یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
10 خاصیت صابون شیر الاغ برای پوست صورت

10 خاصیت صابون شیر الاغ برای پوست صورت

از گذشته‌های بسیار دور شیر الاغ به عنوان یک ماده شفا بخش برای بدن استفاده می‌شد. خواص این ماده بر روی پوست نیز ثابت شده است. جالب است بدانید که در این شیر ویتامین سی بسیار زیادی وجود دارد. ویتامین سی باعث روشن کننده پوست و درخشان شدن می‌شود. به دلیل استفاده از شیر الاغ در ترکیبات صابون شیر الاغ این خواص درمانی و ترمیم کنندگی در این محصول وجود دارد. همچنین در ترکیبات این صابون اسید‌های چرب طبیعی شیر الاغ وجود دارد که باعث رفع چین و چروک‌های پوست می‌شود.

صابون الاغ

صابون الاغ شامل چه ترکیباتی است؟

برای اطلاع از ترکیبات این صابون بهتر است با ترکیبات شیر الاغ آشنا شوید. در شیر الاغ اسید‌آمینه، انواع ویتامین‌های بی و سی، امگا 6 و 3 وجود دارد که باعث تغذیه پوست می‌شود. جالب است بدانید ویتامین دی موجود در این صابون مانع از آسیب پرتوهای فرابنفش به پوست می‌شود. همچنین وجود کلسیم بالا در این صابون باعث تغذیه پوست و کاهش چین وچروک‌های پوستی می‌شود.قطعاً آگاهی از خواص صابون شیر الاغمی‌تواند شما را نسبت به استفاده از این محصول آگاه کند.

1. دارا بودن انواع ویتامین‌ها

همانطور که گفته شد در ترکیبات این صابون مقادیر زیادی از ویتامین‌های گروه B و D وجود دارد. این ویتامین‌ها باعث تغذیه سلول‌های پوست شده و از آن‌ها محافظت می‌کنند. ویتامین‌ها همچنین در کلاژن‌سازی و سفتی پوست تاثیر زیادی دارند. به دلیل محلول بودن این ویتامین‌ها در آب به سرعت جذب پوست شده و تاثیرات مثبت خود را باقی می‌گذارند.

2. خاصیت نرم‌کنندگی

به لطف وجود اسید‌های چرب، فسفولیپید‌ها و لیپیدهای مفیدی که در این صابون وجود دارد، خاصیت نرم کنندگی این صابون فوق العاده است. پس از استفاده از این محصول احساس کشیدگی، خشکی یا خارش در پوست احساس نمی‌شود.

صابون شیر الاغ

3. خاصیت ضدالتهابی

همانطور که می‌دانید یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به خصوص کسانی که در شهرهای صنعتی و با آلودگی بالا زندگی می‌کنند وجود دارد، التهاب و قرمزی پوست است. صابون الاغ به دلیل وجود درصد بالایی از ویتامین سی (4 برابر شیر گاو) التهاب و قرمزی را در پوست کاهش می‌دهد.

4. از بین بردن آکنه

شیر الاغ دارای خاصیت آنتی‌باکتریایی است. همانطور که می‌دانید دلیل ایجاد بیشتر آکنه‌ها باکتری‌هایی هستند که در پوست چرب به خوبی رشد می‌کنند. شیر الاغ با از بین بردن این باکتری‌ها، مانع از بروز جوش‌های سر سیاه و سر سفید می‌شود. جالب است بدانید که این صابون در کنترل باکتری‌های مفید روی پوست نیز موثر است.

5. ضدلک بودن

در ترکیبات این صابون مواد فعال و آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که باعث حل شدن ملانین شده و لک و جای جوش را از بین می‌برد. به دلیل داشتن مواد مغذی؛ استفاده از این صابون باعث ایجاد خشکی پوست نمی‌شود.

کاربرد صابون شیر الاغ

6. پر کردن منافذ پوستی

جالب است بدانید که به دلیل وجود اسید‌های چرب و فسفولیپید‌های مفید موجود در صابون الاغ، منافذی که در پوست بر اثر جوش‌ها به وجود آمده‌اند، کاملا بسته می‌شوند. این موضوع نقش مهمی در صافی و یک دست کردن پوست دارد.

7. رفع چین و چروک‌های پوست

به دلیل وجود ویتامین‌ها و موادی که بر پایه لیپید و چربی هستند، این صابون دارای خاصیت جوان کنندگی دارد. جالب است بدانید که استفاده مداوم از صابون الاغ برای رفع چین و چروک‌های ریز پوست بسیار موثر است. تغذیه سلول‌های پوستی که به دلیل وجود لیپید‌ها صورت می‌گیرد باعث افزایش کلاژن‌سازی و ترمیم پوست‌های آسیب دیده می‌شود.

8. روشن کردن رنگ پوست

در ترکیبات صابون الاغ لاکتیک‌اسید وجود دارد. این ماده باعث لایه‌برداری و رفع سلول‌های مرده از پوست می‌شود. جالب است بدانید ویتامین سی موجود در این صابون پایه استفاده در بسیاری از سرم‌های ویتامین سی است که امروزه به وفور استفاده می‌شوند.

فواید صابون شیر الاغ

9. دارا بودن مواد فعال

ترکیبات فعالی مانند ویتامین‌ها و اسیدهای چرب باعث می‌شوند که روند کلاژن‌سازی در پوست تسریع پیدا کند و سلول‌های پوستی بتوانند بازسازی شوند. تجربه استفاده از صابون الاغ در مصرف کنندگان بسیار رضایت‌بخش است و در بسیاری از آن‌ها تاثیر این صابون بر کاهش روند پیری و رفع چین و چروک کاملا مشهود است.

10. آنتی‌اکسیدان و آنتی‌فوجال بودن

این صابون برای پوست‌های مستعد آکنه و جوش بسیار مناسب است. شیر الاغ به دلیل داشتن خواص آنتی‌باکتریایی از رشد باکتری پروپیونی باکتریوم آکنس جلوگیری می‌کند. این صابون همچنین در از بین بردن قارچ‌های بیماری‌زا در پوست بسیار موثر است. قارچ‌ها باعث ایجاد التهاب و عفونت‌های مزمن پوستی می‌شوند. این صابون با داشتن خواص آنتی‌فوجال باعث از بین رفتن این قارچ‌ها می‌شود.

صابون الاغ

در پایان باید بگوییم که خواص شیر الاغ بر کسی پوشیده نیست، اما دسترسی به آن ممکن است برای بسیاری از افراد میسر نباشد. به همین دلیل استفاده از محصولات بهداشتی با پایه شیر الاغ برای بهره بردن از خواص شگفت انگیز آن بسیار مطلوب است. صابون الاغ محصولی است که تمام خواص مثبت شیر الاغ را در خود گنجانده است. استفاده متناوب از صابون الاغ باعث روشن‌ شدن پوست، جلوگیری از ایجاد آکنه، کم شدن التهابات و مهم‌تر از همه کند شدن روند پیری پوست می‌شود و پوستی شاداب را برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورد.

۷,۶۵۴
محصولات مرتبط
پن روشن کننده پوست اوی وایتEviderm 
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
پن روشن کننده پیگماسل لایسلLiesel 
۱۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ گرم
پن روشن کننده ام کیوMQ 
۱۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ گرم
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۷,۶۵۴ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید