یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آروماکولوژی چیست و چه تفاوتی با رایحه درمانی دارد؟

آروماکولوژی چیست و چه تفاوتی با رایحه درمانی دارد؟

خود را در یک مرکز خرید شلوغ تصور کنید. همانطور که بین فروشگاه‌ها سرگردان هستید، حواس پنج گانه شما در حال فعالیت هستند و این شامل بینی شما نیز می‌شود. شاید این عطر بیسکوییت‌های چیپسی شکلاتی باشد که در هوا پخش می‌شود و شما را ترغیب می‌کند که به سمت مغازه بروید و چند تا از آن‌ها را بردارید. شاید هم این بو، ادکلن امضای یک فروشگاه باشد که شما در دبیرستان عاشق آن بودید. این درگیری حواس مختلف، فقط سرگرمی و بازی نیست، بلکه در این اتفاق علم دخیل است و دقیقاً آروماکولوژی است.

آروماکولوژی رایحه درمانی نیست و بهتر است که به این دو، به عنوان پسر عمو فکر کنید نه دوقلو. هر دو بخش مکرر زندگی روزمره شما هستند، حتی زمانی که شما آن‌ها را تشخیص نمی‌دهید و به طرق مختلف بر رفتار شما تأثیر می‌گذارند.

آروماکولوژی چیست؟

رایحه شناسی، مطالعه رایحه‌ها و چگونگی بو کردن چیزها است. بوی یک ماده شوینده لباسشویی، تی شرت شریک زندگی، شمع هتل و یک عطر دوست داشتنی باعث واکنش در رفتار و احساسات انسان می‌شود. رایحه شناسی همه چیز در مورد این است که بفهمیم چرا مغز و بدن ما به روش خاصی به یک عطر واکنش نشان می‌دهد.

آروماکولوژی چیست

آیا با استشمام عطر مادربزرگ‌تان سر در گم می‌شوید؟ آیا رایحه ادکلن دوست پسر سابق شما باعث واکنش منفی می‌شود؟ این موضوع‌ها، عطر شناسی است. آروماکولوژیست‌ها می‌خواهند بدانند چه چیزی باعث این واکنش‌ها می‌شود و چگونه رایحه بر مغز شما تأثیر می‌گذارد و بنابراین، واکنش‌های فیزیولوژیکی و احساسی شما به رایحه‌های گفته شده را نشان می‌دهد.

تفاوت بین آروماکولوژی و رایحه درمانی چیست؟

آروماکولوژی نحوه واکنش احساسی شما به یک عطر است، در حالی که رایحه درمانی یک عمل شفابخش است که بر اساس اسانس گیاهان است. رایحه درمانی از عطر برای کمک به آرامش، خواب خوب، بیدار شدن و موارد دیگر استفاده می‌کند، در حالی که رایحه شناسی مطالعه این است که چرا شما چنین احساسی دارید. در حالی که رایحه درمانی قرن‌ها است که وجود داشته است، آروماکولوژی یک روش نسبتاً جدید است که به طور رسمی در سال 1989 تعریف شد.

آروماکولوژی

آروماکولوژی چگونه استفاده می‌شود؟

یافته‌های آروماکولوژی به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما اخیراً، آن‌ها به آنچه بازاریابی عطر نامیده می‌شود اطلاق می‌شوند. برخی از شرکت‌ها از عطر برای تحت تأثیر قرار دادن نامحسوس مشتری خود برای رفتار دلخواهشان استفاده می‌کنند. بعنوان مثال استفاده از رایحه کوکی در مرکز خرید. برخی از برندها از رایحه برای کمک به توسعه هویت برند خود استفاده می‌کنند، به طوری که وقتی با آن رایحه مواجه می‌شوید، فوراً آن برند را به شما یادآوری می‌کند. مانند هتل‌های مجلل که یک شمع خاص را می‌سوزند و شاید حتی آن شمع را بفروشند تا بتوانید یکی را انتخاب کنید.

آیا می‌توان آروماکولوژی را در زندگی روزمره تمرین کرد؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که به نوعی می‌توان این کار را انجام داد. از نظر فنی رایحه شناسی یک عمل علمی است، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید نگاه دقیق‌تری به نحوه واکنش خود به عطرها در طول روز داشته باشید. آیا بوی لیمو به شما احساس نشاط می‌دهد و برای تمیز کردن آشپزخانه آماده هستید؟

آروماکولوژی

آیا اسپری کردن رایحه اسطوخودوس در محیط دفتر کار به داشتن یک جلسه بدون تنش کمک می‌کند؟ آیا لوسیون دست با رایحه گل یاس قبل از خواب به شما کمک می‌کند تا بهتر بخوابید؟ همه اینها نمونه‌های بسیار خوبی از این هستند که چگونه رایحه، یک واکنش یا انگیزه خاص را تحریک می‌کند، نه اینکه یادآوری قدرتمندی از اهمیت عطر باشد.

منبع: fragrancex

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید