یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز در رابطه با نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی

همه چیز در رابطه با نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی

عطرسازی هنری است که قرن‌ها حواس انسان را به تسخیر خود درآورده و احساسات، خاطرات و اهمیت فرهنگی را برانگیخته است. در میان بی‌شمار مواد معطری که عطرسازان برای خلق شاهکارهای بویایی استفاده می‌کنند، نت گل پیچ امین الدوله به عنوان عنصری جاودانه و دلربا برجسته است. در این مقاله، به دنیای جذاب نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی می‌پردازیم و تاریخچه، ویژگی‌ها و مفاهیم فرهنگی آن را بررسی می‌کنیم.

گیاه‌شناسی گل پیچ امین الدوله

پیچ امین الدوله یک درختچه یا درخت انگور از خانواده Caprifoliaceae یا پیچ امین الدوله است. نزدیک‌ترین خویشاوندان این گل، سنبل الطیب، سامبوکوس (بزرگ) و ویبرونوم هستند. یکی از رایج‌ترین و معطرترین گونه‌ها نیز متعلق به زیرخانواده Lonicera است که در نیمکره شمالی فراوان است. خوشبختانه عطر گل پیچ امین الدوله به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

گل پیچ امین الدوله

تا به امروز بیش از صد و پنجاه ماده شناسایی شده است که عطر این گل‌ها را تشکیل می‌دهد. مهم‌ترین نقش لینالول است که بارها در مقالات خود در مورد رایحه گل به آن اشاره کرده‌ایم مربوط به این گل است. لینالول به طور طبیعی در بسیاری از اسانس‌ها وجود دارد و یکی از اجزای مهم رایحه بسیاری از گیاهان است. علاوه بر لینالول معمولی، پیچ امین الدوله دارای بوهای بسیار خاص خود است، که عبارتند از هوترینول و دی متیلوکتادی اندیول‌های ایزومر.

اهمیت تاریخی استفاده از نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی

استفاده از نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی را می‌توان به تمدن‌های باستانی ردیابی کرد، جایی که گل‌های معطر به دلیل خواص عرفانی و درمانی مورد توجه قرار می‌گرفتند. به عنوان مثال، در چین باستان، پیچ امین الدوله نه تنها به دلیل عطر شیرین، بلکه به دلیل خواص دارویی آن مورد توجه قرار می‌گرفت. اعتقاد بر این بود که عطر لطیف شکوفه‌های پیچ امین الدوله دارای قدرت شفابخشی است و این ویژگی آن را به گزینه‌ای محبوب برای داروهای گیاهی و روغن‌های معطر تبدیل می‌کند.

در اروپای قرون وسطی، گل پیچ امین الدوله با عشق و عاشقی همراه شد، که اغلب در شعرهای درباری و ادبیات رمانتیک به چشم می‌خورد. رایحه شیرین و خاص این گل، آن را به نمادی از اشتیاق و میل تبدیل کرد و به عطرهایی که برای اشراف و سلطنت ساخته شده بودند راه یافت. استفاده تاریخی از پیچ امین الدوله در فرهنگ‌های مختلف نشان دهنده تطبیق‌پذیری و جذابیت جاودانه این گل است.

ویژگی‌های بویایی نت گل پیچ امین الدوله

نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی با رایحه شیرین، گلی و کمی میوه‌ای آن مشخص می‌شود. این اسانس که از شکوفه‌های گیاه پیچ امین الدوله استخراج می‌شود، جوهر یک روز گرم تابستان را به تصویر می‌کشد و تصاویری از باغ‌های شکوفه‌دار و مناظر غرق آفتاب را تداعی می‌کند. مشخصات بویایی پیچ امین الدوله اغلب به عنوان مست کننده توصیف می‌شود، با تعادل ظریفی از شیرینی و طراوت.

نت گل پیچ امین الدوله

عطرسازان از روش‌های مختلف استخراج مانند تقطیر با بخار آب یا استخراج با حلال برای بدست آوردن اسانس گل‌های پیچ امین الدوله استفاده می‌کنند. مطلق یا عصاره حاصل به یک جزء ارزشمند در ایجاد رایحه‌های گلی، میوه‌ای و حتی شرقی تبدیل می‌شود. تطبیق پذیری نت پیچ امین الدوله این امکان را به عطرسازان می‌دهد تا در طیف وسیعی از ترکیبات عطری، از این نت استفاده کنند.

نمادگرایی فرهنگی گل پیچ امین الدوله

پیچ امین الدوله علاوه بر ویژگی‌های معطر خود دارای نمادهای فرهنگی در نقاط مختلف جهان است. در انگلستان ویکتوریایی، زبان گل‌ها یا فلوریوگرافی، ابزاری رایج برای بیان احساسات از طریق تبادل شکوفه‌ها بود. پیچ امین الدوله، با همراهی با عشق و فداکاری، به نمادی از عشق شیرین و پایدار در واژگان گل ویکتوریا تبدیل شد.

در طب سنتی و فولکلور چینی، پیچ امین الدوله به دلیل خواص درمانی آن مورد احترام است. گل‌های معطر اغلب در درمان‌های گیاهی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شوند و این گیاه را خوش‌خوش می‌دانند که نماد طول عمر و شکوفایی است. این اهمیت فرهنگی به محبوبیت پایدار پیچ امین الدوله در طب سنتی چین و عطرسازی معاصر کمک کرده است.

پیچ امین الدوله

گل پیچ امین الدوله در عطرسازی مدرن

در عصر مدرن عطرسازی، پیچ امین الدوله همچنان یک نت مورد توجه و گرامی است. عطرسازان اغلب این نت را با سایر عناصر گلی، میوه‌ای یا چوبی ترکیب می‌کنند تا عطرهای پیچیده و ظریفی ایجاد کنند. توانایی این نت در انتقال حس نوستالژی، عاشقانگی و زیبایی طبیعی، آن را در بسیاری از عطرهای معاصر به عنوان عنصر اصلی تبدیل کرده است.

محبوبیت پیچ امین الدوله در عطرهای اصلی و معمولی در حضور آن در طیفی از خانواده‌های بویایی مشهود است. پیچ امین الدوله از رایحه‌های ملایم و معتدل گلی گرفته تا ترکیب‌های شرقی و پیچیده، به جذابیت عطر می‌افزاید. خانه‌های عطر با دقت نت گل پیچ امین الدوله را انتخاب می‌کنند تا حالات یا خاطرات خاصی را برانگیزند و تطبیق‌پذیری آن را به عنوان یک نت عطری به نمایش بگذارد.

گل پیچ امین الدوله در عطرسازی

تاثیر نت گل پیچ امین الدوله بر صنعت عطرسازی

گنجاندن نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی نه تنها به غنای بویایی عطرها کمک کرده است، بلکه در شکل دادن به ترجیحات مصرف کنندگان نیز نقش داشته است. ویژگی‌های شیرین، گلدار و نوستالژیک گل پیچ امین الدوله برای مخاطبان گسترده‌ای جذاب است و از مرزهای سنی و فرهنگی فراتر می‌رود. حضور این نت در عطرسازی‌های رایج و نیش، افراد زیادی را با دنیای رایحه‌های پیچیده و خاطره‌انگیز آشنا کرده است.

علاوه بر این، استفاده از نت گل پیچ امین الدوله با روند رو به رشد مصرف کنندگانی که به دنبال مواد طبیعی و گیاهی در محصولات زیبایی و مراقبت شخصی خود هستند، همسو است. با افزایش آگاهی از پایداری و آگاهی محیطی، تقاضا برای عطرهای با نت‌های گل طبیعی، مانند پیچ ​​امین الدوله، افزایش یافته است. خانه‌های عطر با بررسی منابع اخلاقی و شیوه‌های پایدار برای برآورده کردن انتظارات در حال رشد مشتریان خود پاسخ می‌دهند.

عطرهای دارای نت گل پیچ امین الدوله

چندین عطر نمادین به طور برجسته نت گل پیچ امین الدوله را در خود جای داده‌اند و اثری پاک نشدنی در چشم‌انداز بویایی بر جای گذاشته‌اند.

1. ادو پرفیوم جنیفر لوپز استیل زنانه (Still Eau de Parfum for Women Jennifer Lopez J Lo)

ادو پرفیوم جنیفر لوپز استیل زنانه

خرید عطر جنیفر لوپز استیل

عطر جنیفر لوپز Still عطری است گلی برای خانم‌ها که در سال 2003 روانه بازار شد. سازنده این عطر Michel Girard است. با اولین اسپری از این ادو پرفیوم رایحه‌های چای، دانه فلفل، نارنگی ماندارین، سیب و برنج فضا را پر می‌کند. این نت ماندگاری کمی دارد و به سرعت ناپدید می‌شود. بعد از نت ابتدایی، نت قلبی عطر ظاهر می‌شود.

در این عطر، نت میانی شامل گل یاسمن سفید، گل زنبق دره، گل فریزیا، گل پیچ امین الدوله، شکوفه پرتقال و گل رز است. نت پایه جنیفر لوپز استیل نیز از مشک، چوب صندل، گل زنبق و کهربا تشکیل است. این عطر به شدت زنانه، سرزنده، تمیز و شهوانی است.

2. ادو پرفیوم باربری لندن زنانه (London Eau de Parfum for Women burberry)

ادو پرفیوم باربری لندن زنانه

خرید عطر باربری لندن

عطر London by Burberry عطری است گلی برای زنان که در سال 2006 به بازار عرضه شد. لندن توسط Dominique Ropion و Jean-Marc Chaillan ساخته شده است. نت‌های ابتدایی این عطر از گل پیچ امین الدوله، نارنگی و گل رز تشکیل شده است.

بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر با رایحه‌های گل یاسمن سفید، گل تیاره، گل صد تومانی و نارنگی کلمانتین به مشام می‌رسد. این عطر در نت پایه با رایحه‌های مشک، چوب صندل و نعناع هندی به پایان می‌رسد. این عطر یک رایحه کلاسیک و گلی است که گل یاسمن در دل آن قرار دارد.

3. ادو پرفیوم گوچی گوچی بلوم زنانه (Gucci Bloom Eau de Parfum For Women)

ادو پرفیوم گوچی گوچی بلوم زنانه

خرید عطر گوچی گوچی بلوم

"گوچی بلوم" یک عطر محبوب توسط برند لوکس ایتالیایی گوچی است. این عطر در گروه بویایی گل‌دار قرار دارد و محصول سال 2017 است. گوچی بلوم با نت گیاهان سبز و پرتقال آغاز می‌شود. بعد از ناپدید شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر با رایحه‌های گل مریم، گل یاسمن سفید و گل پیج امین الدوله به مشام می‌رسد. این عطر زنانه در نهایت با رایحه‌های ریشه گل زنبق، وانیل و چوب صندل به پایان می‌رسد.

4. ادو تویلت دیور فارنهایت مردانه (Fahrenheit Eau de Toilette For Men Dior)

ادو تویلت دیور فارنهایت مردانه

خرید عطر دیور فارنهایت

ادو تویلت فارنهایت دیور یک عطر مردانه است که در سال 1986 به بازار عرضه شد. این عطر نوستالژی در گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار قرار دارد و توسط Jean-Louis Sieuzac ـ Maurice Roger ساخته شده است. با اولین اسپری از این عطر رایحه‌های جوز هندی، بابونه، نارنگی ماندارین، گل زالزالک، ترنج، اسطوخودوس، چوب سدر و لیمو ترش زرد به مشام می‌رسد.

این نت برای مدت طولانی روی پوست باقی نمی‌ماند و به سرعت تبخیر می‌شود. در ادامه عطر، نت قلبی با رایحه‌های برگ گل بنفشه، چوب صندل، گل پیج امین الدوله، گل میخک صدپر، گل یاسمن سفید و گل زنبق دره (گل برف) ظاهر می‌شود. نت پایه این عطر نیز از چرم، خس خس، کهربا، نعناع هندی، دانه تونکا و مشک تشکیل شده است.

5. ادو پرفیوم زرجوف کازاموراتی گرن بالو زنانه (Casamorati Gran Ballo Eau de Parfum For Women Xerjoff)

ادو پرفیوم زرجوف کازاموراتی گرن بالو زنانه

خرید عطر زرجوف کازاموراتی گرن بالو

کازاموراتی گرن بالو یک عطر زنانه است که در سال 2013 به بازار عرضه شد. این ادو پرفیوم در گروه بویایی گل‌دار میوه‌ای قرار دارد. با اولین اسپری از این عطر رایحه‌های گل گاردنیا، گل پیج امین الدوله و گل یاسمن سفید به مشام می‌رسد. با گذر از نت ابتدایی، نت میانی عطر با رایحه وانیل ظاهر می‌شود. نت پایه زرجوف کازاموراتی گرن بالو نیز از کارامل و کهربا تشکیل شده است.

در پایان، نت گل پیچ امین الدوله در عطرسازی چیزی بیش از یک رایحه شیرین و گلی را نشان می‌دهد. این نت عطری غنی بخشی از تاریخ، فرهنگ و هنر است. پیچ امین الدوله از ریشه‌های باستانی خود در طب سنتی چین تا حضور نمادین آن در فلوریوگرافی ویکتوریایی، از زمان و جغرافیا فراتر رفته و به یک عنصر ارزشمند و همه کاره در پالت عطرسازان تبدیل شده است.

ویژگی‌های مسحورکننده نت گل پیچ امین الدوله با رایحه شیرین و تندش همچنان حس بویایی علاقه‌مندان به عطر در سراسر جهان را مجذوب خود می‌کند. همانطور که عطرسازی در حال تکامل است، جذابیت همیشگی نت گل پیچ امین الدوله همچنان ادامه دارد و قدرت ماندگار عطر را در برانگیختن احساسات، خاطرات و حس ارتباط با طبیعت و فرهنگ به ما یادآوری می‌کند.

محصولات مرتبط
بلوم گوچی دی فیوری ادو تویلت زنانهGucci 
۱۰,۹۶۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
جویسی کوتور اویی (اوی) ادو پرفیوم زنانهJuicy Couture 
۳,۱۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوچی بلوم نتاره دی فیوری ادو پرفیوم زنانهGucci 
۸,۸۱۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۴
تنوع
گوچی بلوم آکوا دی فیوری ادو تویلت زنانهGucci 
۹,۹۵۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
هانیساکل اند داوانا - هانی ساکل اند داوانا ادو کلن زنانهJo Malone London 
۱۸,۷۲۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کارات ادو پرفیوم زنانهCartier 
۶,۳۱۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۰ میل
سمپل
+۲
تنوع
اس کیس ادو تویلت زنانهShakira 
۱,۲۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوچی بلوم ادو پرفیوم زنانهGucci تخفیف ویژه
۸,۰۶۶,۰۰۰ تومان۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۵
تنوع
ری ری ادو پرفیوم زنانه ریحاناRihanna 
۲,۵۷۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
مدرن میوز ادو پرفیوم زنانه استی لودرEstee Lauder 
۵,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
کازاموراتی گرن بالو ادو پرفیوم زنانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۶,۳۶۳,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
هانی ادو پرفیوم زنانه مارک جاکوبسMarc Jacobs 
۷,۴۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ویوا لا جویسی نویر ادو پرفیوم زنانه جویسی کوتورJuicy Couture تخفیف ویژه
۴,۲۶۹,۰۰۰ تومان۳,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دوت ادو پرفیوم زنانه مارک جاکوبسMarc Jacobs تخفیف ویژه
۹,۵۸۹,۰۰۰ تومان۷,۴۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
هیت ادو پرفیوم زنانه بیونسBeyonce تخفیف ویژه
۴,۵۸۰,۰۰۰ تومان۲,۵۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۵میل عطر
+۱
تنوع
پیس لاو اند جویسی کوچر ادو پرفیوم زنانه جویسی کوتورJuicy Couture 
۴,۹۷۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
دیزایر می ادو پرفیوم زنانه اسکاداEscada 
۸,۶۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۷۵ میل
عطر
+۲
تنوع
ویوا لا جویسی ادو پرفیوم زنانه جویسی کوتورJuicy Couture 
۲,۹۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید