یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
این روغن‌ها برای پوست سر و موی سالم معجزه می‌کنند!

این روغن‌ها برای پوست سر و موی سالم معجزه می‌کنند!

پوست و موهای سر در حالت طبیعی روغن دارند و چرب هستند، با این حال گاهی اوقات لازم است که با استفاده از برخی روغن‌ها، مو و پوست سر را هیدراته کنیم. روغن زیاد باعث چربی زیاد پوست سر می‌شود ولی در صورتیکه به مقدار کافی استفاده شود می‌تواند فواید زیادی برای پوست و موی سر داشته باشد. برای تعیین اینکه دقیقا هر چند وقت یک بار روغن را روی پوست سر خود بمالیم و به دنبال چه نوع روغنی باشیم؛ در این مقاله همراه ما باشید.

روغن مناسب پوست سر چیست؟

روغن مناسب پوست سر محصولی است که به طور خاص برای تغذیه و حفظ سلامت پوست سر ساخته شده است. این روغن به طور ایده‌آل باید از مواد طبیعی و مفیدی تشکیل شود که محیطی متعادل و مرطوب را برای پوست سر ایجاد کند.روغن‌های مناسب پوست سر و مو برای تامین آبرسانی به تارهای خشک و آسیب‌دیده مناسب بوده و به عنوان درمانی برای فولیکول‌های موی کم آب موها استفاده می‌شوند. این روغن‌ها معمولا قبل از شامپو یا به عنوان یک ماسک قوی‌ در طول شب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روغن مناسب پوست سر چیست؟

فواید چرب کردن پوست سر

استفاده از روغن برای چرب کردن پوست سر فواید زیادی دارد. این کار می‌تواند خستگی را از بین ببرد، رطوبت را بازیابی کند و از فولیکول‌های مو در طول فرآیند شستشو محافظت کند. به همین دلیل، متخصصان پوست ماساژ هفتگی با روغن‌هایی را توصیه می‌کنند که پوست سر را تحریک می‌کند.

روغن نعناع، ​​روغن درخت چای و روغن‌های مبتنی بر مرکبات می‌توانند گردش خون را بهبود ببخشند و خشکی پوست سر را رفع کنند. این مزایا باعث می‌شود روغن به یک افزودنی بهینه قبل از شامپو تبدیل شود. مهم است هر اسانسی را که استفاده می‌کنید با روغن حامل (مانند جوجوبا، بادام شیرین یا روغن نارگیل) رقیق کنید تا از تحریک پوست سر جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید روغن‌هایی را خریداری کنید که از قبل با یک روغن حامل رقیق شده‌اند.

فواید چرب کردن پوست سر

چگونه وهر چند وقت یک بار پوستسر خود را چرب کنیم؟

متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که ماساژ روغن روی پوست سر خود را از پشت گردن شروع کنید. برای این منظور با استفاده از هر دو دست، انگشتان خود را از پشت سر تا خط رویش مو بالا ببرید. سپس از پایه گوش تا بالای سر در هر دو طرف کار کنید. روی سرتان فضای زیادی برای پوشاندن وجود دارد، بنابراین وقت بگذارید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید.

برای بهترین نتیجه، سه تا پنج دقیقه را به ماساژ دادن روغن مناسب روی پوست سر اختصاص دهید تا سلول‌های پوست نرم شوند و سپس آن‌ها را لایه‌برداری کنید. برای بهبود جریان خون، پیش از استفاده روغن، پوست سرتان را به خوبی بشویید و تمیز کنید. اینکه چقدر از روغن استفاده می‌کنید به مو، سبک زندگی و مهم‌تر از همه به پوست سر شما بستگی دارد. به طور کلی، مقدار استفاده از روغن به شرایط پوست و موی خودتان بستگی دارد.

هر چند وقت یک بار پوست سر خود را چرب کنیم؟

در واقع برای مشخص کردن تعداد دفعات استفاده از روغن، هیچ قانونی مشخصی وجود ندارد.برخی از افراد ممکن است نیاز به آبرسانی هفته‌ای یک بار داشته باشند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به استفاده روزانه از روغن را داشته باشند. برای برخی از بیماران مبتلا به پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک، توصیه می‌شود که روغن پوست سر را در شب، هر شب، یا چند بار در چند هفته بسته به ترجیحات مو استفاده کنند.

عوارض استفاده از روغن‌های پوست سر

اگر پوست شما حساس است، ممکن است به یک ماده موجود در پوست سر یا روغن مو واکنش نشان دهید؛ بنابراین پوست سر خود را از نظر جوش یا قرمزی بررسی کنید. صرف نظر از اینکه هر چند وقت یک بار پوست سرتان را چرب می‌کنید، هنگامی که روغن‌ها به درستی استفاده می‌شوند، هرگز نباید باعث تجمع چربی روی پوست سر شوند.

اکثر متخصصان استفاده از روغن‌ها را برای درمان شوره سر پیشنهاد نمی‌کنند. یک تصور اشتباه بزرگ این است که استفاده از روغن به طور مستقیم روی پوست سر شوره سر را تسکین می‌دهد. همانطور که قبلا گفته شد، استفاده از روغن روی پوست سر قبل از شامپو زدن برای درمان شوره سر مناسب است. با این حال، این بستگی به شدت مشکل دارد. پوست سر ما یک میکروبیوم ظریف از مخمر سالم به نام مالاسزیا و سایر باکتری‌های ضروری تشکیل شده است.

روغن‌های پوست سر

برخی از روغن‌ها می‌توانند پوست سر را تغذیه کنند و در عین حال تعادل باکتری‌ها را مختل کنند که این امر باعث رشد باکتری‌های ناسالم می‌شود. در نتیجه شوره سر همراه با تجمع چربی و سبوم اضافی، می‌تواند مشکل بزرگ‌تری برای پوست سر ایجاد کند. برای کسانی که با شوره سر سروکار دارند، متخصصان پیشنهاد می‌کنند که از تونیک‌های مبتنی بر آب استفاده کنند.

روغن‌های مناسب برای پوست سر

تا زمانی که از روغن‌ها به عنوان یک درمان ضدالتهاب و پاک‌کننده استفاده می‌کنید، تجمع روغن روی پوست سر نباید خیلی نگران کننده باشد. اگر هنوز در مورد پتانسیل تجمع یا پوسته پوسته شدن پوست سر نگران هستید، یک درمان پوست سر مبتنی بر آب را امتحان کنید. انتخاب روغن مناسب برای پوست سر به نیازهای خاص و نوع موی شما بستگی دارد. در ادامه چند روغن که معمولا برای سلامت پوست سر استفاده می‌شوند آورده شده است.

روغن‌های مناسب برای پوست سر

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک داروی طبیعی همه کاره و تحسین شده برای تقویت سلامت پوست سر و شادابی مو است. این روغن غنی و مغذی که از گوشت نارگیل استخراج شده؛ به دلیل فواید بی‌شماری که روی پوست سر دارد، مشهور است. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری، انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است و پوست سر را عمیقاً مرطوب می‌کند و با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر مبارزه می‌کند.

ترکیب منحصر به فرد این روغن به آن اجازه می‌دهد تا به ساقه مو نفوذ کند و یک اثر حالت دهنده عمیق ایجاد کند که به بهبود بافت مو و کاهش موخوره کمک می‌کند. علاوه بر این، روغن نارگیل دارای خواص ضدمیکروبی است که می‌تواند به رفع مشکلاتی مانند شوره سر و عفونت‌های قارچی کمک کند و به یک محیط سالم‌تر پوست سر کمک کند.

استفاده منظم از روغن نارگیل بر روی پوست سر اغلب به دلیل توانایی آن در تقویت مو، جلوگیری از ریزش پروتئین و افزایش درخشندگی کلی مو مورد ستایش قرار می‌گیرد. روغن نارگیل چه به عنوان یک درمان قبل از شامپو، یک نرم کننده و یا روغن ماساژ برای پوست سر استفاده شود؛ همواره یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به دنبال یک رویکرد طبیعی و جامع برای مراقبت از مو هستند.

2. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا، استخراج شده از دانه‌های گیاه جوجوبا (Simmondsia chinensis)، به عنوان یک داروی طبیعی همه کاره و مفید برای ارتقای سلامت پوست سر محبوبیت پیدا کرده است. روغن جوجوبا که به دلیل توانایی خود در تقلید از سبوم طبیعی پوست مشهور است، به عنوان یک مرطوب کننده موثر برای پوست سر عمل می‌کند و به حفظ تعادل آبرسانی بهینه آن کمک می‌کند.

روغن جوجوبا

این ویژگی منحصر به فرد آن را برای افرادی با انواع پوست سر، از چرب گرفته تا خشک، مناسب می‌کند. روغن جوجوبا که سرشار از ویتامین‌های E و B و همچنین مواد معدنی ضروری مانند روی و مس است، پوست سر را تغذیه می‌کند و محیط سالم‌تری را برای رشد مو فراهم می‌کند. خواص ضدالتهابی این روغن ممکن است شرایط پوست سر مانند شوره سر و خارش را کاهش دهد؛ در حالی که طبیعت سبک آن تضمین می‌کند که به راحتی بدون باقی ماندن چربی جذب می‌شود.

استفاده منظم از روغن جوجوبا نه تنها می‌تواند به هیدراته شدن و متعادل شدن پوست سر کمک کند؛ بلکه بافت و درخشندگی کلی مو را نیز افزایش می‌دهد. این ویژگی روغن جوجوبا را به انتخابی مطلوب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال راه حلی طبیعی و چند منظوره برای مراقبت از پوست سر هستند.

3. روغن درخت چای

روغن درخت چای که از برگ‌های گیاه Melaleuca alternifolia که بومی استرالیا است به دست می‌آید، به دلیل خواص درمانی بی‌شمارش، به‌ویژه زمانی که روی پوست سر استفاده می‌شود، محبوبیت پیدا کرده است. روغن درخت چای که به دلیل خواص ضدباکتری، ضدقارچی و ضدالتهابی قوی خود مشهور است، به عنوان یک درمان طبیعی برای شرایط مختلف پوست سر عمل می‌کند.

روغن درخت چای

هنگامی که روغن درخت چای رقیق شده و روی پوست سر ماساژ داده شود، می‌تواند به کاهش شوره سر، خشکی و خارش کمک کند و برای افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند درماتیت سبورئیک یا پسوریازیس هستند، تسکین‌دهنده باشد. خواص ضدمیکروبی این روغن باعث می‌شود که در مبارزه با رشد بیش از حد مخمرها و باکتری‌هایی که می‌توانند به مشکلات پوست سر کمک کنند، موثر باشد. علاوه بر این، روغن درخت چای به تعادل چربی در پوست سر کمک کرده و به طور بالقوه تولید روغن اضافی را کاهش می‌دهد.

رایحه باطراوت و نیروبخش روغن درخت چای به جذابیت آن می‌افزاید و تجربه حسی دلپذیری را در حین استفاده ارائه می‌دهد. با این حال، باید احتیاط کرد و از استفاده مستقیم روغن درخت چای رقیق نشده روی پوست سر خودداری کرد؛ زیرا ممکن است برای برخی افراد تحریک کننده باشد. به طور کلی، روغن درخت چای به عنوان یک راه حل همه کاره و طبیعی برای حفظ سلامت و تغذیه پوست سر است.

4. روغن آرگان

روغن آرگان که از هسته‌های درخت آرگان بومی مراکش به دست می‌آید؛ به دلیل فواید استثنایی آن برای سلامت پوست سر مورد تحسین گسترده قرار گرفته است. روغن آرگان که به دلیل ترکیب غنی از اسیدهای چرب ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E مشهور است، به عنوان یک اکسیر قوی برای تغذیه پوست سر و بهبود سلامت کلی مو عمل می‌کند.

روغن آرگان

طبیعت سبک و غیر چرب این روغن، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مرطوب کردن پوست سر بدون بر جای گذاشتن آثار سنگین تبدیل کرده است. این روغن همه کاره دارای خواص ضدالتهابی است و به ویژه در تسکین شرایط تحریک شده و خارش پوست سر مانند شوره سر یا پسوریازیس موثر است. علاوه بر این، روغن آرگان به تنظیم تولید سبوم کمک می‌کند و تعادلی ایجاد می‌کند که از خشکی و چربی بیش از حد جلوگیری می‌کند.

استفاده منظم از روغن آرگان روی پوست سر با افزایش خاصیت ارتجاعی، کاهش شکستگی ساقه مو و افزایش درخشندگی تارهای مو همراه است. روغن آرگان چه به عنوان درمان خشکی پوست استفاده شود و چه در محصولات مراقبت از مو گنجانده شود، به عنوان یک راه حل جامع برای حفظ یک محیط سالم پوست سر و تقویت موهای درخشان و انعطاف‌پذیر ظاهر می‌شود.

در پایان از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. همان‌طور که می‌دانید، پوست و موی سالم به طور مستقیم با زیبایی ما در ارتباط است؛ بنابراین لازم است که به خوبی از آن‌ها محافظت کنیم. روغن درمانی یک روش سنتی و قدیمی است که به داشتن موهای سالم، پرپشت و زیبا کمک می‌کند. از این رو استفاده از روغن‌های سازگار با پوست سر و مو را در روتین خود قرار دهید و حتما از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: byrdie

محصولات مرتبط
روغن مو آرگان بوستر کامانComeon 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۷۰ میل
۷۵ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو ترمیم کننده سری پرو وی پنتنPanteneامکان ارسال فوری
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده ماهامن تی ام فیبل اند مینFable and Maneامکان ارسال فوری
۴,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۵۵ میل
۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید