یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بچ کد چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

بچ کد چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

بچ کد روی محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان یک مکانیزم ردیابی و کنترل کیفیت حیاتی در صنعت زیبایی عمل می‌کنند. این کدهای الفبایی یا عددی معمولاً از یک سری کاراکتر تشکیل شده‌اند که اطلاعات ضروری در مورد فرآیند تولید و توزیع محصول را ارائه می‌دهند. هر کد برای دسته خاصی از اقلام آرایشی منحصر به فرد است و به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد که آن‌ها را به راحتی ردیابی و شناسایی کنند.

این اطلاعات ممکن است شامل تاریخ تولید، تاریخ انقضا و... باشد که امکان شناسایی سریع مشکلات یا فراخوان‌های احتمالی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، بچ کدها برای انطباق با مقررات ضروری هستند؛ زیرا نظارت بر ایمنی، کیفیت و ثبات محصول را در کل زنجیره تامین تسهیل می‌کنند و تضمین می‌کنند که مصرف کنندگان محصولات آرایشی ایمن و موثر را دریافت می‌کنند.

بچ کد

با توجه به اهمیت بچ کد، این مقاله از وبسایت ریحا به طور خاص به این موضوع می‌پردازد. در این مقاله همچنین تعدادی سایت بچ کد که می‌توانید از طریق آن‌ها استعلام بارکد محصولات خارجی را بگیرید به شما معرفی می‌کنیم.

بچ کد در تولید لوازم آرایشی چیست؟

وجود بچ کد برای محصولات آرایشی بسیار مهم است. ممکن است که قبلاً به بچ کدها توجه نکرده باشید اما این کدها یک سری کوچک از اعداد و یا حروف چاپ شده یا مهر شده روی بسته‌بندی محصول هستند. ممکن است فکر کنید که این کار بیهوده است؛ اما بچ کدها در واقع در تولید لوازم آرایشی بسیار مهم و بااهمیت هستند.

هنگامی که کارخانه‌ها محصولاتی را تولید می‌کنند، یک کد دسته‌ای (بچ کد) روی آن محصولات قرار می‌دهند (معمولاً در پایین). تولیدکنندگان ممکن است این کدها را روی بسته‌بندی با اطلاعات معمولی چاپ کنند، اما معمولاً بعد از اینکه ظرف بسته‌بندی در نهایت پر شد، روی آن مهر می‌زنند. اهمیت بچ کد برای محتوای محصول چند برابر بیشتر از بسته‌بندی آن است.

استعلام بارکد محصولات خارجی

علل اهمیت بچ کد

بچ کد تاریخ تولید محصول را نشان می‌دهد. فرض کنید مشتری به شما ایمیل می‌زند تا بفهمد آیا استفاده از یک محصول مناسب است یا خیر. اگر تاریخ تولید روی خود بطری وجود ندارد، می‌توانید از بچ کد برای ردیابی تاریخ تولید بطری داخل جعبه استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از تاریخ تولید محصول و مدت زمان ماندگاری آن مطلع شوید. بچ کد همچنین برای شیوه‌های تولید خوب (GMP) مورد نیاز است؛ بنابراین هنگام خرید کالا مطمئن شوید که بچ کد داشته باشد.

ٰاگر مشکل بزرگی در محصول شما وجود داشته باشد که منجر به شکایت شود، بچ کد به شما کمک می‌کند تا بدانید که این مشکل از کجا ناشی شده است و از بروز مشکل و خسارات جلوگیری کنید. دیگر کاربرد بچ کد، برای اطلاع از تاریخ انقضای محصول است. بچ کدها اغلب برای نشان دادن تاریخ انقضا یا به عبارت دیگر برای اطلاع از بهترین زمان استفاده از محصول پیش از اینکه منقضی شود کاربرد دارند. مصرف کنندگان با چک کردن بچ کد محصولات اطمینان حاصل می‌کنند که محصول را در بازه زمانی توصیه شده برای برخورداری از ایمنی و کیفیت لازم استفاده می‌کنند.

سایت بچ کد

چگونه بچ کد روی محصول را پیدا کنیم؟

بچ کد معمولاً با چاپگر ماتریس نقطه، مهر یا چاپ می‌شود. ممکن است آن را با شماره کاتالوگ محصول (Ref.) و شماره EAN / UPC (بارکد) که روی بسته‌بندی نیز ظاهر می‌شود، اشتباه بگیرید؛ اما این اعداد به صورت استاندارد چاپ می‌شوند.بچ کد معمولا در پایین بسته‌بندی محصول چاپ یا مهر می‌شود.برای مشاهده دستورالعمل نحوه جستجوی بچ کد یک برند خاص، نام تجاری محصول را جستجو و در مورد آن تحقیق کنید. برای چک کردن تاریخ تولید، انقضا و اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی می‌توانید از این 4 سایت استعلام بگیرید:

https://checkexp.com/

https://checkcosmetic.net/

https://www.checkfresh.com/

https://cosmetic.momoko.hk/en

در پایان باید بگوییم که بچ کد بسته به صنعت و سازنده محصول می‌تواند از نظر قالب و پیچیدگی متفاوت باشد.بچ کد معمولا یک کد شناسایی است که به دسته‌ای از لوازم آرایشی اختصاص داده می‌شود و ممکن است حاوی اطلاعاتی مانند کد سازنده، تاریخ تولید و غیره باشد. این کدها ممکن است روی بسته‌بندی محصول، برچسب‌ها یا مستقیماً روی خود محصول چاپ شوند. مصرف‌کنندگان می‌توانند از بچ کدها برای تأیید صحت یک محصول، بررسی فراخوان‌ها یا استعلام جزئیات خاص محصول از سازنده یا خرده‌فروش استفاده کنند.

منابع: geniesupply. Checkfresh. videojet

محصولات مرتبط
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوسیپ نایت ادو پرفیوم زنانه گریتیGritti 
۲۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دام رزا میلسایم ادو پرفیوم زنانه مردانه له لیکوییدز ایمجینرزLes Liquides Imaginaires 
۳۱,۳۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۲ میل
سمپل
ایزولا بلو پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۵۶,۳۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
طایف عود - طیف عود پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۹۰,۷۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیستا ادو پرفیوم زنانه مردانه رامون مونگالRamon Monegal 
۳۳,۸۱۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماشومارو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه یونیک لاکچریUniquee Luxury 
۴۷,۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیزانتین امبر اکستریت پرفیوم زنانه مردانه فرانچسکا بیانکیFrancesca Bianchi 
۱۳,۵۲۷,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید