بهترین محصولات عطر و آرایشی بهداشتی رو با تخفیف تکرارنشدنی سفارش بده
خرید
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
لزوم انجام لایه‌برداری قبل از شیو کردن پوست

لزوم انجام لایه‌برداری قبل از شیو کردن پوست

با گذشت زمان، سلول‌های تشکیل دهنده پوست ما کار خود را انجام داده‌اند و لازم است که با سلول‌های سالم و جدید جایگزین شوند. هنگامیکه سلول‌های مرده پوست روی بدن ما جمع می‌شوند، می‌توانند منجر به ایجاد پینه‌، مسدود شدن منافذ پوست، جوش‌های احتمالی و موارد دیگر شوند.

برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، می‌توان با لایه‌برداری بدن این کار را انجام داد. کار لایه‌برداری را می‌توان به شکل شیمیایی یا فیزیکی انجام داد. با این حال ما در این مقاله قصد داریم لزوم انجام لایه‌برداری قبل از شیو کردن پوست را برای شما شرح دهیم.

آماده‌سازی پوست قبل از شیو

چه کسی است که خواهان یک اصلاح پوست صاف، تمیز و دقیق نباشد. اگر می‌خواهید که تجربه یک شیو فوق‌العاده خوب و تمیز را داشته باشید لازم است که پیش از انجام آن پوست‌تان را لایه‌برداری کنید. حال ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که اصلاح کردن پوست چه ربطی به لایه‌برداری دارد؟

سلول‌های بدن ما روند طبیعی پیری را طی می‌کنند. آن‌ها در ابتدا سالم، جوان و پر جنب و جوش هستند، اما پس از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، محیط و روند پیری، در نهایت می‌میرند و از بین می‌روند. وقتی این سلول‌های مرده برداشته و جدا نشوند سطح پوست را کدر و ضخیم می‌کنند.

آماده‌سازی پوست قبل از شیو

برای درک دقیق این موضوع، ماشینی را در حال رانندگی در جاده‌ای پر از چاله‌ها و دست اندازها تصور کنید. راننده ماشین در این شرایط قطعا سواری خوب و نرمی نخواهد داشت. این موضوع برای پوست نیز صادق است.

قبل از انجام لایه‌برداری، پوست شما شبیه همان جاده و پر از پستی و بلندی است. در این شرایط تیغ یا هر وسیله دیگری به خوبی روی پوست حرکت نمی‌کند. بنابراین برای دستیابی به یک اصلاح صاف و دقیق، حتما باید پوست را لایه‌برداری کنید و سلول‌های مرده پوست را حذف کنید. توصیه می‌کنم ترفند‌ها و نکات اصلاح صورت با تیغ را بخوانید.

اهمیت لایه‌برداری پوست پیش از شیو

لایه‌برداری پیش از انجام شیو مزایا و فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. در این بخش شما را با اهمیت لایه‌برداری پوست پیش از شیو آشنا می‌کنیم.

1. جلوگیری از رشد مو زیرپوستی

یکی از مهم‌ترین مزایای لایه‌برداری قبل از شیو، نقش آن در جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی است. سلول‌های مرده و باقی مانده‌های پوست می‌توانند فولیکول‌های مو را مسدود کنند و منجر به رشد موهای درونی شوند.

جلوگیری از رشد مو زیر پوستی

این یک مشکل رایج برای بسیاری از افراد است. با انجام لایه‌برداری، این سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و احتمال گیر افتادن موها در زیر سطح پوست کاهش می‌یابد. این نه تنها منجر به اصلاح نرم‌تر می‌شود، بلکه خطر التهاب و تحریک مرتبط با موهای زیر روییده را نیز به حداقل می‌رساند.

2. شیو راحت و بدون خطر

کارایی تیغ به طور قابل توجهی تحت تأثیر وضعیت پوستی است که روی آن قرار می‌گیرد. لایه‌برداری به ایجاد یک بوم صاف برای اصلاح کمک می‌کند. هنگامی که سلول‌های مرده روی پوست وجود داشته باشند، تیغ می‌تواند آن‌ها را بگیرد و بکشد و منجر به اصلاح ناهموار و ناراحت کننده شود. با لایه‌برداری، پوست صاف‌تر می‌شود و به تیغ اجازه می‌دهد بدون زحمت روی سطح سر بخورد. این نه تنها تجربه کلی اصلاح را بهبود می‌بخشد، بلکه خطر بریدن پوست را هم کاهش می‌دهد.

نحوه لایه‌برداری پوست پیش از شیو

قبل از لایه‌برداری، مهم است که نوع پوست خود را بشناسید. لایه‌برداری منظم شامل بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و بهبود ظاهر پوست است که در نهایت منجر به ایجاد لکه‌های پوستی کمتر می‌شود. لایه‌برداری فیزیکی و لایه‌برداری شیمیایی دو شکل لایه‌برداری هستند که عموما انجام می‌شوند.

1. لایه‌برداری فیزیکی

لایه‌برداری فیزیکی پوست دقیقا همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید. این روش شامل حذف سلول‌های مرده پوست با از بین بردن فیزیکی آن‌ها است. این کار را می‌توان با بافرهای پوست، سنگ پا، اسکراب‌های پاک کننده یا حتی برس‌های خشک انجام داد.

2. لایه‌برداری شیمیایی

محصولات و روش‌های زیادی وجود دارند که از آنزیم‌ها و مواد شیمیایی برای کمک به حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر به این نوع لایه‌برداری فکر می‌کنید، مراقب نوع پوست خود باشید. پیش از این کار تحقیقات را انجام دهید، پوست خود را آزمایش کنید و دستورالعمل‌های مربوط به محصولات بدون نسخه برای لایه‌برداری را دنبال کنید.

لایه‌ برداری شیمیایی

ضرورت این کار مخصوصا اگر پوست حساسی دارید بیشتر است. لایه‌برداری شیمیایی، با استفاده از موادی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) یا بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) انجام می‌شود. صرف نظر از روش، هدف اولیه لایه‌برداری، از بین بردن سلول‌های مرده پوست و ارتقای چرخش سلولی، درخشندگی و شادابی پوست است.

مراحل آماده‌سازی پوست پیش از اصلاح

لایه‌برداری قبل از اصلاح مزایای بی‌شماری را ارائه می‌دهد که نه تنها تجربه اصلاح را لذت‌بخش‌تر می‌کند بلکه باعث سلامت پوست نیز می‌شود. در ادامه شما را با مراحل آماده‌سازی پوست پیش از اصلاح آشنا می‌کنیم.

1. قبل از اصلاح پوست خود را خیس کنید

اصلاح روی پوست خشک پتانسیل تحریک پوست را دارد. اگر پوست خود را قبل از اصلاح خیس نکنید، می‌تواند احتمال تحریک ناخواسته، یا در بدترین حالت، بریدگی را افزایش دهد. قبل از استفاده از تیغ برای اصلاح، لازم است که پوست خود را تا حد امکان نرم و لطیف کنید. هر چه مدت باقی ماندن پوست در آب و رطوبت بیشتر باشد، کار اصلاح ساده‌تر است.

مراحل آماده‌ سازی پوست پیش از اصلاح

2. پوست‌تان را لایه‌برداری کنید

همان‌طور که گفتیم برای اصلاح دقیق باید سطح پوست کاملا صاف و یکدست باشد. از آن‌جایی که می‌خواهیم سطح صافی داشته باشیم تا اصلاح خود را با آن شروع کنیم لازم است که قبل از اصلاح لایه‌برداری کنیم. برای این کار می‌توانید از محصولات لایه‌بردار پوست استفاده کنید.

3. از محصولات مناسب اصلاح استفاده کنید

وقتی صحبت از اصلاح به میان می‌آید، باید مطمئن شوید که به طور منظم تیغ خود را تعویض می‌کنید. تیغه‌های یک تیغ یا ژیلت با هر بار استفاده کند می‌شوند و به طور بالقوه خطر بریدن و آسیب به پوست را افزایش می‌دهند.

در خاتمه، باید بدانید که لایه‌برداری قبل از اصلاح گامی مهم در هر روتین نظافتی است که نباید نادیده گرفته شود. مزایای لایه‌برداری فراتر از آماده سازی فوری قبل از اصلاح است و بر سلامت کلی پوست و کارایی فرآیند اصلاح تأثیر می‌گذارد. از جلوگیری از رشد موهای زیرپوستی گرفته تا افزایش کارایی تیغ و دستیابی به سر خوردن راحت‌تر تیغ، لایه‌برداری نقش چندوجهی در ارتقاء یک تجربه اصلاح صاف‌تر و لذت‌بخش‌تر ایفا می‌کند.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید