یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
راهنمای خرید بهترین عطر برای یوگا و مدیتیشن

راهنمای خرید بهترین عطر برای یوگا و مدیتیشن

در دنیای پراسترس امروز گاهی لازم است که از تمام هیاهوی آن کنار بکشید و به خودتان بپردازید. بیشتر کارشناسان حوزه سلامت روان به مردم توصیه می‌کنند که چند روز در هفته، زمانی را به انجام مراقبه و مدیتیشن و تمرینات یوگا اختصاص دهند و پس از مدتی شاهد تاثیرات شگفت‌انگیز این تمرینات بر سلامت جسمی و روح و روان خود باشند.

بیشتر مردم با استفاده از عود و خوشبوکننده‌ها، فضای خانه خود را برای انجام این تمرینات آماده می‌کنند که درباره این موضوع به طور مفصل در مقاله چگونه با رایحه‌ها مدیتیشن کنیم، صحبت کردیم. در این مقاله، درباره بهترین عطر برای یوگا و مدیتیشن صحبت می‌کنیم که می‌توانید قبل از شروع تمرین خود از آنها استفاده کنید. استفاده از عطر در طول جلسات یوگا و مدیتیشن، قطعا تجربه بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد، چرا که عطر مناسب یوگا و مدیتشین نه تنها آرامش را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، بلکه سلامت ذهنی و جسمی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

ترکیب بوی خوش و حرکات یوگا، هماهنگی و تعادل درونی را برایتان به ارمغان می‌آورد و شما را سرحال و شاداب می‌سازد. در این مقاله با انواعرایحه‌ مناسب مدیتیشن و یوگا و 7 مورد از مناسبترین عطرها برای خانم‌ها و آقایان هنگام انجام یوگا و مراقبه آشنا می‌شوید.

آشنایی با رایحه مناسب مدیتیشن و یوگا

مردم به دلایلی مختلف تمرینات یوگا را انجام می‌دهند، اما قطعا یکی از اصلی‌ترین دلایل آنها برای انتخاب این ورزش، کسب آرامش است. دنیای امروز پر از استرس است و یوگا و مدیتیشن از بهترین روش‌های مدیریت و کاهش این نگرانی‌ها است. حالا اگر این تمرینات را در فضایی مملو از عطر دل‌انگیز رایحه‌های طبیعی و آرامش‌بخش انجام دهید، کمترین دستاوردتان خواب بهتر و آرامش بیشتر است. در ادامه، تعدادی از رایحه‌های شگفت انگیزی را معرفی می‌کنیم که باعث آرامش در هنگام مدیتیشن و یوگا می‌شوند:

اسطوخودوس رایحه مناسب مدیتیشن و یوگا

  • اسطوخودوس: استفاده از اسطوخودوس برای پاکسازی جسم و روح سابقه طولانی دارد. این گیاه معطر و خوشبو، مصارف زیادی در تولید روغن‌، چای‌، انواع صابون، شامپو و خوشبوکننده‌ها دارد. اثرات آرامش‌بخش اسطوخودوس اثباتشدهو به همین خاطر رایحه مناسب مدیتیشن و یوگا است. دفعه بعد که قرار بود، تمرینات یوگا را انجام دهید، کمی اسطوخودوس را بو کنید یا در فضای اتاق قرار دهید.
  • بابونه: علت اینکه که مردم چای بابونه را به افراد مضطرب توصیه می‌کنند، اثر آرام بخش این گیاه است. این گیاه شناخته شده فواید زیاد و کاربردهای بسیاری دارد، که یکی از آنها ایجاد فضایی آرامش‌ بخش در هنگام یوگا است.
  • ترنج: اگر چای ارل گری را امتحان کرده باشید، پس حتما با عطر و بوی ترنج یا همان برگاموت آشنا هستید. ترنج در ترکیب بسیاری از عطرها و ادکلن‌های محبوب وجود دارد. این میوه از خانواده مرکبات است و همانطور که می‌دانید رایحه مرکبات نشاط‌آور است و باعث می‌شود فرد احساس شادابی کند و کمتر مضطرب شود.
  • چوب صندل: چوب صندل ریشه‌های عمیقی در تاریخ، آیین‌های دینی و مراسم مذهبی دارد. قرن‌هاست که از این چوب خوشبو در معابد و مکان‌های مذهبی استفاده می‌شود. چوب صندل عطری متمایز و دلنشین دارد که برای ایجاد فضایی آرامش بخش در هنگام مدیتیشن و یوگا شگفت انگیز است. عطر این چوب مثل یک آرام بخش عمل می‌کند و سیستم عصبی و بدن را به خوبی آرام می‌کند.
  • یاس: گل یاس عطری منحصربفرد و خاص داردکه حتی علم را به چالش کشیده است، چرا که تا به حال تولید هیچ فرآورده مصنوعی برای تقلید بوی این گل موفق نبوده است. مطالعات نشان داده است که رایحه یاس، هوشیاری ذهنرا افزایش می‌دهد و امواج مغزی را تحریک می‌کند. بوی این گل مثل یک داروی ضد افسردگی عمل می‌کند، خلق و خو را بهبود می‌بخشد، گرمابخش است و اثر آرام بخش هم دارد.
  • گل سرخ: آیا کسی هست که با استشمام بوی شیرین گل سرخ حس خوبی پیدا نکند؟ به جرات می‌توان گفت که گل سرخ شناخته شده‌ترین گل و رایحه گلی در تمام دنیا است. تقریباً همه بوی دلنشین این گل زیبا را دوست دارند. گل سرخ، نماد عشق، زیبایی و کمال است. رایحه این گل برای آرام کردن سیستم عصبی مفید است و حس مثبتی به شخص تزریق می‌‌کند.

رایحه گل سرخ مناسب یوگا و مدیتیشن

چرا هنگام یوگا عطر بزنیم؟

در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که چرا استفاده از عطر در طول یوگا تجربه بهتری را برایتان رقم خواهد زد:

تحریک حس بویایی

یکی از قدرتمندترین اندام‌های حسی انسان، سیستم بویایی است که نقش مهمی در احساسات و حافظه دارد. استفاده از عطر در طول جلسه یوگا و مدیتیشن، حس بویایی را به طور فعال درگیر می‌کند و تجربه حسی غنی را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

افزایش آرامش

هر عطری ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره شد، ثابت شده است که رایحه‌های خاصی باعث آرامش می‌شوند. رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس، ترنج و چوب صندل با القای آرامش به شما کمک می‌کنند تا از نظر ذهنی و جسمی آرام شوید و تمرینات یوگا را متمرکزتر و مؤثرتر انجام دهید.

بهبود تمرکز

تمرکز جنبه حیاتی یوگا است و برخی از عطرها در دستیابی به تمرکز ذهنی بالاتر به شما کمک می‌کنند. عطرهایی حاوی نت‌های نعناع فلفلی و اکالیپتوس موجب تقویت تمرکز و هوشیاری می‌شوند. همچنین نت رزماری برای تقویت حافظه و عملکرد شناختی موثر است.

تجربه معنادار

تمرین‌های یوگا و مدیتیشن، سفری برای خودکاوی و دستیابی به آرامش درونی هستند. عطرها می‌توانند ابزار قدرتمندی برای ارتقای تجربه مراقبه شما باشند، زیرا به آرامش ذهن و تقویت ارتباط شما با درونتان کمک می‌کنند. عطرها با فعال کردن حس بویایی به تجربه شما عمق می‌بخشند.

تنفس بهتر

تنفس جزء جدایی ناپذیر هر تمرین یوگا است و عطرها می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر سیستم تنفسی شما داشته باشند. عطرهای حاوی نت‌های اکالیپتوس و کاج برای رفع احتقان و بهبود تنفس شناخته شده‌اند و کمک می‌کنند تا نفس‌های عمیق‌تر و کنترل‌شده‌تری بکشید و تمرین یوگای بهتری داشته باشید.

تزریق احساسات مثبت

برخی از عطرها موجب برانگیختن احساسات مثبت و شادی در افراد می‌شوند. رایحه‌هایی مانند مرکبات و وانیل، خلق و خو را بهبود می‌بخشند و نشاط‌آور هستند و کمک می‌کنند تا تمرین لذت‌بخش‌تر و رضایت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

ایجاد عادت شخصی

استفاده از عطری خاص در طول تمرین یوگا، موجب ایجاد پیوندی شخصی با تمرین‌هایتان می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که ارتباط و تعهد عمیق‌تری به تمرین‌های خود داشته باشید. استشمام رایحه این عطر خاص باعث برانگیختن حس آشنایی می‌شود که به شما کمک می‌کند تا با انگیزه‌تر تمرین خود را انجام دهید و این تمرینات را رها نکنید.

بهترین عطرها برای  یوگا و مدیتیشن

معرفی بهترین عطر برای یوگا و مدیتیشن

در ادامه 7 عطر از برندهای معتبر جهانی را معرفی می‌کنیم که موجب می‌شوند تا تجربه بهتری در طول تمرینات خود داشته باشید:

1. ماچا مدیتیشن میسون مارتین مارژیلا (Matcha Meditation Maison Martin Margiela)

عطر برای یوگا و مدیتیشن

خریدماچا مدیتیشن میسون مارتین مارژیلا

ادو تویلت زنانه مردانه ماچا مدیتیشن با گروه بویایی سبز و آروماتیک و طبع خنک و شیرین در سال 2021 به بازار عرضه شد. نت‌های ابتدایی این عطر چای سبز، ترنج و نارنگی ماندارین، نت‌های میانی یاس، شکوفه پرتقال و چای ماچا و نت‌های پایانی شکلات سفید، خزه و سدر هستند. ترکیب چای ماچا و گل یاس، عطر آرامشبخش و دلپذیری را در فضا پراکنده می‌کند. در واقع، تمام نت‌های این عطر به گونه‌ای انتخاب و ترکیب شده‌اند تا بوی شیک و جذاب و در عین حال ملایم و تسکین دهنده‌ای داشته باشند.

2. بلک گلد ادوپرفیوم مردانه مانسرا (Mancera Black Gold)

بهترین عطر برای یوگا

خرید بلک گلد ادوپرفیوم مردانه مانسرا

این عطر مردانه با گروه بویایی چرمی در سال 2017 به بازار عرضه شد، رایحه گرم و دلنشین و در عین حال، پیچیده و ظریف این عطر، آن را به عطر مناسبی برای استفاده در جلسات یوگا تبدیل می‌کند. ترکیب شگفت‌انگیز ادوپرفیوم بلک گلد مانسرا از نت‌ ترنج، اسطوخودوس، زعفران، هل و مشک، فضایی باصفا و آرام برای مدیتیشن و یوگا ایجاد می‌کند. تندی گرم زعفران و هل به شما انرژی می‌بخشد و در عین حال آرامش درونی‌تان را تقویت می‌کند.

3. عطر فلوریس ا رز فور (Floris A Rose For)

عطر برای مدیتیشن

این رایحه لطیف و در عین حال قدرتمند، انتخابی ایده آل برای تمرین روزانه یوگا است. عطر فلوریس ا رز فور، عطری یونیسکس و مناسب مردان و زنان است و در سال 2016 به بازار عرضه شد. نت‌های گلی ملایم آن، متشکل از گل رز و یاس با تن‌های خاکی نعناع هندی، کهربا و چوب صندل ترکیب می‌شود تا فضایی رویایی ایجاد کند که آرامش و تفکر را تشویق می‌کند. شیرینی لطیف این عطر نشاط آور است و در عین حال کمک می‌کند تا به آرامش‌ ذهنی دست پیدا کنید.

4. میموسا کارداموم جو مالون لندن (Mimosa Cardamom Eau de Cologne Jo Malone London)

عطر برای یوگا و مدیتیشن

خرید عطرمیموسا کارداموم جو مالون لندن

عطر میموسا کارداموم جو مالون لندن، عطری یونیسکس از گروه بویایی گلی کهربایی است که در سال 2015 به بازار عرضه شد. نت ابتدایی این عطر هل، نت میانی میموزا یا گل حساس و نت پایانی دانه تونکا است. نت دلنشین گل حساس با تندی هل ترکیب می‌شود. سپس نت خامه‌ای تونکا و چوب صندل در پس زمینه نت پودری گل هلیوتروپ و گل رز دمشقیبه مشمام می‌رسد. این عطر، شیرین، گرمابخش و نشاط‌آور است. رایحه ملایم، سحرانگیز و خوشایند این عطر جو مالون، شما را درگیر احساسات عمیقی می‌سازد تا برای انجام حرکات یوگا آماده شوید.

5. عطر سامارکو باند تی (Sammarco Bond T)

بهترین عطر برای یوگا

این عطر یونیسکس با رایحه‌های قوی رزماری، چرم، نت‌های چوبی و بخور، بدون شک، عمق بیشتری به تمرینات یوگای شما می‌بخشد. ترکیب جسورانه سامارکو باند تی و ترکیب پیچیده رزماری و بخور، فضایی عرفانی به وجود می‌آورد تا با تمام توجه خود، به انجام تمریناتتان بپردازید

6. فردریک مال آیریس پودر (Frederic Malle Iris Poudre)

بهترین عطر برای یوگا

خرید عطرفردریک مال آیریس پودر

عطر آیریس پودر، با ترکیب منحصر به فرد خود از پودر ریشه زنبق، عصاره خس خس و مشک سفید، به یکی از اجزای جدانشدنی آماده سازی صبحگاهی بسیاری از یوگی ها برای تمرین یوگا تبدیل شده است. رایحه گلی ملایم این عطر فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند که موجب افزایش ذهن آگاهی می‌شود. وجود نت‌های پایانی زمینی تعادلتان را بالا می‌برد و به حفظ تمرکز بر نفس در طول مدیتیشن یا تمرین آسانا کمک می‌کند.

7. میلر ات برتاکس ایندین استادی (Miller et Bertaux Indian Study)

بهترین عطر برای مدیتیشن چیست

ترکیبی نفیس از روغن‌های گرانبهای هندی مانند چوب صندل، کندر و نعناع هندی وقتی در طول یوگا استفاده می‌شود، تجربه‌ای عالی را به وجود می‌آورد. عطر میلر ات برتاکس ایندین استادی با گرما و حرارت دلنشین خود، آرامش‌بخش است و در عین حال تمرکز ذهن را بالا می‌برد. این عطر کمک می‌کند تا در طول تمرین، خود را در هماهنگی کامل با عناصر طبیعت ببینید.

عطرها می‌توانند تاثیرات شگفت‌انگیزی را بر احساسات داشته باشند. استفاده از عطر هنگام یوگا یا مدیتیشن، روشی عالی برای دستیابی به تجربه‌ای عمیق و پراحساس است. با انتخاب درست و دقیق عطرهایی که با سلیقه‌تان همخوانی دارند، می‌توانید تجربه‌ای منحصر به فرد کسب کنید و آرامش، تمرکز و ارتباط با خودتان را بهبود ببخشید. اگر هنگام انجام مراقبه و یوگا به اندازه کافی آرامش ندارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما یکی از عطرهای معرفی شده را امتحان کنید و تجربه خود را با ما در میان بگذارید. در پایان، خوشحال می‌شویم که تجربه‌تان درباره انواع عطر مناسب یوگا و مدیتیشن را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

منابع: bamboogardenyogaوbeautinow

نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید