یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
مقایسه کامل کرم پودر مات و براق و تفاوت‌های آن‌ها

مقایسه کامل کرم پودر مات و براق و تفاوت‌های آن‌ها

کرم پودر پایه و بنای هر روتین آرایشی است که یک بوم بی‌عیب و نقص را برای بقیه محصولات آرایشی شما ایجاد می‌کند. در بین انتخاب‌های بی‌شمار در میان محصولات آرایشی پوستی، دو نوع کرم پودر مات و براق برجسته هستند. درک تفاوت‌های بین این کرم پودرها برای دستیابی به ظاهری دلخواه و حصول اطمینان از اینکه کرم پودر مکمل بقیه آرایش شما است، ضروری است.

کرم پودرها با صاف کردن پوست و یکدست کردن رنگ آن تمام نواقص و مشکلات پوستی را پوشش می‌دهند. با توجه به تفاوت‌های میان این دو محصول، در این مقاله از وبسایت ریحا به بررسی ویژگی‌ها، کاربردها و مزایا و معایب کرم پودرهای مات و براق می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

کرم پودر مات چیست؟

کرم پودر مات به دلیل توانایی آن در ارائه روکشی مخملی و بدون درخشش، مدت‌ها است که مورد علاقه علاقه‌مندان به آرایش بوده است. فرمولاسیون این نوع کرم پودرها معمولاً حاوی موادی است که چربی اضافی را جذب کرده و سطحی صاف و غیر بازتابنده را برای پوست ایجاد می‌کند.

کرم پودر مات

ویژگی‌های کرم پودر مات

هر نوع کرم پودر ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد. در ادامه شما را با برخی از ویژگی‌ها و ملاحظات کلیدی برای کرم پودرهای مات آشنا می‌کنیم.

1. بافت و پوشش

کرم پودرهای مات اغلب قوام ضخیم‌تری نسبت به همتایان درخشان خود دارند. این بافت امکان پوشش مات و غیردرخشان را فراهم می‌کند و آن را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که پوست چربی دارند به دنبال چهره‌ای بی‌عیب و نقص هستند. کرم پودر مات به محو کردن عیوب مانند منافذ بزرگ و خطوط ریز کمک می‌کند و یک بوم صاف را برای بقیه آرایش شما ایجاد می‌کند.

2. مناسب برای انواع پوست

کرم پودر مات برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، ایده‌آل است و به کنترل چربی اضافی در طول روز کمک می‌کند. با این حال، ممکن است برای کسانی که پوست خشکی دارند بهترین انتخاب نباشد، زیرا می‌تواند لکه‌های خشک را برجسته کند و به طور بالقوه احساس سنگینی بیش از حد داشته باشد.

کرم پودر براق

3. طول عمر

کرم پودرهای مات به دلیل خاصیت پوشش طولانی مدت خود مشهور هستند. عدم وجود ذرات درخشان به این معنی است که احتمال خراب شدن یا براق افتادن کرم پودر در طول روز کمتر است.

4. ترکیب شدن با پودر فیکس

کرم پودرهای مات به خوبی با پودرهای فیکس کننده جفت می‌شوند. این ترکیب به قفل شدن کرم پودر کمک می‌کند و یک روکش مات و مخملی ایجاد می‌کند که ساعت‌ها بدون نیاز به تمدید دوام می‌آورد.

کرم پودر براق چیست؟

کرم پودر براق نوعی از محصولات آرایشی است که برای ایجاد ظاهری درخشان و براق برای پوست طراحی شده است. بر خلاف کرم پودرهای مات سنتی، کرم پودرهای براق حاوی ذرات منعکس کننده نور هستند که درخشندگی ظریفی را به چهره می‌بخشند. کرم پودرهای براق اغلب برای مناسبت‌ها یا رویدادهای خاص که در آن افراد می‌خواهند ظاهری پر زرق و برق‌تر و درخشان‌تر داشته باشند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

کرم پودر چیست

آن‌ها را می‌توان با اسفنج آرایشی، برس یا نوک انگشت استفاده کرد و در فرمول‌های مختلفی از جمله مایع، کرم و پودر وجود دارند. افکت براق این محصولات به برجسته کردن ویژگی‌های صورت و ایجاد چهره‌ای جوان و درخشان کمک می‌کند.

ویژگی‌های کرم پودر براق

در مقابل کرم پودرهای مات، کرم پودرهای براق قرار دارند که ظاهری درخشان و براق به پوست می‌دهند. کرم پودرهای براق با ذرات منعکس کننده نور، برای جذب و انعکاس نور طراحی شده‌اند و ظاهری شبنم‌دار و جوان ایجاد می‌کنند. در ادامه شما را با برخی از ویژگی‌های کرم پودرهای براق آشنا می‌کنیم.

1. بافت و پوشش

کرم پودرهای براق معمولا بافت سبک‌تری نسبت به کرم پودرهای مات دارند. این سبک بودن باعث می‌شود این نوع کرم پودرها برای افرادی که ظاهر طبیعی و درخشان با پوششی شفاف تا متوسط ​​را ترجیح می‌دهند، مناسب‌تر باشند. ذرات منعکس کننده نور در کرم پودرهای براق، درخشندگی ظریفی به پوست می‌بخشد و برق طبیعی آن را افزایش می‌دهد.

2. مناسب برای انواع پوست

کرم پودرهای براق برای افرادی که پوست خشک یا کم آب دارند، انتخاب مناسبی است. روکش براق این محصولات به افزودن درخشش طبیعی پوست کمک می‌کند و ظاهر خشکی را به حداقل می‌رساند. کرم پودرهای براق معمولا چهره را جوان و سرحال می‌کنند. افرادی که پوست چربی دارند ممکن است کرم پودرهای براق را کمتر مناسب بدانند، زیرا برق اضافه شده می‌تواند چربی را برجسته‌تر کند.

ویژگی‌های کرم پودر

3. تطبیق‌پذیری

کرم پودرهای براق همه کاره هستند و می‌توانند برای آرایش‌های مختلف، از میکاپ روزمره تا میکاپ‌های خاص استفاده شوند. این کرم پودرها بدون اینکه بیش از حد دراماتیک باشند، جذابیت خاصی به چهره اضافه می‌کنند. این ویژگی، کرم پودرهای براق را برای طیف گسترده‌ای از سبک‌های آرایشی مناسب می‌کند.

4. روش استفاده

کرم پودرهای درخشان یا براق را می‌توان با انگشتان دست، براش‌ها یا اسفنج‌های آرایشی روی پوست صورت اعمال کرد. انتخاب روش استفاده تا حد زیادی بستگی به ترجیح شخصی و سطح پوشش مورد نظر دارد.

تفاوت‌های بین 2 کرم پودر براق و مات

واضح‌ترین تفاوت بین پایه‌های مات و درخشان، پوششی است که ارائه می‌دهند. کرم پودرهای مات پوششی مخملی و بدون درخشش دارند، در حالی که کرم پودرهای براق درخششی درخشان و شبنم‌دار ایجاد می‌کنند. در واقع انتخاب بین این دو کرم پودر به ترجیح شخصی و ظاهر مورد نظر برای یک موقعیت خاص بستگی دارد.

کرم پودر

کرم پودرهای مات برای پوست‌های چرب یا مختلط مناسب‌تر هستند و پوششی مات ارائه می‌کنند که چربی اضافی پوست را کنترل می‌کند. در مقابل، کرم پودرهای براق نیز برای افرادی که پوست خشک یا خشن دارند ترجیح داده می‌شود و باعث درخشندگی می‌شود و ظاهر خشکی را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این کرم پودرهای مات اغلب پوشش بیشتری ارائه می‌دهند و برای کسانی که می‌خواهند عیوب خود را پنهان کنند مناسب‌تر هستند.

کرم پودرهای مات به دلیل خاصیت ماندگاری طولانی خود شناخته شده‌اند و کمتر در طول روز براق می‌شوند. در حالی که فونداسیون‌های مات کلاسیک هستند و برای مناسبت‌های مختلف مناسب هستند، فونداسیون‌های براق، ظرافت خاصی را به آرایش اضافه می‌کنند و به اندازه کافی برای پوشیدن روزمره و رویدادهای خاص تطبیق‌پذیر هستند.

انتخاب کرم پودر مناسب پوست

در هنگام انتخاب بین کرم پودرهای مات و براق، شناخت نوع پوست بسیار مهم است. پوست‌های چرب یا مختلط ممکن است از خاصیت جذب چربی کرم پودرهای مات بیشتر بهره‌مند شوند، در حالی که پوست‌های خشک یا بالغ ممکن است با درخشندگی کرم پودرهای براق شاداب‌تر شوند.

کرم پودر مناسب پوست

علاوه بر شناخت نوع پوست، در نظر گرفتن موقعیتی که می‌خواهید برای آن آرایش کنید نیز بسیار مهم است. کرم پودرهای براق معمولا برای آرایش‌های روزانه و سبک مناسب‌تر هستند و کرم پودرهای مات برای آرایش‌های طولانی‌تر و رسمی‌تر.

معرفی برخی از کرم پودرهای پرفروش

کرم پودرهای مات و براق زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید. در ادامه شما را با تعدادی از کرم پودرهای پرفروش ریحا آشنا می‌کنیم.

1. کرم پودر براق هلتی میکس 16 ساعته بورژوآ

کرم پودر براق هلتی میکس 16 ساعته بورژوآ

خرید کرم پودر براق هلتی میکس 16 ساعته بورژوآ

کرم پودر براق هلتی میکس همان‌طور که از نامش مشخص است دارای ظاهر براق است و تا 16 ساعت روی پوست ماندگاری دارد. این کرم پودر پمپی پوشانندگی متوسطی دارد و برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است. از جمله ویتامین‌های موجود در این محصول می‌توان به ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B5 اشاره کرد. این محصول علاوه بر قدرت پوشانندگی، مرطوب کنندگی و آبرسانی خوبی نیز دارد.

این محصول فرانسوی قابلیت آبرسانی به لایه فوقانی اپیدرم پوست را دارد و رطوبت پوست را تا 16 ساعت حفظ می‌کند. کرم پودر براق هلتی میکس 16 ساعته بورژوآ بر طرف کننده قوی قرمزی و تیرگی‌های پوست است و هرگونه نشانه خستگی پوست را پنهان می‌کند. ویتامین‌های موجود در این محصول پوست را تقویت می‌کند و سبب جلوگیری از آسیب‌های پوستی می‌شود.

2. کرم پودر مات موس دریم مت میبلین

کرم پودر مات موس دریم مت میبلین

خرید کرم پودر مات موس دریم مت میبلین

میبلین یک برند مشهور فرانسوی است که در زمینه تولید محصولات آرایشی فعالیت می‌کند. کرم پودر مات موس دریم مت میبلین یکی از محصولات تولیدی این برند است که برای پوست‌های مختلط، معمولی و چرب قابل استفاده است. این کرم پودر دارای SPF15 است و به همین خاصیت ضدآفتابی هم دارد. این محصول در بسته‌بندی کاسه‌ای و شیشه‌ای عرضه می‌شود.

این محصول همچنین دارای خاصیت پرایمر است که باعث می‌شود کرم به نحو بهتری روی پوست قرار بگیرد. کرم پودر مات موس دریم مت میبلین در دسته محصولات خوش قیمت و مقرون به صرفه قرار دارد و ظاهر پوست را مات و مخملی می‌کند. این محصول پوشش‌دهی بالایی دارد و با پوشاندن منافذ، ظاهر پوست را صاف و یکدست می‌کند.

3. کرم پودر مات اینفالیبل 32 ساعته لورئال

کرم پودر مات اینفالیبل 32 ساعته لورئال

خرید کرم پودر مات اینفالیبل 32 ساعته لورئال

کرم پودر مات اینفالیبل 32 ساعته یک محصول محبوب و پرفروش از برند لورئال است که برای انواع مختلف پوست طراحی شده است. این محصول پوشانندگی بالایی دارد و SPF آن 25 است. این خاصیت ضدآفتاب از آفتاب‌سوخته شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند. این کرم پودر 32 ساعته همان‌طور که از نامش مشخص است ضد آب است و تا ساعت‌ها بدون تغییر روی پوست باقی می‌ماند.

4. کرم پودر اسکین فینیت شیگلم

کرم پودر اسکین فینیت شیگلم

خرید کرم پودر اسکین فینیت شیگلم

کرم پودر اسکین فینیت شیگلم پوشانندگی متوسط و هر خانمی با هر نوع پوستی می‌توان از آن استفاده کند. این محصول خاصیت درخشان کنندگی و آبرسانی دارد و سبب یکدست کردن رنگ و سطح پوست می‌شود. بعد از استفاده از کرم پودر اسکین فینیت شیگلم هیچگونه احساس سنگینی روی پوست نخواهید داشت و به هیچ عنوان سبب بسته شدن منافذ باز پوست و ایجاد جوش و آکنه نمی‌شود. این محصول به هیچ عنوان حالت چسبناکی ندارد و تا ساعت‌های بدون تغییر روی پوست باقی می‌ماند.

در دنیای آرایشی و زیبایی، انتخاب بین کرم پودرهای مات و براق یک انتخاب کاملا شخصی است که تحت تأثیر عواملی مانند نوع پوست، مناسبت و پوشش مورد نظر قرار دارد. هر دو نوع کرم پودر مات و براق، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و می‌توان آن‌ها را در یک مجموعه آرایشی گنجاند. چه ظاهر مخملی کرم پودر مات را انتخاب کنید و چه درخشندگی کرم پودر براق، نکته کلیدی این است که تنوع گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید.

داشتن آگاهی کامل از محصولات آرایشی برای پیدا کردن محصول مناسب که زیبایی طبیعی شما را افزایش دهد، لازم و ضروری است. معمولا بهتر است که هر دو نوع کرم را در اختیار داشته باشید که بنا بر شرایط مورد نیاز از آن‌ها استفاده کنید. ما در وبسایت ریحا تنوع بالایی از محصولات کرم پودر را داریم که با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید.

محصولات مرتبط
کرم پودر طبیعی 24 ساعته اکسترا کاور دبوراDeborah 
۷۴۷,۰۰۰ تومان
شماره 03
شماره 03
×شماره 04
شماره 04
×شماره 01
شماره 01
+۴
تنوع
کرم پودر طبیعی گلد گرلنGuerlain 
۳,۲۳۱,۰۰۰ تومان
شماره 24
شماره 24
×شماره 01
شماره 01
×شماره 02
شماره 02
+۶
تنوع
کرم پودر براق سفت کننده کوزارتCosart 
۹۱۴,۰۰۰ تومان
شماره 785
شماره 785
شماره 784
شماره 784
×شماره 788
شماره 788
کرم پودر مات مات فینیش این لیInlay 
۳۹۵,۰۰۰ تومان
شماره 28
شماره 28
شماره 40
شماره 40
شماره 24
شماره 24
+۴
تنوع
کرم پودر مات اکسترا مت پرفکشن دبوراDeborah 
۷۴۵,۰۰۰ تومان
3.2-Hazelnut
3.2-Hazelnut
3.1-Light Gold
3.1-Light Gold
×5
5
+۵
تنوع
کرم پودر مات هربال شونSCHON 
۴۱۳,۰۰۰ تومان
شماره S02
شماره S02
شماره S01
شماره S01
شماره S03
شماره S03
+۳
تنوع
کرم پودر طبیعی نچرال رادیانت لانگور نارسNars 
۳,۳۷۳,۰۰۰ تومان
Barcelona Medium 4
Barcelona Medium 4
Stromboli
Stromboli
Gobi Light 3
Gobi Light 3
+۳۶
تنوع
کرم پودر طبیعی لومیناس کاپریسCaprice 
۱,۱۹۰,۰۰۰ تومان
شماره 23
شماره 23
شماره 24
شماره 24
شماره 25
شماره 25
+۳
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید