یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بهترین روش تشخیص پوست خشک در مقابل پوست کم آب

بهترین روش تشخیص پوست خشک در مقابل پوست کم آب

اصطلاحات "پوست خشک" و "پوست دهیدراته" اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند که منجر به سردرگمی در مورد معانی آن‌ها و نحوه رسیدگی موثر به هر بیماری می‌شود. در حالی که هر دو می‌توانند منجر به پوسته پوسته شدن، سفت شدن و ناراحتی شوند، اما دلایل و ویژگی‌های متفاوتی دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت‌های پوست خشک و پوست کم ‌آب (دهیدراته) می‌پردازیم، بهترین راه‌ها برای شناسایی هر مشکل و ارائه نکات عملی برای درمان مؤثر آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پوست خشک چیست؟

برخلاف پوست‌های کم آب که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت، پوست خشک فاقد چربی است. خشکی پوست یک وضعیت موقتی نیست، بلکه به طور گسترده یک نوع مشکل پوستی است که نیاز به درمان طولانی دارد. خشکی پوست در عمق بین لایه‌های پوست، باعث ایجاد سلول‌های پوستی خشک و پوسته‌دار شده و پوست را خشن، ترک‌خورده و کمی چرمی نشان می‌دهد. این نوع پوست‌ها معمولا فاقد انعطاف‌پذیری و کشسانی است که در نتیجه منجر به چین و چروک می‌شود.

پوست خشک

چگونه پوست خشک بدن را درمان کنیم؟

به طور قطعی شما نمی‌توانید مشکل خشکی پوست را رفع کنید، اما می‌توانید ظاهر آن را بهبود ببخشید. برای شروع درمان شما باید در ابتدا روغن‌هایی را جایگزین کنید که پوست خشک قادر به ساختن آن‌ها نیست. بنابراین روتین مراقبت از پوست خود را با روغن صورت و بدن غنی و مغذی تکمیل کنید. اگر پوست خشکی دارید از مصرف پاک‌کننده‌های کف‌دار که چربی پوست را از بین می‌برند، خودداری کنید.

در عوض، از یک پاک کننده مبتنی بر روغن استفاده کنید که در حین پاکسازی، رطوبت را به عمق پوست تزریق می‌کنند. استفاده از مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست مانند روغن‌های گیاهی طبیعی و روغن نارگیل به ویژه در از بین بردن بافت زبر و پوسته پوسته و جایگزینی آن با پوست نرم مناسب است. به گفته متخصصان پوست، مکمل‌هایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 باشند مانند روغن کریل به تغذیه پوست خشک کمک می‌کنند. بنابراین استفاده از این مکمل‌ها را افزایش دهید.

پوست خشک بدن

پوست دهیدراته چیست؟

روی دیگر سکه، پوست کم آب یا دهیدراته قرار دارد. کلمه «دهیدراته» به داشتن یک بیماری خاص پوستی اشاره دارد و هر کسی می‌تواند آن را در هر زمانی تجربه کند. در واقع، حتی انواع پوست‌های چرب و مختلط نیز ممکن است دچار کم آبی پوست شوند. به جای کمبود چربی که در پوست خشک قرار دارد، پوست دهیدراته فاقد آب و رطوبت است. وجود آب برای زیبا و سالم به نظر رسیدن پوست حیاتی است. پوست کم آب به دلیل کاهش تورم سلول‌های سطحی صاف به نظر می‌رسد و شبکه‌ای از خطوط ریز مثلثی شکل را نشان می‌دهد.

چرا پوست کم آب داریم؟

گاهی اوقات دلیل اصلی کم آبی پوست تغییر فصل است. به گفته متخصصان پوست کم آبی پوست می‌تواند ناشی از هر چیزی باشد که به سد پوستی آسیب برساند. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به تغییرات دما، آب و هوای سخت، استرس، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و کمبود خواب اشاره کرد.

همچنین باید مراقب رژیم مراقبت از پوست خود نیز باشید؛ زیرا هر چیزی بیش از حد قوی می‌تواند مشکل را بدتر کند. محصولات خیلی خشن می‌توانند به تدریج به سد پوست آسیب برسانند؛ به این معنی که نمی‌توانند سطح رطوبت را به اندازه کافی حفظ کنند.بعد از دهیدراته شدن پوست انتظار داشته باشید که صورت شما سفت شود و رنگ چهره شما طوری به نظر برسد که گویی کسی چراغ‌های داخل آن را خاموش کرده است.

کم آبی پوست

چگونه پوست کم آب را درمان کنیم؟

اگر پوست کم آبی دارید در درجه اول لازم است که اسکراب‌های صورت خود را کنار بگذارید. در این شرایط بهتر است که از استفاده از اسکراب‌های بیش از حد خشن با ذرات درشت و ساینده خودداری کنید. این نوع اسکراب‌ها فقط مشکل را تشدید می‌کنند. در عوض، به دنبال سرم‌هایی باشید که حاوی اسیدهیالورونیک و کلاژن و همچنین اسپری‌های صورت مبتنی بر آب هستند تا ذخایر رطوبت را جبران کرده و پوست را به حالت اولیه برگردانند.

علاوه بر استفاده از اسپری‌های آبرسان، نوشیدن مقدار کافی آب نیز برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست لازم و ضروری است. علاوه بر نوشیدن آب، خوردن برخی از سبزیجات مانند کلم، کاهو، آووکادو، بروکلی و خیار و همچنین میوه‌هایی مانند هندوانه نیز در تامین آب مورد نیاز پوست و بدن موثر هستند.

پوست کم آب

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

پوست خشک و پوست دهیدراته اصطلاحاتی هستند که اغلب به جای هم استفاده می‌شوند، اما به شرایط پوستی متمایز با علل و ویژگی‌های زمینه‌ای مختلف اشاره دارند. پوست خشک نوعی پوست است که با کمبود چربی مشخص می‌شود و در نتیجه سد پوستی در معرض خطر قرار می‌گیرد که برای حفظ رطوبت تلاش می‌کند. این وضعیت اغلب تحت تأثیر عوامل ژنتیکی، عناصر محیطی یا افزایش سن است. از سوی دیگر، پوست دهیدراته وضعیتی است که به کمبود آب در پوست، صرف نظر از میزان چربی مربوط می‌شود.

کم ‌آبی می‌تواند بر هر نوع پوستی، از جمله پوست‌های چرب یا مختلط تأثیر بگذارد و می‌تواند در اثر عواملی مانند آب و هوا، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، محصولات مراقبت از پوست خشن یا مصرف ناکافی آب ایجاد شود. در حالی که پوست خشک حالت دائمی‌تری دارد؛ پوست کم‌ آب اغلب یک وضعیت موقتی است که می‌تواند با پر کردن سطح آب از طریق هیدراتاسیون برطرف شود. بنابراین، تمایز بین این دو برای ایجاد یک روتین موثر مراقبت از پوست که نیازهای خاص هر مشکل را برطرف کند، بسیار مهم است.

پوست دهیدراته

در پایان باید بدانید که با شناسایی نیازهای خاص پوست، می‌توانید روتین مراقبت از پوست خود را برای رفع خشکی یا کم آبی تنظیم کنید و پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید. به یاد داشته باشید، مشاوره با یک متخصص پوست می‌تواند بر اساس ویژگی‌ها و نگرانی‌های خاص پوست شما، توصیه‌های شخصی را ارائه دهد. اگر هم محصولات مراقبت از پوست را به صورت اینترنتی از ریحا خریداری می‌کنید لازم است که توضیحات هر محصول را به دقت مطالعه کنید تا یک خرید خوب و مطمئن داشته باشید.

منبع: byrdie

محصولات مرتبط
اسپری آبرسان سلف تن پیوریتی فیس میست اس تی. تروپسST Tropezامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۲۴۵,۰۰۰ تومان۱,۱۲۵,۰۰۰ تومان
۱۴ میل
اسپری آب معدنی اوریاژUriage 
۸۱۵,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۵۰ میل
اسپری آب هیدرابیو بروم بایودرماBioderma 
۱,۲۳۲,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید