یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چرا در بعضی عطرها طلا به کار می‌رود؟

چرا در بعضی عطرها طلا به کار می‌رود؟

از زمان باستان، مردم با قدرت و تاثیرگذاری عطرها آشنا بودند. آنها می‌دانستند انتخاب رایحه درست، به یک مرد شخصیت و به یک زن جذابیت می‌بخشد. امروزه نیز پیشرفت علم و فناوری به کمک عطرسازان مدرن آمده تا برای تولید عطرهای منحصر بفرد و جلب توجه مشتریانشان، به استفاده از روش‌های غیرمعمول یا مواد اولیه کمیاب و عجیب و غریب متوسل شوند. یکی از مواد اولیه‌ای که شاید اصلا فکر نمی‌کردید در فرآیند تولید عطرها استفاده شوند، طلا است.

برخی از عطرسازان از طلا برای تولید رایحه و عطر مورد نظر خود استفاده می‌کنند. اگر هنوز هم باورتان نمی‌شود، عطر طلا دار وجود دارد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. چرا که به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم که عطر با طلا دقیقا چیست و در صنعت عطرسازی امروز، چه ترکیباتی تداعی کننده رایحه طلا هستند و در آخر، چند عطر طلا دار از برندهای شناخته شده را به شما معرفی کنیم.

انواع عطر طلا

عطر طلا چیست؟

حتما شما هم مانند بسیاری دیگر از مردم عاشق طلا هستید و دوست دارید انواع زیورآلات طلا را داشته باشید، اما قطعا از شنیدن عطر طلا متعجب شده‌اید و با خودتان فکر می‌کنید که اصلا عطر و طلا چه بویی دارد؟.. 2 نوع عطر طلا در بازار وجود دارد. گروه اول عطرهایی هستند که در ترکیبشان از طلای واقعی استفاده شده است که معمولا قیمت بالایی دارند و به صورت محدود تولید می‌شوند.

گروه دوم، عطرهای گران قیمت و لوکسی هستند که از این ماده باارزش الهام گرفته‌اند و از مواد اولیه گران قیمتی ساخته شده‌اند تا ویژگی‌های طلا را از خود نشان دهند.2 ویژگی اصلی این عطرهای طلادار ، قیمت بالا و درخشش آنها روی پوست پس از استفاده است.

طلا چه بویی دارد؟

شاید شنیده باشید که اگر زمینه پوست گرمی دارید، طلا به چهره شما بیشتر می‌آید. عطرهایی که از طلا الهام گرفته شده‌اند هم دقیقا همینطور هستند و اولین ویژگی آنها رایحه گرمشان است. رایحه‌هایی که از طلا الهام‌ گرفته‌اند؛ معمولاً گرم و صمغی هستند، و با استفاده از کندر، بنزوئین، مر و البته عود، حس گران قیمت و لاکچری بودن را منتقل می‌کنند. معمولا از کهربا در این سبک از عطرها استفاده می‌شود که ویژگی‌های غنی، مجلل و فوق العاده بودن را به این عطرها بخشیده و نت‌های بویای بسیار مطلوبی برای قرارهای عصر، مهمانی‌های رسمی و شام دونفره است.

این عطرهای طلادار مانند خود طلا غنی و دلپذیر هستند. رایحه طلایی معمولاً برای انتقال این حس ظریف، حاوی نت‌های گرمی مانند وانیل، مر، دانه تونکا، بنزوئین، مشک یا چوب صندل است. این رایحه تأثیرات مثبتی بر خلق و خو دارد. رایحه طلا باعث ایجاد حس اعتماد به نفس و ثروتمندی می‌شود و برای استفاده روزمره، برای اولین قرار ملاقات، شرکت در جلسات کاری و زمان‌هایی مناسب است که به روحیه بالایی نیاز دارید.

طلا در عطرسازی

معرفی چند عطر طلا دار

بخش زیادی از ارتقای دانش عطرسازی در درک قراردادهای آن نهفته است. مانند هر هنر و صنعت دیگری، در طول تاریخ از الگوها و ترکیبات مشخصی در عطرسازی استفاده شده است. طلا به عنوان ماده عطری چندان واجد شرایط نیست، هیچ بویی ندارد و روغن معطری هم نمی توان از آن به دست آورد؛ اما این ماده الهام بخش و ترغیب کننده عطرسازان بی شماری برای خلاقیت بیشتر در تولید عطرهایشان بوده است.در ادامه،‌ چند عطر با طلا از برندهای معتبر جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

1- عطر رز د عربی لو دو دزرت از جورجیو آرمانی (Giorgio Armani Rose D'arabie L'Or Du Desert)

برند ایتالیایی جورجیو آرمانی عطرهای معتبر و محبوب زیادی را تا به امروز طراحی و روانه بازار کرده است. یکی از این محصولات، عطر جدید و فوق العاده رز د عربی لو دو دزرت است. رایحه ادویه‌ای و شرقی این عطر گران قیمت، حاوی نت‌های زعفران، گل سرخ و چوب سیاه است.

هر شیشه از این عطر پر از ذرات ریز طلای واقعی است که در حالت ایستا، این ذرات تقریباً نامرئی هستند، اما بلافاصله پس از تکان دادن شیشه عطر، میلیون‌ها دانه طلا شروع به چرخش و درخشیدن می‌کنند. این عطر به تعداد محدود و با قیمت تقریبا بالایی به بازار عرضه می‌شود. عطر گرانبهای Rose D'arabie L'Or Du Desert، پوششی درخشان روی پوست ایجاد می‌کند.

عطر رز د عربی لو دو دزرت با عطر طلا

2- عطر گلدن گلیمر از رامون مولویزر (Ramon Molvizargolden glimmer)

رامون بجار، عطرساز معروف اسپانیایی که عطرهای خانواده‌های سلطنتی را طراحی می‌کند، نام تجاری جدیدی به نام رامون ملویزر (Ramon Molvizar) تأسیس کرد. اکثر عطرهای این برند جدید با رایحه‌های گلی میوه‌ای غنی تولید می‌شوند که تداعی گر آب و هوای گرم منطقه مدیترانه هستند. این عطرساز با استعداد، ایده‌ غیر معمول عطر و طلا را اجرا کرد. مجموعه‌ای از عطرهای نفیس رامون ملویزر، به نام گلدن گلیمر با محتویات خاصشان یعنی ذرات ریز طلای 22 عیار در داخل هر یک از آنها از بقیه متمایز شدند.

این عطر درخشندگی ملایمی به پوست می‌بخشد و ذرات طلایی درخشان آن توجه دیگران را به خود جلب می‌کند. عطر گلدن گلیمر رامون ملویزر به تعداد محدودی تولید می‌شود. بطری‌های عطر به شکل کریستال ساخته شده‌اند که حاوی ذرات ریز طلا هستند و هنگام تکان دادن منظره‌ای مسحورکننده را به نمایش می‌گذارند.

عطر گلدن گلیمر رامون مولویزر با طلا

3- دیوا گلد ادو تویلت از لاریک (La Ric Diva Gold Eau de Toilette)

ادوتویلت دیوا اولین محصول برند معتبر اتریشی La Ric است که لوازم آرایشی لوکس تولید می‌کند. این عطر حاوی نت‌های خربزه رسیده و رایحه خالص گل‌های یاس و بنفشه است. ذرات طلای 24 عیار عطر گلد ادو تویلت لاریک در تماس با پوست می‌درخشند و برق می‌زنند و توجه همه را به خود جلب می‌کنند.

این عطر هم به تعداد محدود تولید می‌شود. شیشه عطر ادو تویلت دیوا به شکلی ساده ساخته شده است، اما ذرات طلای داخل شیشه، آن را به عطر با طلا، گران قیمت و خاصی برای مشتریان سخت پسند تبدیل کرده است.

عطر گلد ادو تویلت لاریک با طلا

4- مای باربریادوپرفیوم از برند باربری (My by Burberry)

عطر مای محصولی منحصربفرد از برند بریتانیایی باربری است که عطرهای لوکس تولید می‌کند. این عطر غنی از ترکیب نت‌های گل رز، فریزیا، شمعدانی و حاوی مقدار زیادی ذرات طلای درخشان است که به تعداد محدودی تولید و به بازار عرضه می‌شود. عطر My by Burberry یک عطر طلا دار گل‌دار و غنی است و تداعی کننده عطر دل‌انگیز باغ‌های گل لندن پس از هر بارش باران است.

عطر مای باربری با طلا

5- عطر گلیتر آو د ایست از الحرامین (Glitter of the East by Al Haramain)

گلیتر آو د ایست، عطری از برند تازه تاسیس عربستانی الحرامین است که به دلیل اصالت و قیمت پایین با استقبال زیادی روبه رو شده است. عطرهای روغنی Al Haramain Gold حاوی نت‌های شرقی توت سیاه، نارنگی ماندارین، وانیل و مشک هستند. ذرات گرانبهای طلا در شیشه کلاسیک و زیبای این عطر قرار گرفته‌اند. ذرات طلایی درخشندگی ملایم و زیبایی به پوست می‌بخشند. عطر Al Haramain Gold با روح خاص شرقی خود، در آمریکا و اروپا بسیار محبوب است.

عطر گلیتر آو د ایست الحرامین با طلا

6.لون فلین ادو پرفیو آتلیه دس اورس (Lune Feline Eau de Parfum Atelier des Ors)

این ادوپرفیوم جذاب و یونیسکس در گروه بویایی شرقی وانیلی، بوی گرم و بسیار جذابی دارد. این عطر فرانسوی که رایحه آن به مرور تلخ و تلخ‌تر می‌شود با اینکه یونیسکس است اما بیشتر آقایان با آن ارتباط خوبی می‌گیرند. همچون سایر محصولات معرفی شده در این مقاله، این عطر قدیمی نیز حاوی طلاست و در شیشه آن به وضوح می‌توانید طلا را ببینید.

خرید لون فلین ادو پرفیو آتلیه دس اورس

در پایان این مقاله امیدواریم نکات گفته شده به قدر کافی برایتان مفید و جذاب بوده باشد. امروزه عطرسازان زیادی با شناخت بهتر فرهنگ و پیشینه عطرسازی خاورمیانه، برای جلب توجه مردم این کشورها و به دست آوردن سهم بازار این منطقه، از طلا به عنوان یکی از ترکیبات اصلی عطرهای خود استفاده می‌کنند. اگر شما نیز تجربه استفاده هریک از محصولات بالا را داشتید؛ خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

منبع:globalintergold

محصولات مرتبط
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوسیپ نایت ادو پرفیوم زنانه گریتیGritti 
۲۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ایزولا بلو پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۵۶,۳۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کمی پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۳۲,۵۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
1 میلیون رویال پرفیوم مردانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۸,۷۸۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
گود گرل دازلینگ گاردن ادو پرفیوم زنانه کارولینا هرراCarolina Herrera تخفیف ویژه
۱۱,۱۴۷,۰۰۰ تومان۹,۲۱۳,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گادس ادو پرفیوم زنانه باربریBurberry 
۲۱,۰۴۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
له ماله - میل الکسیر پرفیوم مردانه ژان پل گوتیهJean Paul Gaultier 
۱۷,۲۰۷,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۷۵ میل
عطر
+۲
تنوع
لیدی میلیون رویال ادو پرفیوم زنانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۳,۷۶۵,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
وان میلیون گلدن عود پرفیوم مردانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۸,۱۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
فخر اکستریت ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۲۴۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
انا ابیض پودری ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۷۴۶,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دووشن ادو پرفیوم زنانه دولچه اند گابانا - دولچی گابانا - دی اند جیDolce & Gabbana - D&G تخفیف ویژه
۱۱,۵۳۳,۰۰۰ تومان۷,۸۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید