یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آیا شستن صورت با آب نمک ایده خوبی است؟

آیا شستن صورت با آب نمک ایده خوبی است؟

وقتی به آب نمک فکر می‌کنید، به احتمال زیاد خاطرات اقیانوس و دریا برای‌تان زنده می‌شود و هیچ فایده‌ای که مرتبط با پوست باشد ندارد. با این حال برخی از افراد این ادعا را دارند که استفاده از آب نمک برای شستن صورت ممکن است بتواند آکنه را درمان کرده و قرمزی را کاهش دهد. با این وجود آیا آب نمک راز داشتن پوستی صاف و بدون آکنه است؟ اگر می‌خواهید در این مورد بدانید تا انتها مقاله همراه ما باشید.

آب نمک چیست و آیا می‌توان از آن برای پوست استفاده کرد؟

آب نمک دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد؛ مخلوطی از نمک و آب. در حالی که می‌توان آب نمک را در اقیانوس پیدا کرد، خودتان نیز می‌توانید نمک را در آب حل کنید و اسپری آب نمک درست کنید. به طور معمول، ترکیب آب نمک از نمک قابل حل (مانند نمک خوراکی، برخلاف نمک درشت دریا) و آب معمولی استفاده می‌کند.در ویدیوهای اخیر TikTok، آب نمک به دلیل ادعای کاربرانی که ادعا می‌کنند می‌تواند آکنه را درمان کند، قرمزی را کاهش دهد و به برخی از بیماری‌های پوستی کمک کند، شهرت پیدا کرده و به اصطلاح ترند شده است.

آب نمک چیست

با این حال بسیاری از متخصصان پوست می‌کنند از آن برای پوست خود استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت پوست و آسیب به سد پوستی شود. در حالی که آب نمک دارای برخی ویژگی‌های مثبت است، متخصصان پوست همچنان توصیه می‌کنند که از جایگزین‌های دیگر برای دستیابی به نتایج مشابه استفاده کنید. با استفاده از محصولات مناسب و بدون ترس از روبرو شدن با عوارض جانبی غیرضروری، می‌توانید سلامت پوست‌تان را تامین کنید.

فواید آب نمک برای پوست

در حالی که آب نمک در صورت استفاده صحیح می‌تواند فواید زیادی برای پوست شما داشته باشد، متخصصان پوست استفاده از آن را توصیه نمی‌کنند. علت این توصیه این است که آب نمک ممکن است برای پوست بسیار خشک کننده باشد. با این حال، اگر استفاده از آن را انتخاب کنید، می‌توانید از مزایایی مانند صاف کردن، روشن کردن و کاهش چربی اضافی پوست بهره ببرید.

فواید آب نمک برای پوست

1. آکنه را از بین می‌برد

استفاده از آب نمک روی پوست صورت می‌تواند منافذ پوست را عمیقا تمیز کند. آب نمک به این دلیل که یک لایه‌ بردار فیزیکی است کار پاکسازی منافذ را به خوبی انجام می‌دهد. این عملکرد ممکن است اثر جانبی مثبتی در کاهش آکنه نیز داشته باشد.

2. چربی اضافی را از بین می‌برد

از بین بردن سلول‌های مرده پوست، کثیفی و سایر اشکال تجمعی، می‌تواند به از بین بردن چربی اضافی پوست نیز کمک کند. از این رو شستشو صورت با آب نمک می‌تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند و این ویژگی آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که پوست چربی دارند تبدیل می‌کند.

3. پوست را لایه‌برداری می‌کند

آب نمک با لایه‌برداری از سلول‌های مرده پوست، می‌تواند به عنوان یک لایه‌بردار مکانیکی عمل کند و در نتیجه پوست را روشن‌تر و صاف‌تر کند.

لایه برداری پوست

4. التهاب را کاهش می‌دهد

برخی از مواد معدنی موجود در آب نمک، مانند منیزیم می‌تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند. به همین دلیل آب نمک ممکن است برای شرایط خاص پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس مفید باشد؛ زیرا ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. با این وجود این نکته را مد نظر داشته باشید که آب نمک بیش از حد ممکن است باعث خشک شدن و تشدید برخی شرایط پوستی به ویژه در افرادی که پوست حساسی دارند شود.

ملاحظات پوستی برای استفاده از آب نمک

آب نمک برای همه انواع پوست‌ها مناسب نیست و باید با احتیاط مصرف شود. اگرچه آب نمک برای افرادی که دارای آکنه یا پوست چرب هستند، بهترین است اما به هیچ عنوان به عنوان جایگزینی برای لایه‌بردارهای شیمیایی نیست. استفاده زیاد از آب نمک می‌تواند به راحتی پوست شما را خشک کرده و به دلیل ساینده بودن به پوست آسیب برساند.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر آب نمک بسیار محتاطانه استفاده شود ممکن است در درمان بیماری‌های التهابی مانند پسوریازیس یا اگزما مفید باشد. آب نمک همچنین به طور بالقوه می‌تواند به کاهش چربی و آکنه در انواع پوست‌های چرب یا مستعد آکنه کمک کند. در حالی که آب نمک ممکن است در انواع خاصی از پوست‌ها قابل تحمل باشد و ایمن تلقی شود، اما در انواع خاصی از پوست ممکن است خشن یا تحریک کننده باشد، به ویژه آن‌هایی که پوست خشک یا حساس دارند.

نحوه شستن صورت با آب نمک

اگر به دنبال این هستید که شستشو صورت با آب نمک را در روتین روزانه خود بگنجانید، می‌توانید به سادگی با استفاده از مقداری نمک خوراکی و آب جوشیده، محلول آب نمک شور درست کنید. همچنین می‌توانید محلول آب نمک را به صورت سرم خریداری کنید. با این حال مراقب باشید که در استفاده از محلول آب نمک زیاده‌روی نکنید.

نحوه شستن صورت با آب نمک

عوارض جانبی استفاده از آب نمک برای پوست

تمام متخصصان پوست به دلیل عوارض جانبی آب نمک پیشنهاد می‌کنند که از آن استفاده نکنید. محلول آب نمک ممکن است که برای پوست شما تحریک‌کننده باشد و سلامت پوست را به خطر بیندازد. علت اصلی این اتفاق این است که آب نمک به طور طبیعی خشن است و این می‌تواند منجر به تحریک و به طور بالقوه بدتر شدن شرایط پوستی مانند آکنه و اگزما شود.

در حالی که شستن ایمن صورت با آب نمک فوایدی برای پوست دارد، اما اغلب در این فرآیند پوست را بیش از حد خشک می‌کند که در نهایت منجر به بدتر شدن شرایط پوستی و سایر عوارض پوستی شدید می‌شود. ترجیحا برای پیشگیری از بروز عوارض جانبی و حفظ سلامت پوست، استفاده از این محلول را به کلی کنار بگذارید.

مضرات آب نمک برای پوست

در پایان باید بگوییم؛ در حالی که آب نمک ممکن است فوایدی برای پوست شما داشته باشد، ارزش آن را ندارد که پوست خود را در معرض خطر قرار دهید تا این ماده را امتحان کنید. هنگامی که از آب نمک به روش اشتباه استفاده کنید، ممکن است باعث تحریک و قرمزی شدید پوست شود و حتی ممکن است شرایط پوستی موجود شما را بدتر کند. اگر هنوز هم کنجکاو هستید که آن را امتحان کنید، حتماً احتیاط کنید و از محلول رقیق برای این کار استفاده کنید.

منبع:byrdie

محصولات مرتبط
شیر پاک کن گیاهی انواع پوست هیدرودرمHYDRODERM 
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۷۵ میل
شیر پاک کن لیمپیوLimpio 
۱۷۷,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید