یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
هر چند وقت یک بار باید موهایمان را شامپو بزنیم؟

هر چند وقت یک بار باید موهایمان را شامپو بزنیم؟

این سوال که ما هر چند وقت یک بار باید موهای خود را بشوییم، با یک پاسخ کاملاً مناسب و دقیق همراه نیست. در واقع، پاسخ این سوال به چیزهای زیادی مربوط می‌شود؛ از نوع موها (خشک، چرب، ضخیم، نازک) گرفته تا نوع آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا شما را در رابطه با شامپو زدن موهای سر راهنمایی کنیم.

آشنایی با اصول فیزیولوژی مو و پوست سر

قبل از اینکه به بحث دفعات شامپو زدن مو بپردازیم، درک فیزیولوژی اولیه مو و پوست سر ضروری است. پوست سر سبوم تولید می‌کند؛ ماده‌ای روغنی که نقش مهمی در مرطوب نگه داشتن وتغذیهمو و حفظ محیط سالم پوست سر ایفا می‌کند.وقتی موهای خود را شامپو می‌کنیم، اساساً پوست سر و رشته‌های مو را با از بین بردن سبوم اضافی، کثیفی و تجمع محصولات پاک می‌کنیم. با این حال، شامپو زدن بیش از حد می‌تواند روغن طبیعی مو را از بین ببرد و منجر به خشکی، موخوره و سایر مشکلات احتمالی شود.

شستن مو

هر چند وقت یک بار باید سرمان را بشوییم؟

اینکه چقدر موهایتان را شامپو می‌زنید واقعاً به شما و موهایتان بستگی دارد. متخصصان پوست می‌گویند هیچ قانون سختگیرانه‌ای در مورد اینکه چند بار باید موهای خود را بشویید وجود ندارد. در این انتخاب، فاکتورهای زیادی نقش دارند، از جمله اینکه چقدر پوست سرتان چرب است، نوع موهایتان چگونه است و اینکه آیا ورزش شدیدی انجام می‌دهید که باعث تعریق شما شود یا خیر. هرچه تعریق بیشتر باشد موها به شستشوی بیشتری نیاز دارند.

دفعات شستن مو

بنابراین همان‌طور که گفتیم در رابطه با شامپو زدن موها هیچ قانون و قاعده محکمی برای همه وجود ندارد. به طور کلی، موهای نازک و صاف باید بیشتر از موهای ضخیم و محکم شسته شوند. کسانی که موهای مجعدی دارند ممکن است 1 تا 3 بار در هفته یا دفعات کمتری برای آن‌ها کافی باشد. موهای فر به رطوبت بیشتری نیاز دارند.

بنابراین شستن بیش از حد مکرر موهای فر می‌تواند خشک‌کننده باشد. موهای خشک‌تر یا تحت درمان با مواد شیمیایی نیز ممکن است نیاز به شستشوی کمتری داشته باشند تا خشکی بیش از حد موها به حداقل برسد. با این حال اگر پوست سر چرب یا موهای نازک‌تری دارید، ممکن است نیاز به شستشوی بیشتر داشته باشید. این تعداد دفعات می‌تواند یک روز در میان باشد.

چگونه باید موهای چرب را شامپو کرد؟

اگر موهای خیلی چربی دارید و از شامپوی ملایم و یک نرم کننده خوب بعد از هر شستشو استفاده می‌کنید، خوب است که موهای خود را روزانه بشویید. این افراد بهتر است به دنبال شامپوهایی که مناسب موی چرب است استفاده کنند. کسانی که پوست سرشان چرب است، در صورت لزوم بهتر است که از یک نرم کننده سبک استفاده کنند. اگر هم تمایل زیادی به شستن زیاد موها ندارید می‌توانید از شامپو خشک برای کاهش چربی موها استفاده کنید. شامپو خشک بدون نیاز به شستشو زیاد موها را تمیز و بدون چربی می‌کند.

چگونه باید موهای خشک را شامپو کرد؟

افرادی که موهای خشکی دارند نیازی به شستن زیاد موها با شامپو ندارند. شامپوها به این دلیل که چربی اضافی مو را از بین می‌برند می‌توانند خشک‌کننده باشند. بنابراین با خودداری از شستن زیاد موها، چربی طبیعی و مورد نیاز موهایتان را از بین نبرید.برای موی خشک شستشو موها یک بار در هفته کافی است و نیازی به شامپو زدن بیشتر موها وجود ندارد. اگر موهای خشکی دارید بهتر است که همراه با شامپو از نرم‌کننده‌های عمیق مو استفاده کنید. برای این افراد همچنین استفاده از سرم مو نیز کاربرد دارد.

شامپو زدن مو

آیا استفاده نکردن از شامپو ایده و پیشنهاد خوبی است؟

برخی از افراد بر این اعتقاد هستند که استفاده نکردن از شامپو بهتر از استفاده کردن از آن است. اما متخصصان پوست و مو می‌گویند ایده خوبی است موها و پوست سر خود را حداقل هر چند روز یک بار تمیز کنید و شامپو بزنید. چه پوست سر خشک و یا موهای خشک داشته باشید و چه مو و پوست سر چرب، نکته کلیدی این است که از شامپویی ملایم و سازگار با مو استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده و ماسک مو نیز رطوبت از دست رفته را جبران می‌کند.

در هر شستشو چند بار موهای خود را شامپو بزنیم؟

اگر موهای کوتاه و کم‌پشتی دارید یک بار شامپو زدن به موها کافی است و چربی و کثیفی آن‌ها را از بین می‌برد. با این حال اگر پوست سر چرب و کثیفی دارید؛ لازم است که تعداد دفعات شستشو را به دو بار افزایش دهید. با این تعداد تکرار، تمام آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی از بین می‌رود و موها تا شستشو بعدی تمیز باقی می‌ماند.

مقدار شامپو

در پایان باید بگوییم که برای دستیابی به موهایی سالم و زیبا، یافتن تعادل مناسب در دفعات شامپو زدن بسیار مهم است. همچنین رعایت مراحل مراقبت از مو بعد از شامپو کردن موها می‌تواند به رفع نگرانی‌های خاص مو کمک کند.هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد، زیرا عوامل فردی مانند نوع مو، وضعیت پوست سر و سبک زندگی نقش مهمی در شستشو موها دارند. با درک نیازهای موهای خود و اتخاذ یک روتین شخصی مراقبت از مو، می‌توانید به تعادل مطلوب بین تمیزی و حفظ سلامت طبیعی موهای خود دست پیدا کنید.

محصولات مرتبط
شامپو مو نرم کننده مارولا اویل ترزمهTresemme 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۷۰۰ میل
۶۵۰ میل
شامپو مو تقویت کننده گوچ وی پارلاکلیک پنتنPantene 
۲۴۴,۰۰۰ تومان
۳۵۰ میل
۵۰۰ میل
۴۰۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده آمازونلیس یونیکوunicoامکان ارسال فوری
۳۰۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ میل
شامپو مو مرطوب کننده دیلی کر پنتنPantene 
۳۹۶,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۲۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید