یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز در رابطه با نت چوب عود در عطرسازی

همه چیز در رابطه با نت چوب عود در عطرسازی

عطرسازی یک هنر باستانی است که رشته‌های عطر و عاطفه را به هم پیوند می‌زند و سمفونی‌های بویایی خلق می‌کند که در خاطرات ما باقی می‌ماند. در میان نت‌های بی شماری که توسط عطرسازان برای ساخت عطرها استفاده می‌شود، آگاروود یا چوب عود به عنوان یکی از اسرارآمیزترین و عجیب‌ترین مواد تشکیل دهنده برجسته است. آگاروود که با نام عود نیز شناخته می‌شود، دارای تاریخچه غنی، اهمیت فرهنگی و رایحه‌ای متمایز است که برای قرن‌ها عطرسازان و علاقه‌مندان به عطر را مجذوب خود کرده است.

همانطور که صنعت عطرسازی همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد، نت آگاروود نمادی از تجمل، بزرگی و جذابیت ماندگار با ارزش‌ترین رایحه‌های طبیعت است. سفر آگاروود در عطرسازی فقط یک تجربه حسی نیست؛ بلکه جشنی از سنت، صنعتگری و هنر ثبت لحظات زودگذر در یک بطری عطر است.

اهمیت تاریخی چوب عود

قدمت استفاده از آگاروود به هزاران سال پیش باز می‌گردد و ریشه آن عمیقاً در سنت‌های خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و فراتر از آن ریشه دارد. چوب صمغی از درخت Aquilaria گرفته می‌شود که با نوع خاصی از کپک آلوده می‌شود. در پاسخ به این کپک، درخت یک رزین تیره و معطر برای محافظت از خود تولید می‌کند که در نهایت باعث پیدایش آگاروود ارزشمند می‌شود.

اهمیت تاریخی چوب عود

از لحاظ تاریخی، آگاروود به دلیل اهمیت فرهنگی و معنوی آن ارزشمند بوده است. بخور نمادی از تجمل، معنویت است که اغلب با مراسم مذهبی و مراسم سلطنتی مرتبط می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها، چوب عود مقدس در نظر گرفته می‌شود اعتقاد بر این است که دارای خواص درمانی و تأثیر عمیقی بر روح است.

فرآیند استخراج نت چوب عود

استخراج نت چوب عود یک فرآیند دقیق و کار فشرده است. این روش شامل انتظار برای درخت Aquilaria است تا به طور طبیعی آلوده شود و رزین تولید کند. هنگامی که رزین بالغ شد، معمولاً از طریق فرآیند تقطیر با بخار آب یا استخراج با حلال، با دقت برداشت می‌شود. این فرآیند سخت به نادر بودن و هزینه بالای آگاروود کمک می‌کند و آن را به یکی از گران‌ترین و پرطرفدارترین مواد اولیه در دنیای عطرسازی تبدیل می‌کند.

نت چوب عود

مشخصات رایحه نت چوب عود

ویژگی بارز چوب عود در عطرسازی، رایحه پیچیده و مسحورکننده آن است. این عطر اغلب به صورت چوبی، بالزامیک و شیرین با کیفیتی عمیق و صمغی توصیف می‌شود. این رایحه در طول زمان تکامل پیدا می‌کند و لایه‌های پیچیدگی را که روی پوست آشکار می‌شود، آشکار می‌کند. بسته به کیفیت Agarwood و روش استخراج آن، رایحه می‌تواند از دودی و چرمی تا شیرین و کمی گلی باشد.

چیزی که نت چوب عود را واقعاً منحصر به فرد می‌کند، توانایی آن در ایجاد مشخصات رایحه‌ای جذاب است که با افزایش سن تشدید می‌شود. همانطور که چوب عود بالغ می‌شود، عمق و پیچیدگی به دست می‌آورد و این روند آن را به یک عنصر ارزشمند برای ایجاد عطرهای ماندگار و در حال تکامل تبدیل می‌کند.

اهمیت فرهنگی چوب عود

آگاروود یا چوب عود دارای اهمیت فرهنگی بسیار زیادی در مناطق مختلف در سراسر جهان است. در خاورمیانه قرن‌هاست که از آن در تولید رایحه‌ها و عطرهای سنتی استفاده می‌شود. عطر آگاروود عمیقاً در بافت فرهنگی گنجانده شده است و نمادی از ثروت، معنویت و سنت است.

اهمیت فرهنگی چوب عود

در آسیای جنوب شرقی، به ویژه در کشورهایی مانند کامبوج، ویتنام و مالزی، آگاروود به دلیل استفاده از آن در طب سنتی، مراسم مذهبی و به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از آیین های فرهنگی بسیار ارزشمند است. در گذشته این رزین در مسیرهای باستانی خرید و فروش می‌شد و به تجارت تاریخی ادویه و عطر کمک می‌کرد.

نت چوب عود در عطرسازی مدرن

در عطرسازی معاصر، چوب عود به نمادی از تجمل و انحصار تبدیل شده است. رایحه متمایز این نت به عطرها عمق، شخصیت و ماندگاری می‌بخشد و آن را در میان عطرسازان خاص و برندهای سطح بالا محبوب می‌کند. استفاده از چوب عود از مرزهای فرهنگی فراتر رفته و جایگاه خود را در عطرسازی غربی پیدا کرده است. این نت عطری حس عجیب و غریب و پیچیده‌ای را به ترکیب عطر اضافه می‌کند.

چوب عود یا آگاروود اغلب به عنوان نت پایه در عطرسازی استفاده می‌شود. این نت ماندگاری عطر را تثبیت می‌کند و پایه‌ای محکم برای درخشش سایر مواد تشکیل می‌دهد. ماندگاری نت چوب عود، آن را به انتخابی ایده‌آل برای ایجاد عطرهایی که روی پوست ماندگار می‌شوند و اثری ماندگار بر جای می گذارد، تبدیل کرده است.

نت چوب عود در عطرسازی

تطبیق‌پذیری نت چوب عود

عطرسازان اغلب چوب عود را با نت‌های مکمل دیگری ترکیب می‌کنند تا ترکیبات هماهنگ و پیچیده‌ای را ایجاد کنند. جفت‌های رایج برای نت چوب عود شامل نت‌های گلی مانند گل رز و یاس، نت‌های تند مانند زعفران و هل و عناصر خاکی مانند نعناع هندی و وتیور است. این ترکیبات منجر به عطرهایی می‌شود که غنای آگاروود را با طراوت و پیچیدگی مواد دیگر متعادل می‌کنند.

چالش‌های پایداری در رابطه با نت چوب عود

علیرغم محبوبیت این نت، استفاده از نت چوب عود در عطرسازی نگرانی‌هایی را در مورد پایداری ایجاد کرده است. برداشت بیش از حد درختان آگاروود، به دلیل تقاضای زیاد برای رزین گرانبها، منجر به مسائل زیست محیطی و کاهش منابع طبیعی شده است. تلاش‌هایی برای ترویج شیوه‌های برداشت پایدار، کشت و روش‌های جایگزین تولید آگاروود انجام می‌شود تا از حفظ این منبع ارزشمند برای نسل‌های آینده اطمینان حاصل شود.

آگاروود

عطرهای دارای نت چوب عود

آگاروود که به نام عود نیز شناخته می‌شود، یک رزین بسیار ارزشمند است که در دل درختان آکویلاریا شکل می‌گیرد. این رزین اغلب در تولید عطرها استفاده می‌شود و رایحه‌ای غنی و پیچیده را ایجاد می‌کند. در ادامه چند عطر که به طور برجسته دارای نت چوب عود هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

1. ادو پرفیوم آمواج اینترلود مردانه (Interlude Eau de Parfum For Men Amouage)

ادو پرفیوم آمواج اینترلود

خرید عطر آمواج اینترلود

Amouage Interlude Man یک عطر محبوب توسط خانه عطرهای لوکس آمواج است. Interlude Man در سال 2012 به بازار عرضه شد. این عطر توسط عطرساز مشهور پیر نگرین ساخته شده است. این عطر به دلیل ترکیب پیچیده و غنی خود شناخته شده است و دارای نت‌های متنوعی است که به رایحه منحصر به فرد عطر کمک می‌کند.

در نت ابتدایی عطر اینترلود از پونه کوهی، دانه فلفل و ترنج استفاده شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی یا قلبی عطر با رایحه‌های بخور، صمغ جاوشیر، کهربا و صمغ لابدانوم به مشام می‌رسد. اینترلود در پایان با نت‌های چرم، چوب صندل، چوب عود و نعناع هندی ناپدید می‌شود.

2. ادو تویلت کلوین کلاین ایفوریا اینتنس مردانه (Euphoria Intense Eau de Toilette For Men Calvin Klein)

ادو تویلت کلوین کلاین ایفوریا اینتنس

خرید عطر کلوین کلاین ایفوریا اینتنس

ایفوریا اینتنس یک عطر مردانه از برند کلوین کلاین است. این عطر در سال 2008 به بازار عرضه شد و در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد. با اولین اسپری از این عطر رایحه‌های زنجبیل و دانه فلفل به مشام می‌رسد. این نت خیلی ماندگار نیست و به سرعت جای خود را به نت میانی می‌دهد.

در نت میانی این عطر رایحه‌های ریحان، چوب سدر، گیاه مریم گلی و خس خس قابل استشمام است. ادو تویلت کلوین کلاین ایفوریا اینتنس در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار کهربا، چوب عود، نعناع هندی، صمغ مر و صمغ لابدانوم به پایان می‌رسد.

3. ادو پرفیوم گرلن سانتال رویال مردانه زنانه (Santal Royal Eau de Parfum For Women And Men Guerlain)

ادو پرفیوم گرلن سانتال رویال

خرید عطر گرلن سانتال رویال

سانتال رویال یک عطر شرقی چوبی از برند Guerlain است که در سال 2014 به بازار عرضه شد. در نت ابتدایی این ادو پرفیوم از بهار نارنج و گل یاسمن سفید استفاده شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر با رایحه‌های گل رز، هلو و دارچین به مشام می‌رسد. سانتال رویال در نهایت با نت‌های پایه کهربا، چرم، مشک، چوب عود و چوب صندل به پایان می‌رسد.

4. ادو پرفیوم مانسرا رد توباکو مردانه/زنانه (Red Tobacco Eau de Parfum For Women And Men Mancera)

ادو پرفیوم مانسرا رد توباکو

خرید عطر مانسرا رد توباکو

عطر رد توباکو از برند مانسرا یک عطر چوبی تند است که برای استفاده زنان و مردان طراحی شده است. تنباکو قرمز در سال 2017 به بازار عرضه شد. نت ابتدایی این عطر از دارچین، چوب عود، زعفران، بخور، جوز هندی، سیب سبز و گلابی تشکیل شده است. با تبخیر نت ابتدایی، نت میانی عطر با رایحه‌های نعناع هندی و گل یاسمن سفید به مشام می‌رسد. رد توباکو در نت پایه دارای رایحه‌های گیاه تنباکو، مشک، وانیل، خس خس، کهربا، چوب گایاک و چوب صندل است.

5. اکستریت پرفیوم ناسوماتو بلک افغانو زنانه مردانه (Black Afgano Extrait de Parfum Women and Men Nasomatto)

اکستریت پرفیوم ناسوماتو بلک افغانو

خرید عطر ناسوماتو بلک افغانو

عطر ناسوماتو بلک افغانو تولید سال 2009 و یک عطر یونیسکس است؛ به این معنی که برای مردان و زنان طراحی شده است. Black Afgano به ویژه، به دلیل مشخصات منحصر به فرد و متمایز رایحه خود، محبوبیت زیادی به دست آورده است. این عطر برای افرادی که قدردان رایحه‌های قوی و پیچیده هستند، جذاب است.در نت ابتدایی این عطر یونیسکس از گیاه شاهدانه و گیاهان سبز استفاده شده است. در میانه‌ی عطر رایحه‌های چوب عود، رزین، نت چوبی، گیاه تنباکو و قهوه به مشام می‌رسد.

نت پایه بلک افغانو از بخور تشکیل شده است. این عطر یونیسکس در گروه بویایی چوبی آروماتیک قرار دارد. در پایان باید بگوییم که نت چوب عود در عطرسازی عنصری جذاب و جاودانه است که شکاف بین سنت و مدرنیته را پر کرده است. تاریخ غنی، اهمیت فرهنگی و رایحه پیچیده این نت، آن را به یک عنصر ارزشمند برای عطرسازانی تبدیل کرده است که به دنبال خلق عطرهای منحصر به فرد و به یاد ماندنی هستند.

محصولات مرتبط
هالتان ادو پرفیوم مردانه پارفومز د مارلی - هالتین ادو پرفیوم مردانه پارفومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۹,۷۸۸,۰۰۰ تومان۱۷,۱۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
امپریو آرمانی استرانگر وید یو لیدر ادو پرفیوم مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani تخفیف ویژه
۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان۶,۶۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
اینترلود بلک ایریس من ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۸,۱۸۱,۰۰۰ تومان۱۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
سی آر 7 پلی ایت کول ادو تویلت مردانهCristiano Ronaldo 
۲,۳۱۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
فلور د آرجنت - د ارگنت ادو پرفیوم زنانه میو میوMiu Miu 
۹,۲۲۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
لیل سحری د وان میستریس نایت دولچه اند گاباناDolce & Gabbana - D&G 
۱۰,۴۹۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
عود سیلک مود ادو پرفیوم مردانه/زنانه میسون فرانسیس کورکجانMaison Francis Kurkdjian تخفیف ویژه
۲۱,۳۶۵,۰۰۰ تومان۱۹,۹۱۸,۰۰۰ تومان
۷۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
ذ لایبری کالکشن اوپوس 11 ادو پرفیوم مردانه/زنانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۱,۷۸۴,۰۰۰ تومان۱۶,۷۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
دلینا اکسکلوسیو ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۲۰,۴۴۶,۰۰۰ تومان۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
رد توباکو ادو پرفیوم مردانه/زنانه مانسراMancera تخفیف ویژه
۷,۹۸۷,۰۰۰ تومان۵,۵۸۹,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
بولگاری من بلک اورینت پرفیوم مردانهBvlgari 
۹,۴۰۵,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اینتنس عود ادو پرفیوم مردانه/زنانه گوچیGucci تخفیف ویژه
۱۱,۱۱۴,۰۰۰ تومان۶,۹۴۴,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
باس باتلد عود ادو پرفیوم مردانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Bossامکان ارسال فوری
۷,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
مابوسین الکسیر پور ال ادو پرفیوم زنانهMauboussin تخفیف ویژه
۳,۷۱۰,۰۰۰ تومان۳,۰۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
رویال عود ادو پرفیوم مردانه/زنانه کورلوف کرلف - کارلوفKorloff 
۴,۰۰۸,۰۰۰ تومان
۸۸ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
آکاستر ادو پرفیوم مردانه/زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۲,۱۸۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
آفریکن لدر ادو پرفیوم مردانه/زنانه ممو پاریسMemo Paris 
۲۰,۹۲۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۴
تنوع
ژو اینتردیت ادو پرفیوم مردانه/زنانه جووی پاریسJovoy Paris 
۲۰,۰۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید