یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آموزش ماساژ صورت با انواع مختلف ماساژور‌ها

آموزش ماساژ صورت با انواع مختلف ماساژور‌ها

در مقالات قبلی ریحا در مورد موضوعات مختلفی همچون جلوگیری از چین و چروک پوست صورت با ماساژ صحبت کردیم. با این حال چیزی که اکثر مردم در مورد آن اطلاعاتی ندارند، آموزش ماساژ صورت با انواع ماساژور‌ صورت است. با توجه به اهمیت ماساژ صورتدر ادامه شما را با انواع مختلف ماساژورها و آموزش انجام ماساژ آشنا می‌کنیم.

ماساژ صورت چیست و چرا ماساژ صورت مهم است؟

ماساژ صورت تکنیکی است که شامل استفاده از دست یا ابزاری مانند گواشا برای ماساژ ملایم پوست صورت است. این کار به افزایش گردش خون کمک می‌کند، عضلات صورت را شل می‌کند، پف صورت و زیر چشم را کاهش می‌دهد و درخشندگی سالمی را برای پوست ارائه می‌دهد. متخصصان مراقبت از پوست، ماساژ صورت را 2 تا 3 بار در هفته برای داشتن پوستی درخشان و سر حال توصیه می‌کنند.

ماساژ با صورت شما چه می‌کند؟

ماساژ صورت علاوه بر این که یک احساس خوب را ایجاد می‌کند، عضلات صورت را تمرین می‌دهد و خون را به حرکت در می‌آورد تا خونرسانی بهتری را ایجاد کند. انجام ماساژ منافذ پوست را باز و پاکسازی می‌کند و به محصولات مراقبت از پوست اجازه می‌دهد تا بهتر به عمق پوست نفوذ کنند. ماساژ صورت همچنین به تخلیه مایع راکد که باعث پف صورت می‌شود نیز کمک می‌کند.

آموزش ماساژ صورت

بهترین ماساژور صورت

لوازم مختلفی برای ماساژ صورت وجود دارند. از جمله این لوازم می‌توان به گواشا و جید اشاره کرد. این دو وسیله جزء ماساژورهای پرکاربرد هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه این دو وسیله و روش استفاده از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. ابزار گواشا دارای سنگی به همین نام است.

این سنگ‌ها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند و به جای انگشت برای ماساژ صورت استفاده می‌شوند. برای استفاده از گواشا می‌توانید از روغن نیز استفاده کنید تا حرکت غلتک راحت‌تر انجام شود. استفاده از گواشا نیاز به اصول خاصی دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

روش استفاده از گواشا برای ماساژ صورت

گواشا وسیله‌ای برای ماساژ صورت و گردن است و علاوه بر کاهش درد گردن سبب افزایش گردش خون و خونرسانی به قسمت‌های مختلف پوست می‌شود. اگر دوست دارید با روش استفاده از گواشا برای ماساژ صورت آشنا شوید همراه ما باشید.

انواع ماساژور‌ صورت

1. پیش از استفاده از گواشا صورت و گردن خود را پاکسازی کنید

استفاده از گواشا را با یک صورت تمیز و مرطوب شروع کنید. برای اثرگذاری بهتر گواشا می‌توانید از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید. حین استفاده از گواشا با حرکات رو به بالا این کار را انجام دهید تا صورت‌تان به سمت بالا لیفت شود.

2. ماساژ را از قسمت گردن شروع کنید

اگر در استفاده از گواشا ابتدا با گردن خود شروع نکرده باشید، استفاده از این وسیله هیچ فایده‌ای ندارد. در واقع شما باید ابتدا گردن خود را ماساژ دهید تا راه‌های لنفاوی را قبل از ماساژ صورت پاک کنید. زمان استفاده از گواشا از اعمال فشار زیاد خودداری کنید تا سبب آسیب نشوید.

فشار بیش از حد در واقع می‌تواند پوست شما را تحریک کند و سبب پاره شدن مویرگ‌ها شود. نکته مهم در استفاده از گواشا این است که پیش از استفاده آن را ضدعفونی کنید. سپس گواشا را با حرکات رفت و برگشتی روی ناحیه ترقوه حرکت دهید.

ماساژ صورت

3. گواشا را روی چانه بکشید

بعد از اتمام ناحیه گردن به سراغ خط فک بروید. در این مرحله غلتک گواشا به عقب و جلو حرکت دهید. این کار را از مرکز چانه شروع کنید و به سمت گوش ببرید. این کار را تا استخوان گونه تکرار کنید.

4. گواشا را روی پیشانی بکشید

در این مرحله غلتک گواشا را به شکل عمودی روی پیشانی بکشید. از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت بیرون به سمت شقیقه‌ها حرکت دهید. بعد از پیشانی به سراغ ناحیه زیر چشم بروید. گواشا را با حرکات افقی و با ملایمت از زیر چشم به سمت شقیقه حرکت دهید.

گواشا علاوه بر این که به صورت معمولی قابل استفاده است، به صورت سرد نیز کاربرد دارد. برای این منظور می‌توانید گواشا را بین هر استفاده داخل فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود. با کمک گواشا از تمام فواید استفاده از ماساژور صورت بهره‌مند خواهید شد. قیمت ماساژور صورت دستی مانند گواشا زیاد نیست و به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را برای خودتان تهیه کنید.

گواشا

روش‌های مختلف ماساژ صورت

روش‌های مختلفی برای انجام ماساژ صورت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاص خودشان را دارند. در ادامه شما را با روش‌های مختلف ماساژ صورت آشنا می‌کنیم.

1. ماساژ قسمت‌های لنفاوی صورت

لنف مایعی در بدن است که سموم را دفع می‌کند و مواد زائد را از بین می‌برد. این مایع از آب، پروتئین و نمک ساخته شده است. لنف انباشته شده زیر پوست را می‌توان با ماساژ تخلیه کرد. بنابراین اگر به دنبال جوانسازی پوست صورت خود با پاکسازی عمیق هستید، ماساژ یک تکنیک فوق‌العاده است.

2. شیاتسو یا ماساژ صورت با فشار انگشت

این روش ماساژ صورت از طب فشاری استفاده می‌کند که در نقاط خاصی در صورت به نام کانال‌های انرژی اعمال می‌شود. افرادی که این تکنیک چینی را تمرین می‌کنند از دستگاه‌های مخصوص، انگشتان یا کف دست خود برای تقویت عضلات و کاهش چین و چروک‌های صورت استفاده می‌کنند.

بهترین ماساژور صورت

3. ماساژ صورت کلاسیک

ماساژ کلاسیک، رایج‌ترین مورد استفاده از ماساژ توسط متخصصان زیبایی در سراسر جهان است. این روش شامل حرکاتی مانند نوازش، ضربه زدن، فشار دادن و نیشگون گرفتن پوست است. ماساژ کلاسیک باعث تولید کلاژن می‌شود و به پوست شما احساس آرامش و راحتی بیشتری می‌دهد.

4. ماساژ صورت کوبیدو

کوبیدو به معنای "راه باستانی زیبایی" است. این ماساژ قدیمی‌ترین نوع ماساژ صورت است. در این روش از 47 تکنیک برای ماساژ 16 ماهیچه صورت استفاده می‌شود. این روش یک ماساژ ریلکسی عمیق صورت است که به تسکین درد نیز کمک می‌کند.

نحوه انجام ماساژ صورت: راهنمای گام به گام

بسیاری از افراد در مورد نحوه انجام ماساژ و اینکه چگونه باید این کار را انجام داد مطلع نیستند. در ادامه همراه ما باشید تا با راهنمای گام به گام برای شروع ماساژ صورت آشنا شوید. پیش از شروع هر کاری اولین قدم این است که پوست خود را آماده کنید.

نحوه انجام ماساژ صورت

1. دست‌هایتان را تمیز بشویید و موهایتان را از روی صورت عقب بزنید و ببندید.

2. صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

3. پوست خود را مرطوب کنید.

4. یک روغن مناسب برای پوست خود انتخاب کنید.

5. صورت خود را بخور دهید تا منافذ پوست نرم شود و به نفوذ آسان روغن‌ها کمک کند.

6. از انگشتان دست برای حرکات دورانی استفاده کنید تا صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. اگر به دنبال سفت کردن پوست خود هستید می‌توانید از حرکات عمیق و تحریک کننده استفاده کنید.

7. اگر پوست حساس، مستعد آکنه یا چرب دارید، از فشار ملایم برای ماساژ استفاده کنید.

8. اگر راحت هستید می‌توانید از ابزارهای مراقبت از پوست برای ماساژ مانند غلتک فلزی (metal roller) یا غلتک جید (jade roller) استفاده کنید.

مراحل مختلف انجام ماساژ کامل صورت

بعد از اینکه با راهنمای گام به گام ماساژ صورت آشنا شدید وقت آن است که مراحل ماساژ را آغاز کنید. در ادامه 6 مرحله مهم را به شما آموزش می‌دهیم.

فواید استفاده از ماساژور صورت

مرحله 1: پیشانی خود را ماساژ دهید

در اولین مرحله باید بند انگشتان خود را بین ابروهای خود قرار دهید و آن‌ها را به سمت خط مو حرکت دهید. این کار را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 2: ناحیه چشم خود را ماساژ دهید

با پوست اطراف چشم خود خشن نباشید زیرا پوست این ناحیه بسیار نازک است. برای ماساژ پوست اطراف چشم با انگشت حلقه و از حرکات نرم و چرخشی استفاده کنید. ماساژ این ناحیه را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 3: گونه‌های خود را ماساژ دهید

بند انگشتان دست‌تان را روی گونه‌ها و در نزدیکی پل بینی قرار دهید و آن‌ها را روی گونه‌های خود به سمت گوش‌ها بکشید. ماساژ این قسمت را نیز پنج بار تکرار کنید.

ابزار ماساژ صورت

مرحله 4: ناحیه دهان خود را ماساژ دهید

برای ماساژ ناحیه دهان، با انگشت اشاره و وسط خود یک شکل V ایجاد کنید. انگشتان را طوری قرار دهید که انگشت اشاره بالای لب بالا و انگشت وسط زیر لب پایین باشد. دست‌تان را به آرامی فشار دهید و به سمت گوش‌ها بکشید.

مرحله 5: چانه خود را ماساژ دهید

برای ماساژ چانه لازم است که کف دست‌ها را زیر استخوان فک قرار دهید و به سمت خط مو ماساژ دهید.

مرحله 6: گردن خود را ماساژ دهید

کار ماساژ صورت را با ناحیه گردن تمام کنید. برای ماساژ گردن، با حرکات عمودی از استخوان ترقوه به سمت صورت خود در جهت رو به بالا ماساژ دهید.

هر چند وقت یکبار باید صورت خود را ماساژ دهید؟

ماساژ دادن پوست صورت زمان خاصی ندارد و هر زمان که فرصت داشته باشید می‌توانید این کار را انجام دهید. بعنوان مثال می‌توانید هر روز پنج دقیقه صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. اما هر 3 تا 4 هفته یک بار به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. ماساژ صورت یک چرخه نوسازی پوست است و ماساژ صورت هر 28 روز یک بار داشتن پوستی صاف و یکدست را تضمین می‌کند.

معرفی ماساژور صورت

ماساژورهای صورت مدل‌های مختلفی دارد و استفاده از آن‌ها به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. در ادامه شما را با مدل‌های ماساژور صورت موجود در ریحا آشنا می‌کنیم. برای مشاهده قیمت ماساژور صورت روی لینک کلیک کنید.

1. ماساژور جوان کننده صورت سنگ کوآرتز رز رولونژاد

ماساژور جوان کننده صورت سنگ کوآرتز رز رولونژاد

خرید ماساژور جوان کننده صورت سنگ کوآرتز رز رولونژاد

ماساژور سنگ کوآرتز رز همان‌طور که از نامش مشخص است، سبب جوان کردن پوست صورت می‌شود. کاربرد این محصول به صورت دستی است و برای استفاده روی صورت طراحی شده است. استفاده مدام از ماساژور صورت سنگ کوآرتز رز رولونژاد با باز کردن چروک‌های پوست، سبب صافی بیشتر پوست می‌شود. این محصول ساخت کشور فرانسه است و از سنگ کوارتز ساخته شده است.

کشیدن این رول روی پوست سبب تخلیه غدد لنفاوی می‌شود و دفع سموم را آسان‌تر می‌کند. از دیگر فواید این ماساژور می‌توان به افزایش تولید کلاژن و افزایش الاستین و همین‌طور کاهش پف و سیاهی پوست اشاره کرد. اگر حین استفاده از این غلتک از روغن‌های تقویت کننده استفاده کنید عضلات پوست‌تان سفت‌تر می‌شود و جذب روغن به نحو بهتری انجام می‌شود.

برای دریافت بهترین نتیجه از استفاده این ماساژور باید آن را همراه با سرم یا کرم‌های مراقبت از پوست استفاده کنید. همچنین لازم است که قبل از استفاده از رول آن را به مدت 5 تا 10دقیقه در یخچال قرار دهید. برای شروع ماساژ از ناحیه گردن شروع کنید و به تدریج به صورت برسید. برای خرید ماساژور صورت سنگ کوآرتز رز رولونژاد روی لینک کلیک کنید.

خرید ماساژور صورت

اکنون که با روش‌های مختلف ماساژ و ماساژورهای مختلف صورت آشنا شدید؛ راحت‌تر می‌توانید روتین پوستی مناسب خود را داشته باشید. ماساژ منظم پوست به شما کمک می‌کند تا پوستی سرحال، شاداب و جوان داشته باشید. بنابراین همین امروز روتین رسیدگی به پوست را آغاز کنید و از روش‌های مناسب برای ماساژ پوست صورت استفاده کنید.

منابع: skinkraft، glamour

محصولات مرتبط
براش شست و شو ماساژ کف سرOther Brandامکان ارسال فوری
۱۸۰,۰۰۰ تومان
صورتی
صورتی
×بنفش
بنفش
×سبز آبی
سبز آبی
+۱
تنوع
ماساژور صورت جید رولر سنگOther Brand 
۳۳۰,۰۰۰ تومان
سفید
سفید
مشکی
مشکی
سبز
سبز
+۱
تنوع
درمارولر مدل 6در1DRS 
ناموجود
×صورتی
صورتی
براش ماساژ کف سرOther Brand 
ناموجود
×blue & white
blue & white
ست ماساژور صورت کالکشن کریستال جسیچتسرولر سفوراSephora پیشنهاد شگفت انگیز
۰
:
۰
:
۰
ناموجود
×صورتی
صورتی
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید