Love" به خاطر نت‌های شیرین و میوه‌ای خود معروف است.

با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن که از شلیل، نت خورشیدی، نارنگی ماندارین و گریپ فروت تشکیل شده است به مشام می‌رسد. در میانه عطر به نت میانی یا قلبی آن می‌رسیم که شامل گل یاسمن سفید، آلو زرد و گل زنبق دره (گل برف) است. این عطر در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار موم عسل، وانیل، بهار نارنج، مشک و چوب سدر به پایان می‌رسد.

5. ادو پرفیوم دولچه اند گابانا دولچه پئونی زنانه (Dolce Peony Eau de Parfum For Women Dolce & Gabbana - D&G)

ادو پرفیوم دولچه اند گابانا دولچه پئونی زنانه

خرید عطر دولچه اند گابانا دولچه پئونی

Dolce Peony یکی از عطرهای ارائه شده توسط خانه مد لوکس ایتالیایی Dolce & Gabbana است. این ادو پرفیوم در گروه بویایی گل‌دار میوه‌ای قرار دارد و محصول 2019 است. با اولین اسپری از این عطر نت‌های ابتدایی آن که شامل گلابی، ترنج، گل پنجه مریم و دانه فلفل صورتی است به مشام می‌رسد. این نت ماندگاری کمی دارد و به سرعت جای خود را به نت میانی می‌دهد.

این نت سرشار از روایح گل صد تومانی، گل فریزیا و گل رز است. دولچه پئونی در نت پایه با رایحه‌های آلو زرد، عسل، عنبر مصنوعی آمبروکسان و نعناع هندی به پایان می‌رسد. این عطر به‌ خاطر نت‌های گلی و میوه‌ای‌اش شناخته می‌شود و گل صد تومانی عنصر برجسته عطر است.

در پایان باید بگوییم که در دنیای پیچیده عطرسازی، نت آلو زرد به عنوان شاهدی بر هنر و خلاقیت عطرسازان است. این نت ریشه‌ در باغ‌های غرق آفتاب فرانسه دارد. آلو زرد همراه با ویژگی‌های چندوجهی آن، به عنصری مورد علاقه و دوست‌داشتنی تبدیل شده است. نت آلو زرد چه برای ایجاد رایحه‌های طراوت‌بخش و نشاط‌آور استفاده شود و چه برای افزودن حس شیرینی به ترکیب‌های مجلل، تطبیق‌پذیری و جذابیت جاودانه خود را ثابت کرده است.

محصولات مرتبط
نومید ابسولو د پارفوم ادو پرفیوم زنانهChloe 
۱۰,۹۹۸,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لیدی میلیون امپایر ادو پرفیوم زنانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۱,۰۱۶,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
نومید ادو پرفیوم زنانهChloe 
۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۵
تنوع
نکتار لاو ادو پرفیوم زنانه دی کی ان وای - دونا کارانDkny - Donna Karan تخفیف ویژه
۶,۷۰۵,۰۰۰ تومان۴,۷۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
داهلیا دیوین له نکتار ادو پرفیوم زنانه جیونچیGivenchy تخفیف ویژه
۹,۴۵۱,۰۰۰ تومان۶,۱۸۱,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۵ میل
مینیاتوری
+۴
تنوع
داهلیا دیوین ادو پرفیوم زنانه جیونچیGivenchy 
۷,۳۰۲,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۴
تنوع
دیزی دیز ادو تویلت زنانهMarc Jacobs 
ناموجود
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید