یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز درباره نت به در عطرسازی

همه چیز درباره نت به در عطرسازی

شاید خیلی از شما با شنیدن نام میوه به، به یاد مربای خوشمزه به بیافتید. اما این میوه، فقط برای مربا استفاده نمی‌شود و میوه خام به فواید درمانی بسیاری دارد. از طرف دیگر، اگر با دنیای عطر و ادکلن‌ها آشنایی داشته باشید، احتمالا بارها هنگام بررسی نت‌های یک عطر، چشمتان به نت به خورده است. به میوه‌ای زرد رنگ با پوستی ضخیم است و به خاطر بوی دلنشین خود، امروزه نت به در عطرسازیکاربرد زیادی دارد که از نمونه‌های معروف عطر با نت به، به ادوپرفیوم چنس او تندر شنل و عطر فانتزی بریتنی اسپیرز می‌توان اشاره کرد. در این مقاله به توصیف رایحه به و چند عطر محبوب با میوه به می‌پردازیم. پس اگر به هنر عطرسازی و علم رایحه شناسی علاقمند هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با میوه به و خواص آن

به میوه‌ای معطر به رنگ سبز و زرد است که گوشت خشک، پوست ضخیم و کرکی و طعمی گس و ترش دارد. در بسیاری از قسمت‌های دنیا، این میوه با نام سیب طلایی مشهور است. درخت به از تیره گل سرخیان است. کاربرد اصلی به در تهیه مربا و مارمالاد است. به از لحاظ ظاهری میوه‌ای مابین گلابی و سیب است و جالب این است که از نظر بسیاری از کارشناسان از لحاظ بویایی هم همینطور است. همچنین این میوه حاوی ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ث، ویتامین آ و سایر ترکیبات معدنی ارزشمند است و خواص درمانی بی‌شماری از جمله برای بیماران قلبی و گوارشی دارد. دمنوش به برای تسکین سرفه، تقویت سیستم ایمنی و تمدد اعصاب هم بسیار مفید است. در طب سنتی، برای درمان افسردگی مصرف به خام تجویز می‌شود.

نت به در عطرسازی

توصیف رایحه به

میوه به بوی شگفت‌انگیزی دارد. نت به، شیرین، گلی و شاداب و در عین حال پیچیده است در توصیف عطر این میوه باید بگوییم که رایحه به مشابه رایحه سیب سبز ولی کمی ملایم‌تر است و بیشتر به روایح مرکباتی نزدیک است. از نظر عطرسازان، میوه به رسیده، بویی مابین سیب و گلابی دارد. میوه به انواع مختلفی دارد و هر نوع آن از نظر بویایی با دیگری تفات دارد. برخی از مردم بوی به را شبیه گلابی، آناناس، وانیل، عسل، پرتقال یا حتی گل سرخ هم می‌دانند. به پخته و به رسیده از به خام عطر بیشتری دارند. بیشتر مردم بوی به را می‌پسندند و رایحه به برایشان یادآور شروع فصل پاییز است.

همچنین امروزه از برگ این میوه و شکوفه‌های درخت به در تولید عطرها استفاده می‌شود.

استفاده از نت به در عطر سازی در طول تاریخ

استفاده از نت به در عطرسازی مربوط به زمان حال نیست. در زمان باستان، عطرسازان ایرانی، یونانی و رومی از به برای تولید عطرها استفاده می‌کردند. آنها برای تولید عطر به، این میوه را مانند تمام مواد معطر دیگر، در روغن قرار می‌دادند تا برای مدتی در آن بماند و روغن معطر به دست آمده را به عنوان عطر و خوشبوکننده استفاده می‌کردند. در گذشته، برخی از مردم به را درون اتاق‌های خانه قرار می‌دادند تا بوی خوب آن همه جا پخش شود و فضای خوشبویی ایجاد کند.

معرفی 5 عطر با نت به

در ادامه با 5 عطر حاوی نت به از برندهای معتبر و شناخته شده دنیا آشنا می‌شوید.

1. چنس او تندر ادو پرفیوم زنانه شنل – چنل (Chance Eau Tendre Eau de Parfum For Women Chanel)

عطر با نت به، چنس اوتندر

خرید چنس او تندر ادو پرفیوم زنانه شنل

یک آکورد سبز و میوه‌ای از ترکیب گریپ فروت و میوه به که با لطافت گل یاس و مشک‌های سفید در هم آمیخته است تا خط بوی جذاب، سبک و گلی داشته باشد و تداعی کننده ظرافت و لطافت زنانه باشد، تعریفی کوتاه و دقیق از این عطر زنانه شنل است. این عطر گلی میوه‌ای بوی باوقار و باکلاسی دارد و برای حضور در محیط کار، قرارهای شبانه و شرکت در مهمانی‌ها یک انتخاب عالی است. چنس او تندر ادو پرفیوم زنانه شنل اعتماد به نفس و جذابیت بالایی به شما می‌بخشد. این محصول ترکیب بی‌نظیری از گل‌های تازه است. وجود نت‌های گلی همچون یاس، سنبل، زنبق و همچنین میوه به، رایحه بهشتی و معصوم را به این عطر می‌بخشد. این عطر با بوی خوش ملایم و معتدل، ماندگاری طولانی و پخش بوی بالا از آن عطرهای همه‌پسندی است که تحسین همه را برمی‌انگیزاند. برای استفاده در روزهای بهاری و تابستانی، چنس او تندر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد.

2. مای باربری ادو پرفیوم زنانه (My Burberry Eau de Parfum For Women)

مای باربری زنانه، عطر با نت به

خریدمای باربری ادو پرفیوم زنانه

مای باربری با الهام از ترنچ کت این برند و میراث طراحی و هنر بریتانیا طراحی شده است. مای باربری، یادآور عطر باغ‌های گل لندن پس از هر بارش باران است. این عطر بوی گلی و امروزی دارد. نت‌های ابتدایی نخود شیرین و ترنج است که در نت‌های میانی با برگ شمعدانی، میوه به و فریزیا ترکیب شده‌اند. این عطر با حضور نعناع هندی، گل محمدی و گل سرخ صدپر نمایش خود را به پایان می‌رساند. شیشه این عطر، جزئیات نمادین ترنچ کت را به تصویر می‌کشد: در عطر نمادی از دکمه‌های خاص آن و پاپیون از جنس پارچه گاباردین بافته شده انگلیسی این کت است. این عطر زنانه و باوقار، بوی لاکچری دارد. رایحه گرم و پیچیده آن ماندگاری خوبی دارد و تقریبا برای همه فصل‌های سال مناسب است.

3. لهوم لاگوست اینتنس ادو تویلت مردانه (LHomme Lacoste Intense Eau de Toilette for Men)

لهوم لاگوست اینتس با رایحه به

خرید لهوم لاگوست اینتنس ادو تویلت مردانه

عطر ادکلن لهوم لاگوست اینتنس عطری چوبی تند برای مردان است که در سال 2018 روانه بازار شد. سازنده این عطر مایکل ژیرارد است. این عطر میوه‌ای و شاداب، متشکل از نت‌های ابتدایی ریواس، به، پرتقال، گریپ فروت، نارنگی ماندارین و لیمو، نت‌های میانی زنجبیل، فلفل سیاه، آناناس، هدیون، بادام و گل یاس است. نت های پایانی عبارتند از خس خس، وانیل، عنبر، عنبر درختی، روغن سیپریول یا ناگارموتا، سدر، چوب آکیگالا و مشک. این عطر برند لاگوست، رایحه عالی و بی‌نظیری دارد که از نظر بیشتر مردم خوشایند است. این عطر با توجه به ويژگی‌های مثبت و فراوان آن از جمله کیفیت و ماندگاری بالا، قیمت مناسبی هم دارد و می‌تواند یک انتخاب عالی برای عطر روزمره و در محیط کار در تمام فصل‌های سال باشد.

4. هوگو ایکس وای سامر ادیشن ادو تویلت مردانه (Hugo XY Summer Edition Eau de Toilette for Men)

عطر هوگو ایکس وای سامر ادیشن، عطر با رایحه به

خریدهوگو ایکس وای سامر ادیشن ادو تویلت مردانه

برند هوگو باس در اواسط آوریل 2009 ادوتویلت مردانه هوگو ایکس وای سامر ادیشن را به بازار عرضه کرده است. این عطر جاذبه‌ای غیر قابل مقاومت دارد و همانطور که از نامش پیدا است، برای استفاده در روزهای بهاری و تابستانی ایده‌آل است. این عطر با الهام از جذابیت، زیبایی و تضاد روابط بین زنان و مردان طراحی شده است. وجود رایحه شاداب و درخشان گریپ فروت، شروعی باطراوت و سبز و رایحه‌ای هوس‌انگیز و فریبنده را به این عطر Hugo XY Summer Edition می‌بخشد. در ادامه، ترکیب به و هل یخ زده بوی خنک، تمیز و مردانه‌ای را در قلب این عطر به نمایش می‌گذارد. نت‌های پایانی شامل آکوردهای دارچین است که با نت‌های چوبی احاطه شده‌اند.

5. دیزی دیلایت ادو تویلت زنانه (Daisy Delight Eau de Toilette for Women)

عطر با نت به، دیزی دیلایت

خریددیزی دیلایت ادو تویلت زنانه

دیزی دیلایت نسخه‌ای با نشاط‌تر از عطر اصلی دیزی است که در سال 2007 به بازار عرضه شد. این نسخه در سال 2014 تولید شد. نت های ابتدایی این عطر شامل رایحه‌های شاداب سیب، به و فریزیا است. داستان معطر این عطر شگفت‌انگیز و باطراوت با نت‌های میانی زنبق، گاردنیا و گل صد تومانی ادامه پیدا می‌کند. این عطر با نت‌های مشک، سدر و چوب صندل کار خود را به پایان می‌رساند. این عطر هم در شیشه مخصوص و همیشگی عطر دیزی عرضه می‌شود که روی در آن را، گل‌های رنگارنگی پوشانده است، اما مایع معطر این بار به رنگ سبز کم رنگ است. این عطر بوی خنک، شیرین و دلنشینی دارد و برای استفاده در روزهای بهاری و تابستانی عالی است.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه عطری با نت به می‌شناسید؟ خوشحال می‌شویم که نام عطرهای محبوب خود با رایحه به را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید