یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چند ترفند فوق‌العاده برای آرایش شب یلدا

چند ترفند فوق‌العاده برای آرایش شب یلدا

شب یلدا که با نام شب چله نیز شناخته می‌شود، جشنی ایرانی است که در طولانی‌ترین شب سال، معمولاً در 21 دسامبر یا آخرین شب آذر برگزار می‌شود. کلمه یلدا در زبان فارسی به معنای تولد است و این جشن ریشه در سنت‌های کهن ایرانی دارد. شب یلدا دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی است. خاستگاه آن در دوران پیش از اسلام است و با تولد میترا، خدای باستانی خورشید مرتبط است.

این شب نشان دهنده پیروزی نور و روشنی بر تاریکی و شر است. در شب یلدا خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند تا با شب بیدار ماندن، شعرخوانی، قصه‌گویی، بازی و لذت بردن از انواع غذاها و میوه‌های خاص یلدا را جشن بگیرند. انار و هندوانه در این جشن از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. رنگ قرمز این میوه‌ها نماد پیروزی نور بر تاریکی است. از همین جهت شما می‌توانیدبا میکاپ مخصوص شب یلدا از این شب بلند لذت ببرید و بگذارید که زیبایی شما منعکس کننده درخشندگی طولانی‌ترین شب سال باشد. شما می‌توانید تمام محصولات دارای تخفیف شب یلدا ریحا را هم ببینید و به راحتی سفارش دهید.

میکاپ شب یلدا

مدل میکاپ یلدا

با توجه به اهمیت دورهمی‌های شب یلدا، اکثر خانم‌ها دوست دارند که برای این مناسبت میکاپ شب یلدا خاص و زیبایی داشته باشند. برای شب یلدا چند مدل میکاپ زیبا و خاص وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را روی صورت‌تان اجرا کنید. در ادامه شما را با این مدل میکاپ‌ها آشنا می‌کنیم.

1. سایه چشم هندوانه‌ای

استفاده از سایه چشم هندوانه‌ای می‌تواند یک میکاپ خاص و متفاوت برای شب یلدا باشد. از آن‌جایی که هندوانه از چهار رنگ سبز، سفید، مشکی و قرمز یا صورتی تشکیل شده است برای داشتن این آرایش نیاز به سایه‌های این رنگی دارید. برای شروع آرایش از پرایمر استفاده کنید تا پایه آرایش‌تان آماده شود.

مدل میکاپ یلدا

برای این منظور می‌توانید سایه صورتی را به قسمت میانی چشم، سایه سبز و مشکی را به عنوان خط چشم و سایه سفید را روی پلک پایین برای درشت‌تر کردن چشم‌ها استفاده کنید. روش دیگر برای داشتن سایه چشم هندوانه‌ای، کشیدن طرح هندوانه اطراف چشم‌ها است.

برای کشیدن سایه هندوانه‌ای لازم است که پشت پلک‌تان را با سایه قرمز یا صورتی به طور کامل بپوشانید. اکنون با رنگ سفید یک خط چشم بالدار روی پلک بکشید. بعد از آماده شدن زمینه، نوبت به کشیدن هسته‌های هندوانه است. روی ناحیه بین خط چشم و نزدیک ابروها با رنگ سایه مشکی، هسته‌های هندوانه را بکشید. از رنگ سبز نیز برای رنگ دادن به پلک پایین استفاده کنید.

2. خط چشم رنگی

علاوه بر سایه چشم هندوانه‌ای، خط چشم‌های رنگی نیز انتخاب‌های خوبی برای شب یلدا هستند. برای این منظور می‌توانید از رنگ‌های سبز، قرمز و مشکی برای کشیدن خط چشم‌های مدل‌دار و کشیده استفاده کنید. این رنگ خط چشم‌، چشمان شما را درشت و جذاب نشان می‌دهند.

خط چشم شب یلدا

3. سایه شاین قرمز

سایه شاین‌دار قرمز و خط چشم مشکی نیز گزینه جذابی برای شب طولانی یلدا است. این رنگ سایه نشان‌دهنده قرمزی هندوانه و انار است. برای زیبایی بیشتر می‌توانید رنگ سایه را با رنگ رژ لب‌تان ست کنید.

4. چسباندن نگین قرمز روی ناحیه پشت پلک

اگر دوست دارید خیلی متفاوت و خاص باشید و توجه همه را به خودتان جلب کنید، از نگین‌های قرمز رنگ که مانند دانه‌های انار هستند استفاده کنید.

5. رژ لب قرمز

برای تکمیل آرایش یلدایی خود می‌توانید از رژ لب‌های قرمز و براق استفاده کنید. رژ لب قرمز به خوبی با تم شب یلدا که قرمز است هماهنگ می‌شود. رژ لب‌های قرمز رنگ علاوه بر زیباتر کردن و سرحال‌تر کردن چهره، باعث کمتر نشان دادن سن نیز می‌شوند.

ارایش یلدا

اصول آرایشی در شب یلدا

در حالی که برای یک شب خاص و به یادماندنی آماده می‌شوید، لازم است که فضای جشن را با یک آرایش یلدا خیره‌کننده که زیبایی و ظرافت را منعکس می‌کند تکمیل کنید. در ادامه به بررسی ایده‌های جذاب آرایشی می‌پردازیم تا در جشن شب یلدا به خوبی بدرخشید.

1. استفاده از زیرساز مناسب

میکاپ یلدا خود را با ایجاد یک پایه بی‌نقص و درخشان شروع کنید. زیرسازی درخشانی را انتخاب کنید که درخشش طبیعی شما را افزایش دهد. برای دستیابی به ظاهری شاداب و هیدراته که برای فصل زمستان مناسب باشد، از کرم پودر براق استفاده کنید. همچنین از یک کانسیلر منعکس کننده نور، برای ناحیه زیر چشم استفاده کنید تا هرگونه حلقه‌های تیره را پنهان کنید و پوشش دهید. در نهایت مطمئن شوید که پوست شما به اندازه کافی درخشان و سرحال به نظر می‌رسد.

2. استفاده از رژگونه

با افزودن حسی از گرمای گلگون به گونه‌های خود، روح شب یلدا را در آغوش بگیرید. برای ارایش یلدا رژگونه‌ای را انتخاب کنید که مکمل رنگ پوست شما باشد؛ مانند صورتی ملایم یا رنگ هلویی گرم. رژگونه را روی برجستگی‌های گونه خود بمالید و به آرامی به سمت شقیقه‌های خود پخش کنید. با استفاده از رژگونه زیبایی طبیعی و جوانی به پوست شما باز می‌گردد. کمی رژگونه نه تنها رنگ را به پوست می‌افزاید، بلکه درخشندگی کلی پوست شما را نیز افزایش می‌دهد.

میکاپ یلدا

3. آرایش چشم زیبا

چشم‌ها نقطه کانونی هر آرایشی هستند؛ بنابراین برای شب یلدا، روی این ناحیه از صورت تمرکز کنید. سایه‌های با رنگ‌های گرم مانند طلایی، مسی یا برنزی را انتخاب کنید تا آرایش چشم‌های شیک و جذابی ایجاد کنید. یک سایه چشم پر زرق و برق را روی مرکز پلک‌های خود بزنید تا درخشندگی بیشتری به چشمانتان بیافزایید و در فضای گرم شب یلدا برجسته شوید.

آرایش مخصوص شب یلدا

در ادامه جذابیت چشمان خود را با اضافه کردن یک لمس درام با یک خط چشم کاملاً مشخص افزایش دهید. یک خط چشم مشکی کلاسیک می‌تواند برای ظاهری جاودانه مناسب باشد. همچنین با رنگ‌های جواهری عمیق مانند سرمه‌ای یا سبز زمردی آرایش کنید تا کمی پیچیدگی به ظاهر چسم‌ها اضافه کنید. در نظر داشته باشید که یک خط چشم بالدار ظریف ایجاد کنید تا چشمانتان کشیده‌تر شود و جلوه‌ای جذاب به آرایش شب یلدایتان ببخشد.

4. آرایش لب زیبا

رنگ رژ لبی را انتخاب کنید که مکمل تم کلی آرایش شما باشد. رنگ‌های قرمز کلاسیک، قرمز پر رنگ یا آلویی، انتخاب‌های عالی برای شب یلدا هستند که به لب‌های شما جذابیت می‌بخشند. قبل از زدن رژ لب از مرطوب کننده لب استفاده کنید تا به ظاهری صاف و بی عیب و نقص برسید. استفاده از خط لب را برای مشخص کردن خطوط لب خود در نظر بگیرید تا ظاهری مرتب و زیبا داشته باشید.

آرایش لب زیبا

5. استفاده از هایلایتر

برای شب یلدا، درخشندگی طبیعی خود را با استفاده از یک هایلایتر مناسب تقویت کنید. یک هایلایتر مرواریدی را به نقاط برجسته صورت خود از جمله بالای استخوان گونه، پل بینی و کمان کوپید خود بزنید. این کار باعث ایجاد جلوه‌ای درخشان می‌شود و پوست شما را اثیری و درخشان نشان می‌دهد و کاملا مناسب فضای جشن شب یلدا است.

6. استفاده از فیکساتور

برای اطمینان از ماندگاری آرایش خود در طول شب، میکاپ خود را با اسپری فیکس تثبیت کنید. این کار به زیباتر شدن آرایش شما کمک می‌کند و حتی زمانی که طولانی‌ترین شب سال را جشن می‌گیرید، آن را شاداب و سرزنده نگه می‌دارد.

آرایش یلدایی

در پایان همانطور که با عزیزانتان برای جشن شب یلدا دور هم جمع می‌شوید، اجازه دهید زیبایی شما مانند شمع‌هایی که شب را روشن می‌کنند، بدرخشد. این ایده‌های آرایشی برای تقویت ویژگی‌های طبیعی شما و به تصویر کشیدن روح افسون‌کننده این مناسبت خاص طراحی شده‌اند. چه ظاهری درخشان، چه گونه‌های گلگون و چه لب‌های دراماتیک را انتخاب کنید؛ بدون شک آرایش درخشان شما مکمل گرما و شادی شب یلدا خواهد بود و شما را به ستاره جشن تبدیل می‌کند.

محصولات مرتبط
بالم لب آبرسان براق شین اسکرین اولترا ویولتUltra Violetteامکان ارسال فوری
۲,۲۳۰,۰۰۰ تومان
flamingo
flamingo
اسفنج آرایشی فلاولس فینیش لورا مرسیرLaura Mercierامکان ارسال فوری
۱,۹۹۰,۰۰۰ تومان
۱ عددی
کرم پودر ب ب لنIdun 
۲,۰۷۷,۰۰۰ تومان
شماره 404
شماره 404
شماره402
شماره402
شماره 403
شماره 403
هایلایتر مون داست اکلیلی کالیستاCallista 
۳۲۶,۰۰۰ تومان
شماره 03
شماره 03
شماره 04
شماره 04
شماره 01
شماره 01
+۱
تنوع
پرایمر صورت پرپ + پرایم مکMac 
۴,۴۸۵,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
سایه چشم پودر مات کالیستاCallistaامکان ارسال فوری
۴۱۱,۰۰۰ تومان
۴ رنگ
سایه چشم پودر مات دو رنگ کالیستاCallistaامکان ارسال فوری
۳۴۴,۰۰۰ تومان
ES70
ES70
ES80
ES80
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید