یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
ادوتویلت چیست؛ نکاتی در مورد تاریخچه جذاب آن

ادوتویلت چیست؛ نکاتی در مورد تاریخچه جذاب آن

امروزه صدها هزار شیشه عطر در سراسر جهان فروخته می‌شوند که هر کدام غلظت متفاوتی دارند. این غلظت‌ها شامل ادکلن، ادو تویلت، ادوپرفیوم و... است. تفاوت این غلظت‌ها در مقدار اسانس موجود در آن‌ها است. به عنوان مثال یک ادو پرفیوم بین 13 تا 22 درصد اسانس دارد در حالیکه غلظت اسانس یک ادوتویلت بین 5 تا 12 درصد است. هرچه غلظت عطر کمتر و سبک‌تر باشد رایحه عطر شاداب‌تر است و کاربرد بیشتری برای استفاده روزانه و فصل تابستان دارد.

در میان دسته‌بندی‌های مختلف عطر، ادو تویلت (EDT) جایگاه برجسته‌ای دارد. EDT به خاطر رایحه لطیف و با طراوت خود شناخته شده و گزینه‌ای محبوب برای استفاده روزانه است. در این مقاله به تاریخچه جذاب Eau de Toilette در عطرسازی می‌پردازیم و منشا، توسعه و جذابیت ماندگار آن را شرح می‌دهیم.

ادوتویلت چیست؟

به نقل از beautinow ادوتویلت یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین عطرهای موجود برای خرید است. این محصول معطر که در زبان فرانسوی به «آب تویلت» ترجمه می‌شود، درصد بیشتری از الکل را با روغن‌های معطر مخلوط می‌کند. توسعه ادو تویلت را همانطور که امروز می‌شناسیم، می‌توان به فرانسوی‌ها نسبت داد که نقش مهمی در تکامل عطرسازی در دوره رنسانس و روشنگری داشتند.

ادو تویلت

رایحه ادوتویلت سبک‌تر است، اما اغلب بسته به آکوردهای استفاده شده در آن می‌تواند ماندگاری زیادی داشته باشد. می‌توانید این عطر را روی پوست خود اسپری کنید یا حتی می‌توانید مستقیماً مایع معطر را روی پوست خود بمالید. اکنون که متوجه شدید ادوتویلت یعنی چه بیایید نگاهی به تاریخچه آن داشته باشیم.

تاریخچه و منشا ادوتویلت

منشا ادو تویلت را می‌توان به قرن چهاردهم در اروپا جستجو کرد. در آن زمان عطرها همچنان به عنوان یک کالای نظافت منحصر به فرد طبقات بالا و خانواده‌های سلطنتی در نظر گرفته می‌شدند. در قرن چهاردهم عطرسازان ماهری در حال ظهور بودند و با آکوردهای رایحه‌های مختلف برای ایجاد محصولات معطر منحصر به فرد آزمایش می‌کردند.

روایت‌های متناقضی از چگونگی ساخت اولین ادو تویلت وجود دارد. به گفته برخی از افراد ملکه الیزابت مجارستان شخصا ادوتویلت را با الکل و روغن‌های معطر برای استفاده منظم ساخته است. با این حال، برخی حدس می‌زنند که این عطر توسط یک عطرساز مجارستانی برای ملکه مجارستان ساخته شده است. این مایع به آرامی روی پوست یا هر سطحی تبخیر می‌شود و عمدتاً از رزماری تشکیل شده است.

ادوتویلت چیست

از ادوتویلت معمولا به عنوان «آب ملکه مجارستان» یا «آب مجارستان» یاد می‌شود. این عطر به ‌طور گسترده به عنوان اولین ادو تویلتی که نور روز را دید، تبلیغ می‌شود. با این حال، برخی از دانشمندان اولیه مانند یوهان بکمن در مورد اینکه آیا این محصول منحصراً برای ملکه مجارستان ساخته شده است یا خیر ابراز تردید کرده‌اند.

لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه نیز از «آب بهشتی» برای خوشبو کردن پیراهن‌های خود استفاده می‌کرد. نسخه اولیه ادو تویلت، معجونی از مشک، گل پرتقال، گلاب، ژل آلوئه‌ورا و ادویه بود. علاوه بر این، به لوئی چهاردهم لقب «پرشکوه‌ترین پادشاه جهان» داده شده است. در نهایت این ناپلئون و همسرش ملکه جوزفین بودند که عطر را به روز کردند.

ادو تویلت چگونه استفاده می‌شود؟

Eau de toilette پیش درآمدی برای ادکلن اصلی بود که توسط Giovanni Maria Farina ساخته شد. این آب‌های معطر معمولاً به خاطر یکی از مواد اصلی آن‌ها نامگذاری می‌شدند. به عنوان مثال، آب شمعدانی، آب اسطوخودوس، آب یاس بنفش، آب بنفشه و غیره وجود داشت. در حالی که این محصول به دلیل ماهیت معطر و نقشی که در روال‌های نظافت داشت، بیشتر محبوب بود، به روش‌های دیگری نیز استفاده می‌شد.منشا ادوتویلت را می‌توان در تمدن‌های باستانی جستجو کرد؛ اما در دوره رنسانس و روشنگری در فرانسه به اوج خود رسید.

ادوتویلت یعنی چه

برخی از افراد فکر می‌کنند که ادو تویلت می‌تواند به عنوان یک تونر ترمیم کننده پوست عمل کند و فواید پزشکی ارائه دهد. در حالی که این موضوع اکنون برای ما عجیب به نظر می‌رسد، باید به خاطر داشته باشیم که این محصول از بسیاری از مواد طبیعی با فواید سلامتی تشکیل شده است. در یک دوره زمانی، ادو تویلت به عنوان خوشبو کننده اتاق نیز به شهرت رسید. در پایان باید بگوییم که ادو تویلت با خاصیت باطراوت و همه کاره خود، تاریخچه‌ای غنی در دنیای عطرسازی دارد.

قرن 19 و 20 شاهد رواج عطرهای ادو تویلت بود و امروزه به عنوان یک دسته عطر برجسته باقی مانده است. در طول تاریخ، ادو تویلت با تغییر اولویت‌ها و فناوری‌ها سازگار شده و همچنان در دنیای مدرن عطرسازی باقی مانده است. ادوتویلت همچنین یک انتخاب دوست داشتنی برای کسانی است که به دنبال رایحه‌های تازه و روزمره هستند. ادو تویلت چه به عنوان یک عطر مستقل و چه به عنوان بخشی از فرآیند لایه‌بندی استفاده شود، جزء ضروری آرایش شخصی و ابراز وجود از طریق رایحه است.

منبع:plantesetparfums

محصولات مرتبط
آن جاردین ا سیتر ادو تویلت زنانه مردانه هرمسHermes 
۱۸,۶۶۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۵ میل
سمپل
+۳
تنوع
لئو پاپیر ادو تویلت زنانه مردانه دیپتیکDiptyque 
۲۱,۹۱۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
میس دیور بلومینگ بوکت 2023 ادو تویلت زنانه دیورDior 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لئو د ایسی پیوون ادو تویلت زنانه ایسی میاکه - ایشی میاکیIssey Miyake 
۱۵,۵۱۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۰.۸ میل
سمپل
کوچ گرین ادو تویلت مردانه کوچCoach 
۱۲,۳۳۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
+۲
تنوع
نینا فلور ادو تویلت زنانه نینا ریچیNina Ricci 
۵,۹۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۸۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بد بوی گلد فنتسی ادو تویلت مردانه کارولینا هرراCarolina Herrera 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پاریس پاریس ادو تویلت زنانه شنلChanelامکان ارسال فوری
۶۰۰,۰۰۰ تومان
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
نرولیا وتیور ادو تویلت زنانه و مردانه گرلنGuerlain 
۲۰,۹۶۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بربری هر ادو تویلت زنانه باربریBurberry 
۱۵,۷۳۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۴
تنوع
لاگرفلد کلاسیک گری ادو تویلت مردانه کارل لگرفلدKarl Lagerfeld 
۵,۴۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اسپلش لیمون ادو تویلت زنانه مردانه مارک جاکوبسMarc Jacobs 
۲۹,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لئو د ایسی او مگنولیا ادو تویلت زنانه ایسی میاکه - ایشی میاکیIssey Miyake 
۶,۳۰۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سانتال دان شا ادو تویلت زنانه مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۲۴,۴۲۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
هابیت - هبیت رژ له اینستینکت ادو تویلت مردانه گرلنGuerlain 
۸,۱۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید