یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز در رابطه با نت گل بنفشه در عطرسازی

همه چیز در رابطه با نت گل بنفشه در عطرسازی

عطر اغلب به عنوان یک هنر توصیف می‌شود و در این قلمرو خلاقیت، عطرسازان از پالت وسیعی از مواد معطر برای ساخت عطرهای منحصر به فرد و خاطره انگیز خود استفاده می‌کنند. در میان رایحه‌های بی‌شمار موجود، نت گل بنفشه به‌ عنوان یک جزء محبوب و همه‌کاره در عطرسازی برجسته است. گل بنفشه با رایحه لطیف و در عین حال مست کننده‌اش، قرن‌ها است که در عطرها استفاده می‌شود و به تقویت طیف گسترده‌ای از عطرها از کلاسیک تا معاصر کمک می‌کند. از این رو در این مقاله به بررسی دنیای مسحورکننده نت گل بنفشه در عطرسازی، تاریخچه آن، روش‌های استخراج، ویژگی‌های بویایی و جذابیت ماندگار گل بنفشه در ترکیب‌های عطری مدرن می‌پردازیم.

اهمیت تاریخی گل بنفشه

گل بنفشه

استفاده از گل بنفشه در عطرسازی سابقه غنی دارد که به دوران باستان باز می‌گردد. گل‌های بنفشه برای قرن‌ها به دلیل عطر و جذابیت زیبایی شناختی خود مورد توجه قرار گرفته‌اند و حضور آن‌ها در عطرها را می‌توان در تمدن‌های مختلف باستانی جستجو کرد. به عنوان مثال، یونانی‌ها و رومی‌ها از گل بنفشه برای ایجاد تاج گل‌های معطر و روغن‌های معطر استفاده می‌کردند.

اهمیت فرهنگی گل بنفشه در اساطیر نیز منعکس شده است، جایی که با الهه زهره مرتبط بود. علاوه بر این، اعتقاد بر این بود که گل بنفشه دارای خواص تسکین دهنده و آرام بخش است و این ویژگی‌ها آن را به یک عنصر مورد توجه در عطرسازی‌های باستانی تبدیل می‌کند. روش‌های استخراج اسانس گل بنفشه در طول سال‌ها تکامل یافته است. در ابتدا بنفشه‌ها را در چربی یا روغن خیس می‌کردند تا عطر خود را بدست آورند.

در قرن نوزدهم، ظهور تکنیک‌های استخراج جدید، مانند استخراج با حلال و عطر، به عطرسازان این امکان را داد که عطر گل بنفشه را به طور موثرتری جذب کنند. امروزه گل بنفشه عمدتاً با استفاده از حلالی به نام هگزان یا از طریق فناوری مدرن headspace استخراج می‌شود که بدون آسیب رساندن به گلبرگ‌های شکننده گل بنفشه، عطر را جذب می‌کند.

ویژگی‌های بویایی نت گل بنفشه در عطرسازی

ویژگی‌های بویایی نت گل بنفشه

نت گل بنفشه در عطرسازی به دلیل مشخصات بویایی پیچیده و چند وجهی آن مشهور است. بنفشه طیفی از ترکیبات معطر را شامل می‌شود که شامل یونون‌ها، آلفا آهن، بتا آهن و متیل یونون‌ها می‌شود. این ترکیبات مسئول رایحه منحصر به فرد گل بنفشه هستند که با رایحه گلی لطیف، کمی پودری و شیرین مشخص می‌شود. رایحه بنفشه اغلب به‌ عنوان رایحه‌ای تازه و رمانتیک، با ته رنگ سبز ملایم توصیف می‌شود.

یکی از ویژگی‌های بویایی کلیدی و اصلی عطرهای دارای گل بنفشه، نرمی و لطافت آن‌ها است. رایحه گل بنفشه بر حواس غلبه نمی‌کند بلکه رایحه‌ای ملایم و مطبوع ارائه می‌دهد که به عطر عمق و پیچیدگی می‌بخشد. این ظرافت، گل بنفشه را به انتخابی ایده‌آل برای عطرسازانی تبدیل می‌کند که به دنبال خلق عطرهای پیچیده و ظریف هستند.

نقش نت گل بنفشه در ترکیبات عطری

نت گل بنفشه در عطرسازی

گل بنفشه را می‌توان در طیف گسترده‌ای از ترکیبات عطری پیدا کرد که به خانواده‌ها و سبک‌های مختلف رایحه کمک می‌کند. سازگاری این نت یکی از دلایلی است که عطرسازان اغلب هنگام ساخت عطر خود به رنگ بنفش روی می‌آورند.

1. عطرهای گلی

در ترکیبات گلی، گل بنفشه اغلب در مرکز توجه قرار می‌گیرد. نت گل بنفشه به طور یکپارچه با نت‌های گلی دیگر مانند گل رز، یاس و زنبق ترکیب می‌شود تا دسته گل‌هایی پیچیده و هماهنگ را ایجاد کنند. عطرهایی مانند "Après L'Ondée" از Guerlain و "La Violette" از Annick Goutal توانایی نت گل بنفشه را در افزودن کیفیتی ظریف و جاودانه به رایحه‌های گلی نشان می‌دهد.

2. عطرهای شیپر

بنفشه جزء حیاتی خانواده عطرهای شیپر است که به مشخصات پیچیده و خاص رایحه این ژانر کمک می‌کند. عطرهای شیپر کلاسیک، مانند "Mitsouko" از Guerlain و "Pour Monsieur" از Chanel، به طور برجسته نت گل بنفشه را اغلب همراه با نت‌های خزه بلوط، نعناع هندی و مرکبات نشان می‌دهند.

3. عطرهای خوش طعم

بنفشه به عطرهای خوش طعم نیز راه پیدا کرده است، جایی که بعد شیرین و آب نباتی به ترکیب اضافه می‌کند. "فرشته" اثر تیری موگلر نمونه‌ای مشهور از عطرهای لذیذ است که نت گل بنفشه را در کنار شکلات و نت‌های کاراملی ترکیب می‌کند.

4. عطرسازی معاصر

نت گل بنفش در سال‌های اخیر تجدید حیاتی را تجربه کرده است، به ویژه در عطرسازی نیش و مستقل. عطرسازان مدرن از نت گل بنفشه به طور خلاقانه استفاده می‌کنند و آن‌ها را با آکوردهای غیرمعمول و غیرمنتظره ترکیب می‌کنند تا عطرهای خلاقانه و هنرمندانه‌ای را تولید کنند که ذائقه در حال تکامل علاقه‌مندان به عطر را جذب می‌کند.

جذابیت نت گل بنفشه در عطرسازی

 نت گل بنفشه

جذابیت ماندگار نت گل بنفشه در عطرسازی را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. بی زمان

گل‌های بنفشه دارای کیفیتی کلاسیک و جاودانه هستند که آن‌ها را در بین نت‌ها متمایز می‌کند. عطرسازان قرن‌ها اسیر گل‌های بنفشه بوده‌اند و این جذابیت پایدار نشان دهنده توانایی آن‌ها در برانگیختن حس نوستالژی و ظرافت است.

2. ظرافت و تطبیق‌پذیری

گل‌های بنفشه همه کاره هستند و مجموعه وسیعی از خانواده‌ها و نت‌ها را تکمیل می‌کنند. رایحه ملایم و لطیف این گل به عطرسازان اجازه می‌دهد تا بدون غلبه بر ترکیب با سایر مواد معطر هماهنگ شوند.

3. طنین احساسی

بوی گل بنفشه اغلب با احساس عشق، معصومیت و عاشقانگی همراه است. این طنین احساسی عطرهای دارای نت گل بنفشه را برای کسانی که به دنبال انتقال این احساسات از طریق انتخاب رایحه خود هستند جذاب می‌کند.

4. Niche and Artistic Perfumery

در قلمرو عطرسازی نیش و هنری، گل بنفشه نت منحصر به فرد و غیرمتعارفی را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای ایجاد رایحه‌های متمایز و آوانگارد به کار رود. عطرسازان در این حوزه اغلب مرزهای نمایه‌های عطر سنتی را جابجا می‌کنند و بنفشه می‌تواند ابزاری برای آزمایش خلاقانه باشد.

5. ارتباط با طبیعت

رایحه گل بنفشه پیوند مستقیمی با دنیای طبیعی است و ارتباطی با زیبایی گل‌ها و آرامش یک باغ را ارائه می‌دهد. در عصری که مردم به‌ طور فزاینده به رایحه‌های الهام‌گرفته از طبیعت جذب می‌شوند، نت‌های بنفشه سفری معطر به بیرون را ارائه می‌کنند.

عطرهای دارای نت گل بنفشه

گل‌های بنفشه به‌ خاطر رایحه‌ی لطیف و شیرین‌شان شناخته می‌شوند و اغلب به‌عنوان نت در عطرها برای افزودن رایحه‌ای ملایم، پودری و کمی گلی استفاده می‌شوند. در این قسمت تعدادی از عطرهای دارای نت گل بنفشه آورده شده است.

1. ادو پرفیوم گرلن اینسولنس زنانه (Insolence Eau de Parfum for Women Guerlain)

ادو پرفیوم گرلن اینسولنس زنانه

خرید عطر گرلن اینسولنس

عطر زنانه Insolence توسط Guerlain عطری است که اولین بار در سال 2008 معرفی شد. Guerlain، یک خانه مشهور عطر و لوازم آرایشی فرانسوی است که به خاطر سابقه طولانی خود در خلق عطرهای مجلل و شیک شناخته شده است و Insolence نیز از این قاعده مستثنی نیست. Insolence به عنوان یک رایحه گلی میوه‌ای طبقه‌بندی می‌شود. این عطر ترکیبی از نت‌های زنده و متضاد است که رایحه‌ای متمایز و پررنگ را ایجاد می‌کند.

در نت ابتدایی این عطر زنانه از گل بنفشه و توت قرمز استفاده شده است. نت ابتدایی خیلی ماندگار نیست و به سرعت جای خود را به نت میانی می‌دهد. در نت میانی ادو پرفیوم اینسولنس رایحه‌های توت فرنگی وحشی و شکوفه پرتقال به مشام می‌رسد. این عطر زنانه در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار دانه تونکا، گل زنبق، چوب صندل، نت پودری، وانیل و نت‌های چوبی به پایان می‌رسد.

ادو پرفیوم Insolence توسط Guerlain برای زنانی طراحی شده است که اعتماد به نفس، جسور و ترسی از بیان فردیت خود ندارند. این عطر برای کسانی است که از عناصر میوه‌ای و گلی در عطر استقبال می‌کنند و به دنبال رایحه‌ای ماندگار و منحصر به فرد هستند. این عطر همه کاره است و در مجالس مختلف قابل استفاده است.

2. ادو پرفیوم پرفیومز د مارلی لیتون مردانه/زنانه (Layton Eau de Parfum For Women And Men Parfums De Marly)

ادو پرفیوم پرفیومز د مارلی لیتون مردانه/زنانه

خرید پرفیومز د مارلی لیتون

Parfums de Marly یک برند عطر لوکس فرانسوی است که طیف وسیعی از عطرها را برای مردان و زنان ارائه می‌دهد. Layton یکی از عطرهای محبوب این برند است که یونسکس در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که می‌تواند توسط افراد با هر جنسیتی استفاده شود. Layton از برند پرفیومز د مارلی یک عطر شرقی گلی است و در سال 2016 به بازار عطر عرضه شد. رایحه سازنده این عطر حمید مراتی کاشانی است.

لیتون از برند پرفیومز د مارلی یک عطر پیچیده و همه کاره است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود شناخته شده است. در نت ابتدایی این عطر از اسطوخودوس، سیب، ترنج و نارنگی ماندارین استفاده شده است. بعد از نت ابتدایی عطر نت میانی یا قلبی آن به مشام می‌رسد. این نت سرشار از روایح گل شمعدانی، گل بنفشه و گل یاسمن سفید است. این عطر یونیسکس در نهایت با نت‌های پایه و ماندگار هل، دانه فلفل، چوب صندل، وانیل، چوب گایاک و نعناع هندی به پایان می‌رسد.

Layton به دلیل رایحه منحصر به فرد و ظریف خود مورد استقبال قرار گرفته است و این ویژگی آن را به یک انتخاب محبوب در میان کسانی که قدردان عطرهای باکیفیت و خاص هستند تبدیل می‌کند. لیتون مردانه/زنانه دارای رایحه گرم و شیرین است و برای استفاده در شب‌های سرد پاییز و زمستان در نظر گرفته شده است.

3. ادو تویلت لالیک وایت مردانه (Lalique White Eau de Toilette For Men Lalique)

ادو تویلت لالیک وایت مردانه

خرید عطر لالیک وایت

لالیک وایت ادو تویلت عطری است برای مردان که توسط طراح مشهور شیشه و عطر فرانسوی René Jules Lalique ساخته شده است. برند لالیک به دلیل شیشه‌کاری‌های نفیس و عطرسازی خوبش شناخته شده است و این عطر نیز از این قاعده مستثنی نیست. ادو تویلت لالیک وایت متعلق به خانواده عطرهای مرکباتی است. این عطر مردانه در سال 2008 به بازار عرضه شد و دارای رایحه ملایم و خنک است.

نت‌های ابتدایی این عطر، رایحه‌ای هستند که در ابتدا با استفاده از عطر، بوی آن را استشمام می‌کنید. لالیک وایت با ترکیبی با طراوت از برگ نارنج، ترنج، صمغ لامی و تمرهندی باز می‌شود. نت‌های قلبی عطر نیز نت‌هایی هستند که با خشک شدن عطر برجسته‌تر می‌شوند. نت‌های قلبی عطر لالیک وایت شامل جوز هندی، دانه فلفل، گل بنفشه و هل است.

نت‌های پایه عطر نیز پایه و اساس عطر هستند و ماندگاری بیشتری دارند. در مورد لالیک سفید، نت‌های پایه دارای آکوردهای گرم و خاکی چوب سدر، کهربا، مشک و خزه درخت بلوط هستند. ادو تویلت لالیک وایت سیلاژ متوسطی را ارائه می‌دهد، به این معنی که برجستگی قابل توجهی دارد اما نه بسیار زیاد. ماندگاری عمر می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی ماندگاری خوبی دارد و چندین ساعت طول می‌کشد.

لالیک وایت عطری شاداب و نشاط‌آور است که آن را برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب می‌کند، اما می‌توان آن را در تمام طول سال نیز استفاده کرد. این عطر برای مردانی طراحی شده است که از رایحه‌های کلاسیک و جاودانه با پیچ و تاب مدرن استقبال می‌کنند. این عطر برای مردان در سنین مختلف مناسب است. لالیک وایت برنده جایزه بهترین عطر انحصاری مردانه دوره سالانه Duftstars 2009 ~ the finalists شده است.

4. ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین زنانه (Halloween Eau de Toilette for Women Jesus Del Pozo)

ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین زنانه

خرید عطر جسوز دل پوزو هالووین

"Jesus Del Pozo Halloween" یک خط عطر است که توسط طراح مد اسپانیایی عیسی دل پوزو ایجاد شده است. عطر زنانه «هالووین» یکی از محبوب‌ترین رایحه‌های این مجموعه است. ادو تویلت زنانه "هالووین" به دلیل ترکیب منحصر به فرد و جذاب نت‌های رایحه خود شناخته شده است. این عطر در سال 1997 به بازار عرضه شد و گروه بویایی آن، شرقی گل‌دار است.

نت‌های ابتدایی این عطر از برگ موز، برگ نارنج و آب دریا تشکیل شده است. بعد از نت ابتدایی، نت میانی عطر به مشام می‌رسد که شامل روایح گل زنبق دره، گل مگنولیا، گل بنفشه، دانه فلفل و گل مریم است. هالووین در آخر با نت‌های بخور، صمغ مر، وانیل و چوب صندل به پایان می‌رسد. هالووین زنانه به خاطر مشخصات بوی منحصر به فرد و فریبنده خود شناخته شده است. این عطر اغلب به عنوان شیرین و خنک توصیف می‌شود.

5. ادو تویلت کلوین کلاین سی کی وان مردانه/زنانه (CK One Eau de Toilette For Women And Men Calvin Klein)

ادو تویلت کلوین کلاین سی کی وان مردانه/زنانه

خرید عطر کلوین کلاین سی کی وان

Calvin Klein CK One Eau de Toilette یک عطر یونیسکس پرطرفدار است که در سال 1994 عرضه شد. این عطر توسط عطرساز مشهور آلبرتو موریلاس ساخته شد و به خاطر رایحه تازه و تمیز خود معروف است. CK One در صنعت عطرسازی پیشگام بود زیرا یکی از اولین عطرهایی بود که به صورت یونیسکس به بازار عرضه شد و مرزهای جنسیتی سنتی مرتبط با عطرها را محو کرد.

CK One با رایحه سبک و با طراوت خود مشخص می‌شود و این ویژگی‌ها آن را برای مردان و زنان مناسب می‌کند. در نت ابتدایی این عطر یونیسکس از آناناس، ترنج، لیموترش زرد، نت گیاهان سبز، نارنگی ماندارین، انبه هندی و هل استفاده شده است. بعد از تبخیر شدن نت ابتدایی، نت میانی عطر به مشام می‌رسد که شامل روایح گل زنبق دره، گل یاسمن سفید، گل بنفشه، جوز هندی، گل رز و ریشه گل زنبق است.

در نت پایه این عطر نیز رایحه‌های مشک، چوب سدر، چوب صندل، خزه درخت بلوط و کهربا به مشام می‌رسد. CK One معمولاً در یک بطری مینیمال و شیک بسته‌بندی می‌شود که با زیبایی شناسی مدرن و مینیمالیستی Calvin Klein سازگار است. بطری اغلب به شکل شفاف و ساده با درپوش نقره‌ای طراحی می‌شود. این عطر برای افراد در هر سنی مناسب است و به ویژه توسط کسانی که از رایحه‌های تازه و مرکباتی لذت می‌برند، استقبال می‌شود.

عطر CK One Eau de Toilette عطری سبک و معمولی است، بنابراین ماندگاری متوسطی دارد. این عطر بی‌نظیر نیست و برای استفاده روزانه یا به ‌عنوان یک عطر معمولی و روزمره مناسب‌تر است. CK One همه کاره است و برای بسیاری از موقعیت‌ها، از گردش‌های معمولی گرفته تا محیط‌های کاری، مناسب است. طبیعت تمیز و محجوب این عطر، آن را به یک انتخاب عالی برای استفاده روزمره تبدیل کرده است.

به طور کلی، CK One Eau de Toilette به دلیل جذابیت تازه، تمیز و جاودانه‌اش یک انتخاب کلاسیک و محبوب در دنیای عطرهای یونیسکس باقی مانده است. این عطر در آزمون زمان ایستاده است و همچنان برای کسانی که رایحه‌ای همه کاره و بی طرف از جنسیت را ترجیح می‌دهند، به عنوان عطری مناسب است. این ادو تویلت در گروه بویایی مرکبات آروماتیک قرار دارد.

در پایان باید بگوییم که نت گل بنفشه در عطرسازی گواهی بر جذابیت ماندگار رایحه‌های خاص است. تاریخچه غنی، مشخصات بویایی پیچیده و تطبیق‌پذیری این نت، آن را به یک عنصر محبوب و ضروری در دنیای عطرسازی تبدیل کرده است. از عطرهای کلاسیک که در آزمون زمان مقاومت کرده‌اند تا آوانگارد، خلاقیت‌های هنری نت‌های گل بنفشه همچنان الهام بخش عطرسازان هستند و علاقه‌مندان به عطر را مسحور خود می‌کنند. بنفشه چه به عنوان یک بازیکن در یک ترکیب پیچیده و چه به عنوان ستاره نمایش استفاده شود، جادو و هنر عطرسازی را به نمایش می‌گذارد و تجربیات بویایی ما را با رایحه لطیف، رمانتیک و جاودانه خود غنی می‌کند.

محصولات مرتبط
گیلتی پور فمه ادو پرفیوم زنانه گوچیGucci 
۱۵,۴۶۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۷.۴ میل
سمپل
+۵
تنوع
هر سکرت دیزایر ادو تویلت زنانه آنتونیو باندراسAntonio banderas 
۲,۴۲۵,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
د ویرجین ویولت ادو پرفیوم زنانه و مردانهGucci 
۴۳,۰۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سانتال بلانک ادو پرفیوم زنانه و مردانهVan Cleef & Arpels 
۱۳,۳۹۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
فیگ من ادو پرفیوم زنانه و مردانهCarner Barcelona 
۴۳,۸۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ا کیس فرام ویولت پرفیوم اویل ادو پرفیوم زنانه و مردانهGucci 
۵۳,۲۹۱,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لس سوربتز د بلا ادو تویلت زنانهNina Ricci 
۴,۶۸۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
میو میو توئیست - تویست ادو پرفیوم زنانهMiu Miu 
۵,۸۸۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
آیکونیستا ادو پرفیوم زنانه اگنرAigner 
۴,۲۵۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سی اچ کینگز ادو پرفیوم مردانهCarolina Herrera تخفیف ویژه
۷,۳۷۱,۰۰۰ تومان۶,۹۸۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پاپی اند بارلی ادو کلن مردانه/زنانهJo Malone London 
۲۰,۷۷۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
مفیستو جنتیلومو ادو پرفیوم مردانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۶,۳۶۲,۰۰۰ تومان۱۰,۵۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
استار لایت گلد ادو پرفیوم زنانه اگنرAigner 
۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لا نویت ترزور ای لا فولی ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۲,۵۱۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
+۲
تنوع
امیتیشن ادو پرفیوم مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۷,۶۸۹,۰۰۰ تومان۱۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
کنزو ورلد ادو تویلت زنانهKenzo 
۴,۲۲۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید